Autor Wątek: Macki Wojny II – Otwarte Mistrzostwa Ośmiornicy na  (Przeczytany 982 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Schtrasny

Macki Wojny II – Otwarte Mistrzostwa Ośmiornicy na
« dnia: Maj 13, 2006, 09:36:05 pm »
Macki Wojny II – Otwarte Mistrzostwa Ośmiornicy na 2006 rok – turniej Warhammer Fantasy Battle

Klub Ośmiornica Łódzka uroczyście ogłasza Turniej WFB Macki Wojny II, który zarazem jest Otwartymi Mistrzostwami Klubu na rok 2006. Starcia turniejowe będą miały miejsce w dniach 20-21 maja 2006 roku, w sobotę i niedzielę, na terenie Gimnazium w Konstantynowie Łódzkim przy ul. Łódzkiej 5/7.


1. Macki knowań

Burmistrz Kropiwnica chodził zły po komnatach Ratusza. Cechy nie pozwoliły mu zorganizować corocznej fiesty! Jak one śmiały! Zapewne wywęszyły gdzieś, że miałaby to być – jak w zeszłym roku – forma igrzysk, dość… hmmm… krwawych..
- Wielgomożny burmistrzu! – ośmielił mu się przerwać rozmyślania jakiś kolorowy pachołek.
Kropiwnica zwrócił ku niemu swój wzrok..
- Rada miasta Kanzasberg uniżenie zaprasza na świętowanie… - zaczął pewniej posłaniec.
-Ani mi się śni! Idź do diabła! – Kropiwnica dość brutalnie przerwał ceremonialny wywód i odwrócił się.
-Poczekaj! – nagle zaświtało burmistrzowi w głowie. – Ależ oczywiście się zjawię w Kanzasbergu. – burmistrzowa twarz przybrała wyraz błogiego zadowolenia – co więcej! Dopomogę Wam w organizacji tego święta. – szeroki uśmiech zagościł na burmistrzowym obliczu i niemal przez wszystkich mógłby być uważany za wielce serdeczny.


2. Macki rekrutacji

Wobec wysuszenia wszystkich karczm w Litzmanstadt, generał Imperialnego Korpusu Ekspedycyjnego Alexander von Plooschack zbijał bąki na rynku w pobliskim Kanzasbergu. Zobaczył kolorowego herolda, co do słupa ogłoszenie jakoweś przybijał. Nie chciało się von Plooschackowi ruszyć w tamtą stronę, ale miał szczęście, bo stanęli przy ogłoszeniu dwaj obwiesie, z których jeden – fakt, że jąkając się niemiłosiernie – począł na głos czytać dekret miasta Kanzasberg.
Zaciekawił von Plooschacka jeden fragment, skądinąd jakby znajomy…
„Miasto Kanzasberg będzie mieć zaszczyt użyczyć pola ku organizowanym przez Burmistrza Miasta Litzmanstadt Mistrzostwom Miejskim. Tedy zatem każdajedna Armia Zaciężna wojskiem co najwyżej za 2150 Koron Złotych wynajętym odznaczać się musi.
Skład Wojska podług Ksiąg Wykazów Armiji ma być składany, Chaośne Krasnoludy wedle Hord Krwiożerczych. Dozwala się użycie formacji poznanych w czasie kampanii Sztorm Chaosu.”


3. Macki harmonogramu

„Opłata za udział w zawodach wynosi 168 Złotych Koron lub 336 Ludwików, co się na 7 PLN przekłada - za dni oba.
Egzercerunki armijne należy słać do pisarza miejskiego pod adresem schtrasny@op.pl przebywającego. Za zgłoszenie do 18.05.2005 Armija otrzymuje 4 baryłki piwa/grogu/butelki wina (Królowie Katakumb 4 łokcie bandaża).
Z Armijami do bojów gotowymi należy przybywać z trzecim koguta pianiem, alibo i o dziewiątej godzinie, jak ludzie wyedukowani i w piśmie biegli mawiają. Początek zmagań przewiduje się na godzinę dziewiątą minut trzydzieści. Koniec bojów okrutnych nadciągnie wraz z nocą, która o dziewiętnastej (alibo, wedle zamorskiej miary, siódmej po połedniu) w danej porze roku nastaje. Nim godzin dziesięć upłynie trzy spotkania krwawe każda z Armij stoczy.
We dniu następnem jeszcze jedno starcie miejsce swe mieć będzie, jego początek na godzinę dziewiatą się oznacza.”


4. Macki wiktorii

I tak podle planu się to odbędzie:
Każda bitwa 6 klepsyder będzie się toczyć, na polu wielkości wiorst siedemdziesiąt i dwie na wiorst czterdzieści i osiem.
Każden przeciwnik raz na wybór strony kością rzuca. Wygrany, znaczy ten, co mu Fortuna da większy na kości wynik,  wybiera stronę alibo i pozwala przeciwnikowi wybrać, naonczas sam ma punkt dodatkowy do rzutu kością na bitwy rozpoczęcie.

I starcie 20.05.2006r. (09.00-12.15):
Od samego południa wyznaczano na błoniach pod miastem wiorsty ziemi, jedno pole od drugiego odznaczając czerwonymi szarfami. Szarfy miały kolor czerwony, można powiedzieć, że krwisty czerwony.

Nim do krwawej potrzeby dojdzie, wylosować należy, kto zajmuje pozycje Atakującego (na pola bitwy obrzeżach –  literką „A” wyraźnie naznaczonych), a kto Broniącego się (w pola samiuśkim środku – literką „B” oznaczonym takoż).

II starcie 20.05.2006r. (12.15-15.30):
Drugie starcie takież samo było, jednakowoż tak może się wydawać jedynie gminowi ciemnemu. Albowiem Ci których siły wcześniej okrążały wojska drugich, teraz umieszczani zostawali na środku.

Wcześniejsi Atakujący zajmują pozycje Broniących, a Broniący Atakujących, z tym zastrzeżeniem, że te same pary żadną miarą ze sobą spotkać się nie mają prawa i w miarę możliwości podział systemem szwajcarskim zachowany zostanie.

III starcie 20.05.2006r. (15.30-18.45):
Przed trzecią bitwą Kropiwnica rzucił na środku pola walki swoją czapkę. Kto będzie czapkę posiadał na końcu walki, 3 baryłki piwa/grogu/butelki wina otrzyma. By ją posiadać, musi na niej stać nieuciekający oddział.

IV starcie 21.05.2006r. (09.00-12.00):
Ostatnie starcie musi ostatecznie ukazać, kto najmocniejszym się stanie. Będzie to zatem bój spotkaniowy.


5. Macki łupów

Armija nagradzana będzie za starcie:
baryłek piwa/grogu/butelek wina (Królowie Katakumb łokcie bandaża) za zebranie z pobojowiska łupów więcej od wroga o:
10 0-200 Złotych Koron
11 201-400 Złotych Koron
12 401-600 Złotych Koron
13 601-800 Złotych Koron
14 801-1000 Złotych Koron
15 1001-1200 Złotych Koron
16 1201-1400 Złotych Koron
17 1401-1600 Złotych Koron
18 1601-1800 Złotych Koron
19 1800-2000 Złotych Koron
20 2001+ Złotych Koron

Od magistratu za wystrój Armiji przyznane zostaną nagrody poślednie jako baryłki piwa/grogu/butelki wina/łokcie bandaża w ilości:
- za przystrojenie ziemi, po jakiej kroczyć będą wojacy w glorii - do trzech baryłek/flaszek et caetera,
- za armiję prezentującą się wyjątkiem cudnie, z mundurami czystemi, obliczami pięknemi, a i orężem z egzercerunkiem zgodnym - do czterech...
- za umundurowanie właściwe, liwerunek wyraźny, barwy wojaka od chłopa odróżnić dające możność, chorągwie wszelkiej maści, na których znaki bez trudu miarkować się da, in summa ogólną prezencyję, z jaką armija się obnosi - do pięciu...
- za postać, a to fizys, rustunek i oręż wojaków - osobliwie dowódców - inszą od tej, do jakiej nas Księgi Armijne przyzwyczaić zdołały - do trzech...


Armije, które na pole chwały się stawią, assesmentum będą podlegać do criteriów licznych noszącemu odwołanie, a to:
1. Za rzecz najpierwszej ważności, czyli starcia i zwycięskie z nich wychodzenie, tudzież sprzedawanie skóry tak drogo, jak Pani Fortuna pozwoli kopę najwyżej baryłek piwa tudzież grogu, alibo wina flasz, alibo bandaża łokci Armija otrzyma. Plus trzy baryłki, flasze, bandaża łokcie za dobycie burmistrzanej czapki we starciu trzecim.
2. Za prezencję, jaką Armija swym prospectum roztacza, a to: za sztandary, za mundury, za lica nadobne tudzież postrach budzące, za wierzchowce ras szlachetnych wyglądem podziw budzące najfortunniej mendel nadmienionych dóbr Armija otrzyma.
3. Za wiedzę, duchową krzepę, obycie i eksperiencyję, jakie to przymioty Generał mieć musi, a jakie dowieść w quaestionario łacno będzie miał sposobność, również najwyżej mendel dóbr nadmienionych Armija wyniesie.
4. Za wcześniejsze uwiadomienie miejskiego pisarza (memoria fragilis est, zatem przypominamy, że pod adresem schtrasny@op.pl inkryminowany rezyduje) o składzie Armiji i liczbie Generałów ją prowadzących, Armija nie więcej i nie mniej jak cztery sztuki dóbr nadmienionych otrzyma i odebrane jej być nie mogą żadną miarą.

Nieukom, pludractwu, plebsowi i generalnie nieoświeconym przypominamy, że kopa na sztuk sześćdziesiąt się przekłada, mendel zaś na sztuk piętnaście.


Poinformować wypada, że na torneamentum nisza jeszcze reguła obowiązywać będzie. Gildia Magów i Mędrców z Litzmanstadt Armiję każdą ocenie podda pod ascendentem koncepcyji i kompozycyji, jaką dowodzący wykazać się raczył.

A priori Armija każda, a takoż Dowodzący, dziesięć baryłek/łokci bandaża z racji takowej oceny otrzyma. Atoli liczne modyfikacyje mają tu przystęp, a wyłuszczone poniżej są, co następuje:
•   Za ożywieńców plugawych, eterycznymi przez uczonych zwanych, których wartość w Armiji (ożywieńców znaczy) przekroczy 220 Koron Złotych – jedna baryłka./łokieć za każde 50 Koron ponad limes uprzedni, jaki nadmienieni ożywieńcy zajmować będą, zostanie odjęta
•   Za każde ponad dwukrotne powtórzenie tego samego jednostki typu – dwie baryłki/łokcie odjęte będą za każdą takową jednostkę. Nadto, jeżeli jednostka in quaestio strzelającym orężem się posługuje, dodatkowa baryłka/łokieć odjęty zostanie.
• Za każde powtórzenie formacji (slotu) machiny bojowej bądź rydwanu, w co wlicza się szczuroludzkie plugawe wynalazki – trzy baryłki/łokcie odjęte zostaną za każdą następną sztukę maszyny/rydwanu.
• Za każde powtórzenie formacji (slotu) wyjątkowej – niezależnie od inszych kar jedna baryłka/łokieć odjęty będzie (za slot, nie sztukę), natomiast jeśliby grozę siać miała inkryminowana formacja – aż cztery baryłki/łokcie odjęte będą
•   Za każde powtórzenie ponad dwakroć tego samego rodzaju herosa (Chorąży Armijny jest jako inszy rodzaj herosa liczony) – jedna baryłka/łokieć odjęta będzie. Nadto, jeżeli heros takowy magią się para, dodatkowa baryłka/łokieć odjęty będzie.
•   Za każdą z poniżej wyłuszczonych kreatur tudzież regimentów, jakich obecność w Armiji dane będzie stwierdzić, Dowodzący dwie baryłki/łokcie otrzyma. Lista kreatur przedstawia się następująco: Men-at-arms, Grail Relique, Bloodletters, Bestigors, Plaguebearers, Chaos Ogres, Chaos Trolls, Daemonettes, Hobgoblins, Goblin Boyz, Orc Boyz (w Chaos Dwarfs), Orc Arrer Boyz, Sneaky Gitz, Savage Boyz, Savage Boar Boyz, Goblins (zwykłe piechotne), Snotling Pump Wagon, Trolls (poza listą Grimgor 'Ardboyz), Empire Archers (poza detachmentem), Crossbowmen, Greatswords, Flagellants, Warriors of Ulric, WE Scouts, Glade Riders, Eternal Guard, Treekin, WE Great Eagle, Waywatchers, Tomb Kings Skeleton Warriors (bez łuków), Bone Giant, Warhawk Riders, Chaos Giant, Cauldron of Blood, Black Guard, Paymaster's Bodyguard, Halflings, Flame Cannon, Gyrocopter, Longbeards, Saurus Warriors, Chameleon Skinks, Saurus Cavalry, Skink Cohort (3 pkt!), Horned One Riders, Slavegiant, Scraplaucha, Gnoblars, Rat Ogres, Giant Rat Pack, Stormvermin, SpearElves, Lothern Seaguard (3 pkt! i poza listą Sea Patrol), White Lions, Phoenix Guard, Black Coach (poza listą Army of Sylvania).

Przewiduje się klimatyczne nagrody rzeczowe i dyplomy. :lol:

Kilka słów na koniec:
W sprawie dojazdu z Łodzi do Konstantynowa proszę się kontaktować: schtrasny@op.pl.