Autor Wątek: Kajko i Kokosz w 3D  (Przeczytany 6142 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline andruth

Kajko i Kokosz w 3D
« dnia: Czerwiec 13, 2006, 04:15:07 pm »
http://film.onet.pl/zwiastuny/0,1292686,267,1,filmy.html

No i nie wiem co o tym mysleć...Niby scenografia OK, ale postacie jakieś niedorobione...
O scenariuszu ciężko cokolwiek powiedzieć po tak krótkim fragmencie.Jedyne, co da sie się zauważyć, to "maniera szreka", co dziwnym nie jest, w końcu to Wierzbięta napisał.Choć nadmiar tej konwencji bywa irytujący i może się okazać niestrawny.Kamil Śmiałkowski pisał gdzieś o tym, zresztą wspominając że poznał cały scenariusz, więc pewnie on by mógł coś więcej na ten temat powiedzieć.
Co sądzicie?

Offline Rybb

Kajko i Kokosz w 3D
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 13, 2006, 05:09:38 pm »
Tekst ze ślimakiem dobry, troszkę to kluchowate i anemiczne, ale wreszcie coś jest, oby to nie był ostatni film na podstawie komiksu "Kajko i Kokosz"

Offline Mysza_

Kajko i Kokosz w 3D
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 13, 2006, 05:48:01 pm »
hmm,podoba mi się strona plastyczna i głosy głównych bohaterów ale ta shrekowa otoczka już mnie denerwuje na maxa po tym kawałku...nie można było zrobic jakoś po swojemu,po polskiemu,że tak powiem?
  ciekawe jak zrobią Lamignata?cholera,ciekawe jak wszystko będzie wyglądało bo w trailerze oszczędnie z postaciami pojechali.

Robert Zaręba

  • Gość
Kajko i Kokosz w 3D
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 13, 2006, 06:24:55 pm »
Cytuj
nie można było zrobic jakoś po swojemu,po polskiemu,że tak powiem?

Chyba nie.
Ja swoje dzieciaki za cholerę nie mogę przekonać do "Kajka i Kokosza", a "Shreka" czy "Garfielda" namiętnie czytają i oglądają.
Myślę, że to "uwspółcześnienie" to dobry kierunek.

Offline Czopek Piotrek

Kajko i Kokosz w 3D
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 13, 2006, 08:54:04 pm »
kiedy rzuciłem okiem na trailer to pomyślałem sobie... PRAWIE jak Shrek.

tylko, że PRAWIE robi wiadomo co...

Offline freshmaker

Kajko i Kokosz w 3D
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 13, 2006, 09:09:59 pm »
ja jestem mile zaskoczony. tylko kajko rzuca jakies filozoficzne teksty...
"...żyję jak król i łamię non-stop prawo..."
mój ulubiony aktor antysemita Mel Gibbons

KRL

  • Gość
Kajko i Kokosz w 3D
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 14, 2006, 08:42:12 am »
Jest dobrze.... na prawdę.- tekst ze slimakiem i ten no...tego....tam........ no bomba. Tylko, żeby  ten trailer nie był esencją najlepszych fragmentów filmu, żeby reszta miała taki poziom chociaż- a jak wiemy , tak przeważnie nie jest własnie.

Offline Michał Siromski

Kajko i Kokosz w 3D
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 14, 2006, 05:20:08 pm »
Widziałem kilkunastominutową prezentację "Kajka i Kokosza" na MFK w zeszłym roku. Też miałem wrażenie, że jakoś dziwnie się to ogląda...

Ale na pewno głosy są mocną stroną filmu.
Z naszymi ocenami jest jak z zegarkami: każdy chodzi inaczej, a jednak wierzymy tylko swojemu

Offline tyler_durden

Kajko i Kokosz w 3D
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 14, 2006, 05:34:22 pm »
KRL napisał:
Cytuj
Jest dobrze.... na prawdę.


Jest niedobrze... naprawdę.
Przede wszystkim ruch postaci - jakiś sztuczny, kwadratowy, niedorobiony.
Scenografie - ubogie, nawet biorąc fakt, że w chacie KiK nigdy nie było za wiele rzeczy.
No i na konieć ten, k%&*!$%, utwór! Beszczelnie stylizowany na tę koszmarną piosenkę ze "Shreka". Szczyt wiochy i bezguścia.

I w całej rozciągłości zgadzam się z Czopkiem Piotrkiem.
o not talk about fight club

Offline empro

Kajko i Kokosz w 3D
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 14, 2006, 05:57:40 pm »
ja własnie też mam jakieś mieszane uczucia,
też mi trochę to jakąś amatorką zalatuje, w sensie ruchu, mimiki itp, jakoś takdrętwo i kwadratowo, nie wiem,
do tego też chyba pomysł "robienia pod Shreka" to raczej zabieg marketingowy, w sumie KiK teraz kierowany będzie raczej do dzieciaków niż do nas staruchów i może dzięki temu przyniesie $$ bo po to się filmy teraz głównie robi,

nie wiem, teaser za krótki chyba żeby oceniać, ale mnie na kolana nie rzucił :)

Robert Zaręba

  • Gość
Kajko i Kokosz w 3D
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 14, 2006, 06:37:00 pm »
Cytuj
PRAWIE jak Shrek.

Bo i budżet był pewnie PRAWIE taki sam.
Mimo to, kampania reklamowa "pod Shreka"  i ewentualne wszelakie nawiązania do niego, są dobrym posunięciem.
Kto ma jakieś wątpliwości, niech wyjdzie na ulice i spyta pierwszych dziesięciu małolatów, których napotka, czy wiedzą kim jest Kajko i Kokosz.
Potem niech spyta o Shreka.

Cytuj
Szczyt wiochy

A bo my teraz wszyscy w globalnej wiosce żyjemy.

Offline Czopek Piotrek

Kajko i Kokosz w 3D
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 14, 2006, 10:38:35 pm »
żyjemy w globalnej wiosce. dlatego, żeby pokazać coś na poziomie musimy do tego poziomu dojść. a tymczasem jest to (jeśli chodzi o ruch postaci) trochę bardziej zaokrąglona wersja teledysku Dire Straits - Money for Nothing. Czyli opóźnienie w stosunku do innych wiochmenów o ok. 15-20 lat.
Myślę, że trochę zbyt ambitnie podeszli do tematu animacji komputerowej. Gdyby zaczęli skromniej - na bazie postaci takich jak w np. Toy Story - to by było pewnie lepiej. W końcu jeśli jakaś lalka porusza się sztucznie to przecież i tak wiemy, że to lalka a one tak się ruszają. No ale jeśli od razu porywamy się na polskiego Asterixa.. no to lepiej żeby to było doskonałe, bo inaczej można mówić o zwale.

Tak więc jeśli się ma budżet mały i się wie, że się nie osiągnie z przyczyn zwykłej kasy tego co np. w Shreku, to lepiej pójść w stronę czegoś innego i nie udowadniać na siłę, że się potrafi.

Robert Zaręba

  • Gość
Kajko i Kokosz w 3D
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 15, 2006, 12:06:56 am »
Cytuj
żyjemy w globalnej wiosce. dlatego, żeby pokazać coś na poziomie musimy do tego poziomu dojść

To jest jak z linią horyzontu.
Jak teraz zaczniesz od Toy Story, to może za lat 10 zrobisz coś na poziomie Shreka 1, a oni tymczasem będą kręcić odpowiednik Shreka 23.
Tak czy siak zawsze wyjdzie zwał.

Offline turucorp

Kajko i Kokosz w 3D
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 15, 2006, 04:08:18 am »
Cytat: "Robert Zaręba"
Cytuj
żyjemy w globalnej wiosce. dlatego, żeby pokazać coś na poziomie musimy do tego poziomu dojść

To jest jak z linią horyzontu.
Jak teraz zaczniesz od Toy Story, to może za lat 10 zrobisz coś na poziomie Shreka 1, a oni tymczasem będą kręcić odpowiednik Shreka 23.
Tak czy siak zawsze wyjdzie zwał.


i tu sie mylisz bo np. Baginski (jak i inni tworcy z PI) spokojnie moga konkurowac "ze zgnilym zachodem" (co zreszta widac).
to kwestia podejscia do tematu, Virtual Magic postawilo na motion capture (chyba jako pierwsi w kraju) ale mam dziwne wrazenie, ze zrobili to kosztem ostatecznej obrobki obrazu (postacie sa kanciaste, uproszczono tekstury, grafika chwilami bardziej przypomina gry niz film).
sa sposoby na tansza i bardziej efektowna animacje 3D, ale ktos tutaj na sile probuje nasladowac Hollywood nie majac jednak mozliwosci technicznych (a tym bardziej finansowych) na takie nasladownictwo i to moze skutkowac niedorobkami.

Robert Zaręba

  • Gość
Kajko i Kokosz w 3D
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 15, 2006, 09:12:57 am »
Cytuj
tu sie mylisz bo np. Baginski (jak i inni tworcy z PI) spokojnie moga konkurowac "ze zgnilym zachodem" (co zreszta widac).
to kwestia podejscia do tematu,

turucorp, ranisz mnie takimi słowami...
Przecież doskonale wiesz, że nigdy w polskich twórców nie wątpiłem, złego słowa o nich nie powiedziałem, choć przyznam szczerze, że ekranizacja  "Wiedźmina" nieco podważyła moje do nich zaufanie.

Natomiast podoba mi się promocja hollywoodzkich produkcji. Gigantyczny młyn przed premierą, długaśne art. z planu zdjęciowego, ploty o aktorach, wywiady, zdjęcia na okładkach, statystyki, itd.  Człowiek odnosi wrażenie, że już niedługo będzie obcował z arcydziełem. Potem ogląda "Wojnę światów" czy innego "Kill Billa" i szlag go trafia. Mimo to pierwsze głębsze krytyki pojawiają się dopiero przy reedycji wydania na DVD. A biznes za oceanem się kręci...

Co do reszty Twojej wypowiedzi, to ja nie jestem adwokatem twórców. Zobaczymy gotowy produkt, może się sam obroni.