Autor Wątek: Nowe zasady  (Przeczytany 22464 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline MiSiO

Nowe zasady
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 20, 2006, 02:36:01 pm »
Dobre pytanie :P

-1 do obu? To przgięcie jakich mało.

Offline Mistrz wałków :)

Nowe zasady
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 20, 2006, 03:51:40 pm »
Zadne tam przegiecie..

Liczac modyfikator tylko od jednej reki nadal stwarzamy systyacje kiedy o wiele bardziej opłacalne jest latanie z dwoma brońmi :(

Cytuj
... tak czy siak mieszanie -1 za 2gą rękę I bonusu do zbroi są lekko przesadzone w drugą stronę, o czym napisałem w odpowiednim temacie na SG. Kamilu. Panowie w SG wpadli na "to co wy" już dawno.  Mam nadzieje, że się ze SG podzieliliście spostrzeżeniami z tych testów. Ciągle mają 3 wersje zasad i tylko jedna z nich to nie ZONK.


Ma wrazenie ze jednak nie az tak dawno.. Kiedy grywalismy na takich zasadach jeszcze SG nic na ten temat nawet nie wspominało.

A jesli chodzi o zmiane zdania.. To zdziwiła mnie Twoja wypowiedz na temat krasnali.
Niecały rok temu krzyczałeś że to przegiecie jakich mało!!
My Ci tłumaczyliśmy ze G.armr kosztuje i wcale nie jest taki opłacalny.
Teraz nagle przekonałes sie do tego i mówisz że nie widzisz problemu.

Pytanie sie nasuwa samo przez się: to poco był taki szum pół roku temu??
Kamil. (miszczu)

Offline MiSiO

Nowe zasady
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwiec 20, 2006, 04:35:26 pm »
Ja krzyczałem, że dwarfy są za mocne? W życiu. Z tego co pamiętam to właśnie ty mi mówiłeś, że gram najmocniejszą bandą. Ostatnio mówisz, że Opętani są tacy mocni :D

Dwarfy mogą mieć puszeczkę ale TYLKO w połączniu z wysokim T i skillami [thick skull]. TYLKO wtedy. To znacznie zawęża "zakres przegięcia". Z tym się zgodzę. Do tego TYLKO w dłuższych kampaniach. ...

Nigdy nie mówiłem, że dwarfy są przegięte.


Licząc mod od jednej ręki tak. Od OBU już nie.

Offline Zimoch

Nowe zasady
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwiec 20, 2006, 04:42:01 pm »
Panowie nie kłóćcie się tylko powiedzcie, która z opcji jes najbardziej rozsądna
y Zimoch

Offline MiSiO

Nowe zasady
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwiec 20, 2006, 04:53:50 pm »
Z tych... -1 za 1 rękę i tarcza na 5+. Do tego zabranie "no armour save" z kilku krytyków np. strzeleckie mają 2x no armour save. Przy wyniku 1-2 i 5-6. Trochę za dużo.

Co do dwarfów to mam nadzieję zagrać z nimi i ich Zielonym Noblem na oMTH!

Offline Dabi

Nowe zasady
« Odpowiedź #20 dnia: Czerwiec 20, 2006, 06:24:20 pm »
Marudzenie
Czas zacząć zmienić ograne schematy i jedyne słuszne zestawy ekwipunku przegięcie to jest aktualnie fakt że 2 bronie są lepsze niż broń i tarcza :roll:

Powrzechna oburęczność tak potężna to potworna bzdura

Pancerze są aktualnie o kant zada potłuc i wszelka zmiana mająca na celu ulepszenie ich (oby nie była tylko kosmetyczna) będzie bardzo dobrym wyjściem

A alternatywa między tarcza + broń a broń + broń to dobre rozwiązanie

Jeszcze tylko zmiana bezmyślnej tabelki to hit i Mordheim robi się kuszący
eśli coś wydaje się trudne , to pewnie takie jest

Offline vader_NH

Nowe zasady
« Odpowiedź #21 dnia: Czerwiec 20, 2006, 07:05:03 pm »
Jakiej tabelki???

Dzięki modyfikatorom na dwie bronie opłacą sie takze wersje dwuręczne, lub mający zasadę niemomznosci używania drugiej broni :)

Offline nahar

Nowe zasady
« Odpowiedź #22 dnia: Czerwiec 20, 2006, 09:57:09 pm »
Co do zasad - jedynie słuszne - 1 z OBU rąk. Inaczej zmiany są bezsensu - i tak się opłaca dawać free daggera do lewej zamiast tarczy. Po kij mi ST na 5+ jak mogę mieć dodatkowy atak (nawet z karą - 1).

No i handgun. Tu coś trzeba zadziałać.

My z Kamilem z wielu propozycji zarówno Misia (krasnoludzki) jak i z SG wybraliśmy:

Handgun 35 gc

S 5

R 24"

Move and fire
Prepare shot (strzał co drugą turę)
Deadly shot (+ 1 to injury roll)

No i wtedy to jest fajna broń (ale i tak tylko dla stronników, bo nadal herosowi lepiej dać kuszę i Quick Shot).
paweł

Offline Zimoch

Nowe zasady
« Odpowiedź #23 dnia: Czerwiec 20, 2006, 10:36:10 pm »
Cytat: "Dabi"
Jeszcze tylko zmiana bezmyślnej tabelki to hit i Mordheim robi się kuszący


Co masz na myśli? Dlaczego jest bezmyślna?
y Zimoch

Offline Musley

  • Steward
  • ******
  • Wiadomości: 6 346
  • Total likes: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • (づ。◕‿‿◕。)づ
    • Soundcloud
Nowe zasady
« Odpowiedź #24 dnia: Czerwiec 20, 2006, 10:53:11 pm »
No, handgun obsysa póki co i to mocno. Żeby był w ogóle do użycia, to potrzeba do niego dwóch skilli (Hunter i Nimble).

Offline Zimoch

Nowe zasady
« Odpowiedź #25 dnia: Czerwiec 20, 2006, 11:27:14 pm »
Wziąłem się trochę za matematykę :
Biorąc pod uwagę zwykłaego Human vs Human- S3 WS3 T3
Żeby zranić conajmniej jednym ciosem w systemie 5+\5+
mamy 30,6% szans
4+\5+
mamy 37,5% szans
Jedną bronią 4+
mamy 25% szans

Czyli średnio przy walce dwoma brońmi - po szarży raz na 3 razy uda się nam zranić przeciwnika tak że nam nie odda

Jedną bronią raz na 4 razy

A teraz savy - przy opcji dwuręcznej rezygnujemy z tarczy. Zakładając , że mamy Medium armor (save 5+ 20Gold), która sprawdza się świetnie.
Szansa na zranienie nas wynosi (w zależności od tego  czy przeciwnik wali jedną czy dwoma brońmi) odpowiednio :
Gdy przeciwnik wali dwoma -
system 5+\5+
0,306*(1-1/3)=20,4% //wersja uproszczona save tylko na jedną ranę inaczej obliczenia by się skomplikowaly
system 4+\5+
25%
Gdy przeciwnik wali jedną bronią
25%*(1-1/3)=16,7%

Gdy dodamy tarcze(save 5+):
system 5+\5+
0,306*(1-2\3)=10,2%
system 4+\5+
12,5%
Gdy przeciwnik wali jedną bronią
25%*(1-2/3)=8,3%

Wniosek - gdy walimy jedną ręką szansa na zranienie w zależności od sytemu spada z ok 1/3 na 1/4 (nie biorąc pod uwagę sava przeciwnika) czyli o 1/12 względne nie dużo ale za to obrona wzrasta z 4/5 do 9/10 czyli z 80% do 90% czyli o 1/10
2/3 szans że atak nam nie wyjdzie - więc całkiem sporo co zmusza do zapuszkowania tyłka.

Matematycznie rzecz biorąc opłaca się grać tarczą i mieczem + zbroja(nie licząc kosztów owego sprzętu, którego również nie uwzględniłem)

Dodam, że nie uwzględniłem ran krytycznych, które czasami zdejmują tego sava - dlatego szanse mniej więcej się wyrównują co wkońcu zmusza do sensowsnego wyboru - bo nie robi się to oczywiste(jak grać) i o to chodzi.


Co do systemu 5+\4+ to skłoniłbym się do 5+\5+ i tak gramy ale co z tego wyjdzie nie wiem

Jak coś pomyliłem to przepraszam bo jest godzina 0.25
y Zimoch

Offline Dabi

Nowe zasady
« Odpowiedź #26 dnia: Czerwiec 21, 2006, 12:02:08 am »
Cytuj
Co masz na myśli? Dlaczego jest bezmyślna?


Czy walczy przeciętny człowiek który jest przeszkolony (WS 3) z super legendarnym mistrzem miecza człowiekiem (WS 6) czy walczy nowicjusz w posługiwaniu się bronią (WS 2) z przeciętnie przeszkolonym najemnikiem (WS 3) to tak samo wygląda walka

Różnica o 3 daje dokładnie tyle co różnica 1 punktu Co się objawia ja go na 3+ on mnie na 4+

WS przez to jest cechą której mieć dużo się nie opłaca. O ile w Battlu taka tabelka może mieć jeszcze jakiś sens bo super fechmistrzowi głupio się walczy w szeregu itp (ale też moim  raczej zbyt mocno to widać bo o jakości oddziału decyduje S,T i AS :/) to w walce małych grupek ludzi gdzie walki przyjmują postać pojedynków to taka forma jest  bezsensowna

Taki silny aczkolwiek przeciętnie wyszkolony dajmy na to Ogr powinnien mieć problem problem z bardzo dobrym wojownikiem nie dlatego że tamtem ma super pancerz super T i 3 Woundy tylko dlatego że sam by obrywał praktycznie co atak a sam trafiał od świeta

Różnice w WS powinny być dużo bardziej widoczne
eśli coś wydaje się trudne , to pewnie takie jest

Offline Mistrz wałków :)

Nowe zasady
« Odpowiedź #27 dnia: Czerwiec 21, 2006, 12:37:12 am »
Muszę przyznać że jednak się pomyliłeś..(nie potrzebnie liczyłeś z warunkowego)

Szansa na trafienie i zranienie w:
w systemie 5/5 to 33.3%
w systemie 4/5 to 41,66%
jedna bronią 25%.

Czyli prawie dwa razy łatwiej odniesc sukces (nie liczac zbroi) w wypadku walki dwoma brońmi w systemie 4/5 niz walczac tylko jedną.

Teraz biorac pod uwage zbroję (h.armor + shield 3+ sava) i krytyki, szansa na obronę to: 2/3(save)x(5/6+1/6x2/3)(biorac pod uwage ze 1/3 krytyków znosi save co jest tylko bliskie prawdy.. jest ich wiecej)
Co daje 62,9% na save
Analogicznie tarcza +lekka zbroja:
daje 47,2%

Wstawiając to do systemu 4/5
Szansa na zranienie opancerzonego goscia wynosi:
W lekkiej zbroi i tarczy: 21.99%
W cieżkiej zbroi :  15.83%
Co widac nie odbiega w duzym stoponiu od udezenia jedna bronia!
A koszty sa znaczne! lekko zbrojny dodatkowe 25 gc, a ciazko 55gc!. Za ta cenne wynajmujemy 1 lub 2 kolejnych wojaków z pałkami i zabijamy pancernego w mgnieniu oka.

W przypadku systemu 5/5 sprawa wyglada inaczej
Sznasa na zranienie opancerzonego goscia wynosi:
lekko zbrony: 17.58%
ciezkozbrojnego: 12,6%

A teraz wystarczy uwzglednić takie zeczy jak zasady topory, pistolety, modyfikatory od siły, zasady specjane (assasin,art of silent death) itd..

I bardzo łatwo sie przekonac że zellota z dwoma toporami w systemie 4/5 statystycznie wygrywa z chempionem w l.zbroi i tarczy. Gdzie cenna tego pierwszego wynosi 30 gc a drugiego 65-70 gc.

Dlatego jestem za systemem 5/5! :D
Kamil. (miszczu)

Offline MiSiO

Nowe zasady
« Odpowiedź #28 dnia: Czerwiec 21, 2006, 08:49:17 am »
Matko jedyna... chcąc uczciwie liczyć szanse trzeba uwzględniać ilość członków bandy, ich staty, RT itp. Takie liczenie jest bez sensu. To jakby porównywać psa za 15gc, nurgling'a, giant rat'a i squig'a bez patrzenia na resztę bandy.

Co do zmiany oklepanych zestawów broni to niedługo zamiast topór/sztylet będzie królować 2x topór.


Cytuj
Jeszcze tylko zmiana bezmyślnej tabelki to hit i Mordheim robi się kuszący


To chyba musisz zmienić system ... za dużo chcesz zmieniać. Może Necromunda? Tam każdy pkt WS się liczy.  ;)


To w sumie tyle. Jak zacznę pisać co uważam znowu zrobi się draka. Jak na stole 25% modeli będzie z tarczami to będzie dobrze. Może dam kilku swoim modelom tarcze. Pewnie Beastmen'i lub kultyści dostaną.

Jest jeszcze jedna sprawa. Ludzie przestaną dawać 2xdagger. Wiadomo. Bergjaeger z 2 nożami jest ok. Jednak 20 skavenów? :D 6+/+1 save zbyt będzie bolał.

Offline Nazroth

Nowe zasady
« Odpowiedź #29 dnia: Czerwiec 21, 2006, 08:54:31 am »
z tymi daggerami to chyba dobrze nie? Całe życie dążyłeś (wszyscy dążyliśmy) do takiego pogorszenia daggerów, by stały się nieopłacalne. W tej chwili wróca im krytyki - a broń i tak będzie mega badziewna:)... i dla mnie to bomba:) Zacznę pojedyncze bronie dawać swoim modelom... kurcze... ja się strasznie cieszę - zawsze tego właśnie chciałem - ghule i takie tam potworki nareszcie zyskują na swoim braku ekwa i 2 atakach.
'Jedynym sposobem by zmądrzeć jest grać z mądrzejszym przeciwnikiem'