Autor Wątek: Nowe zasady  (Przeczytany 22461 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Zimoch

Nowe zasady
« dnia: Czerwiec 15, 2006, 08:14:08 pm »
Chciałbym spytać się was wszystkich co sądzicie o nowych zasadach dotyczących zbroi i akaków dwoma rękami które umieszczone są na forum http://www.specialist-games.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=1897.
Ja osobiście wprowadziłem te nowości do naszego grania z kumplem i uważam że są świetne. Co prawda wymagają jeszcze paru "dopieszczeń" ale gra się myśle że troszkę lepiej.
Dla nie znających angielskiego powiem, że wprowadzono ujemny modyfikator -1 do trafienia przy walce dwoma brońmi i obniżono ceny zbroi + polepszono ich atrybuty (np. Heavy armour kosztuje 50 zlota i daje sava na 4+, tarcza daje sava na 5+.... itp). Są trzy opcje my wybraliśmy opcje B.
Myśle, że sprawa idzie w dobrym kierunku na nowego annuala.
Jeżeli temat już taki gdzieś istnieje to proszę moderatora o przeniesienie.
y Zimoch

Offline MiSiO

Nowe zasady
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 16, 2006, 09:27:52 am »
Trochę podpakuje ta zmiana zbroje. Zasady da się przyjąć, choć uważam, że mimo słusznego fluffa, trochę spowolnią walkę [jednak nadal uważam, że źle nie będzie]. Tak czy siak się cieszę. Podpakuje to np. moich Opętanych. Brak ujemnych mod. do trafień [A2 mają chłopaki BAZOWO] zwiększa ich szasne. Również na przeżycie. Taki człowieczyna będzie mnie trafiać na 4+/5+ a nie 2x4+. :D:D

Do tego moje Verminkin'y z włóczniami, tarczami i LA będą bardziej żywotne i  w końcu będę je od 1 gry wystawiał.

Pistolety wrócą do łask. Ich -2 save mod. będzie bardziej doceniane. Gra się trochę urozmaici.

Topory będą chyba bardziej PG niż są teraz.

Ludzie zaczną malować tarcze a to, jak wiadomo, bardzo dobrze wygląda na stole!!!

Wydaje mi się jednak, że od momentu wprowadzenia tych, zasad rozwój stronnika +1A będzie niezaprzeczalnie najlepszy... :/

Offline Zimoch

Nowe zasady
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 16, 2006, 10:18:04 am »
POwiem , że te nowe zasady też bardzo mi się podobają. Testuje je Undedami i Ghoule maja bazowo A2 co daje przewage. Wkoncu ja i moj kumpel zastanawiamy sie czy kupic ciezką zbroje - czy nowego najemnika., bo to drugie nie jest juz tak oczywiste. Savy na 2+ są bardzo realne - ale da się je obniżyć(Siła, Axe,krytyki...). Pistolet jak najbardziej oplacalny - szczegolnie dla krasnali (przedluzenie zasiegu).  Obecnie rozgrywamy standardową kampanie z Rulebooka i jest 2:2 - wiec chyba sprawiedliwe zasady ;]. Ciezko zbrojni krasnale sa ciezcy do obalenia - ale mimo wszystko przewaga liczebna pozwala temu zaradzic, ale nie az tak bardzo jak ostatnio. Co wiecej - wkoncu kusze nie są takie smiercionosne - choc moje zombiaki niestety nie maja zbroi i stają się żywą tarczą. Trzeba zmienic taktykę gry - ale powiem szczerze, że wkoncu nie jest tak strasznie z samotnym atakowaniem wampirem , ktory ma sava na 2+ ;) Zapomnialem wspomniec o nekromancie ze swoim czarem Life Stealer - szkoda ze na 10tce
Zapraszam do testowania tych nowych zasad i wypowiedzi.

PS. Czy ktos moze slyszal o kampanii co ma ok 60 scenariuszy i wprowadza te zasady?
y Zimoch

Offline MiSiO

Nowe zasady
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 16, 2006, 11:57:51 am »
Nie słyszałem... ciężko jest upilnować 12 gier. Ludzie się nudzą... i marudzą.

Co do zasad to Opętani, Wampir, ghoul'e, Ogre, Rat Ogre, Minotaur, Troll itp. będą mocniejsi. Save na 2+ to ciągle za droga zabawa. Cięzka zbroja + tarcza i to tylko w hth. Chociaż zawsze można 1-2 wyjadaczy podpakować takim zestawem. Pytanie, czy chcemy mieć wampira M5... Ja chętnie bym miał MINOTAURA M5 i save na 2+!!!!

Offline Valten

Nowe zasady
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 16, 2006, 03:45:11 pm »
Super temat

Czy jest może możliwość zdobycia tych nowych zasad i uścislen w  języku polskim bo cienko u mnie z angielszczyzną.

Ale z tego co do tej pory przeczytałem to średnio mi sie podobaja zbyd duzo nowych udogodnień dla " pancernych band" np: krasnali

Choc powiem szczerze że save na 2+ na orkach to mogła by byc super sprawa.

  A i jeszce jedno przybliżył byś mi Misiu to zdanie o PG toporach z góry  dzieki wiecej szczegułów
est na świecie prawo i bywa sprawiedliwość <ZoNk>   LoOllL
               ~~~

Offline MiSiO

Nowe zasady
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 16, 2006, 04:35:07 pm »
Nie ma jednej wersji nowych zasad. Są 3 propozycje różniące się detalami... i raczej nikomu nie będzie się chciało tego tłumaczyć :(

Offline MK

Nowe zasady
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 16, 2006, 07:37:23 pm »
Większość z proponowanych zmian podoba mi się (chociaż niektóre wydają się lekko przegięte np. dla dwarfów, na szczęście u mnie nikt nimi nie gra :D), mam nadzieje że wejdą w życie w następnej erracie. Wreszcie kupowanie zbroi będzie miało jakiś sens.

Moje szczurki z dzidami już się cieszą  :badgrin: .
ww.najmita.net - serwis społeczności Mordheim

Offline Zimoch

Nowe zasady
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 16, 2006, 07:56:54 pm »
Cytat: "MK"
Większość z proponowanych zmian podoba mi się (chociaż niektóre wydają się lekko przegięte np. dla dwarfów, na szczęście u mnie nikt nimi nie gra :D): .

Heh - no własnie też się tego bałem, ale wierzcie mi, że przeciw krasnalom gra się super - przynajmniej Undeadami.

Poza tym rozegrałem 2 gry Norsami vs. Dwarf - a tam Berserkerzy nie mogą nosić zbroi - ale również grało się nieźle - pogromiłem krasnale - ale mimo wszystko miałem dużo szczęścia. Co do tłumaczenia heh - mógłbym coś tam streścić,ale pełnego tłumaczenia raczej się nie podejme. Jak wspomniał Misio są trzy opcje - ja wybrałem z kumplem opcje B, gdyż w tej opcji działają krytyki na 5-6 i zasady co do zbroi są najmniej przerobione(chodzi o savy po bitwie) i ich kost jest najbardziej dla nas rozsądny. (Szczególnie gromril armour)
y Zimoch

Offline MiSiO

Nowe zasady
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 19, 2006, 08:32:45 am »
Dla dwarfów? Tak samo dobre jak dla każdego innego. Opuszkujesz krasnale to góra 7 modeli wystawisz. Nie ma strachu :D

Offline Mistrz wałków :)

Nowe zasady
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 19, 2006, 06:30:18 pm »
Cytuj
Dla dwarfów? Tak samo dobre jak dla każdego innego. Opuszkujesz krasnale to góra 7 modeli wystawisz. Nie ma strachu


Cóz za nagła zamiana zdania..(?)

Czyatajac ten temat doszedłem do wniozku, ze zamiast powtarzac swoje poglady skieruje was do tematu, w którym te sprawy zostały juz poruszone..

Był to czas kiedy do podobnych zmian doszliśmy razem z Pawłem i testowaliśmy dziesiatki razy czy to w pojedyńczych bitwach czy dłuższych kampaniach. Mineło troche czasu i ku  :D
Cytuj
miłemu
zaskoczeniu panowie z SG doszli do identycznych wniosków.


Chetnych zapraszam do lektury
http://forum.gildia.pl/viewtopic.php?t=8499&postdays=0&postorder=asc&start=0
Kamil. (miszczu)

Offline MiSiO

Nowe zasady
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 20, 2006, 08:38:26 am »
... tak czy siak mieszanie -1 za 2gą rękę I bonusu do zbroi są lekko przesadzone w drugą stronę, o czym napisałem w odpowiednim temacie na SG. Kamilu. Panowie w SG wpadli na "to co wy" już dawno. ;) Mam nadzieje, że się ze SG podzieliliście spostrzeżeniami z tych testów. Ciągle mają 3 wersje zasad i tylko jedna z nich to nie ZONK.

Nie zmieniłem zdania. Zawsze jednak znajdę jakiś pozytywny element tej zmiany. Flaile moich Beastów, A2 Possessed... dla beastów minoś [ten zyska podwójnie], dla CoC - brutale, plaguski.

Często staram się robić modele z tarczami (kislev - kozacy, skaven'i - verminkin'i, dwarfy - clansmen'i, noble ... i coś jeszcze co robię teraz:P) ponieważ takie modele wyglądają bardzo fajnie. Tylko obawiam się, że nagle zrobi się za dużo takich modeli. Każdy będzie miał kilku nowych stronników z tarczami na wypadek rozwoju +1A. :/

Offline Nazroth

Nowe zasady
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 20, 2006, 09:21:38 am »
zasady i tak uoficjalnione będą w chwili pojawienia się na stronie SG... albo w formie erraty, albo update'a do rulebooka. Więc o co tyle chaasu:)?...

Myślę, że nieprędko się wezmą do roboty i wybiora jeden zestaw, a potem go zPDFują. Chociaż to co widziałem na SG forum i tak mi się podoba:) Grałem tak dawno temu i było ok. Co prawda walka przy -1 przedłużała się koszmarnie, ale i tak było fajnie. Nareszcie zbroja da lepszy save z tarczą... kurcze po prostu super i tyle.
'Jedynym sposobem by zmądrzeć jest grać z mądrzejszym przeciwnikiem'

Offline MiSiO

Nowe zasady
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 20, 2006, 10:12:18 am »
Walka się ciągnie jak guma w gaciach... w Jastrzębiu w 1 grze z 5 chopka biło się z 4-5 tur zanim zadano celny cios [raniący].

Niedawno były errata do BFG i Necromundy. Za jakiś czas ruszą i Mordheim.

Offline Zimoch

Nowe zasady
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 20, 2006, 10:49:02 am »
Cytat: "MiSiO"
... tak czy siak mieszanie -1 za 2gą rękę I bonusu do zbroi są lekko przesadzone w drugą stronę, /

W zasadach tych nowych jest -1 za obydwie ręce - i tak gramy.

Co do długości walk - może na turnieju to niekorzystne zjawisko, ale zupełnie inaczej się gra towarzystko(lepiej) bo atakowanie jednym "łebkiem" ma czasami sens;]
I wogóle czy walka sprowadza się tylko do szarży po której bardzo często nie było juz odezwu ze strony broniącej bez względu na jakość broniącego (czy heros czy jakis henchman) ?? Teraz walki są po prostu ciekawsze i wprowadzają więcej emocji.:)
y Zimoch

Offline Zimoch

Nowe zasady
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 20, 2006, 10:51:24 am »
Cytat: "MiSiO"
. Ciągle mają 3 wersje zasad i tylko jedna z nich to nie ZONK.


Która?
y Zimoch