Autor Wątek: Turniej 1500 - Bielsko Biała 30.07.2006  (Przeczytany 661 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline pepe-pp

Turniej 1500 - Bielsko Biała 30.07.2006
« dnia: Lipiec 24, 2006, 05:43:52 pm »
----LIMITED 1500 pkt----




Miejsce i czas: Sklep Gnom ul. Szkolna 15 Bielsko-Biała 30.07.2006 godzina 9:00

Przyjmowanie zgłoszeń i rozpisek: WFB.GNOM@GMAIL.COM
- rozpiski proszę przysyłać do piątku 28.07.2006 do godziny 20:00
- na turnieju jest ograniczona ilość miejsc więc kto pierwszy ten lepszy - lista zgłoszonych osób będzie systematycznie uzupełniana na tej stronie.

Program turnieju:
8:30-9:00 Zapisy
9:00-11:30 Bitwa I
11:30-14:00 Bitwa II
14:00-14:30 Przerwa obiadowa
14:30-17:00 Bitwa III
17:00-19:30 Bitwa IV
19:30 Ogłoszenie wyników i rozdanie nagród

Ramy czasowe mogą oczywiście delikatnie ulec zmianie

Wpisowe: 15zł

Format turnieju:
- Armia główna 1500 pkt
- dwie dodatkowe figurki na piechotę do drugiego scenariusza (najlepiej wyróżniające się w armii np. bohaterowie).

Wymogi dopuszczenia do turnieju:
Posiadanie adekwatnej armii, posiadanie kostek, wzorników, miarki, czytelnej rozpiski oraz zasad własnej armii. Proksy w rozsądnych ilościach będą dopuszczone.

Stoły i makiety:
Gramy na stołach 48x60’’. Makiety będą ustawione przez sędziów.

Zasady wystawienia: Limited
- Wszystkie wydane księgi armii ZA WYJĄTKIEM Armii alternatywnych (z tyłu podręcznika) oraz bohaterów specjalnych.
- Wszystkie oficjalnie wydane erraty i poprawki do ksiąg armii jakie pojawią się do dnia turnieju.
- Wszystkie armie z podręcznika "Storm of Chaos"
- Jednostki Dogs of War oraz Regiments of Renown, ZA WYJĄTKIEM pojedynczych modeli zajmujących sloty "hero". Oddziały Dogs of War można brać tylko w armiach, które mają wyraźnie zaznaczoną opcję brania jednostek DoW (są one wymienione jako opcja rare). Nie można więc brać jednostek DoW w armiach Storm of Chaos oraz w niektórych armiach z końców podręczników.
- Treasures of the Old ones.
- Armie z kampani "Lustria", wymagające wystawiania bohaterów specjalnych, nie są dopuszczone
- Nie można używać oddziałów, bohaterów, przedmiotów ani zasad wymagających zgody przeciwnika.

Dodatkowo można grać/korzystać z:
Chaos Dwarfs
- Ravening Hordes
Dark Elves
- City Garrison (ograniczenie do 3RBT/2000pkt, 6RBT/2350pkt)
- Angielski Army Book podlega modyfikacjom wprowadzonym przez Erratę (Chronicles 2004). Polska księga armii uwzględnia już te zmiany.
- Hydry wg. Annuala
Dogs of War
- Chronicles 2004 (jako samodzielna armia)
Chaos
- Mounted Demonettes, Chronicles 2004
Empire
- Cult of Ulric za Chronicles 2004
- Steam Tank Chronicles 2004
- Army of Middenland (bez Borisa Todbringera) Chronicles 2004
Khemrii
- Rozszerzone zasady Olbrzymów.
Kislev
- Chronicles 2004 (jako samodzielna armia i jako sojusznicy)
Lizardmen
- Southlands są oczywiście dopuszczone jako armia równorzędna z podstawową
- Sacred Spawnings z White Dwarfa
Ogre Kingdoms
- Rhinox Raiders (zasady z White Dwarfa)

W trakcie gry obowiązują zasady 6ed. WHFB. Podręczniki w językach innych niż angielski uznajemy za równorzędne co angielskie, ale w przypadku niejasności pierwszeństwo ma wersja angielska.

Obowiązujące erraty i uściślenia:
- Najnowsze uściślenia sędziów 2006, które można znaleźć na stronie http://gtpl.hg.pl/forum/viewtopic.php?t=94
- Aneks do uściśleń sędziowskich czerwiec 2006, który jest na tej stronie http://gtpl.hg.pl/forum/v...5f51ead11147ac6
- Nowe magie life, heavens i beast z White Dwarf nr 265
- Obowiązują wszystkie erraty i zasady z Annual 2002, Chronicles 2003, Chronicles 2004
- Obowiązuje FAQ ze strony GW Q&A 2003
- Obowiązuje FAQ ze strony GW „Messageboards - Warhammer”

Punktacja Turniejowa:
Duże punkty z bitew: (system "bazyliszkowy"):
Różnica małych punktów:
0-130 -> 10:10
131-260 -> 11:9
261-390 -> 12:8
391-520 -> 13:7
521-650 -> 14:6
651-780 -> 15:5
781-810 -> 16:4
811-940 -> 17:3
941-1170 -> 18:2
1171-1300 -> 19:1
1301 + .. -> 20:0

Strefa rozstawienia:
12 cali od krawędzi stołu. 24 cale między strefami rozstawienia.

Rozpoczęcie i rozstawienie jednostek:
Przed bitwą gracze rzucają D6. Gracz z wyższym wynikiem może wybrać: strona lub rozpoczęcie. Gracz, który zaczyna grę zaczyna wystawiać się jako pierwszy.

Bonusy za ćwiartki, sztandary itd:
Liczymy standardowo w każdej bitwie - po 100pkt za każdy bonus.

Zasady turnieju:
- przed turniejem każdy z graczy otrzyma kartkę z dodatkowymi sześcioma rozkazami, przed bitwą będzie mógł wybrać jeden z nich, a za jego wykonanie otrzyma dodatkowe VP. Rozkazy należy ujawnić przeciwnikowi na początku swojej piątej tury.
- na turnieju zostaną rozegrane cztery bitwy wg poniższych scenariuszy.

Scenariusze:

Prastare księgi elfiej rasy zapowiadają nadejście dnia, w którym straszliwy i nieśmiertelny Lord B. władca nieumarłych powstanie ze swojego grobowca i poprowadzi hordę potwornych śliniących się zombi, aby zniszczyć wszelkie życie ( i nieżycie inne niż zombie) na ziemi. Klęskę tą poprzedzi symbol - deszcz spadających gwiazd, które uderza i przeorają ziemie w przededniu powstania Lorda B. Dla żyjących jest jednak szansa: niektóre z gwiazd zawierają klucz do pokonania nieśmiertelnego - pradawną i potężną magię. Wielu władców wynajęło śmiałków by zdobyć meteoryt przesiąknięty mroczną energią, który pomoże im przygotować się do starcia z Lordem B. i hordą śliniących się zombie…

1. Mroczna przepowiednia

Na środku stołu znajduje się meteoryt. Za zajęcie meteorytu dostaje się dodatkowe 150 VP. Aby przejąć meteoryt gracz musi znajdować się w promieniu 6” od niego na koniec bitwy oddziałem o US5. Jeżeli na koniec bitwy znajdą się przy meteorycie w tej samej odległości od niego dwa przeciwne oddziały to meteoryt przejmuje oddział o większym US.

...stało się wielki nekromanta Lord B. powstał z grobu i razem ze swoimi hordami śliniących się zombie pragną zawładnąć całym światem. Księżyc zrównał się ze słońcem, deszcze meteorytów nawiedziły wszystkie znane ludzkości krainy, a ciężkie, ciemne i gęste od magii chmury dopełniły dzieła – świat został okryty mrokiem. Pod osłoną cieni zło wyszło z ukrycia. Lord B. oraz pozostali nekromanci zdołali już wprowadzić cześć swego mrocznego planu w życie. Dzięki gwałtownemu deszczowi meteorytów potęga armii ożywieńców szybko wzrasta - z każdą chwilą, każdym dniem hordy nieumarłych rosną w siłę i zalewają świat. Wielcy władcy tego świata wiedzą już, że nie będą mogli samotnie przeciwstawić się potędze wskrzeszonej armii Lorda B. W wielu królestwach rozpoczęło się gorączkowe poszukiwanie sprzymierzeńców. Królowie rozsyłają posłańców we wszystkie strony świata...

2.Posłańcy

Każdy z graczy ma obowiązek przygotować sobie dwa pojedyncze modele na piechotę. Zadaniem ich będzie przedostanie się do strefy rozstawienia przeciwnika i przeżycie do końca bitwy.

Statystyki M5 WS4 BS4 S4 W2 I5 At3 T3 Ld8 US1 Sv 4+ WSv 5+ na strzelanie

Zasady:
Looner - nie może dołączać do oddziałów, działa natomiast zasada proximity, nikt poza samym bohaterem nie może korzystać z jego Ld.
Victory points:
- za przeprowadzenie i utrzymanie przy życiu w strefie rozstawienia przeciwnika do końca gry gracz otrzymuje +150 VP
- za zabicie go przeciwnik dostaje +150 VP

...misje posłańców zaowocowały wielkim sukcesem, Krasnoludzkie kuźnie zawrzały od pracy, elfickie flotylle ruszyły przez morze, wielkie rzesze rycerstwa zebrały się pod sztandarami imperatora. Przygotowania te nie uszły uwadze czujnego oka Lorda B. Wielcy nekromanci w służbie swego arcymistrza rozpoczęli kolejną fazę swoich plugawych obrzędów i choć pozornie nic się nie zmieniło... to jednak w wojskach ludzkich poczęła się szerzyć dezercja, a serce człowiecze zostało skalane ciemnością. Wreszcie imperialni magowie przepełnieni pychą i zawiścią wobec mędrców z Uthulanu, samodzielnie rozpoczęli pracę nad meteorytem... Zadufani w sobie ludzie wywołali wielki kataklizm, uwolniona z meteorytu energia obróciła się przeciwko nim - magia stała się nieobliczalna...

3. Wiatry Magii

Magia jest niestała wiec magowie mogą używać tylko generowanych przez siebie kości.

... magiczny kataklizm obrócił się także przeciw swojemu twórcy-możliwość tworzenia śliniących się zombie została ograniczona. Siły Lorda B. poczęły przemieszczać się ku piaszczystym rejonom Arabii, które nie zostały dotknięte katastrofą. Południowe kresy rozbrzmiewają dźwiękami przeraźliwych obrzędów. Nomadzi uciekający przed armią ożywieńców przynieśli wiadomości o straszliwych i rozpaczliwych zarazem walkach pustynnych czarowników z hordami Lorda B… Pod szkarłatnym niebem pustkowi nieprzeliczone masy śliniących się zombie tłoczą się w oczekiwaniu na nadchodzący triumf. Wielka armia elfów, ludzi i krasnoludów wkroczyła na drogę ku swemu przeznaczeniu…

4. Ostateczne starcie

Pitched Battle

Dodatkowe punkty będzie można uzyskać:
- Za wcześniejsze nadesłanie rozpiski (która zostanie sprawdzona) - +1 Pkt
- Za posiadanie podczas turnieju oryginalnej księgi zasad do swojej armii - + 1 Pkt
- Za prawidłowe i 100%-towe wypełnienie kart turniejowych - +1 Pkt
Oraz już na tym turnieju postaramy się wypunktować wasze hobby - czyli wprowadzamy punktację za wygląd armii:
1 - Armia pomalowana +1 pkt (75% modeli)
2 - Armia pomalowana dokładnie (nieważne jaką techniką, byleby modele były pomalowane w całości i estetycznie) +1 pkt (kumuluje się z poprzednim - w sumie 2 punkty)
3 - Podstawki jednolite w całej armii +1 pkt (75% modeli)
4 - Konwersje w armii +1 pkt
5 - Brak proxów oraz 100% pomalowanych modeli i zrobionych podstawek +1 pkt

Więcej informacji na stronie: http://gnom.bielsko.pl/forum/index.php

 

anything