Autor Wątek: Otwarte Mistrzostwa MORDHEIM klubu Treasure Hunters 2006  (Przeczytany 30518 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Motorek

Otwarte Mistrzostwa MORDHEIM klubu Treasure Hunters 2006
« Odpowiedź #30 dnia: Sierpień 25, 2006, 09:42:13 am »
Proste mi też się podoba, w końcu coś nowego...jak robiłem regulamin i scenariusze do turnieju Spalić Czarownice to co niektórzy zarzucali mi , że faworyzuje Ostland, WH, i SoS bo nie podlegają zasadom burn the witch (modlitwa to nie to samo co czar - fllufo w mechanice gry to to samo). Jak dam rade wyżebrać w pracy wolne to wpadnę.

Offline MiSiO

Otwarte Mistrzostwa MORDHEIM klubu Treasure Hunters 2006
« Odpowiedź #31 dnia: Sierpień 25, 2006, 02:04:56 pm »
Dzięki. :D Powiedzcie jeszcze co sądzicie o scenariuszach i o najemnikach. Może wyłapiecie jakiś błąd. Kret i Zielony mają rację w jednym. Nie da się zrobić całkowicie zbalansowanego turnieju. Chyba, że 5x Skirmish ... tylko szczerze powiem, że nie chciałbym grać na takim turnieju :D

Cytuj
Proste mi też się podoba, w końcu coś nowego...


Takie było założenie.


Kto mówi, że tylko chodzi o Orki i Beasty? :D Można mieć człowieka z T4. Można mieć dowódcę-Opętanego-maga z T6 :D

CoC --> CotP? :p

Awansowani herosi ... najpierw trzeba wyrzucić awans! 2 ostatnie turnieje miałem to szczęście ale to nie jest reguła. Co powiesz o herosie flagellant'cie, ruffian'ie czy nawet halflingu [Ld8]. Co powiesz o bandzie beastów?! ZUPEŁNIE odporna. 100% odporności. Mnie to np. wogóle nie przeszkadza. Tak jak to, że CoC i Beasty dostały dostęp do najemnika.
Wynik turnieju będzie miało równie duży wpływ jak pogoda.

Nie jest to, jak napisałem znacząca "niesprawiedliwość". Opisałem jak to z mojego punktu widzenia wygląda. Nie wyobrażam sobie Opętanego udającego kurę lub bojącego się wyjść z ukrycia. Jeśli tak bardzo Ci zależy mogę zmienić zasady na częściową odporność ale wydaje mi sie to zupełnie bezsensowne. Najbardziej korzystne zasady szaleństwa są dla Undead'ów. Rozumiem, że o CotP mówimy tylko dlatego, że zakładasz, że nimi będę grał  ;)

p.s.

MAMY PIERWSZE ZGŁOSZENIE ... mimo, że turniej za kilka tygodni.

Offline MiSiO

Otwarte Mistrzostwa MORDHEIM klubu Treasure Hunters 2006
« Odpowiedź #32 dnia: Sierpień 25, 2006, 02:20:42 pm »
PROSZĘ SIĘ NIE SUGEROWAĆ DATĄ W REGULAMINIE. Jak napisałem wcześniej, turniej będzie się w październiku. Data w regulaminie jest ZESZŁOROCZNA. Moje przeoczenie. Już poprawiam.

Offline Wojtek_Krz

Otwarte Mistrzostwa MORDHEIM klubu Treasure Hunters 2006
« Odpowiedź #33 dnia: Sierpień 28, 2006, 06:42:44 pm »
Czy turniej będzie dwudniowy?

czy mzawka i ulewa skracaja zasieg broni jak blunderbuss?

czy ostland moze wynając naznaczonego?

Czytam i czytam ten reguilamin i coraz to nowe pytania mi się nasuwają.

W drugim scenariuszu "porwanie i ofiara" gracz broniący sie moze wygrac w ciągu 2 tur lub jednej jesli dobrze kombinuje. Wystawia si eobok ofiary na stosie. Pozwala jej uciec łapie ją i wrzuca do stosu. Dobrze rozumuje?

Według jakich statysyk porusza sie ofiara. M 4 jak człowiek M 5 jak elf czy jak...

JAk będa wybierane pary na pierwszą bitwe? Ratingami czy losowo?

Offline MiSiO

Otwarte Mistrzostwa MORDHEIM klubu Treasure Hunters 2006
« Odpowiedź #34 dnia: Sierpień 29, 2006, 08:21:50 am »
1. Turniej 1dniowy. Taki jest plan... i tradycja ;)

2. Nie skracają. Ta broń nie wymaga celowania. Strzelasz w dowolnym kierunku [nawet nie musisz widzieć celu aby wystrzelić] i ranisz tych, co są w zasięgu.

3. Może. Tak jak Beastmen Riders/CoC mogą wynająć Gargulca.

4. Źle rozumujesz. Obrońca nie może uciec ze swoją ofiarą ani nie może jej pozwolić uciec dobrowolnie. Oczywiście może się jakoś dziwnie ustawić i dać sobie zabić odprawiającego rytuał ale to czy do tego dojdzie już leży całkowicie w gestii Atakującego. Nie można samemu pozwolić uciec ofierze.

5.
Cytuj
Przechwytywanie uciekającej ofiary:
Kiedy choć jeden model obrońcy i zetknie się z uciekającą ofiarą
przejmuje nad nią kontrolę. Kontrolowana ofiara poruszać się będzie
razem z modelem obrońcy, który ją przechwycił nie szybciej jednak niż
8” na turę.


Ofiara ma M4. Biega na 8". Nawet jeśli ktoś ją złapie to odprowadzać na ołtarz może najwyżej z prędkością jej ruchu. Porusza się zatem jak człowiek.

6.
Cytuj
Pary ustalane będą na podstawie całkowitej ilości punktów „z gry”, posiadanych przez
graczy po ostatniej bitwie (I), a następnie na podstawie ratingu (II). Malejąco.


Przed pierwszą bitwą każdy z graczy ma zero punktów z gry.


P.S.
Dla pewności dopisałem info o Ostland'dzie i napisałem, że porwany ma M4. Dobrze, że takie drobne sprawy wychwytujecie. Nie będzie potem pretensji na turnieju.

Offline Wojtek_Krz

Otwarte Mistrzostwa MORDHEIM klubu Treasure Hunters 2006
« Odpowiedź #35 dnia: Sierpień 29, 2006, 09:54:58 am »
W jaki sposób porusza się uciekająca ofiara? Ze scaterem? czy do najblizszej krawędzi?

W scenariuszu nie jest zaznaczone że obrońca odrazu musi trzymać ofiare. Więc poruszałby się pierwszy poza kolejnością a potem jescze w turze atakującego który zaczyna

Offline MiSiO

Otwarte Mistrzostwa MORDHEIM klubu Treasure Hunters 2006
« Odpowiedź #36 dnia: Sierpień 29, 2006, 02:16:03 pm »
Oczywiście musisz zacząć z jednym modelem odprawiającym Mroczny Rytuał . Taki model MUSI być w bezpośrednim kontakcie z ofiarą. W scenariuszu napisałem, że dopóki ofiara ma przynajmniej jeden model w bezpośrednim kontakcie, rytuał trwa bez zakłóceń. Oczywiście zakładałem, że skoro celem scenariusza jest odprawienie Rytuału to oczywistym jest, że ktoś ... musi go odprawiać. Jednak okazało się to trochę zbyt zawiłe. Już umieściłem informacje o KONIECZNOŚCI wystawiania 1 modelu w kontakcie z ofiarą.

Postanowiłem jeszcze dopisać zdanie mówiące o tym, że jednocześnie maksymalnie 3 modele mogą odprawiać rytuał oraz, że nie mogą tego robić najemnicy.

Ofiara porusza się normalnie. Jak każdy inny model. Jak chcesz, to możesz nią biec najpierw w lewo, potem w prawo ... znacie to "Miauczyński w lewo... " ;) Kierunek ucieczki jest dowolny. Nie zawsze ucieczka do najbliższej krawędzi jest sensowna. To jednak pozostawiłem w gestii gracza.

Cytuj
Normalne zasady ruchu i przechwytywania obowiązują.

Offline MiSiO

Otwarte Mistrzostwa MORDHEIM klubu Treasure Hunters 2006
« Odpowiedź #37 dnia: Sierpień 31, 2006, 02:50:44 pm »
Dodałem do regulaminu dodatkowy punkt w UŚCIŚLENIACH SĘDZIOWSKICH.

Offline Nazroth

Otwarte Mistrzostwa MORDHEIM klubu Treasure Hunters 2006
« Odpowiedź #38 dnia: Sierpień 31, 2006, 10:10:09 pm »
WRÓCIŁEM!

Przeczytałem wszystkie posty w tym temacie i widzę, że pomimo pretensji nie jednej, lecz kilku osób niec się nie zmieniło. Tzn. Misio tłumaczyłeś się, że trudno jest zrobić sprawiedliwe zasady - otóż nic bardziej mylnego, jeśli bazujesz na pomysłach orginalnych (niekoniecznie oficjalnych) i ich nie UBARWIASZ. Ale ogólnie ch*j mnie to obchodzi. Mi się regulamin podoba, chociaż odczuwam ten dyskomfort związany z faworyzowaniem niektórych band... i pogodą, bo trzeba przyznać, że tylko komplikuje grę, która powinna być prosta i przyjemna. Turniej to spotkanie, na którym scenariusze powinny być szybkie, dynamiczne i PROSTE bez ubarwień. W kampanii można sobie robić fluff, testować scenariusze i zasady na większą skalę. Ale ok... i tak przyjdę i postaram się wszystkim nakopać do tyłków:) Przyprowadzę swoją trzódkę...
'Jedynym sposobem by zmądrzeć jest grać z mądrzejszym przeciwnikiem'

Offline Musley

  • Steward
  • ******
  • Wiadomości: 6 346
  • Total likes: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • (づ。◕‿‿◕。)づ
    • Soundcloud
Otwarte Mistrzostwa MORDHEIM klubu Treasure Hunters 2006
« Odpowiedź #39 dnia: Sierpień 31, 2006, 10:16:23 pm »
Właśnie to za duże skomplikowanie od początku wzbudzało moje wątpliwości. Znaczy - nie wiem na ile faktycznie zasady są skomplikowane, trzeba będzie to sprawdzić w samej grze.
Zasady pogody bym jednak sobie darował. Zazwyczaj jest zwyczajny dzień, a jeśli wypada co innego to nikt na to nie gra.

Offline MiSiO

Otwarte Mistrzostwa MORDHEIM klubu Treasure Hunters 2006
« Odpowiedź #40 dnia: Wrzesień 01, 2006, 08:16:34 am »
Naz. Nie bardzo wiem co  znaczy UBARWIAĆ zasady. Tu nie ma UBARWIEŃ :P Nie mów, że Undead'ami zagrasz :D To byłoby jak powrót do korzeni.

Jak już pisałem. "Faworyzowanie" jest mniej zauważalne niż w przypadku scenariuszy szybkościowych i Skaven'ów... do którego nie ma zastrzeżeń. Trudno mi tłumaczyć kolejny raz, że oMTH zawsze miał więcej fluffu niż większa część turniejów. Kampania z fluffem to nie to co turniej z fluffem. Jak już wcześniej mówiłem. Trochę mnie zaskoczyło krytyczne podejście miłośników fluffu :D:D Dobrze jednak, że są komentarze, które pozwalają wyeliminować niektóre błędy.

Z pogodą to było tak, że po prostu zastanawiałem się co z nią zrobić. Niestety ani jedna osoba nie napisała, że pogoda jej odpowiada. Szczerze mówiąc to zostawiłbym te zasady, gdyby nie to, że są jeszcze Niech Się Pali! i Szaleństwo. Usunąłem zasady pogody ale do scenariusza, z Gęstym Dymem w tytule, dodałem zasady Gęstego Dymu.

Zasady Szaleństwa i Niech Się Pali!!! są zasadami bardzo prostymi i obawy Musley'a wydają się na wyrost. Obszerność Efektów Szaleństwa może lekko zaskakiwać ale sam mechanizm jest prosty.

Czy Wy też macie Gorączkę-Grania-Np.-Na-oMTH? :D

Cytuj
Ale ok... i tak przyjdę i postaram się wszystkim nakopać do tyłkówSmile Przyprowadzę swoją trzódkę...


To dobry plan. Mam podobny... chociaż moja rozpiska nie będzie najmocniejszą jaką mogę wystawić. Za to będzie czymś, czym jeszcze nie grałem. :D:D

Offline Nazroth

Otwarte Mistrzostwa MORDHEIM klubu Treasure Hunters 2006
« Odpowiedź #41 dnia: Wrzesień 01, 2006, 09:27:12 am »
No - i dla mnie ustępstwo pod postacią wyeliminowanai tej zasranej pogody jest czynnikiem poprawiającym regulamin wręcz do perfekcji - do niczego innego się już czepiał nie będę. Od początku prosiłem o wywalenie pogody - mam com chciał:) zasady niech się pali i szaleństwa są ok.

Super - nie mogę się doczekać, a jeszcze nei wiem czym zagram, może czyms nowym? Ostatnio sporo malowałem na mokro (wyjechałem na wakacje i w ciszy + spokoju sobie maziałem...)

Co do "głodu grania" owszem, przeżywam teraz niewiarygodny, ale z powodu iż czytałem angielskojęzyczne książki z wh.40stki to nie mogę się doczekać partyjek 40stkowych. Ledwo wkroczyłem na powrót do domu i już kolejne tereny robię i to te najlepszej "swojej" jakości. Naprawdę wakacje pomagają nabrać chęci do wszelkiej pracy:) I DO GRY!
Pozdrawiam.
'Jedynym sposobem by zmądrzeć jest grać z mądrzejszym przeciwnikiem'

Offline Musley

  • Steward
  • ******
  • Wiadomości: 6 346
  • Total likes: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • (づ。◕‿‿◕。)づ
    • Soundcloud
Otwarte Mistrzostwa MORDHEIM klubu Treasure Hunters 2006
« Odpowiedź #42 dnia: Wrzesień 01, 2006, 09:33:26 am »
To zdradź co by to mogło być! :)

Offline MiSiO

Otwarte Mistrzostwa MORDHEIM klubu Treasure Hunters 2006
« Odpowiedź #43 dnia: Wrzesień 01, 2006, 09:36:56 am »
Z nową bandą się nie wyrobię ale z nową rozpiską ... TAK :D

Słuchajcie... co powiecie o obowiązku posiadania pomalowanej bandy?

Offline Wojtek_Krz

Otwarte Mistrzostwa MORDHEIM klubu Treasure Hunters 2006
« Odpowiedź #44 dnia: Wrzesień 01, 2006, 01:16:36 pm »
Sadze że jakby sie wstawiło ze tylko 25%  lub przykładowo 2 modele  moze być nie pomalowane byłoby ok

 

anything