Autor Wątek: Otwarte Mistrzostwa MORDHEIM klubu Treasure Hunters 2006  (Przeczytany 40292 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline MiSiO

Otwarte Mistrzostwa MORDHEIM klubu Treasure Hunters 2006
« dnia: Sierpień 21, 2006, 12:39:27 pm »
Oto WSTĘPNY REGULAMIN oMTH2006. Zapraszam do komentowania.


Jak co roku oMTH ma motyw przewodni [to będzie już 3 edycja turnieju]. Tym razem postawiłem na mroczny okres tuż po uderzeniu komety - stąd tytuł: MORDHEIM Płonie!!!. W regulaminie brakuje jeszcze fluff'u do scenariuszy. Jednak merytoryczna zawartość nadaje się już do oceny. W regulaminie jest trochę nowości, których nigdy wcześniej nie było, więc Wasze uwagi będą bardzo pomocne. W waszej ocenie prosiłbym o wzięcie poprawki na, większą niż zwykle, "klimatyczność" regulaminu.

PROŚBA: JEŚLI COŚ SKRYTYKUJECIE TO LICZĘ, ŻE RÓWNOCZEŚNIE ZAPROPONUJECIE JAKIŚ SPOSÓB ZMIANY TEGO CO SIĘ WAM NIE PODOBA.


P.S.
oMTH odbędzie się w połowie października [oczywiście w Krakowie] więc jest jeszcze troszkę czasu. Jednak z racji obszerności regulaminu chciałbym abyście rzucili na niego okiem już teraz.

Offline Mistrz wałków :)

Otwarte Mistrzostwa MORDHEIM klubu Treasure Hunters 2006
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 21, 2006, 01:03:53 pm »
Bardzo obszerny regulamin.. Naprawdę jestem pełen podziwu. Nie udało mi się jeszcze przez niego przebrnąc natomiast jestem zdziwiony ulgami szaleństwa na opętanych i złych bandach. Moim zdaniem jako nawiedzonym juz wcześniej przez haos powinni mieć dodatkowe punkty do szaleństwa.
Kamil. (miszczu)

Offline Ushabti

Otwarte Mistrzostwa MORDHEIM klubu Treasure Hunters 2006
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 21, 2006, 01:30:09 pm »
Cytuj
. Moim zdaniem jako nawiedzonym juz wcześniej przez haos powinni mieć dodatkowe punkty do szaleństwa.

Mają: rzucanie ich czarów wystarczy do osiągnięcia właściwych jego poziomów wystarczająco szybko. Ale ulgi to faktycznie przesada: skoro jest 1 punkt szaleństwa dla każdego rzucającego mroczne/nekromanckie czary, do dlaczego wszyscy którzy je rzucają dostają pół punkta? Trochę mi się to kupy nie trzyma...
Tabela pogody też wydaje sie trochę ryzykowna: wyładowania dyskryminują pancerne bandy (co z tego, że krasnolud stoi w zbroi na otwartym terenie, skoro ma grube podeszwy i ledwo od ziemi odstaje!).
- Mgła jest fajna, ale nie wiem czemu tylko na 2d3 tur (potyczki nie trwają cały ranek, jedna tura to coś ponad kilkanaście sekund, może do pół minuty, więc po kilku raczej mgła się nie podniesie!). Albo na całą grę, albo wcale! Ulewa to samo.
- Wyładowania: są na jedynce, rozumiem... to na ich korzyść. Ale jak tarcza ma się do ściągania piorunów? Dwa: co znaczy "otwarty teren"? 3" od ścianu to już otwarty teren, czy piorun nadal wali w ściany? Czemu halabardnicy nie otrzymają ciosu łatwiej niż niziołki z nożami? Czemu podczas wyładowań nie ma zasad chociaż mżawki?
- Czemu mżawka tez nie trwa całą grę? Tęcza spaczenia trochę śmieszna, ale może coś w niej jest... jech więc mżawka trwa swoją ograniczoną ilość tur...
- Słoneczny dzień plusy do zasięgu... rozumiem, że w tak pięknym mieście sloneczko nikomu po oczach nie świeci... i jak się ma to do opisu miasta i pyłów, które "zasłoniły słońce" i opisów u Wampirów "bo w Mordehim wciąż panuje noc"?
- Kwestia pisowni: nie NAKROMANCI a NEKROMANCI
- Najemnicy: nie sprecyzowano, które bandy sa "dobre" a które są "złe".
- Naznaczony faktycznie ma swietne ceny... za coś takiego byłby już milionerem... zmniejszcie to, skoro klimat jest tak ważny ;)
- Ustalanie par turniejowych: wiem, że to tradycja, ale gdy zwycięzcy grają tylko ze zwycięzcami a przegrani tylko z przegranymi, to to się dziwnie ma do sprawiedliwości. Wybór całkowicie losowy byłby chyba najwłaściwszy, braliście go kiedys pod uwagę?

Więcej grzechów nie pamiętam...
url=http://www.najmita.net]Serwis społeczności Mordheim[/url]

Offline Nazroth

Otwarte Mistrzostwa MORDHEIM klubu Treasure Hunters 2006
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 21, 2006, 01:59:09 pm »
Kamilu - szaleństwo itd. to nie jest nasz pomysł (TH) tylko gotowiec z netu - to było kiedyś w white dwarfie... i nie ma co tego roztrząsać...ponieważ nie mamy wpływu na te zasady.


MISIO - BŁAGAM wywalk tą tabelę pogody. Regulamin jest wypas, ale pogoda mnie dobija;/... nienawidzę jej... szlag mnie trafia na samą myśl o tym. Zawsze jest głupi słoneczny dzień. Może po prostu przypisz konkretnym scenariuszom konkretne warunki atmosferyczne, tak aby to było podane w scenariuszu.

PYTANIE: czy te zasady i jednostki ODPORNE na "szaleństwo" są dokładnei przepisane Michale? NP: Nekromanta, Kultyści itd są odporni?? Mogę dostać linka do tego? (nie wiem, czy jest na SG, a jeśłi tak to jak się toto nazywa)... chciałem pograć trochę i się zorientować jak to działa.

Rozwala mnie też to : "wygrana 18 (+2/-2) remis 8 (+2/-2) i przegrana 0 (+2/-2)" chciałbym dowiedzieć sie jaka jest różnica między powyższym a wygrana poprzednim;] bo na moje oko to cząstkowa różnica nie mająca praktycznie żadnego wpływu - równie dobrze można zrobić "wygrana 27 (+3/-3) itd...

Reszta bombowa, zresztą już nam ten regulamin od dawna.


Bankowo się zjawię...

Pozdrawiam.
'Jedynym sposobem by zmądrzeć jest grać z mądrzejszym przeciwnikiem'

Offline MiSiO

Otwarte Mistrzostwa MORDHEIM klubu Treasure Hunters 2006
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 21, 2006, 02:44:48 pm »
Szaleństwo - tylko OPĘTANI czy demony są na nie odporne. Członkowie band już nie. Trudno, żeby Opętany nagle postanowił zachowywać się jak kurczak :D Tak samo wygląda sprawa np. z beastami. Dla beasta widok patroszonego żywcem człowieka to taki sam widok jak drzewo w lesie. Ludzi jednak takie "pejzaże" doprowadzają do torsji... lub obłędu. Jednak ludzie tacy jak kultyści wykazują się większą odpornością na makabryczne widoki, bo otaczają się nimi na co dzień. Zasady szaleństwa - lista odpornych - jest zmieniona. Lekko. Możesz pograć przecież na tej oMTHowej tabeli ;)

Zasady są z TC ale je poprawiłem i dopisałem w kilku miejscach.


Tabelkę pogody chcę zostawić. Dodałem drobiazgi takie jak błyskawice rozpalające pożary. Można oczywiście rozmawiać o każdym wyniku wiele godzin ale nie bardzo jest sens. Zawsze można jakiś czas działania zwiększyć lub zmniejszyć ... Co do słonecznego dnia - jak czasem się pył rozwieje, może po deszczu ... w każdym razie czasami się zdarza, że widoczność jest lepsza niż zwykle.

Jeśli chodzi o wyładowania to po prostu pomysł uległ uproszczeniu. Inaczej byłyby tabele ekwipunku z podziałami na broń i odpowiadające jej modyfikatory. Założyłem, że broń nie wpływa znacząco na wylądowania. Zbroje, jako spore kawałki żelastwa - tak. Oczywiście utrudnia to trochę życie pancernym bandom ale znowu błoto po deszczu utrudnia je tym, co opierają swoją grę na szybkości. Są i utrudnienia dla strzelców ...


Punktacja zmieniła się tylko dlatego aby została proporcja między hobby, a punktami z gry ale aby zniknęły połówki punktów. Po prostu wszytskie punkty są podwojone. Nie mogę wpisywać połówek na TH. To jedyny powód. Nie się poza tym nie zmienia.


Cena Naznaczonego jest za wysoka? Jego leczenie za 40gc to za dużo? Może po prostu dam 40gc.? Wywalę to 3D6 ... to nie jest zła cena za uratowanie Herosa przed śmiercią! Gargulec kosztuje taniej ale trzeba mu zapłacić nawet jeśli potem wylosujesz +1 expa czy Full Recovery. Uważam, że ceny nie są złe.

Bandy dobre i złe... podział wydaje się tak oczywisty, że nie wymieniałem po kolei. Nie ma ani jednej bandy trudnej do sklasyfikowania. Jeśli się jednak mylę to zamieszczę taką listę. Zamieszczę ją również jeśli ktoś powie, że jest konieczna.

Cytuj
Wybór całkowicie losowy byłby chyba najwłaściwszy, braliście go kiedys pod uwagę?


Najgorsza rzecz jaką można robić. Promuje bandy liczne. Orki, skaveny itp. Małe bandy nie mają szans. Pary powinny reprezentować podobny poziom zarówno GRACZY jak i BAND. Weźmy Rozpiskę 9 Averlandczyków i zestawmy ją z 17 orków. Teraz dodajmy do tego np. wymiatacza turniejowego z kimś, kto gra swój pierwszy turniej ... nie. Nie ma szans na losowanie par. System jest sprawdzony i co ważne ma logiczne uzasadnienie.

Jeśli chodzi o Nekromantów czy Magistrów ... tak. Oni dostają połowę punktu Szaleństwa.

P.S.
Oczywiście data tuenieju w regulaminie jest nieaktualna.

Offline Nazroth

Otwarte Mistrzostwa MORDHEIM klubu Treasure Hunters 2006
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 21, 2006, 04:24:20 pm »
Michał: "ludzie" w świecie warhammera mają takie przeżycia, że nic ich nie rusza, a do mordheim wyruszają sami weterani. Poprawki "ok" ale jeśli zmieniłeś zapis odnośnie tych, którzy są odporni np: dopisałeś zwykłych kultystów, to jednoznacznie promuje to TWOJĄ bandę, bo nikt inny kultystami nie gra. Skoro wprowadzasz takie zasady po to, aby było ciekawiej, to bądź szczery w stosunku do samego siebie i tę "fajność" zapewnij także sobie samemu:)

Nie spekuluję nic, nie oskarżam, każdy popełnai błędy, dlatego chciałbym tą tabelę zobaczyć w orginale, aby móc porównac i dopiero wtedy wyrobić sobie opinię.
'Jedynym sposobem by zmądrzeć jest grać z mądrzejszym przeciwnikiem'

Offline MiSiO

Otwarte Mistrzostwa MORDHEIM klubu Treasure Hunters 2006
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 21, 2006, 04:56:20 pm »
Tak... zmieniłem z całkowitej odporności wszystkich członków bandy Kultu Opętanych na częściową odporność [a właściwie uściśliłem, bo zasady były niejasne i sugerowały pełną odporność każdego członka bandy Opętanych]. Całkiem pod siebie ;). Uwzględniłem też CoC. Zaliczyłem ich do tej samej kategorii co CotP [tylko ja gram CotP ale nie tylko ja gram CoC]. Jednym słowem pozaklejałem większość dziur. ... ale widać, że lekko was to zaniepokoiło :P

Ludzie nie mają odporności psychicznej demonów.

Offline Nazroth

Otwarte Mistrzostwa MORDHEIM klubu Treasure Hunters 2006
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 21, 2006, 05:02:54 pm »
Tak, ale opętani to nie DEMONY, tylko goście we włądaniu demonów z cząstkową psychika, bardzo nadwątloną... ja nie mówiłem, ze zmieniłes pod siebie, tylko, ze tak to wygląda - dlatego chciałbym przed jutrzejszym wyjazdem to sprawdzić. Który to tc?
'Jedynym sposobem by zmądrzeć jest grać z mądrzejszym przeciwnikiem'

Offline MiSiO

Otwarte Mistrzostwa MORDHEIM klubu Treasure Hunters 2006
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 21, 2006, 05:12:00 pm »
Rozumiem, że nie ma znaczenia co napiszę ... trzeba samemu sprawdzić? TC 8?  :shock:

Człowiek opętany przez demona raczej ma dość ograniczone samodecydowanie o sobie...  Opętany to po prostu demon w ludzkiej skórze. Znalazł sobie cielesną powłokę, która zresztą pod jego wpływem lekko ewoluowała - i nie mówię o zmianie uczesania :D:D Zresztą nie będę was przekonywał. Każdy ma swoją "wizję".

Co sądzicie o scenariuszach?

Offline Nazroth

Otwarte Mistrzostwa MORDHEIM klubu Treasure Hunters 2006
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 21, 2006, 05:27:34 pm »
W takim razie proponuję zasiąść do lektury.
1) INQUISITOR
2) Książki tematyczne ze świata wh i wh40k.

Zdziwił byś się:) Ostatnio to mój konik bo właśnie sklejam drużynkę do Inkwizytora:)... tam na ten temat jest mnóstwo informacji, a są też takie cudeńka jak daemonhost'y itd... W książce "śmiech mrocznych bogó" lub innej książce tematycznej tez są strzębki informacji mogące powiedzieć conieco na ten temat. Ale nie chce się sprzeczać...Michał lubimy się, ale często robisz coś w dobrej wierze, a potem okazuje się, że to nie jest tak jak powinno. KAŻDY samoczynnie odczówa żal, kiedy zasady są dlań kłoda pod nogami... Nie oskarżam Cię, ale chcąc zrobić coś dobrze, chce to zrobić sam - w tym wypadku sprawdzić.

SZLAG BY TO - 8smego nie mam... mam wszystkie poza 8smym:)
'Jedynym sposobem by zmądrzeć jest grać z mądrzejszym przeciwnikiem'

Offline Mistrz wałków :)

Otwarte Mistrzostwa MORDHEIM klubu Treasure Hunters 2006
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 21, 2006, 06:30:08 pm »
Mysle że Michał napewno nie zrobił tego turnieju strikte pod siebie..
Lecz tego typu zasady w jasny sposób faworyzuje pewną pule band.
Z czego najbardziej CoP (połowa modeli wpełni odporna a dalsza cześć częsciowo).

Sam kiedyś Michale wspominałes nie raz na temat sprwiedliwości w tym systemie. Sadze ze obecne zasady oMTH są mocno niesprawiedliwe dla band ludzkich (młodzicy będa szaleć nadzwyczaj często - niskie LD).

Scenariusze dopiero przeglądnę..
Kamil. (miszczu)

Offline Nazroth

Otwarte Mistrzostwa MORDHEIM klubu Treasure Hunters 2006
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 21, 2006, 09:38:39 pm »
Cytat: "Mistrz wałków :)"
Mysle że Michał napewno nie zrobił tego turnieju strikte pod siebie..


To, to mi nawet przez myśl nie przeszło. Po prostu zauważyłem tą tendencję, która występuje u wszystkich ludzi, jakich znam... można temu przeciwdziałać i tyle. Szkoda, bo ja juz tego nie dopilnuję, na komputer już ni esiądę do 1.IX.2006.

Pozdrawiam i życzę udanych wakacji ...
'Jedynym sposobem by zmądrzeć jest grać z mądrzejszym przeciwnikiem'

Offline Mistrz wałków :)

Otwarte Mistrzostwa MORDHEIM klubu Treasure Hunters 2006
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 21, 2006, 09:47:51 pm »
Cytuj
Szkoda, bo ja juz tego nie dopilnuję, na komputer już ni esiądę do 1.IX.2006.

Pozdrawiam i życzę udanych wakacji ...


Coś napewno uradzimy :).

To raczej my powinniśmy Tobie tego życzyć. Co z przyjemnoscia czynimy:)
Kamil. (miszczu)

Offline MiSiO

Otwarte Mistrzostwa MORDHEIM klubu Treasure Hunters 2006
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 22, 2006, 08:37:04 am »
Inkwizytor to W40k. Daleko mu do WFB. Chociaż gra, jak wszystkie gry SG, dużo lepsza niż te "głównego nurtu".

Kamil. Młodzik to emocjonalna sierota ... chłopak/dziewczyna od obierania ziemniaków ... ale zawsze może się trzymać blisko kapitana. Ld8 i po kłopocie. Trochę demonizujecie Zasady Szaleństwa. Nie dostaje się aż tylu punktów szaleństwa. Do tego trzeba oblać test Ld. Również działanie szaleństwa jest w większości krótkotrwałe, a jego efekty czasem bywają bardziej pomocne niż szkodliwe. Właśnie dotarło do mnie, że zasady nic nie mówią o mutantach i brutalach. :p

Trochę mnie zaskoczyliście, że "omawiamy" [bez propozycji zmian] wszystkim znane zasady, a o nowościach jak 2 scenariusze i 2 najemnicy jest cicho. ;)

Nie będę podsycał rozmowy o "pisaniu pod siebie". Wasze zdanie już znam. Poczekajmy na ocenę innych. Dla mnie ten regulamin ma być przede wszystkim klimatyczny i mroczny.


Niestety sprawdzają się moje przypuszczenia, z którymi się zresztą np. z Zielonym dzieliłem, że nie obędzie się bez podejrzeń o pisanie regulaminu pod konkretne bandy/graczy. Najzabawniejsze, ze nawet nie wiecie jaką bandą będę grał :D Nawet jeśli CotP to tego nie sprawdziliście.

Offline vader_NH

Otwarte Mistrzostwa MORDHEIM klubu Treasure Hunters 2006
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 22, 2006, 08:42:35 am »
Cytat: "MiSiO"

Niestety sprawdzają się moje przypuszczenia, z którymi się zresztą np. z Zielonym dzieliłem, że nie obędzie się bez podejrzeń o pisanie regulaminu pod konkretne bandy/graczy. Najzabawniejsze, ze nawet nie wiecie jaką bandą będę grał :D Nawet jeśli CotP to tego nie sprawdziliście.


Napewno będzie nisko ratingowa  :lol: