trawa

Autor Wątek: Dźwięki i różne odgłosy wykorzystywane podczas sesji...  (Przeczytany 17089 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Ryceros

Dźwięki i różne odgłosy wykorzystywane podczas sesji...
« dnia: Sierpień 28, 2006, 06:35:01 pm »
Cześć!

Mam pytanie do Mistrzów gry, a mianowicie: Czy korzystacie z różnych dźwięków na sesjach? Mam na myśli np.: odgłosy ptaków, jakieś krzyki, kapanie kropelek wody w jaskini, podmuch wiatru i różne inne zachowane w tej konwencji. Jeśli macie dostęp do takich "ambiend'owych odgłosów" to poprosiłbym o udostępnienie ich na tym forum... Mogą być linki, albo kawałki  formacie mp3, lub coś innego...

Dla mnie, takie urozmaicanie sesji, jest bardzo pomocne, gdyż rozbudowuje klimat i powiększa możliwości wyobraźni. Osobiście kiedyś miałem różne dźwięki zgrane na płytkę, ale niestety gdzieś się ta płytka zapodziała i za nic nie mogę jej znaleźć. Jeśli byłaby możliwość podrzucenia linka do takich odgłosów byłbym szczerze zadowolony...

I także mam pytanie do forumowiczów: Jak myślicie, czy udźwiękowianie sesji, niesie za sobą coś złego, czy wręcz przeciwnie jest czymś bardzo pomocnym? Piszcie i nie szczędźcie pióra...

Pozdrawiam

Offline Triki

Dźwięki i różne odgłosy wykorzystywane podczas sesji...
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 28, 2006, 06:55:19 pm »
Kiedyś bawiłem się ściąganiem różnych odgłosów, ale efekt był mizerny. Szukanie na playliscie wybranego sampla, przestało być warte świeczki (3 sekundy szukania, dla 3 sekund odtwarzania).

Teraz za radą, używam Atmosphere Deluxev 5.4 i kilka winampów do tła. Polecam ten program, szczególnie do pozamiastowuch przygód. Wprowadza wiele ciekawych elementów do rozgrywki i czasami nawet nie trzeba mówić: zaczyna padać deszcz, który po chwili zmienia się w burzę.

Pozdrawiam
Najpiękniejszym, co możemy odkryć, jest tajemniczość."
Albert Einstein

Offline Adam Waśkiewicz

Dźwięki i różne odgłosy wykorzystywane podczas sesji...
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 28, 2006, 07:03:26 pm »
Swego czasu Portal wydał dwie płyty z odgłosami do sesji - nazywało się to Phase A i Phase B. Obie są w tej chwili nie do kupienia, ale pierwsza z nich jest w całości do ściągnięcia ze strony wydawnictwa.

 Pozdrawiam,
 Adam

Offline Mafi

Dźwięki i różne odgłosy wykorzystywane podczas sesji...
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 28, 2006, 10:28:28 pm »
hmm jakos nie bardzo widze Sobie zebym na sesji chcac pokazac ze szumi wiatr, odwrocil sie do komputera, załonczyl monitor, poszukał wybranego dzwieku i puscil im to na 3 sekundy. Caly klimat ktory stworzylbym przed puszczeniem tego dzwieku zepsul by sie :? Nie lepiej powiedziec gracza zeby wyobrazili Sobie ze jest chlodno , wiatr unosi ich wlosy i szumi przerazliwie?

Pozdrawiam
Kobieta jest jak książka, która zawsze,czy dobra czy zła, musi sie najpierw spodobać za pośrednictwem karty tytułowej. Jeśli ta nie jest interesująca, książka nie skłania do lektury"

Offline Ituriel

Dźwięki i różne odgłosy wykorzystywane podczas sesji...
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 29, 2006, 10:09:21 am »
Cytat: "Triki"

Teraz za radą, używam Atmosphere Deluxev 5.4 i kilka winampów do tła. Polecam ten program, szczególnie do pozamiastowuch przygód. Wprowadza wiele ciekawych elementów do rozgrywki i czasami nawet nie trzeba mówić: zaczyna padać deszcz, który po chwili zmienia się w burzę.


Ciekawi mnie jak ten program działa czy on sam generuje losowo odgłosy które przez cały czas trwania sesji rozbrzmiewają, czy z góry się mu ustawia ca ma nastąpić, czy też jest to zwykły program posiadający odgłosy zjawisk atmosferycznych i po prostu na bierząco manualnie wybierasz odpowiedni dzwięk?? Był bym wdzięczny za uświadomienie :D .

Co do samych dźwięków to niewydaje mi się to na ogół pomocne choć jeśli ktoś wczesniej zrobił całą liste zjawisk i są one puszczane automatycznie to faktycznie może to pomóc w budowaniu klimatu. Z drugioej strony jednak wydaje mi się, że dobry MG powinien umieć ludzi wprowadzić w coś w rodzaju swoistego transu tak, żeby oni czuli wszystko co się tam dzieje i to widzieli a takie dźwięki nie są w tedy potrzebne. Na koniec chiałbym powiedzieć, że wszelkiego rodzaju dźwięki, jedzenie na sesjach, czy odpowiednie oświetlenie jest tylko pomocą, która ma na celu pomóc się wczuć w postać ludźią o ograniczonej wyobraźni i osobiście uważam takiego typu bajery za zbędne. Nie mam na myśli, że osoby wykorzystujące tego typu urozmaicenia są gorsze czy coś, zato życzę im, aby kiedyś zagrali z naprawdę dobrym MG i zobaczyli jak można  stworzyć klimat głosem i słowami. Ja kilka razy grałem z takim MG i do tej pory żałuje, że nie mam z nim bliższego kontaktu i że nie prowadzi mojej drużynie sesji :(
Pozdro

Offline Adam Waśkiewicz

Dźwięki i różne odgłosy wykorzystywane podczas sesji...
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 29, 2006, 10:39:04 am »
Cytat: "Mafi"
hmm jakos nie bardzo widze Sobie zebym na sesji chcac pokazac ze szumi wiatr, odwrocil sie do komputera, załonczyl monitor, poszukał wybranego dzwieku i puscil im to na 3 sekundy. Caly klimat ktory stworzylbym przed puszczeniem tego dzwieku zepsul by sie :? Nie lepiej powiedziec gracza zeby wyobrazili Sobie ze jest chlodno , wiatr unosi ich wlosy i szumi przerazliwie?


 Kilkuminutowy utwór z odgłosami deszczu albo wiatru można spokojnie zapętlić, i lecąc w tle będzie równie dobrze przypominał graczom, o tym, że pada, jak MG co czas jakiś wplatający do opisów strugi deszczu lejące się z nieba, informacje o przemakających ciuchach i temu podobne kwiatki.
 Tak samo jeśli postacie lecą helikopterem, zapętlony odgłos wirnika puszczony odpowiednio głośno zmusi graczy do przekrzykiwania hałasu znacznie lepiej niż prowadzący przypominający co chwali, że w kabinie jest hałas, i że bohaterowie muszą krzyczeć, by dało się ich usłyszeć - chociaż takie zagranie na sesji skutecznie mogłoby zniechęcić do nas cała rodzinę i sąsiadów.

 Zaznaczam, że wypowiadam się tu jako teoretyk - komputera na sesjach nie używam i nie zamierzam, ale nie przeczę,. że jest to bardzo użyteczne narzędzie i odpowiednio wykorzystane może wspomóc Mistrza Gry w budowaniu na sesji nastroju, o czym niejednokrotnie dane mi było się przekonać.

 Pozdrawiam,
 Adam

Offline Triki

Dźwięki i różne odgłosy wykorzystywane podczas sesji...
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 29, 2006, 10:48:57 am »
Cytat: "Ituriel"
Ciekawi mnie jak ten program działa czy on sam generuje losowo odgłosy które przez cały czas trwania sesji rozbrzmiewają, czy z góry się mu ustawia ca ma nastąpić, czy też jest to zwykły program posiadający odgłosy zjawisk atmosferycznych i po prostu na bierząco manualnie wybierasz odpowiedni dzwięk?? Był bym wdzięczny za uświadomienie :D .


Ustawień jest wiele, możesz sobie ustawić, by np. program losowo generował odgłosy, ale tylko w obrębie danego tematu np. las, wiosna, jesień... i wtedy oprócz cykad, wiaterku, co chwile odezwie się ptaszek, owieczka itd.

Możesz też wybrać pojedyńcze dzwięki, np. burza, mocny deszcz, wiatr i wtedy przy padającym w tle deszczu, co jakiś czas usłyszymy wiatr i trzask piorunów. Na szczęście nie jest to schematyczne.

Obsługa programu, mimo że jest on tylko w języku angielskim, jest bardzo intuicyjna. Polecam

Pozdrawiam
Najpiękniejszym, co możemy odkryć, jest tajemniczość."
Albert Einstein

Offline Mafi

Dźwięki i różne odgłosy wykorzystywane podczas sesji...
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 29, 2006, 02:19:48 pm »
jak juz wczesniej wspomniałem jakos nie jestem zwolennikiem bawieniem sie na komputerze podczas sesji i puszczanie odgłosow, a po drugie tam gdzie gramy nie mamy dostepu do komputera :D a po trzecie u nas nie zdało by to egzaminu z prostegow wzgledu: w druzynie mamy kolesia ktory zaraz by zniszczyl ten klimat ktory udalo sie zbudowac :cry:  :?
 
Ale tak prawde mowiac kiedys zagral bym Sobie  gdzie na sesji poprzez Odgłosy, jedzenie, rekwizyty buduje sie klimat, tak z czystej Ciekawosci :D

Pozdrawiam
Kobieta jest jak książka, która zawsze,czy dobra czy zła, musi sie najpierw spodobać za pośrednictwem karty tytułowej. Jeśli ta nie jest interesująca, książka nie skłania do lektury"

Offline Ituriel

Dźwięki i różne odgłosy wykorzystywane podczas sesji...
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 29, 2006, 04:55:40 pm »
Cytat: "Mafi"

Ale jak prawde mowiac kiedys zagral bym Sobie  gdzie na sesji poprzez Odgłosy, jedzenie, rekwizyty buduje sie klimat, tak z czystej Ciekawosci :D


No no mafi tylko żebyś nie skończył jako Larpowiec hardkorowiec :D i faktycznie pewna osoba zepsuła by nam klimat jaki by się udało osiągnąć przez takie bajery. Jednak nadal uważam, że jest to tylko zbędny dodatek i nie wydaje mi się żeby taka sesja przeszła z naszą drużyną  8)

Dzięki Triki za uświadomienie :D zmyślny ten programik

Offline Lunn

Dźwięki i różne odgłosy wykorzystywane podczas sesji...
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 29, 2006, 05:01:35 pm »
Cytat: "Mafi"
Ale tak prawde mowiac kiedys zagral bym Sobie  gdzie na sesji poprzez Odgłosy, jedzenie, rekwizyty buduje sie klimat, tak z czystej Ciekawosci :D

LARP? ;)
U nas czasem puszczamy jakąś muzykę w tle, ale nie w stylu "jesienny deszcz o zachodzie słońca" czy "dramatyczny pojedynek w świetle błyskawic", tylko muzyke filmową (Constantine, gladiator itd) i takie rzeczy jak Manowar (te spokojne utwory, ballady), Rhapsody... Ale ten element raczej rzadko pojawia się u nas na sesji

Offline Ituriel

Dźwięki i różne odgłosy wykorzystywane podczas sesji...
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 29, 2006, 05:08:54 pm »
Miałem na myśli raczej jedzenie na sesji i temu podobne, a to już zaczyna powoli przypominać Larpa. Jednak co do tematu to zgadzam się z Lunnem co do muzyki. Prawdę mówiąc są to jedyne dzwięki jakie toleruje na sesji -->cicha muzyczka w tle. Żadne odgłosy deszczu wiatru itd.

Offline Idaan

Dźwięki i różne odgłosy wykorzystywane podczas sesji...
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 29, 2006, 05:51:48 pm »
U mnie to raczej nie zdało egzaminu, bo IMHO ciężko dopasować przynajmniej w pewnym zakresie muzykę do akcji. Poza tym gracze chcieli przynieść swoją muzykę, a potem się podniecali ulubionymi kawałkami :roll: Ale te mp3 podane przez Adama ściągnę, choćby z ciekawości.

Offline elcia

woda
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 29, 2007, 05:00:28 pm »
proszę jeśli ma ktoś jakieś mp3 z dźwiekiem płynącej wody lub coś w tym rodzaju to niech mi przesle.to jest dla mnie bardzo ważne!!

Offline Gradir

Dźwięki i różne odgłosy wykorzystywane podczas sesji...
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 23, 2007, 11:53:04 pm »
Witam.

Po pierwsze: darmowa skladnica tego typu dzwiekow: http://freesound.iua.upf.edu/

Jest tu sporo materialu, ale na wieksza skale to wciaz malo :)

Ja wlasnie mam w planie zagranie sesji z dwoma MG, ja bylbym odpowiedzialny za dzwieki i muzyke, oraz odgrywalbym niektore postacie... Mamy w planie zagrac tak eksperymentalnie po maturze (czerwiec) to podziele sie wrazeniami :)
hwała racuchom!