trawa

Autor Wątek: Beastherdy w siodmej edycji  (Przeczytany 3482 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

szafa@poznań

  • Gość
Beastherdy w siodmej edycji
« dnia: Wrzesień 04, 2006, 09:56:55 pm »
"Beastmen rank up four wide even when they shouldn'tbe able to. Now that ranks need to be five wide, this makes them slightly weaker."

Z nowego WD,

Nie komentuje. Szczegolnie rozbawilo mnie slowko slightly . O ile zaklad jak bedzie wygladala typowa rozpiska beastmenów w siodmej edycji? Stawiam dowolna kwote ze 99% z nich zaczynalo sie bedzie od:

10 tuskgor chariots
jak zostana punkty to pakujemy w rydwany...

Coz, chcieli miec oddzial rozkrecany w butach  przez byle rydwan czy biegacza tudziez skorpiona to prosze bardzo...

na wiecej komentarza musze ochlonac, w kazdym razie herdziki wracaja na półeczke...

Barbarossa

  • Gość
Beastherdy w siodmej edycji
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 04, 2006, 10:29:27 pm »
Bardzo zabawne. Chyba nawet bardziej, niż uczynienie wszystkich swarmów bezużyteczną stratą punktów do czasu wyjścia nowych army booków.

Jankiel

  • Gość
Beastherdy w siodmej edycji
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 04, 2006, 10:34:47 pm »
Dobrze. I tak herdy były za mocne.
Ale głupia ta zasada. Co do łamania prze skorpiona czy biegacza - herdowi trzeba wbić trzy rany, by przegrał. A to nie aż takie proste. Rydwan daje radę, ale już skorpion średnio.

Offline thurion

Beastherdy w siodmej edycji
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 04, 2006, 11:30:29 pm »
po prostu zmieni sie ich zastosowanie... ja bede wystawial gole 10tki z muzykami... i tak by prawie nigdy nie doszly tak zeby miec ten rank...

a jako skirmiszujace tanie scierwo... nadal sa ok ;)

ale fakt tuskgory nawet mam pomalowane ]:->

hehe...


edit: tak sie zastanowilem glebiej... to gdzie jest napisane o tym ze herd sie musi po 4 wystawiac? chyba ze ja czegos nie kumam... ?  bo jak teraz trzeba herda wystawiac po prostu po 5ciu to co za problem?

( w ksiazce do bestii sa nawet schematy ze herd dochodzi 5ciomami modealmi i robi rzadki po 5ciu... ? ? )

JJ

  • Gość
Beastherdy w siodmej edycji
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 05, 2006, 03:29:36 am »
Grunt, że nie ma już koncepcji - My tu na LS raz dwa uściślimy, że formują szeregi po 5....
Która to koncepcja do kolejnego ataku apopleksji mnie doprowadziła...

A czy takie strasznie słabe się herdy zrobią od tego, że je rydwan złamie?
Nie wiem - zasada "crossfire", kiedy ambusz dobrze wyjdzie na tyły jakiegoś ofensu, przy dobrze przygotowanych szarżach od przodu - to koniec partii...
Z trzeciej strony - skirmish osłabiony...
Nie wiem...

szafa@poznań

  • Gość
Beastherdy w siodmej edycji
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 05, 2006, 05:18:19 am »
zapis jest w booku besti: Jeszli szarzujac lub bedac szarzowanym herd mialby sie ustawic w szerokosci mniejszej niz 4 modele, ustawia sie na szerokosc 4 modeli.

Fakt - swarmy traca sens, podobnie i w sumie ratlingi....tyle tylko ze swarmy nie sa jedynym corem zadnej armi, ratlingi tak samo (no dobra, sa:P). Zaś herd to jedyny sensowny core unit nadajacy sie do zdobywania punktotiach, rzekłbym: podstawa armi...bo co, oczekujemy że nagle gracze beastmeńscy zaczna grac na klockkach bestigorów, 20+Fcg to 270 punktów, i w sumie dosc przecietny oddział? smieszne. Wiadomo ze jako tanie scierwo, polowanie na maszyny i i do crossfire sprawdzal sie bedzie herd swietnie, ale nadal nie ma w tym momencie oddziału którym by sie dało core zapełnić i jako-tako grać - poza rydwanami - a kogo bawi granie na dziesieciu plus rydwanach...

[/quote]

Offline thurion

Beastherdy w siodmej edycji
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 05, 2006, 08:47:29 am »
Cytat: "szafa@poznań"
zapis jest w booku besti: Jeszli szarzujac lub bedac szarzowanym herd mialby sie ustawic w szerokosci mniejszej niz 4 modele, ustawia sie na szerokosc 4 modeli.



aha, czyli tylko jak jest szarzowany? a jak szarzuje to jak chce, tak? wtedy moze miec 5?

Offline ksuM

Beastherdy w siodmej edycji
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 05, 2006, 12:19:51 pm »
Herd nie otrzymuje rank bonusa w 7 edycji tylko i wyłącznie wtedy, gdy  jest szarżowany przez/szarżuje na oddział, do którego nie mogą się dostawić szeregiem 5 lub więcej gorów.
 
Czyli:
-rydwany
-potwory
-bohaterowie
-itp.

W każdym innym przypadku dostaje rank bonus.

Rolą beastmeńskiego generała jest teraz nie dopuścić do tego, by został przez takie rzeczy zaszarżowany.

Poza tym, można przecież teraz zwiększać liczbę modeli w walce poprzez zmianę szeregów (zamiast lap around).

Jest to osłabienie, nie przeczę, ale można się starać je zmarginalizować, nie dopuszczając do takich sytuacji.

Offline thurion

Beastherdy w siodmej edycji
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 05, 2006, 12:36:02 pm »
dokladnie.. nie mowmy od razu o bezutycznesci herdow.. po prostu inne zastosowanie...

Offline ksuM

Beastherdy w siodmej edycji
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 05, 2006, 12:51:20 pm »
Ee ja zamierzam dalej wystawiać combat herdy (8/13 z F/C).

Jak wystawiasz i widzisz, że to rejon zagrożony przez rydwan/potwora, zawsze możesz tam wsadzić beastlorda/wargora.

Nie wiem, zobaczymy.

Ale zawsze mogło być gorzej;p

Jest zresztą mikroskopijna szansa, że będzie małe odniesienie w stosunku do herdów w jakiejś erracie...

Offline tomekjar

Beastherdy w siodmej edycji
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 05, 2006, 12:54:04 pm »
Nawet zastosowanie im się nie zmieni... Ile jest tych rydwanów / monsterów / bohaterów samopas na tyłach armii, czyli tam, gdzie się Herdy pojawiają?? Raczej mało, jeśli nie zero. Tak więc nie przesadzajcie  ;)

Opłakujcie lepiej Swarmy  :D

szafa@poznań

  • Gość
Beastherdy w siodmej edycji
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 05, 2006, 02:55:18 pm »
co pomoże wstawienie wargora jak w nas wjedzie monster, niech mi ktos wyjaśni bo nie wiem...że rzucimy challenge? Wargor to taka plewa ze ustoi malo ktorego herosa, a zadnego lorda...

A czy bedzie to male oslabienie - zobaczymy...cóz, może to zależy z kim grać macie zamiar - ja niestety gram z ludźmi ktorzy błędy wykorzystuja niemiłosiernie; i nie ma opcji - kazdy widzac herd postawi tam rydwan/monstera/ogrzego herosa/samotneho herosa na koniu, cokolwiek...i herd bedzie sobie mogl zajmowac cwiartke. A wyłażenie herosem z tyłu to troche pobozne zyczenie - ok, wyłazisz za liniami wroga zakladajac ze zdales marny eldek i wrog np. swojego herosa wyklada z oddzialu - zaszarzujecie luja z 4/5 atakami S6 herdem? nabije 3 rany i herd płynie...

zobaczymy - jak dla mnie herd jest beznadziejny w tej chwili jako oddział bojowy. Wlasnie dlatego ze nie mozna na nim absolutnie polegac i jego dotychczasowa uniwersalnosc z dużej spada do niewielkiej (mowie caly zas o duzych wypasionych herdach bojowych...)

Offline ksuM

Beastherdy w siodmej edycji
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 05, 2006, 03:09:32 pm »
Z wargorem chodziło mi o przyjmowanie szarży od chariota.
Chariot powinien zadać tak mniej więcej 4 woundy.
Wargor powiedzmy 2 (zależy jaki toughness chariota) + standard + outnumbering. Równo. Z tym, że herd ma musiciana.

Tak więc raczej nikt by nie ryzykował samotnej szarży chariotem na takiego herda.

A jeśli wstawisz beastlorda z S7... To już nawet 2 charioty nic nie dadzą, bo się po prostu rozpukną.

szafa@poznań

  • Gość
Beastherdy w siodmej edycji
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 05, 2006, 04:01:57 pm »
beastlord za 200 pts akurat ma co robić jak nianczyc herdy coby przypadkiem rydwan go nie zabił...no nie zartujmy sobie, troche powagi.

Z tym chariotem to jest roznie - ja bym od razu szarzowal na herd z wargorem . Bo niech zadam 5 albo 6 ran zamiast tych statystycznych czterech; albo niech wargor zada 1 rane zamiast dwoch, i herd plynie na -1 w porywach minus dwa. Spore szanse. Po zabiiu mammy circa 140 za herd, 100 za baner i 100 za wargora. 350 punktow. Nabite rydwanem za 60-80 pts. Dobra wymiana. Od razu bym szarzowal takim chariotem...

żenada. Ale coz - wwszystko wyjdzie w praniu. Mam nadzieje ze sie myle. Chociaz jestem pewien ze nie - kazdy dobry gracz natychmiast to wykorzysta i herdy beda płynęły az miło...

Offline ksuM

Beastherdy w siodmej edycji
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 05, 2006, 04:15:28 pm »
A co ma robić beastlord?
Mój (MoK) zawsze siedzi w herdzie.
Khorngory mają już i tak 13 S6 ataków.

 

anything