Krakowski Klub Miłośników Gier Bitewnych: Berserker zaprasza na turniej klasy ChallengerInformacje wstępne:- Kiedy: 30.09-1.10 2006
- Gdzie: w Hali Tomex, ul. Ptaszyckiego 4 (obok stadionu KS Hutnik)
- Rozmiar: 500p
- Wstęp: 35zł
- Nocleg: na miejscu w szkole na terenie konwentu
Harmonogram:Dzień I sobota
- 9:30-10:30 Zapisy
- 11:00-13:00 I bitwa
- 13:10-15:10 II Bitwa
- 15:10-15.30 Przerwa Obiadowa
- 15:30-17:30 III Bitwa
Dzień II niedziela
- 9:30-11:30 IV Bitwa
- 11:40-13:40 V Bitwa
- ok. 14:00 Ogłoszenie wyników, rozdanie nagród itp. Itd.
Wymagania- Kompletna armia na nie więcej niż 500p, wszystkie modele muszą być pomalowane* zakazane jest korzystanie z proxy**
- Dodatkowe modele które niezbędne będą w niektórych scenariuszach
- Zestaw kości
- Centymetr lub calmiarka
- Czytelna rozpiska w 5 kopiach
Przebieg Rozgrywek- Gramy w sumie 5 bitew po 2 h każda
- Obaj gracze zobowiązani są do mierzenia odległości w tej samej skali, calach lub centymetrach.
- Gracze zobowiązani są do obliczenia punktów, jakie uzyskali za każdą bitwę, zapisanie ich w odpowiednich rubrykach na swojej karcie gracza oraz zwrócenie karty sędziemu po każdej rozegranej bitwie. Czynność tę należy wykonać niezwłocznie*** po zakończeniu bitwy. W razie opóźnienia przekraczającego 5min od zakończenia bitwy sędzia ma prawo do ukarania graczy, którzy do tego czasu nie oddali poprawnie wypełnionych kart.
- Sędzia ma ostatnie słowo w sprawach spornych, na turnieju obowiązują Uściślenia Sędziowskie Ligi Ogólnopolskiej LotR dostępne pod tym linkiem: http://srodziemie.sfan.pl//downloads/liga/Usciclenia.pdf
Zasady kompozycji Armii- Obowiązują zasady i statystyki z podręcznika Lord of the Rings Strategy Battle Game oraz dodatków „A Shadow in the East”, „The Fall of the Necromancer” i "The Two Towers"
- W każdej rozpisce musi znaleźć się co najmniej jeden bohater lub dowódca (kapitan). Minimalna liczba modeli w armii wynosi 10.
- Zabronione jest wystawianie bohaterów których koszt bazowy wynosi ponad 100p
- Liczba modeli jednostek z WD nie może przekroczyć 1/3 całkowitej liczby modeli w armii.
- Liczba modeli uzbrojonych w broń strzelecką (łuki, kusze) nie może przekroczyć 1/3 całkowitej liczebności armii.
- Nie ma maksymalnej liczby modeli w armii
- Nie można wystawiać następujących modeli: Tom Bombadil, Goldberry, Gollum.
- Jedyny Pierścień jest przedmiotem zabanowanym, postacie które go posiadają lub mogą posiadać tracą tą zdolność.
- Liczba punktów wyznaczona na turniej nie może zostać przekroczona nawet o 1.
- Skład armii podlega ocenie, listy jednostek, dostępnych sojuszy oraz kryteria ich oceny znajdują się w odpowiednim dziale.
Scenariusze- Scenariusze będą niedługo
Punktacja- Turniej wygrywa gracz z największą Punktów Rankingowych
- W przypadku remisu pomiędzy graczami decyduje suma Punktów Rankingowych z bitew
- W przypadku dalszego remisu pomiędzy graczami decyduje suma Punktów Zwycięstwa
- Jeśli ciągle będzie występować remis gracze zajmują miejsce ex aequo
Punkty Zwycięstwa:- Pod koniec bitwy gracze sumują punkty za wszystkie zdjęte jednostki przeciwnika oraz te, które uciekły z pola bitwy.
- Potem doliczają dodatkowe punkty za zrealizowane cele scenariusza.
- W zależność od różnicy w tych punktach gracze otrzymują odpowiednią liczbę Punktów Rankingowych, co prezentuje poniższa tabela
Różnica w Punktach Zwycięstwa - Punkty Rankingowe - 0 – 150 - Remis: Zwycięzca 10 – Przegrany 10
- 151 – 300 - Pomniejsze Zwycięstwo/Porażka: Zwycięzca 12 – Przegrany 8
- 301 – 450 - Średnie Zwycięstwo/Porażka: Zwycięzca 14 – Przegrany 6
- 451 – 600 - Duże Zwycięstwo/Porażka: Zwycięzca 16 – Przegrany 4
- 601 – 750 - Wielkie Zwycięstwo/Porażka: Zwycięzca 18 – Przegrany 2
- 751 + - Masakra/Klęska: Zwycięzca 20 – Przegrany 0
Dodatkowe Punkty Rankingowe gracz otrzymuje za:Za rozpiskę:
- +5 poprawna rozpiska wysłana w terminie
- +0 poprawna rozpiska na turnieju
- -2 niepoprawna rozpiska na turnieju
- brak rozpiski na turnieju jest równoznaczne z dyskwalifikacją
Za wygląd armii:
1. Malowanie:
Armia może otrzymać od 0 do 10 punktów, gdzie 0 to armia niepomalowana lub zapaskudzona farbą, a 10 to naprawdę dobrze pomalowane figurki za pomocą zaawansowanych technik.
2.Konwersje:
Armia otrzymuje od 0 do 5 punktów, gdzie 0 to kilka prostych konwersji lub ich brak, a 5 to duża liczba skonwertowanych modeli i/lub kilka naprawdę udanych konwersji.
3.Podstawki:
Armia otrzymuje od 0 do 3 punktów, gdzie 0 to podstawki nietknięte lub pomalowane farbą/posypane posypką, a 3 to naprawdę ładnie wymodelowane podstawki dobrze imitujące element terenu.
Za skład armii:
- Czysta armia +10
- Sojusz: 0
- Wszystko inne -10
Jedynym wyznacznikiem czystości armii lub sojuszu są Listy Armii dostępne pod tym linkiem:
http://battles.webpark.pl/regulamin_ligi_lotr.pdf* - przez pomalowane mamy na myśli model w całości pokryty przynajmniej podstawowymi kolorami.
** - proxy, czyli zastępowanie modeli czymś innym np. innym modelem (innego typu), symbolem modelu lub jakimś przedmiotem
*** - niezwłocznie oznacza pierwszą czynność, jaką gracz winien wykonać po zakończeniu bitwy