trawa

Autor Wątek: Ostrzał szarży i "enemy in the way"  (Przeczytany 800 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Remo

Ostrzał szarży i "enemy in the way"
« dnia: Wrzesień 17, 2006, 01:42:48 pm »
Dwie kwestie mnie ciekawią:

1. "Remember to resolve any stand & shoot reaction that has been declared against the chargers at this stage (move chargers), before measuring if the chargers have made in into contact with the intended target!"

Z tego wynika, że kolejność jest następująca:
-deklaracja szarży,
-deklaracja ostrzału
-ostrzał (oddział wystrzeliwuje dopiero wtedy, kiedy szarżujący jest w zasięgu wszystkich modeli oddziału ostrzeliwującego, a więc następnym punktem powinno być,
-zmierzenie maksymalnego zasięgu ostrzału (w tym momencie wyjaśnia się dopiero czy szarża dojdzie)
-przesunięcie szarżujących do miejsca, w którym zaczyna się ostrzał (lub nie jeśli są już w zasięgu)
-teraz dopiero zaczyna się rzucanie kostkami na ostrzał mimo iż wiadomo juz że np. szarża jest spalona.

Czy dobrze to zrozumiałem? Czy jest to zmiana w stosunku do VI ed.? Bo z tego co pamiętam to zawsze było: "zobaczymy czy dojadę to będziesz mnie mógł ostrzelać".

2. Zasada "Enemy in  the way".(str. 23) Widać, że nie ma już redirecta, ale za to oddział może goniąc uciekających od szarży wykorzystać swój pełny ruch przeganiając wszystkie oddziały po drodze jeśli tylko one także zadeklarują "flee".
Mam jednak takie pytanie: Jeśli nie dogonię uciekających to palę szarżę i ruszam się piechotą dajmy na to 4 cale, jedank gdy w zasiegu szarży i po drodze będie inny oddział to tylko wtedy mogę jeszcze raz zadeklarować szarże i wykorzystać te 8 cali. Jednak jest w RB taki akapit: "The chargers do not have to do this, and can instead choose to stop their move 1 away from the enemy, as normal" Czy znaczy to, że jeśli oddział szarżowany mi zwieje za daleko i powinienem się ruszyć 4 cale, to obecność w 8 calach innego oddziału na który mógłbym zaszarżować (ale nie muszę) daje mi możliwość podsunięcia się do niego na 7 cali?
RZEKAŻ 1% PODATKU NA LEŚNE ELFY.
Program Walki z Biedą.

Offline Robson

Ostrzał szarży i "enemy in the way"
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 17, 2006, 04:10:49 pm »
w 6edycji mogles robic ostrzal po spalonej szarzy wroga.

szafa@poznań

  • Gość
Ostrzał szarży i "enemy in the way"
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 17, 2006, 04:25:00 pm »
w szostej wolno bylo ostrzelac wroga naet gdy palil szarze.

co do nowego "redirecta" - imho po spalonej tez jedziesz 4 cale (lub mniej jesli masz wroga na drodze i nie chcesz w niego wpasc - vide te 1 cal od rpzeciwnika) - nigdzie w paleniu szarzy nie pisze ze mozesz podwioc ruch - pisze wprost: rusz sie do prozdu normalny ruch.

Offline GoluS

Ostrzał szarży i "enemy in the way"
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 17, 2006, 06:15:18 pm »
Cytat: "szafa@poznań"
w szostej wolno bylo ostrzelac wroga naet gdy palil szarze.

co do nowego "redirecta" - imho po spalonej tez jedziesz 4 cale (lub mniej jesli masz wroga na drodze i nie chcesz w niego wpasc - vide te 1 cal od rpzeciwnika) - nigdzie w paleniu szarzy nie pisze ze mozesz podwioc ruch - pisze wprost: rusz sie do prozdu normalny ruch.
A ja sie tutaj nie zgodze. Jest napisane w zasadzie "enemy in the way": "note that this may happen even if the original target is now so far away that the charge has failed." A potem, ze jesli wbiegna we wroga (czyt. starczy im Mova x2) to moga zadeklarowac szarze, albo jak nie chca ta zatrzymuja sie 1" przed nimi.

Troche nie doslownie napisalem, ale ja to rozumiem tak, ze nie mozna wybrac czy sie biegnie na najblizszego przeciwnika, tylko jak jest zasieg to sie biegnie, ale mozna sie zatrzymac 1" przed przeciwnikiem :).
alo

 

anything