trawa

Autor Wątek: Małe pytanko o fear-outnumber i overrun.  (Przeczytany 1542 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Padishah

Małe pytanko o fear-outnumber i overrun.
« dnia: Październik 01, 2006, 02:16:21 pm »
Miałem wczoraj w bitwie taką sytuację i nie wiedzieliśmy do końca jak to rozstrzygnąć.

4 Gnoblary (4 x 1 US) oraz Tyrant (fear, US 3) walczyły z moim gigantem (US 6, terror) i kingiem (US 1, fear). Oczywiśćie wszystko powyższe to były osobne oddziały (zresztą i tak jakiekolwiek połączenia nie byłyby legalne).
No i moja strona wygrała, jak to jest teraz z automatycznym łamaniem. Ucieka coś automatycznie wogóle czy jak?? Tyrant ma fear w sumie tylko względem gigusia. Łącznie mamy 7 US oboje. Uznaliśmy, że łamie się normalnie i ustał.
Następna runda walki: gigant się spisał i zabił tylko jednego gnoblara. Chalenge przeżyli obaj bohaterowie. Znów ja wygrałem. Teraz jest 3 gnoblarów + tyrant, King + gigant. Czy teraz już się coś łamie autoamtyczne? My zagraliśmy, że oba oddziały się łamały automatycznie.

W polskim podręczniku pisze, że overrun (najeżdżanie :roll: ) robi się jak pościg, czyli ignoruje teren i swoje jednostki jak staną mi na drodze?? (oczywiście poza impassable).

Z góry dzięki za odpowiedzi.
nd the ground did tremble as the king marched to war.

Offline Zox

Re: Małe pytanko o fear-outnumber i overrun.
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 01, 2006, 04:00:51 pm »
Cytat: "Padishah"
Miałem wczoraj w bitwie taką sytuację i nie wiedzieliśmy do końca jak to rozstrzygnąć.

4 Gnoblary (4 x 1 US) oraz Tyrant (fear, US 3) walczyły z moim gigantem (US 6, terror) i kingiem (US 1, fear). Oczywiśćie wszystko powyższe to były osobne oddziały (zresztą i tak jakiekolwiek połączenia nie byłyby legalne).
No i moja strona wygrała, jak to jest teraz z automatycznym łamaniem. Ucieka coś automatycznie wogóle czy jak?? Tyrant ma fear w sumie tylko względem gigusia. Łącznie mamy 7 US oboje. Uznaliśmy, że łamie się normalnie i ustał.
Następna runda walki: gigant się spisał i zabił tylko jednego gnoblara. Chalenge przeżyli obaj bohaterowie. Znów ja wygrałem. Teraz jest 3 gnoblarów + tyrant, King + gigant. Czy teraz już się coś łamie autoamtyczne? My zagraliśmy, że oba oddziały się łamały automatycznie.

W polskim podręczniku pisze, że overrun (najeżdżanie :roll: ) robi się jak pościg, czyli ignoruje teren i swoje jednostki jak staną mi na drodze?? (oczywiście poza impassable).

Z góry dzięki za odpowiedzi.


hmm... chyba trzebabyłoby mieć outnumber więc w 1 przypadku nie ma FO, zaś w 2 powinien chyba być
czyli chyba dobrze zagraliście :)

Jeśli w pościgu się ignoruje to jak najbardziej. Overrun jest teraz specyficznym przypadkiem pościgu.
quote="Bartez"]był bardzo wulgarny, pisał w podpisie moje zdanie "A ja mam na vavku Mangekyou Sharingana" który miał Itachi"; pawłow także powinien dostac choćby ostrzeżenie za tego "penisa" na avku[/quote]

Offline jagal

Małe pytanko o fear-outnumber i overrun.
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 01, 2006, 05:00:30 pm »
1. "Units in close combat automatically fail their break test if they are defeated by an enemy that they fear and the combined strength of the units on the losing side is lower than the combined unit strength if all fear-causing enemy units on the winning side"

us musi być mniejszy a nie równy, no i na 2x1 stoisz[insane courage]

2." pursuers ignore any penalties for obstacles and terrain(apart from impassable terrain"  -wiadomo, nie ignoruje kar za teren, ale wg mnie nie ignoruje za swoje jednostki. po prstu w tym wypadku overruna nie robisz ;)
quote="RoMaN Lord of the Druchii"]siema chce byc PG



 Według mnie nigdy nie kozacze ale ok.[/quote]

Pzdr

jagal

Offline Padishah

Małe pytanko o fear-outnumber i overrun.
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 01, 2006, 10:00:13 pm »
Ja wiem jakie są warunki normalnego fear outnumber (FO). Tu chodzi o to, że tyrantowi FO robi tylko Gigant, a king już nie. W tym tkwi szczegół.

W sumie jak tak teraz myślę to chyba to trzeba było zrobić tak, że jak było 3 Gnoblarów + tyrant, to gnoblary uciakały, bo razem z tyrantem było ich 6 (w sensie US taki), a mnie 7, a tyrant nie uciekał autoamtycznie, bo razem z gnoblarami było go 6 przeciwko 6 samego giganta (jako że kinga się nie boi).

No co do overruna zawsze myślałem, że się zatrzymujesz na jednostce swojej nie overrunującej razem z Tobą, ale pewna poważna figura w katowickim światku powiedziała, że się biegnie dalej.
nd the ground did tremble as the king marched to war.

Offline Heinrich

Małe pytanko o fear-outnumber i overrun.
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 01, 2006, 11:02:06 pm »
Dlaczego tyranowi robi tylko gigant? Gadałem z kumplem i mówił, że w 2 turze Gnoblary uciekają bo jest fear outnumber, a tyran stoi bo jemu to nic nie robi.
url=http://www.klubfanowfantastyki.fora.pl/]Tczewski Klub Fanów Fantastyki "Gryf"[/url]

Offline QUASSIMODO

Małe pytanko o fear-outnumber i overrun.
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 02, 2006, 06:48:16 am »
tia...a teraz w odniesieniu do 7 ed. zasad sie zapytaj kumpla...i najlepiej doczytajcie to w podreczniku
'm Gonna stomp'em to dust,I'm gonna grind their bones.I'm gonna burn down dere towns and cities.I'm gonna bash'eads,break faces and jump up and down on da bits dat are left.An'den I'm gonna get really mean.

Offline Padishah

Małe pytanko o fear-outnumber i overrun.
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 02, 2006, 10:09:39 am »
Tyrant się boi tylko giganta jako, że sam z siebie ma fear.
W podręczniku jest, że jak oddziały z fearem mają outnumber to się ucieka autoamtycznie. Ale w sumie dla Tyranta king się nie liczy jako oddział z fearem, a jako że miał 3 gnoblarów do pomocy to i gigant mu nie robił outnumberu.
Quas Ty tam trochę byłeś to widziałeś o co chodzi. Sytaucja 3 gnoblary + tyrant była w następnej turze jak już wyszedłeś.  Olek P. powiedział, że oba mają fear outnumber i tego, żeśmy się trzymali, ale w sumie mógł to powiedzieć na odczepnego, że mu w WarCry'a przeszkadzamy.

@ Quas
Tak offtop mały, mówiłem Ci, że połamie tych IronGutów rydwanami bez problemu, a nie wierzyłeś. Szarżowałem 3 rydwanami, po czym 4 wskrzesiłem, więc impacty i spear tylko z 3 były. Na impacty wypadły 3 jedynki. Ale i tak w sumie zadałem 6-7 ran. Nie ustali. Icon of the Sacred Eye jest słodziutki    :badgrin:
nd the ground did tremble as the king marched to war.

Offline Padishah

Małe pytanko o fear-outnumber i overrun.
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 02, 2006, 10:12:23 am »
Tyrant się boi tylko giganta jako, że sam z siebie ma fear.
W podręczniku jest, że jak oddziały z fearem mają outnumber to się ucieka autoamtycznie. Ale w sumie dla Tyranta king się nie liczy jako oddział z fearem, a jako że miał 3 gnoblarów do pomocy to i gigant mu nie robił outnumberu.
Quas Ty tam trochę byłeś to widziałeś o co chodzi. Sytaucja 3 gnoblary + tyrant była w następnej turze jak już wyszedłeś.  Olek P. powiedział, że oba mają fear outnumber i tego, żeśmy się trzymali, ale w sumie mógł to powiedzieć na odczepnego, że mu w WarCry'a przeszkadzamy.

@ Quas
Tak offtop mały, mówiłem Ci, że połamie tych IronGutów rydwanami bez problemu, a nie wierzyłeś. Szarżowałem 3 rydwanami, po czym 4 wskrzesiłem, więc impacty i spear tylko z 3 były. Na impacty wypadły 3 jedynki. Ale i tak w sumie zadałem 6-7 ran. Nie ustali. Icon of the Sacred Eye jest słodziutki    :badgrin:

Aha właśnie, na stronie 50 jest ten sam błąd co w poprzedniej edycji (przynajmniej w wersji skull pass pl). Punkt 1: szarża budzącego strach przeciwnika. Znowu nie pisze co się dzieje jak szarżujący ma równy US. Wtedy był FAQ że się trafia na 6, teraz domyślam się też tak będzie.
nd the ground did tremble as the king marched to war.

Offline sAddamiec

Małe pytanko o fear-outnumber i overrun.
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 02, 2006, 10:59:12 am »
W angielskiej werszyn jest wszystko jak trza:
If the unit fails its test but its unit strength is equal to or higher...

IMO w drugiej turze opisanej walki bym oddzielnie rozpatrzyl tyranta oddzielnie gnoblary w tym sesie, ze :
1. dla gnoblarow fear-causing enemy jest i gigus i kingu wiec ich laczny US7 jest wiekszy od lacznego US strony ogrzej -> autobreak
2. dla tranta fear-causing enemy jest tylko gigus o US6 czyli jest rowny lacznemu US'owi strony ogrzej -> tyrant zdaje normalnego breaka

 :idea:
zy normalna zwykła plewa może ścinać ch..em drzewa? Ależ owszem, czemu nie, plewie też należy się! Olali olala, olali olala... :D

Offline QUASSIMODO

Małe pytanko o fear-outnumber i overrun.
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 02, 2006, 11:06:24 am »
Cytat: "Padishah"
Tyrant się boi tylko giganta jako, że sam z siebie ma fear.
W podręczniku jest, że jak oddziały z fearem mają outnumber to się ucieka autoamtycznie. Ale w sumie dla Tyranta king się nie liczy jako oddział z fearem, a jako że miał 3 gnoblarów do pomocy to i gigant mu nie robił outnumberu.
Quas Ty tam trochę byłeś to widziałeś o co chodzi. Sytaucja 3 gnoblary + tyrant była w następnej turze jak już wyszedłeś.  Olek P. powiedział, że oba mają fear outnumber i tego, żeśmy się trzymali, ale w sumie mógł to powiedzieć na odczepnego, że mu w WarCry'a przeszkadzamy.

@ Quas
Tak offtop mały, mówiłem Ci, że połamie tych IronGutów rydwanami bez problemu, a nie wierzyłeś. Szarżowałem 3 rydwanami, po czym 4 wskrzesiłem, więc impacty i spear tylko z 3 były. Na impacty wypadły 3 jedynki. Ale i tak w sumie zadałem 6-7 ran. Nie ustali. Icon of the Sacred Eye jest słodziutki    :badgrin:

Aha właśnie, na stronie 50 jest ten sam błąd co w poprzedniej edycji (przynajmniej w wersji skull pass pl). Punkt 1: szarża budzącego strach przeciwnika. Znowu nie pisze co się dzieje jak szarżujący ma równy US. Wtedy był FAQ że się trafia na 6, teraz domyślam się też tak będzie.


Padishah-przeciez ja mowilem ze tobie sie to oplaca...regonik tych rydwanow tak naprawde wygrywal gre->kosztowali pewnie kolo 150pkt a szachowali sie z 350+250...ide na ten deal
co do banneru->ja wole war banner,zawsze pewny
'm Gonna stomp'em to dust,I'm gonna grind their bones.I'm gonna burn down dere towns and cities.I'm gonna bash'eads,break faces and jump up and down on da bits dat are left.An'den I'm gonna get really mean.

Offline Padishah

Małe pytanko o fear-outnumber i overrun.
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 02, 2006, 11:57:54 am »
4 Rydwany + sztandar + icon of sacred eye = 230 pkt.
Co to za deal szachowanie irongutów za 260 pkt. wolę ich rozjechać i dostać 100 jeszcze za sztandar. Rhinoxów nie było w sumie bo zeszli z klopy + łuczników + D6 S4. A uwierz mi + 1 do hita przy 16 atakach z rydwanów da Ci dużo więcej niż warbanner. Tym oddziałem nawet niektóre klocki piechoty (typu DE warriors) jak przyjmę na klatę to i tak wygrywam.

@ sAddamiec w pełni się zgadzam :!:
nd the ground did tremble as the king marched to war.

 

anything