trawa

Autor Wątek: OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne  (Przeczytany 15325 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Bigpasiak

OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #105 dnia: Październik 17, 2006, 08:27:41 am »
eee tam gadanie... kazdy moze przyjac... tylko prawie zaden nie przezyje  ;)  co do reszty to super perspektywe malujesz szafa... jedyna obrona przed smokiem i im podobnych... skirmish... to niektore armie z gory na przegrana sa skazane...
o prostu musialem to miec...

Cytat: "JJ"
Cytat: "Romano"
Czy mozna grac elementalami ajesli tak to w jakich armiach??


Poddaje sie.

Co to są Elementale w WFB?

szafa@poznań

  • Gość
OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #106 dnia: Październik 17, 2006, 10:11:41 am »
ja nadal nie rozumiem jaki macie argument. poki co mam wrazenie ze brzmi on "bo nie moge sprawic by jeden oddzial zaslonil drugi przed szarza smoka". Tak wlasnie jest. smok to wielka latajaca paskuda warta 500-800 punktów. A wy sie dziwicie, ze ni da sie oslonic oddzialem za 150 punktów drugioego wartego tyle samo by smok na nie ie zaszarzowal...otoz tak wlasnie jest - nie da sie! mozna to spowolnic (zaslaniajac sie skirmiszerem i zastawiajac pulapke. mozna tez klockiem obrocic sie frontem do smoka. (a ewentualna inna szarze zaslonic drugim klockiem. Ale prosto i beszczelnie przed szarza smoka z boku jedneym oddzialem drugiego zaslonic sie nie da - ot i po prostu. Co w tym zlego? że smok przegiety? bullshit, smok wcale tak przegiety nie jest, jest natomiast drogi i jego koszt punktowy jest uzasadaniony na przyklad takimi wlasnie zaletami jak to ze jeden gowniany klocek nie osłoni flanki drugiemu gownianemu klockowi przed szarzą smoka z flanki. Proste? Dla mnie oczyweiste. Ale probujecie zrobic dużą rewolucję w zasadach tylko dlatego że uważacie ze cos jest tak przegiete ze koniecznie trzeba to pociąć...absurd, takie polhammera to jak zyje nie pamietam...

Offline QUASSIMODO

OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #107 dnia: Październik 17, 2006, 10:22:10 am »
tutaj nie chodzi tylko o smoka

1)oddzial pegazow(dla ulatwienia niech stoi na gorce) ma przed soba oddzial np 5 kawalerii...a tuz za nim oddzial piechoty np z 2 magami

szarza dochodzi,cel widzialem(mission-killing mages)....trzeba odsunac oddzialy o sie musze dostawic?

2)stoi sobie oddzial kawalerii na flance...
przeciwnik w swojej turze odwrocil 1 oddzial piechoty frontem do kawalerii...za nim stal kolejny oddzial piechoty ale juz bokiem(tak ze lanca nijak nie moze sie dostawic)...ale uzywajac 1 wheela dostawi sie do przodu(mimo ze powinna do boku)

szarza dochodzi?kosc piechoty na glupa odwraca sie bokiem do wroga?

tego typu sytuacji bedzie mnostwo-bo w zasadzie kazda gra polega na okrazeniu przeciwnika i zrobieniu mu kotla
wg tego co piszesz szafa to wygra zawsze osoba o wyzszym ruchu

jak dla mnie gra bedzie bez sensu...figurki pojda na poleczke w ramach dioramy i pozostanie grac w 40k
'm Gonna stomp'em to dust,I'm gonna grind their bones.I'm gonna burn down dere towns and cities.I'm gonna bash'eads,break faces and jump up and down on da bits dat are left.An'den I'm gonna get really mean.

szafa@poznań

  • Gość
OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #108 dnia: Październik 17, 2006, 01:57:07 pm »
Cytat: "QUASSIMODO"
tutaj nie chodzi tylko o smoka

1)oddzial pegazow(dla ulatwienia niech stoi na gorce) ma przed soba oddzial np 5 kawalerii...a tuz za nim oddzial piechoty np z 2 magami

szarza dochodzi,cel widzialem(mission-killing mages)....trzeba odsunac oddzialy o sie musze dostawic?

2)stoi sobie oddzial kawalerii na flance...
przeciwnik w swojej turze odwrocil 1 oddzial piechoty frontem do kawalerii...za nim stal kolejny oddzial piechoty ale juz bokiem(tak ze lanca nijak nie moze sie dostawic)...ale uzywajac 1 wheela dostawi sie do przodu(mimo ze powinna do boku)

szarza dochodzi?kosc piechoty na glupa odwraca sie bokiem do wroga?

tego typu sytuacji bedzie mnostwo-bo w zasadzie kazda gra polega na okrazeniu przeciwnika i zrobieniu mu kotla
wg tego co piszesz szafa to wygra zawsze osoba o wyzszym ruchu

jak dla mnie gra bedzie bez sensu...figurki pojda na poleczke w ramach dioramy i pozostanie grac w 40k


nie. pegazy dostawia sie niejako do "boku" piechoty, wiec walczyl bedzie tylko jeden, wiec nie maja szans - spłyną od samego combat resulta!

tej drugiej sytucji ni cholery nie rozumiem - ale mam wrazenie z nadinterpretujecie troche to co mowie. po prostu nie bedzie mozna prostym menerem plewnymi oddzialani zaslonic sie przed duzym lataczem - ot co. nie wydaje mi sie zeby bylo w tym cos zlego - dla mnie jest to naturlne i oczywiste.

Zastanawi mnie tez jedna rzecz. W 6 edycji zasada ta brzmila identycznie. I dokladnie tk samo sie jej uzywalo. Tak samo szarzowany dostawial sie do szarzujacego jak nie bylo miejsca. I nikt nie dymil, nikt nie robil problemów utd. przypomnijcie mi jakiegos walka z tą zasada w roli glownej jaki sie pojawil na jakims chociaz lokalu, nie mowiac o masterze nawet...budujecie problem tam gdzi go nie ma, ot co.

Offline QUASSIMODO

OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #109 dnia: Październik 17, 2006, 02:11:59 pm »
co za roznica miedzy duzym lataczem a no pegazem na gorce?
wg ciebie jezeli jestem zasloniety jakims oddzialem a przeciwnik widzi moj oddzial i jego ruch pozwala mu na dojscie do danej strefy to ja jestem zobligowany do przesuwania wlasnych jednostek tak zeby mu sie to udalo...
przynajmniej ja to tak rozumuje
dla mnie jest to szarza niemozliwa do przeprowadzenia
'm Gonna stomp'em to dust,I'm gonna grind their bones.I'm gonna burn down dere towns and cities.I'm gonna bash'eads,break faces and jump up and down on da bits dat are left.An'den I'm gonna get really mean.

Offline sAddamiec

OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #110 dnia: Październik 17, 2006, 02:34:46 pm »
Cytat: "szafa@poznań"
ehhh...wiecie co to są skirmiszerzy? zasłaniasz klocek i nie boisz sie smoka. albo 2 inne oddziały.

Jak ty chcesz tymi skirmisherami zaslonic oddzial, przeciez zgodnie z Twoja interpretacja jak smok widzi (a widzi) i ma zasieg to jest w domciu?
zy normalna zwykła plewa może ścinać ch..em drzewa? Ależ owszem, czemu nie, plewie też należy się! Olali olala, olali olala... :D

Offline grzech76

OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #111 dnia: Październik 17, 2006, 02:55:54 pm »
Smok nie kosztuje 500pkt - kosztuje zazwyczaj 320pkt. Co nie jest tak dużo jak mogłoby się wydawać, bo jest to wartosć, w zależności od armii, 1-2 oddziałów.

szafa@poznań

  • Gość
OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #112 dnia: Październik 17, 2006, 03:47:00 pm »
@ grzech - jaka armia wystawia smoki same? zazwyczaj siedzi tam lord za XXX punktów... w chaosie 300, u wood elfów powiedzmy 220...a to razem daje nam cene 3-4 klockow za srednio 150-200 punktów...

Cytuj
Jak ty chcesz tymi skirmisherami zaslonic oddzial, przeciez zgodnie z Twoja interpretacja jak smok widzi (a widzi) i ma zasieg to jest w domciu?


nic takiego nie powiedzialem. musi jeszcze zetknąc się ze strefa boczną - nawet corner to corner.

nadal tez nikt nie skomentował tego...
Cytuj
Zastanawi mnie tez jedna rzecz. W 6 edycji zasada ta brzmila identycznie. I dokladnie tk samo sie jej uzywalo. Tak samo szarzowany dostawial sie do szarzujacego jak nie bylo miejsca. I nikt nie dymil, nikt nie robil problemów itd. przypomnijcie mi jakiegos walka z tą zasada w roli glownej jaki sie pojawil na jakims chociaz lokalu, nie mowiac o masterze nawet...budujecie problem tam gdzi go nie ma, ot co.

Offline Bigpasiak

OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #113 dnia: Październik 17, 2006, 06:03:37 pm »
to pokaz mi jedna  osobe ktora robila jak mowisz... ja zawsze gralem ze ni mozna i juz... jak byla kwestia sporna za kazdym razem sedziowie orzekali ze mam racje, ale musz przyznac ze chyba tylko z raz czy dwa komus cos nie pasowalo... kazdy moj przeciwnik wiedzial co robie i nawet NIE PROBOWAL zadeklarowac takiej szarzy... schowalem, trudno polujemy na inny cel ktory nie moze korzystac z ochrony... pierwszy raz spotykam sie z kims kto jest innego zdania...

i dokladnie tak jak QUASSIMODO napisal, kazdym oddzialem tak zrobisz jak masz ruch nawet gownianymi goblinami... a ile one kosztuja? no zeby pewniejsza szarza byla niech to beda wilki... a co powiesz na kolesia na rydwanie? tez warty tych 3-4 odzialow? i co? nie bedzie potrafil sciagnac normalnego unitu? powiem tobie ze to sie mija z zalozeniami gry... wyobraz sobie moja ''armie'' z dwoma drzewkami smokiem i 4*wildzi... i co? w drugiej szarzuje prawie jeki chce unit od boku... bo ruchu bede mial dosyc... super...
o prostu musialem to miec...

Cytat: "JJ"
Cytat: "Romano"
Czy mozna grac elementalami ajesli tak to w jakich armiach??


Poddaje sie.

Co to są Elementale w WFB?

Offline sAddamiec

OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #114 dnia: Październik 17, 2006, 06:18:09 pm »
Cytat: "szafa@poznań"
Zastanawi mnie tez jedna rzecz. W 6 edycji zasada ta brzmila identycznie. I dokladnie tk samo sie jej uzywalo. Tak samo szarzowany dostawial sie do szarzujacego jak nie bylo miejsca. I nikt nie dymil, nikt nie robil problemów utd. przypomnijcie mi jakiegos walka z tą zasada w roli glownej jaki sie pojawil na jakims chociaz lokalu, nie mowiac o masterze nawet...budujecie problem tam gdzi go nie ma, ot co.

Jak pisalem wczesniej dostawianie sie celu do szarzujacego jest dla mnie ok o ile to nie wypacza jakos strasznie sytuacji i jest w graniocach rozsadku. Ale to co pokazales na smoku i tych lucznikach za obstaclem to wg mnie nie jest dostawieniem sie oddzialu do szarzujacego tylko jakis rewolucyjny fikolek, nie wspominajac juz o twierdzeniu ze dolatujac do strefy przedniej smok znajduje sie w strefie bocznej corner to corner.
zy normalna zwykła plewa może ścinać ch..em drzewa? Ależ owszem, czemu nie, plewie też należy się! Olali olala, olali olala... :D

Offline Scimitar

OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #115 dnia: Październik 17, 2006, 06:19:35 pm »
Sztuką umiejętności grania jest właśnie zasłonić sobie szarżę lub uniemożliwić dostawienie - to właśnie esencja tej gry. A wg. tej teorii, to smok dostawi się zawsze kiedy chce i gdzie chce - wystarczy że widzi. No chyba, że otoczę sobie oddział 4ema innymi - całość warta parę setek pkt. aby przypadkiem ktoś smoka nie wcisnął.

Nie podejrzewałem, że ktoś taką mega bzdurę może wymyślić, a tym bardziej nie spodziewałem się tego po Szafie. Grajmy normalnie a nie wydziwiajmy  ;)
cimi GG 4417905
Podziwiajcie mroczną gębę prawdziwego Dark Elfa ;)
http://www.kgb.draconis.prv.pl

KAZALI WYCIĄĆ CRISTIANO RONALDO - NO CO ZA KRAJ !! Jutro będzie coś lepszego :D

Offline grzech76

OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #116 dnia: Październik 17, 2006, 06:36:49 pm »
Cytat: "szafa@poznań"
@ grzech - jaka armia wystawia smoki same? zazwyczaj siedzi tam lord za XXX punktów... w chaosie 300, u wood elfów powiedzmy 220...a to razem daje nam cene 3-4 klockow za srednio 150-200 punktów...



Zaraz zaraz - wydawało mi się, że jak ktoś bierze tego lorda, to i tak musi go w jakimś oddziale trzymac - jeżeli doliczysz go do kosztu jednego klocka cwna wyjdzie ci podobna.

Jeżeli będzie to arcymag, bardzo zbliżona.

Więc nie widze powodu do takiego uogólniania, że Lord na smoku jest drogi i już, bo Lord jest tak samo drogi w jakimkolwiek oddziale rankowym.

Jankiel

  • Gość
OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #117 dnia: Październik 17, 2006, 07:26:44 pm »
Cytuj
Zastanawi mnie tez jedna rzecz. W 6 edycji zasada ta brzmila identycznie. I dokladnie tk samo sie jej uzywalo. Tak samo szarzowany dostawial sie do szarzujacego jak nie bylo miejsca

G... prawda. Grało się tak - nie ma miejsca, nie ma szarży. Mam wrażenie, że większość frajdy w tej grze sprawiają manewry, a nie, za przeproszeniem, rozpierdalanie smokiem wszystkiego w zasięgu wzroku.

Shino

  • Gość
OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #118 dnia: Październik 17, 2006, 07:48:21 pm »
znowu ten align.. wydaje mi sie, ze po prostu ci nie przypadl jakos do gustu :roll:  :roll:

Offline Bigpasiak

OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #119 dnia: Październik 17, 2006, 09:03:00 pm »
do kogo pan pije?  ;) ja uwazam ze w obu kwestiach jest bledny...
o prostu musialem to miec...

Cytat: "JJ"
Cytat: "Romano"
Czy mozna grac elementalami ajesli tak to w jakich armiach??


Poddaje sie.

Co to są Elementale w WFB?

 

anything