Autor Wątek: OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne  (Przeczytany 14201 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Jarek Tyszka

OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #120 dnia: Październik 17, 2006, 09:12:23 pm »
Z tym dostawianiem to jakas kpina.
W zasadach jest to jasno opisane. Argumenty ze to nieuczciwe/zawsze gralo sie inaczej/smok jest zbyt silny sa zupelnie nie ma miejscu, bo rozmawiamy o zasadach, a nie o tym jakie powinny byc zaasdy, albo co bysmy chcieli w zasadach zmienic.

Mozna to uscislic (tzn. uznac zasade dostawiania szarzowanego za nieobowiazujaca) i po sprawie.
czoraj  PiS nie zaprosil dziennikarzy, dzisiaj  my nie zapraszamy PiS'u.
         Jacek Żakowski (Radio Tok FM)

Offline Bigpasiak

OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #121 dnia: Październik 17, 2006, 10:44:18 pm »
Cytat: "Jarek Tyszka"
Z tym dostawianiem to jakas kpina.
W zasadach jest to jasno opisane. Argumenty ze to nieuczciwe/zawsze gralo sie inaczej/smok jest zbyt silny sa zupelnie nie ma miejscu, bo rozmawiamy o zasadach, a nie o tym jakie powinny byc zaasdy, albo co bysmy chcieli w zasadach zmienic.

Mozna to uscislic (tzn. uznac zasade dostawiania szarzowanego za nieobowiazujaca) i po sprawie.


kpina to jest to co piszesz! aligina sie robi ok. ale aligin to whell wzgledem ktoregos cornera a nie odwracanie unitu. wzgledem ktorego rogu mam zrobic whella? oba dolegaja dokladnie do obeliska... podziel sie swoimi spostrzezeniami i madroscia...  jak juz dojedziesz do styku to tymbardziej nie moge... TWOJ MODEL przeszkadza... chyba nie chcemy zebys najpierw dolecial potem sie odsunal zebym mogl sie odwrocic i potem znowu dostawi? bo tego podrecznik raczej nie przewiduje...
o prostu musialem to miec...

Cytat: "JJ"
Cytat: "Romano"
Czy mozna grac elementalami ajesli tak to w jakich armiach??


Poddaje sie.

Co to są Elementale w WFB?

Offline Scimitar

OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #122 dnia: Październik 18, 2006, 10:28:47 am »
A czy aligna może robić i szarżujący i szarżowany jednocześnie ??
cimi GG 4417905
Podziwiajcie mroczną gębę prawdziwego Dark Elfa ;)
http://www.kgb.draconis.prv.pl

KAZALI WYCIĄĆ CRISTIANO RONALDO - NO CO ZA KRAJ !! Jutro będzie coś lepszego :D

Offline Jarek Tyszka

OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #123 dnia: Październik 18, 2006, 11:28:21 am »
Problem alignowania jest z zupelnie innej beczki.
Chodzi o to ze w omawianym przypadku, spelnione sa WSZYSTKIE wymagane warunki do udanej szarzy. Koniec kropka.

Nie mam przy sobie RB, ale o ile dobrze pamietam to przy alignie mozna przesunac oba oddzialy na raz. Opis byl chyba taki, ze przesuniecie powinno miec jak najmniejszy wplyw na gre.
czoraj  PiS nie zaprosil dziennikarzy, dzisiaj  my nie zapraszamy PiS'u.
         Jacek Żakowski (Radio Tok FM)

Offline lorgoth

OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #124 dnia: Październik 18, 2006, 11:57:52 am »
Czytam ten topic i mi wlosy staja na glowie. To ze przeciwnik moze sie alignowac do szarzujacego jest i zawsze bylo tylko gdy byl on we wlasciwej strefie -w tym przypadku bocznej a z jakiegos powodu niemogli sie stykac linia do lini - bo na przyklad obok stal obelisk - wtedy MOZNA wg zasad przesunac lekko odzial szarzowany zeby ta linia sie zetkneli. Takie cos co mowi szafa to dla mnie totalna bzdura gdyz smok jest wyraznie w strefie frontu a nie boku. To ze sie rogiem stykaja na boku odzdzialu bedac od frontu w zadnym wypadku niemoze byc traktowane jako bycie z boku.

Co do racjonalnych wyjasniej jak 10 lucznikow reaguje na smoka na boku to co wtedy jezeli przed lucznikami stoi 5 regimentow a na boku smom. Do kogo biedaki maja sie odwrocic :P. Pozatym juz bylo pisane 100 razy to gra w ktorej w wielu wypadkach zdrowy rozsadek z zasadami bardzo sie mija i albo napiszmy nowe albo to zaakceptujmy.

Jak dla mnie smok niema zadnej szansy zaszarzowac tego oddzialu zarowno w starej jak i nowej edycji. I zadne zasady o tym niemowia  zeby mogl.

Offline sAddamiec

OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #125 dnia: Październik 18, 2006, 11:58:30 am »
Cytat: "Jarek Tyszka"
Chodzi o to ze w omawianym przypadku, spelnione sa WSZYSTKIE wymagane warunki do udanej szarzy. Koniec kropka.

Naprawde chcesz grac w ten sposob, ze wystarczy widziec i miec zasieg zeby szarza byla udana? Przeciez ta gra stalaby sie absolutnie tepa i bez sensu. Wygrywac bedzie ten co ma wiecej ruchu. Zero taktyki, zero czegokolwiek.
zy normalna zwykła plewa może ścinać ch..em drzewa? Ależ owszem, czemu nie, plewie też należy się! Olali olala, olali olala... :D

Offline sAddamiec

OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #126 dnia: Październik 18, 2006, 12:00:15 pm »
A i zapomnialem o tym
Cytat: "Scimitar"
A czy aligna może robić i szarżujący i szarżowany jednocześnie ??

Moga wykonac jednoczesnie
zy normalna zwykła plewa może ścinać ch..em drzewa? Ależ owszem, czemu nie, plewie też należy się! Olali olala, olali olala... :D

szafa@poznań

  • Gość
OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #127 dnia: Październik 18, 2006, 01:24:22 pm »
teraz jankielu to ty bzdury piszesz.fragment o alignie szarzowanego do szarzujacego byl i brzmial tak samo. Czy ktos to stosowal? ja reularnie, i wielu graczy z ktorymi gralem tak samo. ale raczej ich nie znacie. W kazdym razie nie bylo z tym wiekszych prblemów.

Jankiel

  • Gość
OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #128 dnia: Październik 18, 2006, 02:14:33 pm »
Cytuj
ale raczej ich nie znacie

Ano.
Piszę, jak zazwyczaj grało się na masterach. Kwestie lokalnych przepisów nigdy za bardzo mnie nie interesowały.

Offline Jarek Tyszka

OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #129 dnia: Październik 18, 2006, 02:21:21 pm »
Cytat: "lorgoth"
Czytam ten topic i mi wlosy staja na glowie. To ze przeciwnik moze sie alignowac do szarzujacego jest i zawsze bylo tylko gdy byl on we wlasciwej strefie -w tym przypadku bocznej a z jakiegos powodu niemogli sie stykac linia do lini - bo na przyklad obok stal obelisk - wtedy MOZNA wg zasad przesunac lekko odzial szarzowany zeby ta linia sie zetkneli. Takie cos co mowi szafa to dla mnie totalna bzdura gdyz smok jest wyraznie w strefie frontu a nie boku. To ze sie rogiem stykaja na boku odzdzialu bedac od frontu w zadnym wypadku niemoze byc traktowane jako bycie z boku.

Co do racjonalnych wyjasniej jak 10 lucznikow reaguje na smoka na boku to co wtedy jezeli przed lucznikami stoi 5 regimentow a na boku smom. Do kogo biedaki maja sie odwrocic :P. Pozatym juz bylo pisane 100 razy to gra w ktorej w wielu wypadkach zdrowy rozsadek z zasadami bardzo sie mija i albo napiszmy nowe albo to zaakceptujmy.

Jak dla mnie smok niema zadnej szansy zaszarzowac tego oddzialu zarowno w starej jak i nowej edycji. I zadne zasady o tym niemowia  zeby mogl.


Narysuje jeszcze raz


OO
OOSS
OOSS
OOLLLLLLL
OOLLLLLLL

Smok szarzowal z lewej flanki. Smok patrzy w dol, Luczniku w gore. Dostawil sie corner-to-corner do lewej flanki. Dla niedomyslnych: lewy dolny rog podstawki smoka styka sie z lewym gornym rogiem oddzialu lucznikow. To jest dostwienie do wlasciwej strefy. W tym momencie wiemy ze szarza jest udana. (Bo smok widzial, byl w zasiegu ruchu, i zetknal sie z bokiem oddzialu lucznikow). Teraz trzeba sie dostawic.

Do wszystkich malkontentow. Napiszczie prosze ktory z warunkow udanej szarzy nie zostal spelniony.
czoraj  PiS nie zaprosil dziennikarzy, dzisiaj  my nie zapraszamy PiS'u.
         Jacek Żakowski (Radio Tok FM)

Offline b_sk

OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #130 dnia: Październik 18, 2006, 02:41:34 pm »
Dobry smak, zdrowy rozsądek, zdrowe podejście do gry. To takie trzy warunki udanej szarży, które mi przychodzą na myśl bez zaglądania do podręcznika, a których ten przykład wybitnie nie spełnia.
Nażarte komunistyczną truflą dzikie świnie zdradziecko ryją zdrową tkankę polskiej racji stanu

Offline Asassello

OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #131 dnia: Październik 18, 2006, 02:57:53 pm »
ja tam nadal bede traktowal zasady dostawiania sie szarż..oraz wszystkich przeszkod tak jak do tej pory traktowalem.. i moi rywale tez tak je stosuja..a jak zajdzie takie cos na turnieju to sedzia arbitralnie to roztrzygnie i bedzie po klopocie...

moze dla niektorych bedzie to gra niezgodna z zasadmi..ale napewno bedzie mi i mojemu przeciwnikowi przynosila wiecej frajdy niz taki glupie dostawianie sie corner-to-corner jak pokazano wyzej :/

Sukces nigdy nie jest ostateczny. Porażka nigdy nie jest totalna. Liczy się tylko odwaga.

***      KULT - wymaga ofiar      ***

Offline Jarek Tyszka

OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #132 dnia: Październik 18, 2006, 03:20:31 pm »
Jak dzieci.
Przeciez nie kaze nikomu tak grac. Sam tez tak nie gram. Nie o to chodzi.
czoraj  PiS nie zaprosil dziennikarzy, dzisiaj  my nie zapraszamy PiS'u.
         Jacek Żakowski (Radio Tok FM)

JJ

  • Gość
OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #133 dnia: Październik 18, 2006, 04:13:56 pm »
Dzieci, dzieci..

Wyobraźcie sobie taką sytuację.

Odział xxxxx jest na moście, między obeliskami, oddziałami, wszystko jedno.
Odział YYY w jego bocznej strefie.
Strefa jest strefa, myśli sobie generał oddziału xxxxx
Kancik jest kancik mówi generał YYY i spokojnie dosuwa oddział YYY od przodu oddziału xxxxx, przecież stykają się kancikami...


OOOxxxxxOOO
OOOxxxxxOOO
OOOxxxxxOOO
OOOxxxxxOOO
OOO.........OOO
.
.
................................... Y
................................... Y
................................... Y

Offline lorgoth

OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #134 dnia: Październik 18, 2006, 04:21:02 pm »
Od kiedy to ze stykaja sie kanciki swiadczy ze jest w bocznej strefie?
Toz wystarczy nad tym sie zastanowic i po problemie.
Na tej zasadzie ja bede wszystkim od frontu w bok szarzowal - toz to bzdura i abstrakcja i nigdzie w rulebooku niema tego potwierdzenia. Lekkie dostawienie szarzowanego oddzialu jest mozliwe to prowda wg rulebooka ale wtedy kiedy szarzujacy z jakis powodow wpadajac w bok niemoze sie dostawic pelnym bokiem bo cos mu przeszkadza wtedy po prostu mozemy o tekkilka stopni dostawic oddzial zaszarzowany jezeli niezmienia to sytuacji na stole. Natomiast to jak proponuja tu niektorzy z tym smokiem to bzdura. Wyobrazmy sobie ze niema tego obeliska a te zasady obowiazuja - to co mam 2 mozliwosci? dostawic sie normalnie z bokuto raz. A 2 to dostawic sie z przodu kant w kant (wg niektorych to juz szarza w bok- co jest oczywiscie bzdura) i odwrocic klocek o 45 stopni. Haha wystarczy chwile pomyslec co mozna dalej z tym robic :P


EDIT:

Albo wtedy jest mozliwe ze za obelisk robi nasz oddzial ktory zaszarzowal i niezostawil miejsca z boku co za problem szarzujemy z przodu stykamy sie rogiem i mamy bok haha :P Polhammer jest naprawde najlepszy.