Autor Wątek: OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne  (Przeczytany 14192 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Shino

  • Gość
OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #135 dnia: Październik 18, 2006, 05:42:18 pm »
parafrazujazc jankiela z tematu obok lucznicy nie moga sie dostawiac do obeliskow/oddzialow bokami bo tak bedize latwiej...

a tak serio tak samo jak sie dostawisz corner to corner do modelu w cc tak samo mozesz sie tak do walki dostawic jesli nie masz inaczej miejsca.. reszte za ciebie robi align...

poza tym przeczytaj sobie rb bo to co piszesz to smieszne.. .jak by nie bylo obelisku o jakby nie patrzec trzeba malsymalizowac...

Offline Bigpasiak

OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #136 dnia: Październik 18, 2006, 05:47:04 pm »
Cytat: "Jarek Tyszka"
Jak dzieci.
Przeciez nie kaze nikomu tak grac. Sam tez tak nie gram. Nie o to chodzi.


jak dziecko... czasem naprawde troche zdrowego rozsadku potrzeba... jednak widze ze ciezko pomyslec jak cos komus pasuje...no bo jesli nie to po co piszesz? jesli tak nie grasz a zapis sie nie zmienil od poprzedniej to o co Tobie chodzi???

a propo... szafa naprawde zamierzasz sie przy tym upierac co piszesz? to w takim razie rozumiem ze odginanie szarzy skirmishem, strzelanie drzewkiem w cc i kilka innych rzeczy tez traktujemy dokladnie wg rulebooka?... ciekawie sie zapowiada...
o prostu musialem to miec...

Cytat: "JJ"
Cytat: "Romano"
Czy mozna grac elementalami ajesli tak to w jakich armiach??


Poddaje sie.

Co to są Elementale w WFB?

szafa@poznań

  • Gość
OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #137 dnia: Październik 18, 2006, 06:55:12 pm »
w rulebooku nie znalazlem nic o tym jak ucieka skirmisz. NIC. osiwec mnie prosze gdzie jest to odginanie w Rb dozwolone.

Podobnie, nie widze zandego pozwolenia w RB a strzelanie tremanem do Cc. Mam cos tylko w booku do wood elfów "treeman nie musi widziec celu, ale obowiazuja go wszystkie inne ograniczenia strzelania". W RB mamy zakaz strzelania do kombatu. Gdzie jest problem?

Oczywiscie ze znajda sie inne durnoty w RB...ale zazwyczaj to jakies totalne glupoty. tutaj zs mamy wprost wyjasnione co robic w sytuacji X...i jest to dobry bacik na kolesi chcacych kretyskim przyklejeniem klocuszka do obeliska uniemozliwiac szarze...

Offline Jarek Tyszka

OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #138 dnia: Październik 18, 2006, 07:30:58 pm »
Poprosze jedna zasade z rb ktora unimozliwia taka szarze. Jedna. Piszemy juz kilka stron, a nikt takiej zasady nie przytoczyl. Powod jest prosty - szarza jest mozliwa.

Powtorze jeszcze raz - PODAJCIE JEDNA ZASADE.
czoraj  PiS nie zaprosil dziennikarzy, dzisiaj  my nie zapraszamy PiS'u.
         Jacek Żakowski (Radio Tok FM)

Offline Scimitar

OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #139 dnia: Październik 18, 2006, 07:34:14 pm »
Szkoda klawiatury na próby wybijania durnot z głów niektórych :) A co się dzieje gdy oddział aligna nie może wykonać ?? Przecież łucznicy przyklejeni do obeliska aligna nie zrobią - wejdą na obelisk ?? NIEMOŻLIWE !!
cimi GG 4417905
Podziwiajcie mroczną gębę prawdziwego Dark Elfa ;)
http://www.kgb.draconis.prv.pl

KAZALI WYCIĄĆ CRISTIANO RONALDO - NO CO ZA KRAJ !! Jutro będzie coś lepszego :D

Offline Bigpasiak

OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #140 dnia: Październik 18, 2006, 07:37:45 pm »
a wystarczy taka ze musisz sie dostawic do danej strefy??? bo dla mnie jak dostawisz sie z przodu i dolegasz corner to corner to sie nie dostawiles do boku a do PRZODU!!!

nie powiedzialem do combatu ale z combatu, a to spora roznica szafa, co do skirmisha to doskonale wiesz o co chodzi...
o prostu musialem to miec...

Cytat: "JJ"
Cytat: "Romano"
Czy mozna grac elementalami ajesli tak to w jakich armiach??


Poddaje sie.

Co to są Elementale w WFB?

Offline Scimitar

OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #141 dnia: Październik 18, 2006, 07:45:58 pm »
Poza tym cytacik:
Cytuj
If the charging unit is in the target's frontal zone when the charge is declared then it charges into the front (...)

Oznacza to, że dostawiamy się do frontu - nie do boku, czy tyłu. W przedstawionym przykładzie nie jest ten warunek spełniony, bo smok dostawił się do frontu:

AAAAAAxx
........SSxx

Załóżmy że front oddziału jest na dole. xx to jakiś obelisk. Niech mi nikt nie wmawia, że skoro smok się kantem styka z kantem łuczników to jest dostawiony do boku. Większość jego podstawki dostawiło się od frontu - jest front, a co za tym idzie dalej szarża błędnie wykonana.

Cytuj
(...)However, if the charging unit comes from the flank zone, it charges into the side; if in the rear zone, it charges into the rear.

Moim zdaniem te cytaty z RB wyraźnie klaryfikują gdzie się dostawiamy. Kant kantem, ale skoro większość podstawki styka się z frontem jednostki to nie ma mowy o udanej szarży we flankę i analogicznie, gdy większość styka się z bokiem to nie ma mowy o szarży w tył, przód.
cimi GG 4417905
Podziwiajcie mroczną gębę prawdziwego Dark Elfa ;)
http://www.kgb.draconis.prv.pl

KAZALI WYCIĄĆ CRISTIANO RONALDO - NO CO ZA KRAJ !! Jutro będzie coś lepszego :D

Offline Scimitar

OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #142 dnia: Październik 18, 2006, 07:48:13 pm »
Cytat: "Bigpasiak"
a wystarczy taka ze musisz sie dostawic do danej strefy??? bo dla mnie jak dostawisz sie z przodu i dolegasz corner to corner to sie nie dostawiles do boku a do PRZODU!!!


No mniej więcej w podobnym czasie pisane - też tak uważam: dostawiłeś się w przód - to nie obchodzi mnie że kancik się z moim kantem styka - jest przód a nie bok i nawet o żadnym align nie ma mowy wtedy.
cimi GG 4417905
Podziwiajcie mroczną gębę prawdziwego Dark Elfa ;)
http://www.kgb.draconis.prv.pl

KAZALI WYCIĄĆ CRISTIANO RONALDO - NO CO ZA KRAJ !! Jutro będzie coś lepszego :D

Shino

  • Gość
OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #143 dnia: Październik 18, 2006, 07:48:34 pm »
Cytat: "Scimitar"
Szkoda klawiatury na próby wybijania durnot z głów niektórych :) A co się dzieje gdy oddział aligna nie może wykonać ?? Przecież łucznicy przyklejeni do obeliska aligna nie zrobią - wejdą na obelisk ?? NIEMOŻLIWE !!


znaczy durnota jest jak ktos nie przeczytal align chargers chocby w takiej postaci jak byl w vi... interposing terrain tez mozna odsunac... przykro mi...

Offline Scimitar

OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #144 dnia: Październik 18, 2006, 07:51:48 pm »
Cytat: "Shino"
Cytat: "Scimitar"
Szkoda klawiatury na próby wybijania durnot z głów niektórych :) A co się dzieje gdy oddział aligna nie może wykonać ?? Przecież łucznicy przyklejeni do obeliska aligna nie zrobią - wejdą na obelisk ?? NIEMOŻLIWE !!


znaczy durnota jest jak ktos nie przeczytal align chargers chocby w takiej postaci jak byl w vi... interposing terrain tez mozna odsunac... przykro mi...

To może nas pan oświeci cytatem, bo ja chyba mam innego booka - tam nie ma żadnej mowy o przesuwaniu interpossing terrain !!!, a jedynie o alignowaniu szarżującym gdy przeszkadza inna jednostka lub teren.
cimi GG 4417905
Podziwiajcie mroczną gębę prawdziwego Dark Elfa ;)
http://www.kgb.draconis.prv.pl

KAZALI WYCIĄĆ CRISTIANO RONALDO - NO CO ZA KRAJ !! Jutro będzie coś lepszego :D

Offline Jarek Tyszka

OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #145 dnia: Październik 18, 2006, 08:54:07 pm »
Wielie brawa dla Scimitara i Bigpasiaka za odwage. Jako pierwsi zdecydowali sie na uzycie argumentow zamiast emocji.

Otoz rzeczywiscie smok szarzujac z bolu musi dostawic si z boku. Ale w omawianym przykladzie jeszcze do aligna nie doszlo. Na razie smok (stojac z przodu oddzialu lucznikow) jest jeszcze w fazie poruszanie szarzujacych oddzialow' (w RB ten fagemnt nazywa sie 'manoeuvring during a charge' i opisany jest na str 21). Czesc ta konczy sie slowami
Cytuj

Once a unit has completed any required wheel, it is moved stright forward towards th enemy and stops as soon as the two units touch


Nastepna czesc RB to 'alining the combatants'
W ktorej mozemy przeczytac:

Cytuj
(...)
If it is impractical to align a unit properly because of interposing terrain, other models, or whatever, then it is acceptable to realign the charged unitas well (or instead) so that the battle lines remains neat. A confusing may arise when interposing terrain or models make it impossible toalign the whole unit, for example. Rather then clutter the rules with endless clarification, we  have included further examples on our web page.


Czy to nie jest dokladnie to o co nam chodzi ?
czoraj  PiS nie zaprosil dziennikarzy, dzisiaj  my nie zapraszamy PiS'u.
         Jacek Żakowski (Radio Tok FM)

Offline Bigpasiak

OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #146 dnia: Październik 18, 2006, 09:15:53 pm »
Cytat: "Jarek Tyszka"
Wielie brawa dla Scimitara i Bigpasiaka za odwage. Jako pierwsi zdecydowali sie na uzycie argumentow zamiast emocji.

Otoz rzeczywiscie smok szarzujac z bolu musi dostawic si z boku. Ale w omawianym przykladzie jeszcze do aligna nie doszlo. Na razie smok (stojac z przodu oddzialu lucznikow) jest jeszcze w fazie poruszanie szarzujacych oddzialow' (w RB ten fagemnt nazywa sie 'manoeuvring during a charge' i opisany jest na str 21). Czesc ta konczy sie slowami
Cytuj

Once a unit has completed any required wheel, it is moved stright forward towards th enemy and stops as soon as the two units touch


Nastepna czesc RB to 'alining the combatants'
W ktorej mozemy przeczytac:

Cytuj
(...)
If it is impractical to align a unit properly because of interposing terrain, other models, or whatever, then it is acceptable to realign the charged unitas well (or instead) so that the battle lines remains neat. A confusing may arise when interposing terrain or models make it impossible toalign the whole unit, for example. Rather then clutter the rules with endless clarification, we  have included further examples on our web page.


Czy to nie jest dokladnie to o co nam chodzi ?


pierwsze to to ze dzieki obeliskowi nie zrobie aligina do smoka bo ja mam sie dostawic do smoka jak juz dojedziesz a nie w trakcie szarzy umozliwic Tobie dojechanie. pamietac trzeba ze jak dostawisz sie juz do mnie to nie mam najmniejszej szansy na aligina w Twoja strone gdyz musialbym go zrobic wzgledem cornera do ktorego dojedziesz a to jest niemozliwe gdyz obelisk twardo stoi obok lucznikow... a drugie to pytanie czy maja moze podobny przyklad na swojej stronie? moze zaoszczedzilo by to troche czasu...
o prostu musialem to miec...

Cytat: "JJ"
Cytat: "Romano"
Czy mozna grac elementalami ajesli tak to w jakich armiach??


Poddaje sie.

Co to są Elementale w WFB?

Offline Jarek Tyszka

OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #147 dnia: Październik 18, 2006, 09:34:16 pm »
Widze znaczaca poprawe w podejsciu do problemu, ale daleko jeszcze do pelnego sukcesu. :)

Na stronie GW nie ma zadnych przykladow, ale jestem pewny ze jest juz w przygotowaniu "general's compedium" czy inne "rules clarifications" w ktorym, po uiszczeniu niewiekiej oplaty, bedzie mozna owe przyklady zobaczyc...
czoraj  PiS nie zaprosil dziennikarzy, dzisiaj  my nie zapraszamy PiS'u.
         Jacek Żakowski (Radio Tok FM)

Jankiel

  • Gość
OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #148 dnia: Październik 18, 2006, 10:18:13 pm »
Cytuj

Q. Here is the situation: Friendly unit A is engaged in close combat
with enemy unit B from a previous turn.  In the current turn
friendly unit C, who happens to be in the front zone of enemy unit B,
wants to charge into the combat but the entire frontage of enemy unit
B has already been taken up by friendly unit A.  Is friendly unit C
allowed to charge the flank of enemy unit B?

A. No. I think that if you allow this to happen, you make a mockery
of one of the most important dynamics of Warhammer strategy – moving
your troops into a position to get the most advantageous charge. This
may seem a bit odd, particularly with skirmishers as in this example,
but the rules clearly state that to charge in the flank/ rear, the
majority of the charging unit must be in that zone, and there are no
exceptions. To get a flank or rear charge, you should have to
positively move the unit into a position where it can do this, rather
than simply fill up the front with other stuff.

Co-ordinating units to get simultaneous front and flank charges is
a defining tactic of Warhammer and should be something that is
tricky to achieve, otherwise the game will lose any sense of the
importance of planning and maneuver.

Podobno zasady się w tej kwestii nie zmieniły. Stanowisko Gava - nie robimy burdelu na stole - do szarży musi być miejsce.

Offline Scimitar

OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #149 dnia: Październik 18, 2006, 10:23:32 pm »
Nawet można to wywnioskować z tego co RB napisał i co przytoczyłem w cytatach. Myślę, że ta wypowiedź Gava zamyka dyskusję.
cimi GG 4417905
Podziwiajcie mroczną gębę prawdziwego Dark Elfa ;)
http://www.kgb.draconis.prv.pl

KAZALI WYCIĄĆ CRISTIANO RONALDO - NO CO ZA KRAJ !! Jutro będzie coś lepszego :D