Autor Wątek: OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne  (Przeczytany 14218 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

JJ

  • Gość
OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #150 dnia: Październik 18, 2006, 10:42:15 pm »
Cytat: "Scimitar"
. Myślę, że ta wypowiedź Gava zamyka dyskusję.


Wypowiedz Gave nie ma tu nic do rzeczy - on tylko potwierdza, że jeśli jesteś w strefie przedniej, nie możesz szarżować w boczną.

Żeby jasność była - jestem po stronie Trockiego i Scimiego, a przeciw Szafie - na co mój przykład jasno wskazuje.
Trochę trudno udowodnić, że szarża od przodu nie jest szarżą od boku skoro jednostka styka się kancikiem z bokiem.  :roll:  :roll:  :roll:
Lepiej tego nie udowadniać, niż podawać cytaty ogólne z Gava. (Gdzie zresztą słusznie pisze :shock: )



Podam przykład.
Szczury SSSSS w walce z Warriorami wwww są szarżowane od przodu przez  dwa rydwany CC (na kancik, od przodu, wszystko jest OK.)


........................SSSSS
........................SSSSS
........................SSSSS
........................SSSSS
........................SSSSS
...................CCwwwwCC
...................CCwwwwCC

Jeśli jednak Warriorzy WWWWW mają za szeroki front a Rydwany dotkną od boku Szczury twierdząc, że ich kanciki trzymają się przodu... no naprawdę...


...........................SSSSS
...........................SSSSS
...........................SSSSS
......................CCSSSSSCC
......................CCSSSSSCC
.........................WWWWW
.........................WWWWW

Offline Jarek Tyszka

OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #151 dnia: Październik 19, 2006, 08:35:12 am »
Cytat z Gav'a jest nie na temat - jak slusznie zauwazyl JJ.

Cala rozmowa dotyczy raczej czytania ze zrozumieniem niz zasad warhammera. Przeprowadzanie szarz jest w RB dosc wyraznie opisane. Z zaznaczeniem (co uwypuklil Bigpasiak) ze moga sie zdarzyc problemy z alignem (czyli juz po uznaniu ze szarza dochodzi). Ale nigdzie nie jest nawet zasugerowane ze z powodu tych problemow szarza jest spalona.

Od problemow 'dziwnego' alignowania nie uciekniemy.
Przyklad
___OO
SSgOOLLLL
SSgOOLLLL
___OO

_ - puste pole
SS
SS - smok (patrzy w prawo)
g - gobliny
O - obstacle
L - lucznicy (patrz w gore)

Smok overranuje gobliny rzuca dokladnie tyle ze konczy ruch na srodku lucznikow. Gdzie sie dostawia ?
czoraj  PiS nie zaprosil dziennikarzy, dzisiaj  my nie zapraszamy PiS'u.
         Jacek Żakowski (Radio Tok FM)

Offline Jarek Tyszka

OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #152 dnia: Październik 19, 2006, 08:45:23 am »
A co do przykladu JJ z rydwanami, to align obu rydwanow jest niemozliwy - bo brakuje frontu oddzialu S. W przypadku smoka tylko trudny.

Gdybym to ja mial (zgodnie z duchem RB) decydowac w takim przypadku to zrobilbym tak

Przed szarza:
   
____SSSS
____SSSS
____SSSS
___WWWW
___WWWW
RR_______RR
RR_______RR

Po szarzy:

____SSSS
____SSSS
____SSSS
__WWWWRR
RRWWWWRR
RR
       

Tzn. Jeden rydwan pali szarze, bo nie moze sie dostawic, oddzial W przesuwa sie tak aby rydwan mogl zetkanac sie z S c-t-c.
Dlaczego akurat tak ? Bo takie przesuniecie najmniej wplywa na sytuacje na stole.
czoraj  PiS nie zaprosil dziennikarzy, dzisiaj  my nie zapraszamy PiS'u.
         Jacek Żakowski (Radio Tok FM)

JJ

  • Gość
OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #153 dnia: Październik 19, 2006, 08:50:51 am »
Ale Warriorzy JUŻ są w walce ze szczurami.

Jak szarża niemożliwa, skoro w drugim przypadku (za szeroki front warriorów) kancikami się stykają ze strefą przednią? ;)  ;)  ;)



P.S. - Wiadomo, że nie pozwolę szarżować w drugim przypadku.... :)
I nie, nie o to chodzi przy wyrównywaniu frontu walki, by szarżę niemożliwą uczynić możliwą.

Offline Jarek Tyszka

OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #154 dnia: Październik 19, 2006, 09:16:45 am »
Ja tez bym na ta szarze nie pozwolil :). Ale zgodnie z RB mozna 'nieznacznie' przesunac jednostki zeby sie zalignowac. A w tym przypadku przesuniecie jest nieznaczne.

EDIT: Szarza jest niemozliwa bo front szczurow jest zbyt waski aby mogly sie do niego zalignowac woriorzy i oba rydwany na raz.
czoraj  PiS nie zaprosil dziennikarzy, dzisiaj  my nie zapraszamy PiS'u.
         Jacek Żakowski (Radio Tok FM)

JJ

  • Gość
OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #155 dnia: Październik 19, 2006, 09:19:48 am »
Cytat: "Jarek Tyszka"
Ja tez bym na ta szarze nie pozwolil :). .


No to jesteśmy w domu :)  :)  :)  - wiadomo o co chodzi, pozostaje tylko omówić "Kwestię Zasad" - bez obrzucania się błotem. :)

Offline Bigpasiak

OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #156 dnia: Październik 19, 2006, 09:24:19 am »
dokladnie. jesli by te 3 unity szarzowaly na raz to tak jak pisal Jarek wariorzy i jeden rydwan dojada ale jak sie jest juz w walce to nie ma mozliwosci przesowac oddzialow tak by sie zmiescil kolejny. na to RB nie pozwala.

 co do przykladu z goblinami i overrunem to tak jakbys overrunowal uzywajac lotu a lucznicy byliby w lesie... stawiasz smoczka albo przed lasem albo z boku jak najblizej miejsca do ktorego bys mogl doleciec. bo w tym przypadku na pewno sie nie zaliginuje gdyz nawet nie zrobisz tego so forsuje szafa... tu po prostu lecisz prosto i nie ma mykow. wiec jesli bazowac na tym to albo zostajesz przed obeliskiem albo nieznacznie po ktorejs stronie lucznikow ladujesz oczywiscie 1'' od nich...
o prostu musialem to miec...

Cytat: "JJ"
Cytat: "Romano"
Czy mozna grac elementalami ajesli tak to w jakich armiach??


Poddaje sie.

Co to są Elementale w WFB?

Offline Jarek Tyszka

OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #157 dnia: Październik 19, 2006, 09:28:16 am »
Caly czas bylismy w domu - oprocz takich momentow jak teraz kiedy jestesmy w pracy :).

Cala dyskusja dotyczy raczej tego czy luka w zasadach szarzy jest (trzeba 'uscislic' zasady), czy tez jej nie ma i nic nie trzeba zmieniac. Moim zdaniem luka jest i to bardzo duza.
czoraj  PiS nie zaprosil dziennikarzy, dzisiaj  my nie zapraszamy PiS'u.
         Jacek Żakowski (Radio Tok FM)

szafa@poznań

  • Gość
OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #158 dnia: Październik 19, 2006, 09:30:56 am »
cytat z gaviego akurat zupelnie o czym innym jest ...

mi nie chodzi o robienie burdelu na stole, wielkie przesuanie oddzialow itd. Chodzi mi o zagranie ktore uwazam za chamskie czyli ostawienie sie bokiem do obelisku, tudziez innego unitu i uwazanie ze teraz durna gadzina nie doleci - dla mnie to smoczek nawet na obelisku sobie stanie jesli koniecznie nie chcecie przesuwac nigdzie lucznikow.

forsuje po prostu rozwiazanie z booka ze szarza taka jest mozliwa do wykonania, i zeby dalo sie ja wykonac - nic wiecej zadnych wielkich cyrków z przesuwaniem oddzialow. Przesuwalbym oddzialy tak minimalnie jak to tylko mozliwe, ii mozliwie bez zmieniania ich orientacji przod/tył/boki. Ale uniemozliwianie tej szarży w ogole - nigdy!

p.s. na LS juz to walkujemy. zdania sa podzielone.

Offline Jarek Tyszka

OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #159 dnia: Październik 19, 2006, 09:34:32 am »
Cytat: "Bigpasiak"
dokladnie. jesli by te 3 unity szarzowaly na raz to tak jak pisal Jarek wariorzy i jeden rydwan dojada ale jak sie jest juz w walce to nie ma mozliwosci przesowac oddzialow tak by sie zmiescil kolejny. na to RB nie pozwala.

 co do przykladu z goblinami i overrunem to tak jakbys overrunowal uzywajac lotu a lucznicy byliby w lesie... stawiasz smoczka albo przed lasem albo z boku jak najblizej miejsca do ktorego bys mogl doleciec. bo w tym przypadku na pewno sie nie zaliginuje gdyz nawet nie zrobisz tego so forsuje szafa... tu po prostu lecisz prosto i nie ma mykow. wiec jesli bazowac na tym to albo zostajesz przed obeliskiem albo nieznacznie po ktorejs stronie lucznikow ladujesz oczywiscie 1'' od nich...


Moim zdaniem RB nie tylko pozwala, ale wrecz nakazuje. W cytacie jest wyraznie napisane ze moze sie zdarzyc ze jakies modele przeszkadzaja w alignowaniu  - wiec trzeba je 'nieznacznie' przesunac - jak przesunac ? - tak jak w przykladach na stronie GW :)

Jesli chodzi o overruna, to czy moglbys przytoczyc jakas regule potweirdzajaca Twoje rozumowanie ?


JJ moglbys wypowiedziec sie w kwestii overruna ?
czoraj  PiS nie zaprosil dziennikarzy, dzisiaj  my nie zapraszamy PiS'u.
         Jacek Żakowski (Radio Tok FM)

Offline Jarek Tyszka

OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #160 dnia: Październik 19, 2006, 09:42:30 am »
Cytat: "szafa@poznań"
forsuje po prostu rozwiazanie z booka ze szarza taka jest mozliwa do wykonania, i zeby dalo sie ja wykonac - nic wiecej zadnych wielkich cyrków z przesuwaniem oddzialow. Przesuwalbym oddzialy tak minimalnie jak to tylko mozliwe, ii mozliwie bez zmieniania ich orientacji przod/tył/boki. Ale uniemozliwianie tej szarży w ogole - nigdy!

p.s. na LS juz to walkujemy. zdania sa podzielone.


Zgadzam sie z Toba.
Ale jako realizta jestem gleboko przekonany ze nie masz szans. :(
czoraj  PiS nie zaprosil dziennikarzy, dzisiaj  my nie zapraszamy PiS'u.
         Jacek Żakowski (Radio Tok FM)

Offline Bigpasiak

OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #161 dnia: Październik 19, 2006, 09:45:20 am »
Cytat: "szafa@poznań"
cytat z gaviego akurat zupelnie o czym innym jest ...

mi nie chodzi o robienie burdelu na stole, wielkie przesuanie oddzialow itd. Chodzi mi o zagranie ktore uwazam za chamskie czyli ostawienie sie bokiem do obelisku, tudziez innego unitu i uwazanie ze teraz durna gadzina nie doleci - dla mnie to smoczek nawet na obelisku sobie stanie jesli koniecznie nie chcecie przesuwac nigdzie lucznikow.

forsuje po prostu rozwiazanie z booka ze szarza taka jest mozliwa do wykonania, i zeby dalo sie ja wykonac - nic wiecej zadnych wielkich cyrków z przesuwaniem oddzialow. Przesuwalbym oddzialy tak minimalnie jak to tylko mozliwe, ii mozliwie bez zmieniania ich orientacji przod/tył/boki. Ale uniemozliwianie tej szarży w ogole - nigdy!

p.s. na LS juz to walkujemy. zdania sa podzielone.


szafa TY MUSZISZ zartowac!!! naprawde nie mow mi ze myslisz tak na powaznie!!!! dla Ciebie to jest chamskie??? bo dla mnie chamskie to jest dokladnie to co Ty piszesz(nie chodzi o styl oczywiscie)... takie dostawienie sie jest chamskie i niemozliwe. po to ustala sie obelisk terenem imposible i ''do nieba'' zeby smoczek sobie nie stanal... a na czym polega wg Ciebie strategia? na leceniu na pale? czy nie robieniu defesu jak smoczek ma przeciwnik? trzeba dostosowac taktyke do przeciwnika. jak mozna to atakuje jak nie to ochraniam oddzialy jak moge za pomoca TERENOW i innych UNITOW... a moze Ty robisz cos innego? powiedz mi tylko czy uwazasz ze jak postawi mi przeciwnik smoka na flance lucznikow a ja w mojej turze wejde do lasu na 2.1'' i mnie smok nie widzi to tez jest chamskie??? albo lepiej wejde tylko 1.9'' ale smok nie dojedzie bo ma za daleko... jak wtedy nazwiesz to zaganie??? musze wiedziec bo czesto opieram sie wlasnie na takim chowaniu unitow...
o prostu musialem to miec...

Cytat: "JJ"
Cytat: "Romano"
Czy mozna grac elementalami ajesli tak to w jakich armiach??


Poddaje sie.

Co to są Elementale w WFB?

JJ

  • Gość
OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #162 dnia: Październik 19, 2006, 09:56:17 am »
Cytat: "Jarek Tyszka"
[JJ moglbys wypowiedziec sie w kwestii overruna ?



Sorki, muszę lecieć, a nie doczytałem o co chodzi zoverrunem - I'll be back! ;)

Offline grzech76

OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #163 dnia: Październik 19, 2006, 09:58:26 am »
Cytat: "Jarek Tyszka"

Po szarzy:

____SSSS
____SSSS
____SSSS
__WWWWRR
RRWWWWRR
RR
       

Tzn. Jeden rydwan pali szarze, bo nie moze sie dostawic, oddzial W przesuwa sie tak aby rydwan mogl zetkanac sie z S c-t-c.
Dlaczego akurat tak ? Bo takie przesuniecie najmniej wplywa na sytuacje na stole.


ten tego, po takim przesunięciu, jeden model z oddzialu W nie walczy. Co, jeżeli tam był heros który jest w challenge'u? Challenge jest anulowany? A co jezeli tam stał heros, ale tego challengu nie było? Wyrzuca to z walki bardzo istotny element jakim jest heros, którego oddział S np chciał zabić - teraz już tego nie zrobi, bo ktoś chamsko zagrał samobójczą szarżę czymkolwiek (bo nie musi to być rydwan) by go wysunąć z walki.
Co w takich przypadkach?

Offline grzech76

OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #164 dnia: Październik 19, 2006, 09:59:28 am »
Cytat: "Jarek Tyszka"

Po szarzy:

____SSSS
____SSSS
____SSSS
__WWWWRR
RRWWWWRR
RR
       

Tzn. Jeden rydwan pali szarze, bo nie moze sie dostawic, oddzial W przesuwa sie tak aby rydwan mogl zetkanac sie z S c-t-c.
Dlaczego akurat tak ? Bo takie przesuniecie najmniej wplywa na sytuacje na stole.


ten tego, po takim przesunięciu, jeden model z oddzialu W nie walczy. Co, jeżeli tam był heros który jest w challenge'u? Challenge jest anulowany? A co jezeli tam stał heros, ale tego challengu nie było? Wyrzuca to z walki bardzo istotny element jakim jest heros, którego oddział S np chciał zabić - teraz już tego nie zrobi, bo ktoś chamsko zagrał samobójczą szarżę czymkolwiek (bo nie musi to być rydwan) by go wysunąć z walki.
Co w takich przypadkach?