trawa

Autor Wątek: OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne  (Przeczytany 15603 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

szafa@poznań

  • Gość
OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #60 dnia: Październik 10, 2006, 09:52:24 pm »
bzdurne jest że 10 chłopa widzac wielgachnego smoka mowi jednemu z nich "stary przytul się do murka to nnas nie zaatakuje!". To tyle jesli chodzi o logiczny punkt widzenia.

Dobrze ujał to Jarek - raczej odwrocic sie do niego frontem i starac sie ew. odgiac szrze gdzies w bok, ale uniemozliwic w ten sposob? To jest dopiero glupie.

I niezgodne z zasadami - jak dojade od strefy - szarza udana, ot co.

Offline Asassello

OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #61 dnia: Październik 10, 2006, 10:51:38 pm »
napisalem dlugiego posta..ale mi go jakos wcielo..wiec nie beda sie powtarzal..

zapytam sie jeszcze o jedna szarża

 lucznicy stoja tylem na krawedzi jakiegos terenu nieodstepnego ale nie zaslaniajacego LoS (powiedzmy ze jest to jezioro magmy czy wielki krater)... czy taki smok bedac z tylu moze sobie teraz spokojnie na nich zaszarzowac...gdzie wtedy wyladuje..w tej wielkiej dziurze czy na lawie?? czy moze ktos mi powie ze lucznicy musza sie przesunac te 2" by smok mogl sie dostawic??
 
szafa..smok jest w odpowiedniej strefie i może doleciec..ale kto ma sie tu sie martwic gdzie ten smok ma wyladowac..lucznicy ktorzy sprytnie staneli na krawedzi czy ten smok, ktory chce wleciec w lawe?

Sukces nigdy nie jest ostateczny. Porażka nigdy nie jest totalna. Liczy się tylko odwaga.

***      KULT - wymaga ofiar      ***

Offline QUASSIMODO

OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #62 dnia: Październik 10, 2006, 10:51:48 pm »
jak dojedziesz i sie dostawisz to szarza udana
idac dalej twoim tokiem rozumowania->
mam 2 kosci piechoty na flance wyladowal mi smok,odwracam jeden frontem do smocura a drugi bokiem(i np frontem do reszty armii przeciwnika)
wg tego co sam piszesz-smok moze wszarzowac na ten drugi oddzial bo przeciez przytulil sie do plecow swoich kumpli...
szarza tez udana?nawet jak nie ma sie gdzie dostawic?

tak jak pisal Thurion,elementy terenowe w postaci przeszkadzajek sa po to zeby PRZESZKADZAC
'm Gonna stomp'em to dust,I'm gonna grind their bones.I'm gonna burn down dere towns and cities.I'm gonna bash'eads,break faces and jump up and down on da bits dat are left.An'den I'm gonna get really mean.

Offline Asassello

OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #63 dnia: Październik 10, 2006, 10:55:31 pm »
@QUASSIMODO..hehe.. tez mialem podac ten przyklad z dwoma kockami przytulonymi do sieie..ale dalem tylko ten bardziej absurdalny przyklad z lucznikami ;)

a takich przykładow mozna mnozyc w tysiace... :D

Sukces nigdy nie jest ostateczny. Porażka nigdy nie jest totalna. Liczy się tylko odwaga.

***      KULT - wymaga ofiar      ***

Offline Bigpasiak

OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #64 dnia: Październik 10, 2006, 11:51:31 pm »
Cytat: "szafa@poznań"
bzdurne jest że 10 chłopa widzac wielgachnego smoka mowi jednemu z nich "stary przytul się do murka to nnas nie zaatakuje!". To tyle jesli chodzi o logiczny punkt widzenia.

Dobrze ujał to Jarek - raczej odwrocic sie do niego frontem i starac sie ew. odgiac szrze gdzies w bok, ale uniemozliwic w ten sposob? To jest dopiero glupie.

I niezgodne z zasadami - jak dojade od strefy - szarza udana, ot co.


ja to widze w ten sposob... 'tam jest smok... stary,jest wielgachny jak ja pi****le ale moze jak staniemy za tym obeliskiem to nas nie zauwazy i poleci dalej...prosze zeby polecial dalej bo i tak mu nie uciekniemy no chyba ze nasz general nas poswieci i stawi czolem do smoka ktoremu mozemy pograc cieciwami bo nie mamy  'najmniejszych sznas z nim podoba sie szafa?
o prostu musialem to miec...

Cytat: "JJ"
Cytat: "Romano"
Czy mozna grac elementalami ajesli tak to w jakich armiach??


Poddaje sie.

Co to są Elementale w WFB?

Shino

  • Gość
OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #65 dnia: Październik 10, 2006, 11:54:10 pm »
staneli za obeliskiem, tylko tak troche nie bardzo bo  ich bylo 10 a tylko pierwszych pieciu nie bylo widac... ale smok jak to smok.. gupia bestia wiec nie zauwazy ich....

(blad jest specjalnie)

Offline Scimitar

OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #66 dnia: Październik 11, 2006, 12:02:53 am »
Fluff i historyjki można dołożyć w dwie strony.

A pytań odnośnie realności można mnożyć:
- czemu spod górki na górkę walą wszystkie szeregi a w drugą stronę max 2
- czemu z naładowanej kuszy nie można po ruchu wypalić ?? przecież starczało tylko zwolnić zamek
- czemu konnica szarżując lancami z 1'' ma taki wielki bonus do siły ?? nie tak lanca działała

i można mnożyć i mnożyć - to tylko gra, ma takie zasady i tyle - nie widzę poza tym sensu w próbach naginania i naciągania zasad by jakieś swoje absurdalne pomysły zrealizować
cimi GG 4417905
Podziwiajcie mroczną gębę prawdziwego Dark Elfa ;)
http://www.kgb.draconis.prv.pl

KAZALI WYCIĄĆ CRISTIANO RONALDO - NO CO ZA KRAJ !! Jutro będzie coś lepszego :D

Offline MasterMonar

OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #67 dnia: Październik 11, 2006, 02:53:52 pm »
Primo szarża jest udana gdy smokuś dostawi sie w stefie bocznej łuczników... wtakim razie do której strefy należą linie nazwe to "działowe"


\..................../
..\ ................/
....ŁŁŁŁŁŁŁŁŁŁ
../................\  
/ ....................\ <- linia Działowa

Bo moim zdaniem do żadnej, i przy takim założeniu smokuś niedostawia się do odp. strefy i pali szarże.

Jeśli się myle to, smokusiem można zatakować odz A bez wchodzenia w kombat z odz B


................................... ...S
AAAAABBBBB                
AAAAABBBBB
AAAAABBBBB

A jeszcze co do tego manewru łucznikami

......K    
......K
......K.......O
...............OŁŁŁŁŁŁŁŁŁŁŁŁŁŁŁŁŁ
...............O

......S

Czyli gdy smok deklaruje pierwszy a knigh'ci potem to po przestawieniu szafy K. albo palą szarże bo flanka jest przy smoku lub wpadają w dupcie łucznikom....
i]Fear me mortals, for I am the MasterMonar, the favoured Son of Chaos,
the Scourge of World. The armies of the gods rally behind me,
and it is by my will and by my sword that your weakling nations shall fall.[/i]

szafa@poznań

  • Gość
OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #68 dnia: Październik 11, 2006, 04:07:46 pm »
Cytuj
Primo szarża jest udana gdy smokuś dostawi sie w stefie bocznej łuczników


cytuj, nie zmyślaj. nie ma takiej zasady. trzeba dojechac, nie dostawić się.


zrezta, wszystko juz powiedzialem. popierajac to zasadami z Rb.

jako kontrargumenty uslyszalem ze to durne, bzdurne i co tam jeszcze. zero merytoryki.

z mojej strony - EOT - mylicie się :P

Offline Asassello

OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #69 dnia: Październik 11, 2006, 04:38:20 pm »
trzeba dojechać
no wlasnie, a jak dojedziesz jak Ci przed nosem stoi obelisk (ewentulnie cokolwiek innego na czym nie mozna stanac)..no poprostu nie mozesz tam wejsc..
czyli nie dojeżdzasz

@ szafa@poznań, jak widac ta sama zasada a mozna interpretowac ja roznie..bo jak zdefiniowane jest "mozna dojechac"?
"mozna dojechac" - mam zasieg
"mozna dojechac" - moge tak przesunac moja w figurke by tam stanac


oj cos mi sie wydaje ze to wszystko grubymi nicmi jest szyte...

Sukces nigdy nie jest ostateczny. Porażka nigdy nie jest totalna. Liczy się tylko odwaga.

***      KULT - wymaga ofiar      ***

Offline thurion

OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #70 dnia: Październik 11, 2006, 06:10:09 pm »
szafa, mam nadzieje ze jak zagramy ze soba w bydzi to nie bedzie obeliskow bo nasza bitwa bylaby jedna wiielka dosc dluga klotnia :D  ;)

Jankiel

  • Gość
OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #71 dnia: Październik 11, 2006, 06:36:14 pm »
Nie ma miejsca, nie szarżujesz. Zawsze było to oczywiste.
A nie jakieś przesuwanie oddziałów tak, by wyszło zgodnie z widzimisię.
Potem będziemy kombinować, które oddziały i o ile można przesunąć, co, gdy przesuwany oddział zahacza o inny, wychodzi za stół, wchodzi na impassable etc.
Nie warto dla bardzo wątpliwej interpretacji tworzyć kilkunastu nowych problemów. Zasady mają być przede wszystkim proste i jasne.

Offline sAddamiec

OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #72 dnia: Październik 11, 2006, 08:39:00 pm »
Jednak jest tekst o alignowaniu celu do szarzujacego i co bedziemy udawac ze go nie ma, czy takie beda uscislenia? Ja tez wole opcje pt. " nie ma miejsca = nie ma szarzowanka", tylko ze to nie do konca zgodne z RB.
zy normalna zwykła plewa może ścinać ch..em drzewa? Ależ owszem, czemu nie, plewie też należy się! Olali olala, olali olala... :D

Offline QUASSIMODO

OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #73 dnia: Październik 11, 2006, 09:54:31 pm »
moge prosic o strone tego akapitu?
'm Gonna stomp'em to dust,I'm gonna grind their bones.I'm gonna burn down dere towns and cities.I'm gonna bash'eads,break faces and jump up and down on da bits dat are left.An'den I'm gonna get really mean.

Offline sAddamiec

OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #74 dnia: Październik 12, 2006, 07:09:16 am »
Jest on na 21 stronie skullpassowego RB w dziale Movement w czesci:  4 Move chargers.
Zapis jest praktycznie identyczny z VIed, tylko dodatkowo napisali, ze zamiast mnozenia klaryfikacji to pojawia sie jakies przyklady na stronce GW.
zy normalna zwykła plewa może ścinać ch..em drzewa? Ależ owszem, czemu nie, plewie też należy się! Olali olala, olali olala... :D

 

anything