Autor Wątek: OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne  (Przeczytany 15622 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline QUASSIMODO

OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #75 dnia: Październik 12, 2006, 07:38:49 am »
w moim odsylaja na strone GW (w kwestii ze szarzujacy wogole nie moze sie dostawic do walki a wlasnie taka sytuacja jest omawiana)po przykladowe rozwiazania
'm Gonna stomp'em to dust,I'm gonna grind their bones.I'm gonna burn down dere towns and cities.I'm gonna bash'eads,break faces and jump up and down on da bits dat are left.An'den I'm gonna get really mean.

Offline Jarek Tyszka

OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #76 dnia: Październik 13, 2006, 11:22:39 am »
Mam wrazenie, ze czytam inna ksiazke niz Wy.
W mojej pisze
Cytuj

Once the charging unit is in contact, it is automaticaly aligned against its enemy to form a battle line. This extra alignment move is free.


Wracajac do przykladu. Jesli smok jest w stanie dostawic sie do boku oddzialu lucznikow, nawet corner to corner, to szarza jest udana.

Moim zdaniem  nastepujace dostawienie smoka:

pooooo
pooooo
psss
psss
p - teren niedostepny
o - lucznicy (patrza do gory)
s - smok

jest dostwieniem sie smoka do boku oddzialu.


Problematyczne jest oczywiscie ustawienie battleline'a, ale to juz zupelnie inna bajka.
czoraj  PiS nie zaprosil dziennikarzy, dzisiaj  my nie zapraszamy PiS'u.
         Jacek Żakowski (Radio Tok FM)

Offline sAddamiec

OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #77 dnia: Październik 13, 2006, 12:47:19 pm »
Jezeli powyzsze dostawienie jest dostawieniem smoka do boku, to ja mam teraz taka sytuacje:
Oddzial B szarzuje na oddzial A. Jak widac bedzie szarza na flanke:

Zatem jak mniem prawidlowym dostawieniem bedzie nastepujace:

Bo dzieki temu oddzial B ciagle jest na flance (styka sie tez z kantem oddzialu A), a przeciez musi zmaksymalizowac liczbe modeli walczacych, czyz nie? :badgrin:
zy normalna zwykła plewa może ścinać ch..em drzewa? Ależ owszem, czemu nie, plewie też należy się! Olali olala, olali olala... :D

Offline SkaVen6

OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #78 dnia: Październik 13, 2006, 12:53:47 pm »
dobitnie pokazane, może wreszcie przestaną udawać że nie wiedzą o co chodzi  :D
Jak szarża w bocznej strefie to musi być do boku dosatwiona i tyle, jak się nie da to lipa, tak było i jak na razie nie widać żeby się coś zmieniło mimo wszystko.
eek & Destroy

Offline sAddamiec

OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #79 dnia: Październik 13, 2006, 01:29:19 pm »
Nawet bylbym zwolennikem lekkiego aligna celu do szarzujacego w pewnych sytacjach, ale zaraz bedzie co to znaczy "lekki" i "pewne sytuacje". Wiec juz lepiej zeby byl spokoj i jasne zasady, bo za takie numery jak ten proponowany przez szafe, ze lucznicy sie odkrecaja o 90 stopni specjalnie zeby smok sie mogl do nich dostawic do boczku to ja juz wogole dziekuje. To strach bylby sobie czyms flanke zaslonic i trzymac oddzialy w kupie, bo pare sprytnych szarz (najlepiej tam gdzie nie ma miejsca :lol: ) i masz cala armie powykrecana w rozne storny  :evil:
zy normalna zwykła plewa może ścinać ch..em drzewa? Ależ owszem, czemu nie, plewie też należy się! Olali olala, olali olala... :D

Offline SkaVen6

OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #80 dnia: Październik 13, 2006, 01:32:24 pm »
dokładnie, pomijając fakt że chłopaki dostają rozkaz stać i się gapić gdzieś tam, ale przeciwnikowi pasuje żeby gapili się gdzie indziej i takimi kruczkami nagle się okazuje że to on wydaje im rozkazy nie ja  :D
eek & Destroy

Offline MasterMonar

OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #81 dnia: Październik 13, 2006, 06:52:12 pm »
No to pocytuje troszeczkę:

"A unit may declar charge if at least one model in the unit see at least one enemy model in the opposing unit"

"A charging unit's posiotion at the start of the movement phase determins whether it charges into the front, flank or rear of the enemy unit"

"If a charging unit straddles two zones, the unit is considerd to be in the zone where the majority of its models are. If the situation is so close you can't determine where a unit shoud charge, then roll a dice to decide"


W wypadku jednego modelu (smoka) przez który przebiega "linia działowa" powinno sie rzucać D6, to na 50% unikniemy konfliktu ;) (bo nigdzie nie mamy większość modeli)


"if the enemy has fled out of reach, or if you have estimated your charge incorrectly, your troops might not be able to move far enought to reach their target. if this is the case, the charge has faild."

"Once a unit has competed any requaried wheel, it is moved straight forward toword the enemy and stops as soon as two units touch."

!!!
"if it is impractical to aling a unit properly because of interposing terrain, other models, or whatever, then it is acceptable to realign the charged unit as well (or instead) so that the battle linies remain neat."
!!!

"A confusing situations may arise when interposing tarrain or models make it impossible to align the whole unit, for example. Rather then clutter the rules with endless clarifications, we have included futher examples on our website"


Niestety nic takiego nie znalazłem... :(  :cry:  :evil:  :x  :x  :evil:

Po analizi tych fragmentów, można z wielkim ale to gigantycznie wilekim bólem i żalem przyznać racje szafie :cry:  :cry:  :cry:

Jest to dziwne, i całkowicie zmienia sposób gry... a mówili że w 7ed. będą małe zmiany... :(

Jedynym logicznie, senownym i rozsądnym wyjściem z tej poparanej zasady jest cytat ;) :

"(...) particular sotuationslies out side the rules as they are written. Warhammr players shoud feel free to improvice where necessary, resolving such situations in a friendly and mutually agreed manner, and evolving the game far beyond the published rules if they wish."

"When you came across a situation in the battle that is not covered fully by the rules, br prepared to interpet a rule or came up with a siutable hous rule for yourselves"


Dzięki któremu ustalamy, że niewystarczy macnąć wroga gdziekolwiek. teraz trza go dotknąc z tej stony w której strefie zaczynaliśmy szarże :D
inaczej nie jesteśmy wsatnie wykonać wheel'a czy pivot'a o kąt  zmierzającym do nieskonczoności (zabraknie ruch) by stać się punktem i dostawić się gdziekolwiek :D  8)  ;)
i]Fear me mortals, for I am the MasterMonar, the favoured Son of Chaos,
the Scourge of World. The armies of the gods rally behind me,
and it is by my will and by my sword that your weakling nations shall fall.[/i]

Jankiel

  • Gość
OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #82 dnia: Październik 13, 2006, 07:41:51 pm »
Cytuj
then it is acceptable to realign the charged unit as well

Na szczęście "acceptable" nie jest tożsame "must".

Offline Jarek Tyszka

OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #83 dnia: Październik 13, 2006, 09:05:24 pm »
Czytajac te dyskusje mozna dojsc tylo do jednego wniosku - takiego jak szafa. Czyli zignorowac niemerytoryczne posty i wiecej sie nie odzywac. Bo jesli jedynym argumentem za niealignowaniem lucznikow jest przyzwyczajenie z VI edycji to coz mozna powiedziec.

 Z zasad zniknal warunek ze to szarzujacy musi dostawic sie do szarzowanego. Wydaje mi sie ze trzeba to zaakceptowac...
czoraj  PiS nie zaprosil dziennikarzy, dzisiaj  my nie zapraszamy PiS'u.
         Jacek Żakowski (Radio Tok FM)

Offline b_sk

OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #84 dnia: Październik 13, 2006, 09:47:19 pm »
W VI edycji też się szarżowanego dostawiało.
Nażarte komunistyczną truflą dzikie świnie zdradziecko ryją zdrową tkankę polskiej racji stanu

Offline Bigpasiak

OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #85 dnia: Październik 13, 2006, 09:47:37 pm »
stary to co to za gra? to teraz nie ma sensu nic wystawiac na flance unitow tak aby zasalanialy bo qwa koles i tak to obejdzie...? to teraz co? robia sie z tego pokemony...? czy co?
o prostu musialem to miec...

Cytat: "JJ"
Cytat: "Romano"
Czy mozna grac elementalami ajesli tak to w jakich armiach??


Poddaje sie.

Co to są Elementale w WFB?

Offline SkaVen6

OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #86 dnia: Październik 13, 2006, 09:48:42 pm »
ja tam jestem przeciwny, to się da tak chamsko wykorzystywać że uwierz mi gra stanie się nie przyjemna....... :? acceptable wcale nie musimy tak grać i psuć sobie frajdy z gry.
eek & Destroy

Offline Bigpasiak

OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #87 dnia: Październik 13, 2006, 10:28:22 pm »
szczerze mowie wam ze jak wroce przy takich zasadach gram na 2 drzewkach i smoku!!! po prostu miod. zawsze znajde unit gdzie wydybie bok do szarzy smokiem lub przy odpowiednim ustawieniu drzekiem...

 i prosze mi tu nie wyjezdzac: pominmy niektore posty i luz, bo w tym momencie to sobie jaja robisz. po co sa faq  i erraty? po to zeby naprawiac bledy ktore robia i powielaja w podrecznikach i innych pi****lach. podobaja sie Tobie takie zagrywki? spoko wiec moj kochany drzewiec bedzie sobie strzelac w cc bo nie zabrania mu tego NIC!!! ma missle weapon? nie? nie! wiec rulebook mu nie zabrania! irytujace sa niektore 'legalne walki' po prostu az zal ze niektorzy probuja forsowac takie rzeczy... z tego co pamietam w 6 tez byly niemal identyczne zapisy... byly zle to zostaly poprawione tak aby sie gralo dobrze wszystkim a nie tylko posiadaczom np smokow...
o prostu musialem to miec...

Cytat: "JJ"
Cytat: "Romano"
Czy mozna grac elementalami ajesli tak to w jakich armiach??


Poddaje sie.

Co to są Elementale w WFB?

Offline b_sk

OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #88 dnia: Październik 13, 2006, 11:30:55 pm »
Po prostu we wszystkim trzeba zachować zdrowy rozsądek. Owszem, można dostawić szarżowanego jeśli teren trochę przeszkadza, zawsze można było, ale nie na zasadzie: "To ja szarżując w strefę boczną dostawię się do strefy przedniej a potem się wszystko poprzestawia i jakoś to będzie." Sam dosuwałem swoje jednostki jak były szarżowane i czasami mój przeciwnik dostawiał jednostki do mnie ale to wszystko w granicach zdrowego rozsądku, takiej szarży o której mówimy bym po prostu nie zadelkarował bo dla mnie coś takiego jest po prostu niesmaczne.
Nażarte komunistyczną truflą dzikie świnie zdradziecko ryją zdrową tkankę polskiej racji stanu

Offline Bigpasiak

OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #89 dnia: Październik 14, 2006, 12:47:31 am »
dla niektorych wygrana warta jest kilku niesmacznych posuniec... bo przeciez RB  tego nie zabrania... szoda pisac...
o prostu musialem to miec...

Cytat: "JJ"
Cytat: "Romano"
Czy mozna grac elementalami ajesli tak to w jakich armiach??


Poddaje sie.

Co to są Elementale w WFB?

 

anything