trawa

Autor Wątek: OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne  (Przeczytany 14204 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline grzech76

OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #165 dnia: Październik 19, 2006, 10:07:35 am »
Cytat: "szafa@poznań"
forsuje po prostu rozwiazanie z booka ze szarza taka jest mozliwa do wykonania, i zeby dalo sie ja wykonac - nic wiecej zadnych wielkich cyrków z przesuwaniem oddzialow. Przesuwalbym oddzialy tak minimalnie jak to tylko mozliwe, ii mozliwie bez zmieniania ich orientacji przod/tył/boki. Ale uniemozliwianie tej szarży w ogole - nigdy!



a co z sytuacją, gdy za jakimś obeliskiem czy inną górą stoi oddział, który się schował przed jakimś ostrzałem lub poprostu dlatego, że nie było innej drogi, ale tak, by szykować się na szarżę na inny oddział, przed sobą. Przesunięcie tego oddziału, by coś mogło się dostawić może spowodować, że zawali się cały plan, tylko dlatego, że trzeba było ich cofnąć o 1 cal i teraz nie dojdą do oddziału wroga (tu zakładam szarże nie koniecznie smokiem, bo tego można nie ustać, ale wilkami lub czymkolwiek innym mobilnym - co może łatwo zginąć i nie strach poświęcić by uratować coś innego).

Co wtedy jest chamskim zagraniem? to że oddział tam musial stanąć czy to, że ktoś go w taki sposób odciągnął?

szafa@poznań

  • Gość
OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #166 dnia: Październik 19, 2006, 10:09:41 am »
juz mowilem - szarza powinna byc udana z minimalna ingerencja w sytuacje pola bitwy. dla mnie to smok moze i na obelisku stanac, albo "wirtualnie" sciesnic sie do minlimetra i stanac miedzy obeliskiem a lucznikami. ale szarza jest udana. ot co...

Offline Jarek Tyszka

OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #167 dnia: Październik 19, 2006, 10:15:05 am »
Cytat: "grzech76"

ten tego, po takim przesunięciu, jeden model z oddzialu W nie walczy. Co, jeżeli tam był heros który jest w challenge'u? Challenge jest anulowany? A co jezeli tam stał heros, ale tego challengu nie było? Wyrzuca to z walki bardzo istotny element jakim jest heros, którego oddział S np chciał zabić - teraz już tego nie zrobi, bo ktoś chamsko zagrał samobójczą szarżę czymkolwiek (bo nie musi to być rydwan) by go wysunąć z walki.
Co w takich przypadkach?


Takich przypadkow jest w tej grze co niemiara.

Np.

BBBBB
BBBBBCCCCCC
BBBBB

Bretonska lanca szarzuje z boku na chaos knightow. Z zasad wynika ze wszyscy bretonczy z bokow i przodu walcza. Ale czy zawsze ? Oczywiscie nie. Jesli pierwszy z lewej model chaosu to np: heros ktory rzuci (zaakceptowanego) chalenga - to po stronie bretki walczy tylko gostek ktory przyjal czelendza. Reszta nie walczy. A moze byc w tym oddziale i dziesieciu herosow ktorzy powinni walczy.
czoraj  PiS nie zaprosil dziennikarzy, dzisiaj  my nie zapraszamy PiS'u.
         Jacek Żakowski (Radio Tok FM)

Offline Baniak

OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #168 dnia: Październik 19, 2006, 10:31:58 am »
Cytat: "szafa@poznań"
juz mowilem - szarza powinna byc udana z minimalna ingerencja w sytuacje pola bitwy. dla mnie to smok moze i na obelisku stanac, albo "wirtualnie" sciesnic sie do minlimetra i stanac miedzy obeliskiem a lucznikami. ale szarza jest udana. ot co...

kosmos... z takim rozumowaniem to niczym sie nie zaslonisz przed smokiem bo sie "wirtualnie"  :lol:  sciesni i wszedzie wejdzie... po prostu czasem smok za 30000k punktow nie moze zaszarzowac i tyle... tlumaczenie ze smok jest warty xxx a lucznicy mniej to chyba jakas kpina...
a przesuwanie impasibla lub stawanie na nim to nawet nie wiem jak okreslic...

Offline grzech76

OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #169 dnia: Październik 19, 2006, 10:32:54 am »
Cytat: "Jarek Tyszka"

Bretonska lanca szarzuje z boku na chaos knightow. Z zasad wynika ze wszyscy bretonczy z bokow i przodu walcza. Ale czy zawsze ? Oczywiscie nie. Jesli pierwszy z lewej model chaosu to np: heros ktory rzuci (zaakceptowanego) chalenga - to po stronie bretki walczy tylko gostek ktory przyjal czelendza. Reszta nie walczy. A moze byc w tym oddziale i dziesieciu herosow ktorzy powinni walczy.


ale ja mówię o czymś innym, o sytuacji, gdy zaplanowana akcja np wyeliminowania maga poprzez walkę, jest niweczona przez to, że w każdej chwili ktoś może poświęcić jakikolwiek oddział nic niewarty, by tego maga z walki wysunąć.

podany przez ciebie przyklad lancy jest tym, czego szarżujący może się spodziewać. a w przypadku moim, trzeba się liczyć z tym, że każda tego typu szarża, może się skończyć wypchnięciem herosa z walki, jeżeli go nie zabijemy w szarży, i przewagę ma armia, która może sobie pozowlić na wystawienie większej ilości badziewnych jednostek do tego typu dzialań i magów do anihilowania wroga, któzy mogą czuć się dość bezpieczni...

Offline Jarek Tyszka

OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #170 dnia: Październik 19, 2006, 11:03:36 am »
Cytat: "grzech76"
Cytat: "Jarek Tyszka"

Bretonska lanca szarzuje z boku na chaos knightow. Z zasad wynika ze wszyscy bretonczy z bokow i przodu walcza. Ale czy zawsze ? Oczywiscie nie. Jesli pierwszy z lewej model chaosu to np: heros ktory rzuci (zaakceptowanego) chalenga - to po stronie bretki walczy tylko gostek ktory przyjal czelendza. Reszta nie walczy. A moze byc w tym oddziale i dziesieciu herosow ktorzy powinni walczy.


ale ja mówię o czymś innym, o sytuacji, gdy zaplanowana akcja np wyeliminowania maga poprzez walkę, jest niweczona przez to, że w każdej chwili ktoś może poświęcić jakikolwiek oddział nic niewarty, by tego maga z walki wysunąć.

podany przez ciebie przyklad lancy jest tym, czego szarżujący może się spodziewać. a w przypadku moim, trzeba się liczyć z tym, że każda tego typu szarża, może się skończyć wypchnięciem herosa z walki, jeżeli go nie zabijemy w szarży, i przewagę ma armia, która może sobie pozowlić na wystawienie większej ilości badziewnych jednostek do tego typu dzialań i magów do anihilowania wroga, któzy mogą czuć się dość bezpieczni...

Coz moge powiedziec...
Moze wystarczy po prostu zrobic expand frontage i mag ponownie znajdzie sie w walce ?
Czasami trzeba troche pokombinowac - im wiecej mozliwych kombinacji tym gra jest ciekawsza.
czoraj  PiS nie zaprosil dziennikarzy, dzisiaj  my nie zapraszamy PiS'u.
         Jacek Żakowski (Radio Tok FM)

Offline QUASSIMODO

OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #171 dnia: Październik 19, 2006, 11:06:24 am »
tylko ze na expenda potrzeba wygrac walke
czyli de facto zajmuje to ture... a w WFB w ciagu tury moze sie zdazyc naprawde wiele
'm Gonna stomp'em to dust,I'm gonna grind their bones.I'm gonna burn down dere towns and cities.I'm gonna bash'eads,break faces and jump up and down on da bits dat are left.An'den I'm gonna get really mean.

Offline grzech76

OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #172 dnia: Październik 19, 2006, 11:21:25 am »
Cytat: "Jarek Tyszka"

Coz moge powiedziec...
Moze wystarczy po prostu zrobic expand frontage i mag ponownie znajdzie sie w walce ?
Czasami trzeba troche pokombinowac - im wiecej mozliwych kombinacji tym gra jest ciekawsza.


cóż mogę powiedzieć - trzeba ten combat wygrać by się rozszerzyć z tego co pamiętam (choć  wciąż nie mam booka i nie jestem 100% pewien)

właśnie - pokombinować. a takie dziwne mieszanie nie tyle powoduje, że to kombinowanie wprowadza zbyt wiele udziwnień, co jak doszedłem do wniosku, preferuje armie bardziej liczne jednostkowo, które nie muszą się teraz zastanawiać nad tym, jak wykorzystać swoje jednostki, tylko po prostu mogą frontalnie biec na wroga, bo zawsze będzie miejsce.

Offline lith

OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #173 dnia: Październik 19, 2006, 12:32:38 pm »
kkkkkkkkkkkkk
ooooooooooooo
45mm,45mm,45mm
ppppppppppppp
-----S----------
k - koniec stolu
o - oddzial
p - przepasc, jeziorko lawy. Nie wazne, cos na czym smok nie moze sobie stanac. Smok moze zadeklarowac szarze i sie dostawic? Jezeli nie to czemu tutaj mozna uzywac terenu do zablokowania szarzy, a tam nie?

Inna sytuacja

ooo
ooo
ooo
45mm,45mm
o1o1o1o1o1
--------------
----S--------

Smok moze zaszarzowac na o? Przeciez wymaga to przesuniecia o1 o 5 mm, albo dostawienia sie kantem do strefy przedniej  :lol:
img]http://i31.photobucket.com/albums/c361/asqard/kultke3.png[/img]

Offline Bigpasiak

OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #174 dnia: Październik 19, 2006, 12:46:44 pm »
i tu wlasnie zaczyna sie problem... bo dochodzimy do sytuacji w ktorej kilka modeli lub i oddzialow zawsze ale to zawsze zrobi to co ja chce... troche niemrawo sie z tym czuje ze jak przeciwnik ma tytulowego smoka to i tak pozdemuje mi to co bedzie chcial niewazne jak zagram... i taka jest prawda... gdzie tu gra nie mowiac juz o zabawie...
o prostu musialem to miec...

Cytat: "JJ"
Cytat: "Romano"
Czy mozna grac elementalami ajesli tak to w jakich armiach??


Poddaje sie.

Co to są Elementale w WFB?

Offline Baniak

OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #175 dnia: Październik 19, 2006, 12:53:26 pm »
Cytat: "lith"
kkkkkkkkkkkkk
ooooooooooooo
45mm,45mm,45mm
ppppppppppppp
-----S----------
k - koniec stolu
o - oddzial
p - przepasc, jeziorko lawy. Nie wazne, cos na czym smok nie moze sobie stanac. Smok moze zadeklarowac szarze i sie dostawic?


wirtualnie sie siesni i dostawi  :lol:

Offline Scimitar

OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #176 dnia: Październik 19, 2006, 02:11:40 pm »
Ehh, taka interpretacja doprowadzi tylko do różnych bzdur w szarżach. Rozsądku panowie trzeba a nie szukania dziury w całym. Jakoś nie spotkałem się z osobą u nas, która by inaczej rozumiała udaną szarżę w bok, przód, tył niż ja.
To chyba jakieś houserulesy poznańskie  :lol: (bez urazy of cors).
cimi GG 4417905
Podziwiajcie mroczną gębę prawdziwego Dark Elfa ;)
http://www.kgb.draconis.prv.pl

KAZALI WYCIĄĆ CRISTIANO RONALDO - NO CO ZA KRAJ !! Jutro będzie coś lepszego :D

Offline Jarek Tyszka

OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #177 dnia: Październik 19, 2006, 05:56:45 pm »
Sprawdzilem zasdy overruna dla flyersow.
Oczywiscie sa jednoznaczne flyer (jesli goni lotem) przelatuje nad terenami, a jesli jego ruch konczy sie nad oddzialem wroga musi go zaszarzowac.

Wiec jak zaszarzoje smok z mojego przykladu overruna.

Zgadzam sie ze Scimim. Rozsadek bardzo by sie przydal. I argumenty tez.
czoraj  PiS nie zaprosil dziennikarzy, dzisiaj  my nie zapraszamy PiS'u.
         Jacek Żakowski (Radio Tok FM)

Offline Scimitar

OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #178 dnia: Październik 19, 2006, 08:09:26 pm »
No podaliśmy argumenty. To może ktoś poda argument, dlaczego skoro się styka coś kantem to "może być na boku" mimo, że dostawione jest od frontu ??
cimi GG 4417905
Podziwiajcie mroczną gębę prawdziwego Dark Elfa ;)
http://www.kgb.draconis.prv.pl

KAZALI WYCIĄĆ CRISTIANO RONALDO - NO CO ZA KRAJ !! Jutro będzie coś lepszego :D

Offline Asassello

OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #179 dnia: Październik 19, 2006, 09:24:25 pm »
Cytat: "Jarek Tyszka"
Sprawdzilem zasdy overruna dla flyersow.
Oczywiscie sa jednoznaczne flyer (jesli goni lotem) przelatuje nad terenami, a jesli jego ruch konczy sie nad oddzialem wroga musi go zaszarzowac.

Wiec jak zaszarzoje smok z mojego przykladu overruna.

IMO:
wpadanie w nowego wroga jest traktowane jako szarza..a jak sie niemozna dostawc to i nie mozna zaszazowac..
smoka pewnie trzeb austawic gdzie indziej..
np. wczesniej na drodze jego przelotu..o ile jest to mozliwe (czyli nie ma zadnych impassiblow itp. ktore by go zabily ;))..
a jesli sie nie da to pewnie cal za albo cal obok tego unitu na ktorym mialby wyladowac...
ale chyba takie sytuacje nie beda sie zdarzaly czesto..
nalezy pamietac ze smok goniac moze zaszarzowac na dowolna jednostke nad ktora przelatuje :D.. co pozwala uniknac czasem sytuacji niemoznosci dostawienia smoka do combatu (tam gdzie nie ma miejsca) :)

Sukces nigdy nie jest ostateczny. Porażka nigdy nie jest totalna. Liczy się tylko odwaga.

***      KULT - wymaga ofiar      ***

 

anything