Autor Wątek: Ucieczka, gonienie, zjadanie  (Przeczytany 5869 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline SkaVen6

Ucieczka, gonienie, zjadanie
« Odpowiedź #45 dnia: Październik 16, 2006, 03:16:22 pm »
miałem symulacje na Bazyliszku i uwierz mi dostają:

 :D  :D  :D
 :D  :D  :D  :?  :?  :?  :?  :?  :? ___________ :lol:  :lol:
 :D  :D  :D  :?  :?  :?  :?  :?  :? ___________ :lol:  :lol:
 :D  :D  :D
 :D  :D  :D

 :lol: - jakiś oddział wroga o US>5
Odstęp od  :D do  :lol:  wynosi 13', od :? do  :lol: powiedzmy 8'
Moja kawaleria dostała szarże od boku, zaczeła uciekać no i skąd mierzymy ucieczke a skąd pogoń? i jak by to stało gdyby tam nie było tych kolesi ( :lol: ) Uciekających obracamy frontem do  :lol: chyba.
eek & Destroy

Offline Asassello

Ucieczka, gonienie, zjadanie
« Odpowiedź #46 dnia: Październik 16, 2006, 03:40:04 pm »
ato jest troche inna sutuacja niz taktora pokazywales wczesnej..
w pierwszej znich..obrocenie jednostki w kierunku uciekania nic nie zmienia w zadnych odleglosciach


natomiast tutaj jak bys chcial obrocic swoich kowalerzystow kierunku icekania to sie zmianiaja odleglosci..i szczerze mowiac nie wiem jak to rozstrzygnac... no chyba ze oni robia zwrot i uciekaja (ale to tez by pozmienialo odleglosci)..
nie wiem jak oni maja uciekac..moze bokiem ;) :P


a jakby nie bylo tamtego unitu o US>5 to roztrzygneloby sie to w ten sposb..ze by sie porownalo wasze rzuty na ucieczke(np 12")/pogon(np 10") .. zakladajc ze uciekles..to ja bym tak ich ustawil..
ruszyl przeciwnika na tyle ile on rzucil (czyli 10")..a potem ustwwil twoich dwa calke przed nim (zeby bylo miedzy wami 2" roznicy) :)

Sukces nigdy nie jest ostateczny. Porażka nigdy nie jest totalna. Liczy się tylko odwaga.

***      KULT - wymaga ofiar      ***

Offline grzech76

Ucieczka, gonienie, zjadanie
« Odpowiedź #47 dnia: Październik 16, 2006, 04:57:59 pm »
w booku jest chyba jasno opisana kolejnosc tego co się robi, i tam przed ruchem jednostki należy ją odwrócic. to, czy zmieni to jak daleko pojedzie czy nie, to inna sprawa i nie miesza nic w mechanice. po prostu się odwraca co czasami powoduje zmianę odległości i tyle...

Offline grzech76

Ucieczka, gonienie, zjadanie
« Odpowiedź #48 dnia: Październik 16, 2006, 05:05:00 pm »
Cytat: "sAddamiec"
No nie, Ty dalej swoje :D  A przyjrzales sie temu fragmentowi o "wipe out", na ktory i ja i Scimitar zwracamy uwage? Trzeba wybic cala strone a nie to z czym sie stykasz! Nie mow mi ze Ci BK co zostali nie sa strona tej samej walki co te niesczesne elfickie "sierotki-nie-styki".


tak - ten fragment o stronie i tym, że niezaleznie od tego co pisze niżej psuje moją teorię. Ja jednak cały czas uważam, żenie takie było zamierzenie twórców. Aczkolwiek nie będę się upierał.

A jak sędziowie widza ten problem?


Cytuj
A uciekasz od pozostalego w walce oddzialu wroga z miejsca gdzie stoisz - jakos nie widze problemu.


własnie, ten mój brak booka mi psuje możliwośc dyskusji :-)
z tego co pamiętam, jednostki obraca się prostopadle do oddziału goniącego, i może się zdarzyc tak, że stojąc 10 cali od oddziału wroga możesz byc zniszczony rzucając 2 na ucieczkę a przeciwnik 3 na pogoń.

Offline grzech76

Ucieczka, gonienie, zjadanie
« Odpowiedź #49 dnia: Październik 16, 2006, 05:05:36 pm »
Cytat: "sAddamiec"
No nie, Ty dalej swoje :D  A przyjrzales sie temu fragmentowi o "wipe out", na ktory i ja i Scimitar zwracamy uwage? Trzeba wybic cala strone a nie to z czym sie stykasz! Nie mow mi ze Ci BK co zostali nie sa strona tej samej walki co te niesczesne elfickie "sierotki-nie-styki".


tak - ten fragment o stronie i tym, że niezaleznie od tego co pisze niżej psuje moją teorię. Ja jednak cały czas uważam, żenie takie było zamierzenie twórców. Aczkolwiek nie będę się upierał.

A jak sędziowie widza ten problem?


Cytuj
A uciekasz od pozostalego w walce oddzialu wroga z miejsca gdzie stoisz - jakos nie widze problemu.


własnie, ten mój brak booka mi psuje możliwośc dyskusji :-)
z tego co pamiętam, jednostki obraca się prostopadle do oddziału goniącego, i może się zdarzyc tak, że stojąc 10 cali od oddziału wroga możesz byc zniszczony rzucając 2 na ucieczkę a przeciwnik 3 na pogoń.

Offline SkaVen6

Ucieczka, gonienie, zjadanie
« Odpowiedź #50 dnia: Październik 16, 2006, 06:59:49 pm »
jedno jest pewne, jak goniący wyrzuci tyle samo co ja bądz więcej to zgania oddział............. no to teraz problem co z tymi driadami fizycznie stojącymi np. 4' od BK? BK gonią powiedzmy 7, driady wieją 7 więc zgonione ale fizycznie dostali kopa 4'.
Kolejna sprawa co z tymi jeżdzczami którzy wieją od piechoty z mojego przykładu, jak uciekną, bądz nawet zostaną złapani to gdzie dokładnie ich posatwić. Jest to ważne bo jeśli uciekają od lini styku to nie wpadną we wroga o US>5 z mojego przykładu (nie dobiegną do niego), jeśli natomiast od drugiej strony to wpadają, jeżeli by się ktoś upierał że to nie ma wpływu, to niech mi powie nawet jeśli jeżdzcy są zjedzeni gdzie usatwić piechote goniącą? O ile oni się przesuwają, jeżeli tyle cali ile wyrzucili to jest równoznaczne temu że tamten oddział kawaleri jeśli wyrzucił powiedzmy 1' więcej to stoi 1' przed tamtym oddziałem a to oznacza że nie wpadł w unit o US>5.

No to jak jest?
Mam teorie która wszytsko wywala do góry nogami ale się z nią nie zgadzam, a sam nie będe sobie rzucał kłód pod nogi, więc ją przemilcze  ;)
eek & Destroy

Offline sAddamiec

Ucieczka, gonienie, zjadanie
« Odpowiedź #51 dnia: Październik 16, 2006, 07:06:16 pm »
@grzech76 - nie moze tak sie zdarzyc, bo gonic moze tylko te oddzialy z ktorymi sie stykales:
A victorious unit that can pursue may choose to pursue any of the enemies that were engaged with it and are now fleeing away from it.
Dodam jeszcze, ze jezeli oddzial ma byc wolny przed rozliczeniem combatu i przez to uniknac break testa, to ja powiem, ze w takim razie ten oddzial bedzie tez podatny na panike od zniszczonych oddzialow i breakow w 6''.
zy normalna zwykła plewa może ścinać ch..em drzewa? Ależ owszem, czemu nie, plewie też należy się! Olali olala, olali olala... :D

Offline sAddamiec

Ucieczka, gonienie, zjadanie
« Odpowiedź #52 dnia: Październik 16, 2006, 08:05:05 pm »
Cytat: "SkaVen6"
jedno jest pewne, jak goniący wyrzuci tyle samo co ja bądz więcej to zgania oddział............. no to teraz problem co z tymi driadami fizycznie stojącymi np. 4' od BK? BK gonią powiedzmy 7, driady wieją 7 więc zgonione ale fizycznie dostali kopa 4'.

Ta kwestie wyjasnilem powyzej, ze nie mozesz gonic w ta strone gdzie sie oddzial nie styka.

Cytuj
Kolejna sprawa co z tymi jeżdzczami którzy wieją od piechoty z mojego przykładu, jak uciekną, bądz nawet zostaną złapani to gdzie dokładnie ich posatwić. Jest to ważne bo jeśli uciekają od lini styku to nie wpadną we wroga o US>5 z mojego przykładu (nie dobiegną do niego), jeśli natomiast od drugiej strony to wpadają, jeżeli by się ktoś upierał że to nie ma wpływu, to niech mi powie nawet jeśli jeżdzcy są zjedzeni gdzie usatwić piechote goniącą? O ile oni się przesuwają, jeżeli tyle cali ile wyrzucili to jest równoznaczne temu że tamten oddział kawaleri jeśli wyrzucił powiedzmy 1' więcej to stoi 1' przed tamtym oddziałem a to oznacza że nie wpadł w unit o US>5.

Sprobuje to jakos poukladac wg zasad (a przynajmniej tego jak ja je rozumiem). Jest taka sekcja "Multiple fleeing & pursuing", a wniej jest co po kolei robimy:
1. Kazdy z oddzialow goniacych deklaruje w ktora strone goni (front, flanka, tyl), oczywiscie o ile ma co gonic w tym kierunku
2. Wszystkie oddzialy uciekajace rzucaja po kolei na dystans ucieczki
3. Wszystkie oddzialy goniace rzucaja po kolei na dystans pogoni
4. Te oddzialy uciekajace, ktore wyrzucily mniej lub tyle samo na dystans ucieczki co oddzialy goniace na dystans pogoni, sa niszczone i usuwane ze stolu
5.Wszystkie jednostki ktore uciekly odpowiednio duzo lub nie byly gonione wykonuja ruch ucieczki w kierunku bezposrednio od przeciwnika (z najwiekszym US) o tyle cali ile wyrzucily na kosciach.
6. Przesuwamy jednostki goniace o tyle cali ile wyrzucily na kosciach.

Ad.5 Bezposrednio od przeciwnika znaczy, ze musimy oddzial uciekajacy obrocic tak aby byl skierowany on prostopadle do kierunku wyznaczanego przez oddzial goniacy (tzn. prostopadle od linii wyznaczanej przez front, bok, tyl oddzialu goniacego). Obrot wykonujemy tak jak manewr turn. Obrot ten moze sprawic ze odleglosc ucieczki wzgledem linii walki moze ulec zwiekszeniu i musimy to zaakceptowac. Natomiast czy bedziemy mierzyc od przodu, tylu czy srodka oddzialu to juz nie ma najmniejszego znaczenia (oczywiscie juz po wczesniejszym obroceniu).

Ad.6 Oddzialy goniace obracamy tak aby byly zwrocone swoim frontem w kierunku pogoni (o ile to potrzebne). Obrot wykonujemy wokol srodka oddzialu. Obrot ten moze sprawic ze odleglosc pogoni wzgledem linii walki moze ulec zmniejszeniu, badz zwiekszeniu i musimy to zaakceptowac. Jednakze jezeli to mialoby spowodowac ze oddzial goniacy dogoni oddzial uciekajacy pomimo tego, ze wyrzucil mniej na kosciach od uciekajacych to w takim przypadku oddzial goniacy zatrzymujemy 1'' przed oddzialem uciekajacym bez niszczenia tegoz ze.

PS. Najwazniejsze jest to ze odlegloci pogoni/ucieczki mierzymy po tym jak juz obrocimy oddzialy w kierunku pogoni/ucieczki. I jeszcze jedno - jezeli oddzial goniacy rzuci np. 6'', a uciekajacy 8'' to nie znaczy koniecznie, ze beda staly w odleglosci 2'' od siebie tylko pojada tyle co wyrzucili zgodnie z powyzszym.

Ufff... troche tego nasmazylem ale mam nadzieje, ze to rozjasni ewentualne watpliwosci :D
zy normalna zwykła plewa może ścinać ch..em drzewa? Ależ owszem, czemu nie, plewie też należy się! Olali olala, olali olala... :D

Offline SkaVen6

Ucieczka, gonienie, zjadanie
« Odpowiedź #53 dnia: Październik 16, 2006, 08:28:25 pm »
No mi dalej wychodzi na moje  :badgrin: JJ argumentuj dlaczego zdjeliście mi oddział  ;)  :D  ;)
eek & Destroy

Offline Scimitar

Ucieczka, gonienie, zjadanie
« Odpowiedź #54 dnia: Październik 16, 2006, 10:42:32 pm »
A ile rzuciłeś na ucieczkę ?? A ile rzucił goniący ??

Co do goniącego - jedzie zawsze tyle ile rzucił, ew. jak nie zagonił to się zatrzymuje 1'' od gonionej jednostki.
cimi GG 4417905
Podziwiajcie mroczną gębę prawdziwego Dark Elfa ;)
http://www.kgb.draconis.prv.pl

KAZALI WYCIĄĆ CRISTIANO RONALDO - NO CO ZA KRAJ !! Jutro będzie coś lepszego :D

JJ

  • Gość
Ucieczka, gonienie, zjadanie
« Odpowiedź #55 dnia: Październik 16, 2006, 10:45:46 pm »
Cytat: "SkaVen6"
No mi dalej wychodzi na moje  :badgrin: JJ argumentuj dlaczego zdjeliście mi oddział  ;)  :D  ;)



O czym wy piszecie?
 
Duża litera - calowe podstawki

Oddział A złamał odział B, którego kraniec jest o cal od stołu. A rzucił 8, B 10 na ucieczkę.

AA
AA
AABBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBB...1 cal...Koniec stołu.
AA
AA


Jeżeli według Was w nowej edycji oddział "B" obraca się tak;
....B
....B
....B
....B
....B
....B
....B
....B
....B
AAB
AAB
AAB
AAB
AAB
AAB
....B
....B
....B
....B
....B

I rzuciwszy 10 na ucieczkę nie ucieka za stół od którego był o cal, tylko coha się od krawędzi stołu o 10 cali, to może macie rację - ale poszukajcie nowego sędziego, który tak wam tak będzie sędziował. Mam tylko nadzieję, że nie będę wtedy Waszym przeciwnikiem. Bo umrę ze śmiechu jak mi ktoś tak zasędziuje. :)

Offline Scimitar

Ucieczka, gonienie, zjadanie
« Odpowiedź #56 dnia: Październik 16, 2006, 10:52:35 pm »
Śmiem twierdzić, że taki oddział robi zwrot względem środka swojej formacji i wtedy ucieka. Ale sobie na spokojnie jutro poczytam :D


............................B
............................B
A..........................B
A..........................B
............................B
............................B

O coś takiego mi chodzi :)
cimi GG 4417905
Podziwiajcie mroczną gębę prawdziwego Dark Elfa ;)
http://www.kgb.draconis.prv.pl

KAZALI WYCIĄĆ CRISTIANO RONALDO - NO CO ZA KRAJ !! Jutro będzie coś lepszego :D

JJ

  • Gość
Ucieczka, gonienie, zjadanie
« Odpowiedź #57 dnia: Październik 16, 2006, 11:01:36 pm »
Dla Scimiego - Oddziały C i D to koledzy z Armii oddziału A o US 5 :badgrin:

Duża litera - calowe podstawki

Oddział A złamał odział B, którego kraniec jest o cal od stołu. A rzucił 8, B 10 na ucieczkę.

AA ...................CCCCC
AA
AABBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBB...1 cal...Koniec stołu.
AA
AA ...................DDDDD


Jeżeli według Was w nowej edycji oddział "B" obraca się tak;
...............................B
...............................B
...............................B
...............................B
...............................B
...............................BCCC CC
...............................B
...............................B
...............................B
AA...........................B
AA...........................B
AA...........................B
AA...........................B
AA...........................B
AA...........................B
...............................B
...............................B DDDDD
...............................B
...............................B
...............................B


A jak nie możeto gnie?

Offline Asassello

Ucieczka, gonienie, zjadanie
« Odpowiedź #58 dnia: Październik 16, 2006, 11:49:57 pm »
wiedzialem ze do konca nie rozumiem tych zasad..ale teraz po waszych rysunkach i pomyslach to mam kompletny metlik w glowie. :D:D

science-fiction sie chyba szukuje..jesli chodzi o obracanie oddziałow, przsuwanie ich oraz pogon i ucieczke :).

ja tam nadal bede mierzyl tak jak mierzylem.. a jak nastanie jakas niewyjasniona sytuacja i z przeciwnkeim nic nie bedziemy mogli wykombinowac to rzucimy K6 i sie wszystkie kwestie zasad rozwiażą :) :D

Sukces nigdy nie jest ostateczny. Porażka nigdy nie jest totalna. Liczy się tylko odwaga.

***      KULT - wymaga ofiar      ***

JJ

  • Gość
Ucieczka, gonienie, zjadanie
« Odpowiedź #59 dnia: Październik 17, 2006, 01:16:24 am »
Cytat: "Jedy Knight"

On p 40 it says to execute this as per a turn manoeuvre.
Turn, p 13....

To execute a turn manoeuvre, all the models remain in place, but are turned around though 90 or 180 to face their side or rear....


Can I have my cookie now?