Autor Wątek: Ucieczka, gonienie, zjadanie  (Przeczytany 8004 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Scimitar

Ucieczka, gonienie, zjadanie
« Odpowiedź #60 dnia: Październik 17, 2006, 07:25:44 am »
No to skoro turn, to wszystko jasne ;) Fakt, faktem - kawaleria może nieco ruchu zyskać :D Dzięki, oszczędziłeś mi czytania jeszcze raz tych paru stron :)
cimi GG 4417905
Podziwiajcie mroczną gębę prawdziwego Dark Elfa ;)
http://www.kgb.draconis.prv.pl

KAZALI WYCIĄĆ CRISTIANO RONALDO - NO CO ZA KRAJ !! Jutro będzie coś lepszego :D

Jankiel

  • Gość
Ucieczka, gonienie, zjadanie
« Odpowiedź #61 dnia: Październik 17, 2006, 07:57:36 am »
Cytuj
kawaleria może nieco ruchu zyskać

Kawaleria robi się nagle 2xdłuższa co zdecydowanie ułatwia jej ucieczkę za stół... Chyba, że "coś się poprzesuwa" i jakoś tam wyjdzie.

Ja chcę polhammera :cry:

Offline grzech76

Ucieczka, gonienie, zjadanie
« Odpowiedź #62 dnia: Październik 17, 2006, 08:31:31 am »
Cytat: "sAddamiec"
@grzech76 - nie moze tak sie zdarzyc, bo gonic moze tylko te oddzialy z ktorymi sie stykales


i to właśnie wg mine kolejny argument za tym, że jednostki które na koniec walki nie stykają się z wrogiem nie powinny rzucac breaka.

ale ja jak zwykle poprosze jakies autorytety (JJ?, Jankiel?) by zajęły stanowisko:

czy jednostki nie stykające się z wrogiem powinny rzucac breaka w multiple combat - wedle przykładu tu opisanego.
i nie szukam oficjalnego stanowiska, ale gracie w tą grę długo i namiętnie :-) i jak uważacie - jak powinno się grać i jak według was wygląda to według zasad 7edycji. I jakie plany z ewentualnymi uściśleniami :-)

Bo o ile pogoń jest dla mnie jasna i logiczna teraz, o tyle ten fragment o łamaniu, trochę mnie martwi.

szafa@poznań

  • Gość
Ucieczka, gonienie, zjadanie
« Odpowiedź #63 dnia: Październik 17, 2006, 10:17:52 am »
muszą rzucac.

Offline QUASSIMODO

Ucieczka, gonienie, zjadanie
« Odpowiedź #64 dnia: Październik 17, 2006, 10:24:25 am »
musza rzucac

w chwili obecnej goni sie nie 1 jednostke tylko w 1 strone->jezeli tam staly 3 jednostki to mozna je wszystkie dogonic i zdeptac

w tym przykladzie z WE i VC po prostu czesc jednostek ma spora przewage na starcie
'm Gonna stomp'em to dust,I'm gonna grind their bones.I'm gonna burn down dere towns and cities.I'm gonna bash'eads,break faces and jump up and down on da bits dat are left.An'den I'm gonna get really mean.

Offline grzech76

Ucieczka, gonienie, zjadanie
« Odpowiedź #65 dnia: Październik 17, 2006, 11:35:24 am »
Cytat: "QUASSIMODO"

w tym przykladzie z WE i VC po prostu czesc jednostek ma spora przewage na starcie


e tam przewagę - po prostu ich nic nie goni :-)

ale faktem jest, że stwierdzenie iż strona musi być zniszczona jest wystarczające. tylko czy logiczne, to inna kwestia.

z drugiej strony - w którym kierunku taka jednostka musi wykonać "turn", przed ucieczką? Jest niezwiązana walką - czy wtedy bierzemy przekątną oddzialu walczącego i od tego w jakiej jego strefie się znajduje odpowiednio się obraca czy może jakiś inny sposób?

JJ

  • Gość
Ucieczka, gonienie, zjadanie
« Odpowiedź #66 dnia: Październik 17, 2006, 01:53:12 pm »
Cytat: "mageith"
Cytat: "Overhamsteren"
p 40 it says to as per a turn manoeuvre

p 40 it says to Pivot the unit on the spot

The rule appears to says both.  But I think Jedy's interpretation will prevail. Why?  Because it works and to pivot a long line interpretation doesn't.

I think the pivot suggestion is simply an example of the simplist situation, that is, turn a unit round backwards.  It doesn't take into consideration a side charge of an oblong unit......



Cytat: "Gav Thorpe"
Cytat: "Nubee"
Both partyes might be right. As Overhamsteren and Jedy pointed out. Again, its time to wait for the FAQ's.

-Stian-


Yes, the 'pivot' reference in this section is misleading. Often a pivot is a quick way of representing a turn and doesn't make too much difference. The matter will be dealt with in the FAQ and essentially says that the rule is to turn and then flee, to avoid all kinds of situations where the pivot would change distances, interfere with other units, etc. Pivot is simply a convention to speed things up when approriate (like rolling dice together).

GAV

Offline sAddamiec

Ucieczka, gonienie, zjadanie
« Odpowiedź #67 dnia: Październik 17, 2006, 02:24:01 pm »
Cytat: "JJ"
p 40 it says to as per a turn manoeuvre

p 40 it says to Pivot the unit on the spot

No tak dalem sie oszukac przez ten drugi zapis. Poprawilem swojego wczesniejszego posta.
zy normalna zwykła plewa może ścinać ch..em drzewa? Ależ owszem, czemu nie, plewie też należy się! Olali olala, olali olala... :D