Autor Wątek: pytanie do cyberpunkowcow  (Przeczytany 5983 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Bengthy

pytanie do cyberpunkowcow
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 05, 2003, 09:12:00 pm »
Rzeczywiście długi post. Niestety mam wrażenie, że z każdym kolejnym coraz mniej Cię rozumiem. Co do tej przygody to uznałeś moje pomysły (zresztą wymyślone na poczekaniu) za trafne, ale zupełnie je zignorowałeś.
Moim zdaniem na zostanie bohaterem trzeba zasłużyć. To że postacie graczy są herosami, sprawiają ich czynny, a nie fakt, że zjawili się w przygodzie. Co więcej myślę, że w RPG słowo bohater oznacza również osobę ogrywającą ważną rolę w fabule.
Ciekawa fabuła nie wyklucza grania z koścmi, co więcej wprowadzają one element losowy (rozumiem, że nie każdy MG może sobie na niego pozwolić, dlatego doświadczone drużyny najpierw wybierają fabułę), co w mojej opini bardzo urozmaica sesję.
Mam propozycję: może moglibyśmy przenieść to na osobny temat, chciałbym, żeby jeszcze kilku forumowiczów przyłączyło się do dyskusji,  liczę, że wniosą oni powiew świeżego powietrza do naszego dialogu, żeby nie stał się schematyczny.  :wink:
ożliwość podejmowania własnych decyzji jest jedyną oznaką wolności.

Offline Kret

pytanie do cyberpunkowcow
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 08, 2003, 01:50:13 pm »
Wracajac do pytania zadanego przez autora watku...

Kolego corvus... strzelba gladkolufowa jest skuteczna na sredni dystans nie dlatego, ze nie ma umiejetnosci ktora pozwala uzywac jej jak snajperki. Po prostu, popularna srutowka strzela chmura srutu umieszczanego w lusce (tzw. "shellu" jak mowia gracze w FPP shootery :) razem z ladunkiem miotajacym. Nie istnieje fizyczna mozliwosc na skuteczne jej uzycie na zasieg dalszy niz 100 metrow, a nawet uzycie odpowiedniej amunicji zwieksza ten zasieg tylko najwyzej do 150 metrow (ale to juz nie srut, tylko sabotowany naboj).

Zaleta srutowki jest to, ze wystarczy skierowac lufe w okolice obecnosci przeciwnika i najprawdopodobniej trafisz.

Strzelby uzywa sie jak karabinu, zreszta w zasadzie niczym sie od taiego nie rozni, dlatego umiejetnosc Karabin i sumowanie z Refleksem (jak w podstawce) jest wystarczajacym uproszczeniem. Gdybas mial opisywac uzycie takiej broni na sesji to roznice sa bardzo duze w trakcie strzelania powody opisane powyzej) ale sama technika strzelania niczym sie nie rozni.

Pozdrawiam

Kret

PS. Last Vegas - odnosze wrazenie, ze chcesz cos powidziec, ale nie bardzo moge zrozumiec. Pytanie dotyczylo zasady z podrecznika i jego interpretacji. Dywagacje na temat tego, czy taka interpretacja jest w ogole potrzebna nie sa chyba az tak istotne - w koncu kazdy prowadzi jak lubi, szczegolnie na poczatku.

Offline LastVegas

pytanie do cyberpunkowcow
« Odpowiedź #17 dnia: Maj 09, 2003, 07:33:15 pm »
Krecie ( nie wiem czy tak wypada mowic jesli nie to powiedz ;) ) ja czesto mowie dziwnie wiec nie krepuj sie pytac co mialem na mysli ;). Generalnie chodzilo mi o to ( znow musze sie tlumaczyc choc moglem to zrobic od razu hehe  :P  ) ze jesli na sesji zapomnimy jakiejs zasady mozna ja zastapic inna, powiedzmy testem wymyslonym na poczekaniu, np jak przy strzelaniu ze srutu, inni mogli by powiedziec ze to daje niezlego kopa wiec mozna to zaliczyc do broni ciezkiej ;). A temat o prowadzeniu to po prostu rozwiniecie tego tematu na szerszy horyzont.
egions from Hell are marching to the gates of Heaven. I`m Their General, general of 7 Sins...And we have only one purpose. Destroy the world. The human world... The Paradise! We march to The Paradise!!!

Offline corvus

pytanie do cyberpunkowcow
« Odpowiedź #18 dnia: Maj 23, 2003, 11:10:39 am »
noo...
Kret napisal jak do tej pory najbardziej wyczerpujacy post:)
o wlasciwisciach i konstrukcji srutowki wiem (ja tez czytam! - naprawde :) )
Pytalem tylko jak to jest w systemie.
Gramy juz od jakiegos czasu ale dopiero ostatnio gracze wpadli na to zeby sprawic sobie po srutowce :)
am, gdzie się ziemia łączy z niebem,
Tam się zawsze jest człowiekiem,
Tam napewno jest raj,
Więc idę, idę, idę tam...

 

anything