trawa

Autor Wątek: waaagh! banner a frenzy  (Przeczytany 1233 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline TruePunk

waaagh! banner a frenzy
« dnia: Październik 24, 2006, 06:03:29 pm »
Ahoj!
Sytuacja taka.
Jak wiemy, oddzialy frenzy nie deklaruja szarzy - po deklaracjach mierzymy  czy maja zasieg na cos, jesli tak leca. jesli na 2 lub wiecej celi - wybieramy.
A co jesli oddzialowi z frenzy dam waaagh banner dzialajacy na zasadzie:
unit adds +D6" to charge move. Declare charges before rolling

No ale savage nie deklaruje szarzy. I psikus ciutke; prawda?

Kiedy uzyc, czy przed mierzeniem, co jesli szarza nie dochodzi (czy mamy spalona czy automatycznie przekierowywuje nas na inny cel w szarzy z frenzy) itd.

Shino

  • Gość
waaagh! banner a frenzy
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 24, 2006, 06:08:27 pm »
sytuacja wyglada tak, ze IMO przed zmierzeniem zasiegu rzucasz kostka.. jesli chcesz of course... pozniej jest zadeklarowanie frenzy...  i jest to jedyne sensowne wyjscie...

Offline Scimitar

waaagh! banner a frenzy
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 24, 2006, 06:12:44 pm »
Jeśli nie deklarujesz szarży, to mierzysz normalnie zasięg szarży (piechota orków chyba 8'' ma ?? ). Jeśli ktoś jest w zasięgu to muszą szarżować - przeciwnik daje odpowiedź, a ty wtedy dorzucasz d6 jeśli dał flee, bo jeśli stoi w takim wypadku to jest to nieistotne.

Jeśli szarżę deklarujesz, to przeciwnik robi reakcję, ty dorzucasz te d6 i jedziesz.

Oczywiście dystans z dorzutką liczy się jeśli przypadkiem po tym flee możesz wjechać w coś innego  :D
cimi GG 4417905
Podziwiajcie mroczną gębę prawdziwego Dark Elfa ;)
http://www.kgb.draconis.prv.pl

KAZALI WYCIĄĆ CRISTIANO RONALDO - NO CO ZA KRAJ !! Jutro będzie coś lepszego :D

Offline TruePunk

waaagh! banner a frenzy
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 24, 2006, 06:13:02 pm »
Cytat: "Shino"
sytuacja wyglada tak, ze IMO przed zmierzeniem zasiegu rzucasz kostka.. jesli chcesz of course... pozniej jest zadeklarowanie frenzy...  i jest to jedyne sensowne wyjscie...


czyli bys widzial to tak:
deklaruje jakas szarze, rzucam kostka i mierze - np wpadlo mi +3 cale. a gosciu jest 18 cali odemnie - czyli na niego mam spalona szarze; ale za to na kogos innego odlegleglo o 10 cali mam szarze wykonalna.
To poruszam sie o 10 cali (M7 +3 z kostki) w strone spalonej szarzy? czy tez musze szarzowac na goscia bedacego kolo mnie?

Offline Scimitar

waaagh! banner a frenzy
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 24, 2006, 06:15:09 pm »
Cytat: "TruePunk"
Cytat: "Shino"
sytuacja wyglada tak, ze IMO przed zmierzeniem zasiegu rzucasz kostka.. jesli chcesz of course... pozniej jest zadeklarowanie frenzy...  i jest to jedyne sensowne wyjscie...


czyli bys widzial to tak:
deklaruje jakas szarze, rzucam kostka i mierze - np wpadlo mi +3 cale. a gosciu jest 18 cali odemnie - czyli na niego mam spalona szarze; ale za to na kogos innego odlegleglo o 10 cali mam szarze wykonalna.
To poruszam sie o 10 cali (M7 +3 z kostki) w strone spalonej szarzy? czy tez musze szarzowac na goscia bedacego kolo mnie?

Szarża wymuszona z frenzy nie ma nic wspólnego z dystansem szarży z dorzutką. Analogicznie jest w przypadku Witch Elves z Banner of Murder.
cimi GG 4417905
Podziwiajcie mroczną gębę prawdziwego Dark Elfa ;)
http://www.kgb.draconis.prv.pl

KAZALI WYCIĄĆ CRISTIANO RONALDO - NO CO ZA KRAJ !! Jutro będzie coś lepszego :D

Shino

  • Gość
waaagh! banner a frenzy
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 24, 2006, 06:21:19 pm »
Cytat: "Scimitar"
Jeśli nie deklarujesz szarży, to mierzysz normalnie zasięg szarży (piechota orków chyba 8'' ma ?? ). Jeśli ktoś jest w zasięgu to muszą szarżować - przeciwnik daje odpowiedź, a ty wtedy dorzucasz d6 jeśli dał flee, bo jeśli stoi w takim wypadku to jest to nieistotne.

Jeśli szarżę deklarujesz, to przeciwnik robi reakcję, ty dorzucasz te d6 i jedziesz.

Oczywiście dystans z dorzutką liczy się jeśli przypadkiem po tym flee możesz wjechać w coś innego  :D

widzisz zupelnie nie masz racji gdyz rzut kostka jest przed reakcja...

wiec ma cos wspolnego... poza tym zasady  frenzy sie zmienily...

@truepunk pamietaj, ze mozesz wybrac cel szarzy jesli jest ktos w tych 10" to idziesz do niego.. jesli nadal nikogo nie bedzie to nie musisz szarzowac (frenzy)...

Offline ptasznik

waaagh! banner a frenzy
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 24, 2006, 06:32:58 pm »
Wydaje mi sie ze to dziala tak, ze jesli nie zadeklarowales szarzy to banner niedziala. Jak masz frenzy to dalej mozna deklarowac szarze. Zawsze tak gralem, poprawcie mnie jak sie myle.
o jest blok tekstu, który może być dodawany do Mojich postów. Ma limit 255 znaków i jest pewnie bardzo fajny, ale nie bardzo wiem co w nim napisac wiec lepiej nic nie bede tu skrobal, bo i nikomu sie nie bedzie tego chcialo czytac.

Shino

  • Gość
waaagh! banner a frenzy
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 24, 2006, 06:41:18 pm »
poprawiam.. teraz frenzy nie moze deklarowac szarz... ;)

Offline Scimitar

waaagh! banner a frenzy
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 24, 2006, 06:44:40 pm »
Cytat: "Shino"
Cytat: "Scimitar"
Jeśli nie deklarujesz szarży, to mierzysz normalnie zasięg szarży (piechota orków chyba 8'' ma ?? ). Jeśli ktoś jest w zasięgu to muszą szarżować - przeciwnik daje odpowiedź, a ty wtedy dorzucasz d6 jeśli dał flee, bo jeśli stoi w takim wypadku to jest to nieistotne.

Jeśli szarżę deklarujesz, to przeciwnik robi reakcję, ty dorzucasz te d6 i jedziesz.

Oczywiście dystans z dorzutką liczy się jeśli przypadkiem po tym flee możesz wjechać w coś innego  :D

widzisz zupelnie nie masz racji gdyz rzut kostka jest przed reakcja...

wiec ma cos wspolnego... poza tym zasady  frenzy sie zmienily...

@truepunk pamietaj, ze mozesz wybrac cel szarzy jesli jest ktos w tych 10" to idziesz do niego.. jesli nadal nikogo nie bedzie to nie musisz szarzowac (frenzy)...

Ale masz tam w opisie że declare charges before rolling. Oznacza to, że deklarujesz kogo szarżujesz (w zasięgu frenzy of cors), jeśli jest tylko jeden cel to po prostu nie ma wyboru - wtedy przeciwnik daje odpowiedź i rzucasz te D6, chyba że jak napisałem stoi, to jest to nieistotne.
Declare charges to cała procedura - deklaracja szarży, odpowiedzi, wykonanie odpowiedzi. Tak jest w RB. Nie chcę być czepialski, ale jest tam rozróżnione DECLARE CHARGES (nadrzędny tytuł "działu"), a DECLARING CHARGES. - str. 18 polecam, dokończenie na 19.
cimi GG 4417905
Podziwiajcie mroczną gębę prawdziwego Dark Elfa ;)
http://www.kgb.draconis.prv.pl

KAZALI WYCIĄĆ CRISTIANO RONALDO - NO CO ZA KRAJ !! Jutro będzie coś lepszego :D

Offline TruePunk

waaagh! banner a frenzy
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 24, 2006, 06:53:21 pm »
Ale nie widzisz tego o co mi chodzi.
Mam oddzial savega boar boyzow - maja oni M7 czyli 14 cali szarzy.
Zadeklarowalem szarze wszystkimi oddzialami powiedzmy.
Teraz przychodzi czas na sprawdzenie szarz wymuszonych. Jeszcze nie zmierzylem co jest w obowiazkowym zasiegu 14 cali.

I nagle nachodzi mnie pomysl: uzyje banneru!

I kwestia czy wskazuje konkretny cel - czy tez wynik banneru dochodzi mi do zasiegu szarz wymuszonych. Jesli to drugie - to nie ma problemu.

Jesli pierwsze - to ok, powiedzmy wskazuje jakis tam oddzial silver helmow. Przeciwnik mowi dziarsko 'hold'. Rzucam kostka - wypada 5. Lacznie mam 19 cali szarzy.
Odmierzam - 12 cali odemnie jest jakis oddzial piechoty na ktory normalnie musialbym szarzowac. Pozatym, 16 cali odemnie znajduje sie elfi rydwan. Okazuje sie, ze silver helmy sa 19,5 cala odemnie - czyli nawet z uzyciem baneru nie dochodze.

Czy wykonuje normalny ruch jak przy spalonej szarzy? Czy tez, skoro ma frenzy - musze zmienic cel szarzy na piechote albo rydwan?
I czy moge w takim razie wybrac rydwan? Pamietajmy ze normalnie mam 14 cali szarzy, ale z bannerem mialem 19 - a rydwan jest 16 odemnie.

Offline QUASSIMODO

waaagh! banner a frenzy
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 24, 2006, 07:35:19 pm »
troche to jest pokrecone

sztandar mowi wyraznie-> declare charges first and then roll.if the charge is failed , the unit will move forward its normal charge distance.
'm Gonna stomp'em to dust,I'm gonna grind their bones.I'm gonna burn down dere towns and cities.I'm gonna bash'eads,break faces and jump up and down on da bits dat are left.An'den I'm gonna get really mean.

Offline Scimitar

waaagh! banner a frenzy
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 24, 2006, 07:46:51 pm »
W przypadku tej kawalerii, to sprawdzasz czy cos jest w 14 calach. Jesli jest to szarza. Przeciwnik daje odpowiedz i ty wtedy dorzucasz D6 jesli wczesniej to zadeklarowales. Jesli szarza do niczego nie dojdzie to palisz na tych 7 Mv.
cimi GG 4417905
Podziwiajcie mroczną gębę prawdziwego Dark Elfa ;)
http://www.kgb.draconis.prv.pl

KAZALI WYCIĄĆ CRISTIANO RONALDO - NO CO ZA KRAJ !! Jutro będzie coś lepszego :D

Offline Scimitar

waaagh! banner a frenzy
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 24, 2006, 07:54:41 pm »
Dodam jeszcze, że należy odróżnić within charge reach, od charge distance.
To drugie to moim zdaniem jest dystans szarży + bannerek, a to pierwsze to bazowe 14'' uwzględniające też potrzebne wheele albo ruch przez las itp.
cimi GG 4417905
Podziwiajcie mroczną gębę prawdziwego Dark Elfa ;)
http://www.kgb.draconis.prv.pl

KAZALI WYCIĄĆ CRISTIANO RONALDO - NO CO ZA KRAJ !! Jutro będzie coś lepszego :D