trawa

Autor Wątek: "Arabia"  (Przeczytany 21959 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline KOOBA.84

"Arabia"
« dnia: Maj 02, 2003, 12:53:56 pm »
Jest taka kraina w WFB (jak wiekszoasc z was pewnie wie). Z tego co wiem to armi Arabii (przynajmniej w tej edycji) nie bedzie - podobnie jak np. armi Kitaju (a szkoda!). Swoja droga to dziwne, ze ludzie maja tylko dwie armie (Bretonnia, Imperium), a niedobitki elfow trzy (HE, WE, DE).

W kazdym razie wpadlem ostatnio na pomysl opracowania "Arabian Armylist" dostosowanego do 6ed. Co wy na to? Moze macie jakies pomysly, sugestie? Albo moze potraficie cos powiedziec o Arabii (interesuje mnie glownie wiedza z WFRP, bo nie siedze w tym raczej). Moze ktos chcialby wspolpracowac nad tym... ekhm - projektem?

Ja mam narazie pare luznych pomyslow:
- Lordowie: Szach (walczacy) oraz Dżin (mag 3lev upgr. do 4, eteryczny i zbolny powalczyc), Afryt (lev 4, eteryczny, flame atacks, uparty)
- Bohaterowie: Alchemik (mag 1lev upgr do 2, jako ze to starzec, to troche obnizone statsym, ale w zamian koszt rowniez obnizony - 50-55pts), Szejk (zwykly walczacy heros ludzi), Zabojca (oczywiscie gorszy od tego DE)
- Jednostki: Tu mozna rozwinac wyobraznie - ja sugeruje Mudżachedinow, jezdzcow pustyni (cos jak Desert Dogs), Mamelukow,  Beduinow (na wielbladach), Derwisze [tak to sie pisze chyba], pielgrzymi
- Osobny deck magii
- Sekta asasynow (ulepszenia zabojcy i moze niektorych oddzialow)
- hate Bretonnia (za te wyprawy krzyzowe), a moze nawet rowniez Imperium?

Co o tym sadzicie? Aha - prosze tylko o posty zwiazane z tematem :)
iech zyje krol!


Offline wste

"Arabia"
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 02, 2003, 12:57:31 pm »
Cytuj
hate Bretonnia (za te wyprawy krzyzowe), a moze nawet rowniez Imperium



Myśle, że po prostu "hate" Dla wszelkiego rodzaju rycerzy z savem leprzym niż 3+ : ).

wste
edwo słoneczko uderzy
W okno złocistym promykiem,
Budzę się hoży i świeży
Z antypaństwowym okrzykiem.
(...)
Niech się ciężarem tym ze mną
Podzieli któryś z rodaków!
Mój Boże ile tam siedzi
Głupich endeckich pismaków.

Tuwim

Offline war2bone

"Arabia"
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 02, 2003, 01:10:19 pm »
wiesz co i to bedzie kolejna armia ludzi ..... wymysl cos orginalnego ...... cos co nie ma inna armia ( z wyjatkiem wielbladow :D ) z magi to walnac magie piasku ..... jakies burze np nie pozwalajace strzelac skutecznie ..... ruchome piaski  zmiejszajace ruch ( jest taki ale mozna powtorzyc ) ..... czytal ktos ksiazke z seri Forgotten Realms o wiedzmie z dziwnym imieniem - "Rucha" .... tam miala fajne 2 czary .... 1 przywolanie pustynnego tygrysa ( w grze atakuje po prostu jakis lew kogo chcesz .... w polu widzenia ) i rzucala takim kamyczkiem ktory penetrowal wnetrznosci ( doskonaly czar ofensywny z penetaracja zbroi [ dzialalo by jak pocisk z BT]).... mozna by zaczerpac np z H4 i dac behemoty ..... ????? phenixy albo cyklopy ..... a ze strzelajacych jednostek .... niestety tu nie ma co wybrac .... wg mnie
 tak a propo

KU KLUX DZBAN i nie ma mocnych

Offline KOOBA.84

"Arabia"
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 02, 2003, 01:17:01 pm »
Cytuj
wiesz co i to bedzie kolejna armia ludzi ..... wymysl cos orginalnego ......


Co z tego ze nieorginalna (wg. Ciebie) i tak GW ich nie zrobi, a juz napewno nie wezmie pod uwage amatorskiego armylista :)

Co do HoMM4 - to jest to taki sobie pomysl. Zalezy mi na (w miare) zgodnosci z fluffem swiata Warhammera. Choc Thunderhawki z HoMM3...

Co do magii - mamy podobna wizje war2bone :)

I co do strzelania tez - jakos nic mi rowniez do glowy nie przychodzi (procz prostych Bow i ew jakiejs maszynki w stylu katapulty)
iech zyje krol!


Offline war2bone

"Arabia"
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 02, 2003, 01:20:00 pm »
Cytat: "KOOBA.84"

I co do strzelania tez - jakos nic mi rowniez do glowy nie przychodzi (procz prostych Bow i ew jakiejs maszynki w stylu katapulty)


te maszynki to chyba z piasku i kamieni ..... no to co ze GW nie zaakceptuje ale koledzy moga zaakceptowac ...... a figurki no coz ....  bedzie problem z wielbladami mozna by tego nowego potwora z lizardow jako behemota wziasc ......  eagle zmodernizowac troche i bedzie phenix ....
 tak a propo

KU KLUX DZBAN i nie ma mocnych

Offline gierek

"Arabia"
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 02, 2003, 01:58:29 pm »
i moze specjalna umiejetnosc "dzihad" (nie znam pisowni) ;) ?

Offline Gotrek

"Arabia"
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 02, 2003, 02:16:59 pm »
Nie zapominajcie o slynnych linach i latajacych dywanach :D
lach Baal Quich!!

TAK! - zasadom szarżowania na skirmish po prostej :)

Dawno dawno temu, aby zobaczyć pupe dziewczyny trzeba było rozchylić bielizne.
Teraz aby zobaczyc bielizne trzeba rozchylić pupe...

Offline Drożdżu

"Arabia"
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 02, 2003, 02:35:13 pm »
ja mam pomysł na specjali : Alladyn i księżniczka Dżasmina, oraz Ali Baba i jego Elitarny oddział 40 rozbójników ( coś jak Grimgor ze swoimi black orkami)
hwała Cesarzowi Karlowi Franzowi I !!!!!

Niech Imperium zniszczy ścierwo Starego Świata!

Offline Drożdżu

"Arabia"
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 02, 2003, 02:37:32 pm »
może jako odzialy np. zaklinacze węży  coś jak giant raty z packmasterami
hwała Cesarzowi Karlowi Franzowi I !!!!!

Niech Imperium zniszczy ścierwo Starego Świata!

Offline Błaszczu

"Arabia"
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 02, 2003, 03:42:42 pm »
wyrmy pustynne :

mały wyrm - special
fear, underground warrior ( jak tunneling tylko moze wynurzyc sie na przeciwniku i zaatakowac, w pierwszej turze nie biewrze sie pod uwage CR przez zaskoczenie, w 1 turze ataki sa no armour save ( spod ziemi )
jakieśtam statysktyki, save na 4+

duży wyrm - rare
terror, underground warrior, lepsze statystyki, save na 3+

wyrm matka - 2 rary
terror na 10 cali, immune to psych, underground warrior, super staty, save 1/2+,

:)

zaklęcia:
fatamrogana,
wysuszenie,
promień tysiąca słońc ( 13+ test T albo śmierć )
ttp://www.allegro.pl/show_item.php?item=91867272

Offline Gue'vesa'El Holton

"Arabia"
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 02, 2003, 04:13:15 pm »
Ludzie. Wy pomyslu na strzelanie nie macie? Flamery im dać! coś jak warpfire, arabowie takie mieli! A po drugie: tez arabski patent, kolesie w ognioodpornych strojach, polani ropą i podpaleni: flaming attacks, fear.
(oni w specjalach a flamery jako weapon team)
Ifryty i Djinny w lordach (coś jak większe demony, Ifryt : lore of fire, Djinn- Heaven)
To jak? piszemy listę? Jestem skłonny do współpracy.
łynie krew!
Rośnie gniew!
Śmierć sen przerywa!
Wojna wzywa!

Jankiel

  • Gość
"Arabia"
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 02, 2003, 05:02:27 pm »
Trebuchety to też wymysł arabów (taka większa katapulta). Z łuków korzystali normalnie, więc ze strzelaniem nie powinno być problemu.

Offline Błaszczu

"Arabia"
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 02, 2003, 05:14:21 pm »
tez jestem chetny do napisania army lista :)
tylko tak serio po kolei :)

Arabowie... z Arabia mi sie kojarzy tylko TK i Dogs of War... ale army list na pewno fajny wyjdzie ludzo z Arabi i z chęcią pomogę :)
na pewno niezłe jaja będą
chociaz ja myslalem o zrobieniu AL do wodnych elfów ale one racji bytu nie mają bo na brzegu raczej nie powalczą :)

oksa Arabia do dobry pomysł :) a na końcu jak ktoś będzie miał fazę i jak to ładnie wyjdzie to do GW wysłać ( tak dla picu :P :D )
ttp://www.allegro.pl/show_item.php?item=91867272

Offline KOOBA.84

"Arabia"
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 02, 2003, 05:39:35 pm »
Od czego by tu w takim razie zaczac?

Moze od magii?
Moje propozycje:

·   Magia Pustynna:

1. Skalisty Bełt (5+)
Spod ziemi wynurza się średniej wielkości skała w kształcie sopla lodu, po czym pędzi w stronę wybranego celu.

Magiczny pocisk [magic missile], powoduje k3 trafień z S5 przeciwko pojedynczemu modelowi. Zasięg 16”


2. Burza Piaskowa  (6+)
Nagle pojawia się chmura piasku i skalnego pyłu, która przesłania widok wszystkim walczącym.

Czar powoduje powstanie małej burzy piaskowej symbolizowanej przez znacznik 5” -  burza ta zasłania Los obu stron zarówno jeśli chodzi o szarże jak i próby ostrzału. Czar jest RiP, ale mag może rzucić kolejny raz ten czar (lub inny) jeśli poprzednia Burza nadal działa – nie spowoduje to przerwania jej efektu. Zasięg czaru 20”


3. Pustynny Grad (8+)
Na wrogich żołnierzy spada grad niedużych skalnych odłamków i kamieni...
   
Czar może zostać rzucony na dowolny oddział wroga w odległości nie większej niż 20” od rzucającego. Każdy model w oddziale dostaje pojedyncze trafienie z S2. Armour Save’y działają normalnie


4. Upał Arabii (9+)
Skwar lejący się z nieba utrudnił już nie raz życie wrogom Arabii – jest on nie do zniesienia dla wojowników okutych w ciężkie zbroje.

Czar może zostać rzucony na dowolny zaangażowany w walkę wręcz oddział wroga w odległości nie większej niż 20” od rzucającego. Czar działa tylko na Żołnierzy z AS +4 i lepszym – w czasie walki możesz przerzucić wszystkie 4 i 5 jakie przeciwnik uzyskał na trafienie. Liczy się wynik uzyskany przez Ciebie.


5. Ruchome piaski (9+)
Pod nogami przeciwnika zapada się ziemia – Ci żołnierze których nie pochłonie mają spore problemy z dotarciem do miejsca przeznaczenia.

Czar może zostać rzucony na dowolny oddział wroga w odległości nie większej niż 16” od rzucającego. Oddział dostaje k3 trafień z S4 bez możliwości wykonania AS. W przypadku kawalerii testuje się przeciwko T wierzchowca. Dodatkowo, oddział ma statystykę M obciętą o połowę (z zaokrągleniem w górę), aż do momentu w którym czar przestanie działać. Czar jest RiP


6. Kamienny Golem (11+)
Najbardziej wytrawni spośród alchemików Arabii potrafią stworzyć istnego potwora, siejącego przerażenie i chaos wśród wrogich formacji.

W odległości nie większej niż 6” od rzucającego pojawia się gigantyczny kamienny golem (powinien być symbolizowany przez odpowiedni model na podstawce 40x40) o następujących statystykach:

Mv4 WS3 Bs0 S5 T5 W2 I2 A2 Ld9

Potwór zachowuje się jak regiment (możesz nim sterować dokładnie tak innym oddziałem) z jedna zasadniczą różnicą – wszelkie ruchy (także szarże) golem wykonuje w fazie magii (począwszy od fazy magii w której został powołany do życia). Czar jest RiP (mag cały czas steruje golemem – jeśli się od tego oderwie, potwór po prostu rozpada się). Golem może być normalnie rozproszony (przy użyciu koci dispel lub Dispel Scroll’a) lub też zniszczony w walce.
iech zyje krol!


Offline Cyel

"Arabia"
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 02, 2003, 05:43:25 pm »
Ja również myslałem kiedyś o armii Arabii, i to nawet dość dawno, bo jeszcze za czasów starej edycji. Oto kilka pomysłów, które mi wtedy przyszły do głowy (i nawet je zapisałem), wygrzebane ze starego zeszytu od Ekonometrii (coś trzeba było robić na tych wykładach, nie? :wink: ).

   Moje pomysły oparłem na armii Imperium Otomańskiego, choć to tylko bardzo, bardzo luźna inspiracja. Jakos zawsze armia Arabii ze Starego Świata mi się tak kojarzyła . Wiele zreszta pomysłów jest całkiem z tym głównym tematem nie związana, i zawarłem je dla różnorodności, oczywiście w pewien sposób jednak do realiów świata nawiązując...

Piechota : pamietacie masy biało ubranych , zbrojnych w długie piki żołnierzy oblegających Kamieniec w <Panu Wołodyjowskim>? Taką podstawową piechotę bym widział dla Warhammerowej Arabii. Piki lub komplet tarcza + scimitar (hand weapon)

Strzelcy : akurat dziwi mnie, dlaczego nie chcielibyście dać Arabom broni palnej. Co wam przychodzi do głowy gdy słyszycie nazwę <dżezail>? Bo mi właśnie długi, pięknie zdobiony misterną arabeską arabski muszkiet. Tacy własnie strzelcy w tej armii, większy zasięg (30cali), większy koszt niż imperialni.
Przy okazji broni palnej : oczywiście działa, może te mniejsze, ale nie widze powodu, dlaczego Arabia miałaby ich nie uzywać. Nawet jeśli sami ich nie produkują ... w naszym świecie arabowie byli wielkimi podróżnikami, żeglarzami i kupcami. Na pewno łączą ich handlowe stosunki z Imperium....

Janczarzy / Jenisseri : Jak zwał tak zwał. Wzięte w jasyr dzieci pogan z północy wychowane w Arabii na religijnych fanatyków. Proponowałbym uzbrojenie bardzo bazowe, ale skuteczne : ciężka zbroja, tarcza, scimitar. Podpakowane współczynniki (WS4, S4, Ld .... może nawet 10, albo Immune to Psychology), Hatred wobec wszystkich (śmierć niewiernym!)

Jeźdźcy na wielbłądach : ciężka kawaleria, wielbłąd daje +2 do save (wielkie twarde bydlę) ale ma <stupidity> (i uparte). To osatatnie wymagałoby wyższego Ld ... pewno 8. Albo jakiegoś sztandaru, który pomaga głupotę przezwyciężać, albo wrodzonej umiejętności jeźdźców... Oczywiście wielbłądy zasuwają po kamienistym trudnym terenie, czy innych zaoranych polach jak po zwykłym.

Mudżahedini : na piechotę to skirmiszerzy i skauci, na konikach, szybka jazda (Desert Riders). Uzbrojenie bardzo podstawowe (tarcza i miecz), łuki refleksyjne.

Sipahi : może jakaś średnia kawaleria ... rzadko występuje w WFB. Save 4+, włócznie.

Gwardia Wezyra : Taki oddzialik bodyguardów. Dobrze uzbrojeni (coś fajnego ...halabardy, albo wielkie , dwuręczne scimitary), uparci (stubborn) gdy generał jest z nimi. Fajne figurki by były, w bogatych zbrojach, wielkich turbanach, szerokich spodniach i butach z ogromnymi, zawinietymi czubkami....

Teraz troche inny (dziwniejszy) pomysł

Zulu warriors (Impi) : Arabia sprawuje władze nad wielkimi terenami położonymi na południe. Wiele mieszkających tam plemion czarnoskórych  jest winnych władcom Arabii posłuszeństwo, i daninę. Często przybiera ona postać udających się na służbę Sułtanowi / Wezyrowi / komukolwiek silnych, dzikich wojowników. Zajeżyste by były modele, czarni wojownicy w wielkich pióropuszach, z długimi, obciągniętymi skórą tarczami. Coś jak Dzicy Orkowie, frenzy, tatuaże, brak zbroi ...

Oliphaunts : Dziwne wielkie zwierzęta, które Zulusi zabierają ze sobą na wojnę. Można sobie jednego wziąć, jeśli masz w armii Zulusów. Jakieś fajne zasady i współczynniki mógłby mieć taki słonik.

Co jeszcze ...? Może tresowane lwy ? Haszyszyni ?

Bohaterowie
Do walki jakiś szach, szejk, kalif, może nawet sułtan czy wezyr. BSB to oczywiście Sztandar Proroka, całkiem ważny dla poboznych Arabów kawałek materiału.
Magowie, raczej zwykli, za to obowiązkowo na latających dywanach. Zwykłe szkoły magii.
Jeśli już jakaś magia pustyni, to raczej w rękach szamanów, nie pełnoprawnych magów (coś jak Warrior Priests)

OK., to tyle na razie pomysłów.... Przede wszyskim wydaje mi się, że należy pamietać o tym, że Arabia nie jest zacofanym krajem, wprost przeciwnie. Pod względem kultury, sztuki, nauki i techniki może spokojnie rywalizować z Imperium i z  wyższością patrzec na Bretonnię.

Mimo wszystko uwazam, że gdyby ktoś rzeczywiscie chciał prowadzić taka armie, najlepiej zrobiłby, adoptując listę np. Imperium lub DoW. Można by wtedy grać bez problemu na turniejach, miałoby się pewnośc, że zasady są dość dobrze zbalansowane. Trzeba by tylko zdobyć odpowiednie figurki, ale z tym nie powinien być problem, zwłaszcza w internecie. Trudno wyobrazić sobie historyczną grę bitewną z późnego średniowiecza / renesansu nie uwzględniającą tak potężnego imperium, jakie stworzyli Arabowie. Myślę, że odpowiednich figurek jest na kopy, nawet w polskich sklepach modelarskich.

Powodzenia w realizacji projektu, jeśli się na to zdecydujesz !