trawa

Autor Wątek: Wardancer heroes - wardancer weapons - analiza kwestii.  (Przeczytany 3111 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Scimitar

Wardancer heroes - wardancer weapons - analiza kwestii.
« dnia: Listopad 03, 2006, 12:00:11 pm »
Witam!
Tak zasłyszałem pogłoski, że jakoby Wardancer Hero jednak może dwuraka tachać i spróbowałem zaanalizować problem jeszcze raz (choć się tym LS zajęło jeszcze za poprzedniej kadencji). Doszedłem w sumie do wniosków, że jednak interpretacja w uściśleniach trochę się mija z prawdą. Ale nie tak na hurra, ale krok po kroku z cytatami.

1. Czy Wardancer Weapons to broń, czy zasada?
Przytaczam cytat z opisu Wardancer Kindred:
Cytuj
The characters loses their longbow, but gains the special rules Wardancer Weapons, Shadow Dances of Loec, Immune to Psychology and Talismanic Tattoos.

Podkreślenie własne - myślę, że trafnie sugeruje odpowiedź na pytanie.

2. Czy zasada Wardancer Weapons wpływa na broń noszoną przez bohatera?
Kolejny cytat - opis zasady specjalnej WW:
Cytuj
Wardancers use a mix of weapons in their units, including pair of swords, glaives and double-handed swords. To represent this, all Wardancers gain +1 Attack. In addition, they add +1 Strength to all attacks they make in the first round of combat when charging.

W cytacie nie ma mowy o tym, by zasada modyfikowała działanie broni noszonych przez herosów (bo wiadomo, że WD zwykli mają to samo). Jedynie dodatkowo heros dostawałby wymienione bonusy.

3. Jaki ekwipunek może nosić Wardancer Hero?
Pierwszy przytoczony cytat sugeruje, że traci łuk - tu nie ma wątpliwości. O tym co może nosić, a czego nie jest kolejny cytat:
Cytuj
Wardancer characters may not wear any armour or be given magical weapons that are not classed as Wardancer Weapons.

Cytat jasno sugeruje co można, a co nie. Z magicznych broni Wardancer Weapons mają Blades of Loec.
Ani słowa o broniach nie-magicznych (mundane weapons). W takim razie hero Wardancer raczej może wziąć Great Weapon lub Additinal Hand Weapon.

WNIOSKI
Różne wnioski można wyciągnąć, ale w sumie nic nie stoi na przeszkodzie aby charactera uzbroić w Dwuraka, czy dwie bronie ręczne i dodatkowo korzystać z zasady Wardancer Weapons i bonusów, które daje. Ponadto bronie te zachowywałyby swoje bonusy, co implikowałoby sytuacją:
WD Noble + GW : 4 A S6 (S7 w szarży)
WD Noble + 2ndWeap : 5 A S4 (S5 w szarży)

Zapraszam do dyskusji. Później być może przedstawiłbym sprawę LS do rozpatrzenia w uściśleniach.
cimi GG 4417905
Podziwiajcie mroczną gębę prawdziwego Dark Elfa ;)
http://www.kgb.draconis.prv.pl

KAZALI WYCIĄĆ CRISTIANO RONALDO - NO CO ZA KRAJ !! Jutro będzie coś lepszego :D

Shino

  • Gość
Re: Wardancer heroes - wardancer weapons - analiza kwestii.
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 03, 2006, 12:11:00 pm »
Cytuj
Wardancers use a mix of weapons in their units, including pair of swords, glaives and double-handed swords. To represent this, all Wardancers gain +1 Attack. In addition, they add +1 Strength to all attacks they make in the first round of combat when charging.


Obawiam sie, iz ten cytat uniemozliwia korzystanie z plusow broni tak jak normalnie... zamiast tego jest juz wziete pod uwage, ze ten hero moze miec bron dwureczna (a takze halaberde i 2 bronie) i zawsze dostaje taki sam bonus niezaleznie od tego co ma... jednakze jesli mu wykupisz 2raka i w jakis sposob straci zasade wardaners weapoins to wtedy rzeczywiscie bedzie mial bonus +2 do s z dwuraka...
pamietaj bowiem, ze hero to takze unit wiec wplywa takze to na niego...

Offline Raistlin

Wardancer heroes - wardancer weapons - analiza kwestii.
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 03, 2006, 12:12:04 pm »
Imo nie kumuluja sie. Bo w ekwipunku wardancerow masz wardancer weapon - czyli z tego wynika ze jest to bron jak kazda inna np. halabarda czy lanca. Ale imo mozesz zakupic 2raka i zdecydowac czy uzywasz wardancer weapon czy bron 2reczna.

Raist
quote]Zobowiązuję się zjeść swój kapelusz, jeśli w ciągu dwóch lat po wyjściu AB WE na jakimś Masterze w Polsce będzie 3 WE w pierwszej piątce.
[/quote]

Jacek Jedynak

Offline thurion

Wardancer heroes - wardancer weapons - analiza kwestii.
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 03, 2006, 12:30:27 pm »
klasyczny przyklad szukania dziury w calym, i jak to Jankiel okreslil zawracania dupy LS... oczywiscie niedoslownie ;)


pzdr  ;)

Offline Scimitar

Wardancer heroes - wardancer weapons - analiza kwestii.
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 03, 2006, 12:44:11 pm »
Cytat: "Raistlin"
Imo nie kumuluja sie. Bo w ekwipunku wardancerow masz wardancer weapon - czyli z tego wynika ze jest to bron jak kazda inna np. halabarda czy lanca. Ale imo mozesz zakupic 2raka i zdecydowac czy uzywasz wardancer weapon czy bron 2reczna.

Raist

Tamta broń ma napisane Wardancer Weapon, bo jest magiczna, więc jak to opisali - musi mieć taki zapisek.

Natomiast w opisie zasady brak mi jednego określenia: "dostaje i tu  bonusy blablabla instead of normal weapon bonuses". I wcale nie szukam tutaj dziury w całym, ale chyba każdy stwierdzi, że Wardancer Weapons to zasada, a nie broń. Wymieniona broń magiczna ma taką zasadę, więc może być brana przez tancerza.
cimi GG 4417905
Podziwiajcie mroczną gębę prawdziwego Dark Elfa ;)
http://www.kgb.draconis.prv.pl

KAZALI WYCIĄĆ CRISTIANO RONALDO - NO CO ZA KRAJ !! Jutro będzie coś lepszego :D

szafa@poznań

  • Gość
Wardancer heroes - wardancer weapons - analiza kwestii.
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 03, 2006, 12:49:54 pm »
"wardancerzy uzywaja kombinacji nastepujacych broni " bla bla bla.  

Wqrdancer hero tez jest wardancerem, jakby na to nie patrzec. Wiec tez uzywa takich broni - wymienionych dalej - dwóch broni, dwuraka, glewii...i pisze wprost jakie mu to daje bonusy. Nie dostaje bonusow za dwuraka jak zwykle - tylko swoje własne bonusy.

Oczywiscie jak sie czegos nie napisze wprost - to polacy breda chciali przeginac :p moze pozwolmy wardancerowi dac magicznego longbowa - w koncu nie jest longbowem?

Offline Raistlin

Wardancer heroes - wardancer weapons - analiza kwestii.
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 03, 2006, 01:02:35 pm »
Cytuj
Tamta broń ma napisane Wardancer Weapon, bo jest magiczna


Nie mowie o magicznej broni tylko o jednostce wardancerow. Maja w zdolnosciach zasade ktora umozliwia im uzywanie broni ktora maja w profilu! Spojrz do Ab do WE na strone 56.

Jedyne niedopowiedzenie to to ze zasada daje hersowi w ekwipunku bron wardancer weapon, ktora juz wardancerzy maja w swoim profilu. Ale wynika to z zasad wardancerow ze 'wardancer weapon' to rodzajbroni jak GW, spear itp. itd.

Raist
quote]Zobowiązuję się zjeść swój kapelusz, jeśli w ciągu dwóch lat po wyjściu AB WE na jakimś Masterze w Polsce będzie 3 WE w pierwszej piątce.
[/quote]

Jacek Jedynak

Offline Bigpasiak

Wardancer heroes - wardancer weapons - analiza kwestii.
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 03, 2006, 05:39:03 pm »
nie no panowie, dosc prosze...
dwuraka mozesz mu wykupic, pewnie... ale macha nim w taki sposob ze nie dostaje +2 do sily tylko +1s i atak... jak bedziesz chcial Scimi to Tobie flufowo objasnie jak mozna tak uzywac broni... ;) niewazne...

Ja osobiscie to wolabym zajac sie kwestia lukow na BSB... to dopiero zenada i glopota... no i takiego szczegolu jak lanca tyz... nie moge pojac jakim cudem to przeszlo... szczeze mowiac wiekszego debilizmu to nie pamietam...(przepraszam, przypomnialem sobie... szarza smokiem z boku przez obelisk... :roll: ) BSB i luk... oczywiscie magiczny bo to nie L.bow... tylko w takim wypadku to na ile strzela... skoro nie luk to w combacie uzywac moze? Proponuje reanimacje tematu z lukiem a te bzdury z dwurakiem odpuscic sobie...
o prostu musialem to miec...

Cytat: "JJ"
Cytat: "Romano"
Czy mozna grac elementalami ajesli tak to w jakich armiach??


Poddaje sie.

Co to są Elementale w WFB?

Offline bless

Wardancer heroes - wardancer weapons - analiza kwestii.
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 03, 2006, 05:45:47 pm »
Pasiak, a co dziwnego w luku na welfickim BSB?
Posluchaj tego: Black Orc BSB ma dwuraka i dwie choppy. To dopiero jest rzeznik !
A Ty tu a jakims badziewnym lukiem wyjezdzasz... ;)
img]http://i12.photobucket.com/albums/a235/blessio/bykomstop.gif[/img]

"Więc gdy się zdarzy chłopcom
Rasę napotkać obcą
Armatnie mięso zmienią
w krwisty befsztyk
Tak jest !"

Offline Bigpasiak

Wardancer heroes - wardancer weapons - analiza kwestii.
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 03, 2006, 05:54:50 pm »
no tak... ma... ale uzyje dopiero jak sztandar straci... nie? a tu normalnie i legalnie wali ze sztandarem i to jeszcze na orelku... poza tym WE ma wyraznie zazanczone ze longbowa nie moze posiadac ale glaby nie zaznaczyly ze magicznego longa tez nie moze miec... nie wzieli pod uwage Polski... :roll:
o prostu musialem to miec...

Cytat: "JJ"
Cytat: "Romano"
Czy mozna grac elementalami ajesli tak to w jakich armiach??


Poddaje sie.

Co to są Elementale w WFB?

Offline thurion

Wardancer heroes - wardancer weapons - analiza kwestii.
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 03, 2006, 06:03:06 pm »
Cytat: "Bigpasiak"
nie wzieli pod uwage Polski... :roll:


nie kazdy bierze nasz PGerski kraj pod uwage ;)

Offline bless

Wardancer heroes - wardancer weapons - analiza kwestii.
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 03, 2006, 06:16:37 pm »
Cytat: "Bigpasiak"
no tak... ma... ale uzyje dopiero jak sztandar straci... nie?


Nie, dlaczego? Normalnie nim wali. Nie ma zasady, ktora by mu tego zabronila.  8)
img]http://i12.photobucket.com/albums/a235/blessio/bykomstop.gif[/img]

"Więc gdy się zdarzy chłopcom
Rasę napotkać obcą
Armatnie mięso zmienią
w krwisty befsztyk
Tak jest !"

Shino

  • Gość
Wardancer heroes - wardancer weapons - analiza kwestii.
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 03, 2006, 06:29:11 pm »
dokladnie.. jest tylko zasada zabranajaca wykupywania:P

(bless zamien w "skad" d z f bo cie sie pomylilo

Offline bless

Wardancer heroes - wardancer weapons - analiza kwestii.
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 03, 2006, 08:12:43 pm »
Cytat: "Shino"
dokladnie.. jest tylko zasada zabranajaca wykupywania:P
 


Dokladnie. A Black Orkasy maja zasade Armed to da Teeth, wiec maja dwuraka i dodatkowa choppe z automatu. Nie wykupuja ich. Hehehe... Ale to chyba maly offtop sie zrobil...  :oops:
Sorki.

Cytat: "Shino"

(bless zamien w "skad" d z f bo cie sie pomylilo



Yyy.. nie kumam.  :(
img]http://i12.photobucket.com/albums/a235/blessio/bykomstop.gif[/img]

"Więc gdy się zdarzy chłopcom
Rasę napotkać obcą
Armatnie mięso zmienią
w krwisty befsztyk
Tak jest !"

Offline Bigpasiak

Wardancer heroes - wardancer weapons - analiza kwestii.
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 03, 2006, 11:36:08 pm »
Cytat: "bless"
Cytat: "Shino"
dokladnie.. jest tylko zasada zabranajaca wykupywania:P
 


Dokladnie. A Black Orkasy maja zasade Armed to da Teeth, wiec maja dwuraka i dodatkowa choppe z automatu. Nie wykupuja ich. Hehehe... Ale to chyba maly offtop sie zrobil...  :oops:
Sorki.


a nie jest dalej tak ze BSB moze uzywac broni jednorecznej? bez tarczy dodatkowej, dwurakow i innch wymagajacych obu rak? jesli tak to mozna i luk uzywac, jesli nie to nawet czarnych jedna chope bedzie uzywal...


Cytat: "bless"
Cytat: "Shino"

(bless zamien w "skad" d z f bo cie sie pomylilo



Yyy.. nie kumam.  :(



ja tez nie...
o prostu musialem to miec...

Cytat: "JJ"
Cytat: "Romano"
Czy mozna grac elementalami ajesli tak to w jakich armiach??


Poddaje sie.

Co to są Elementale w WFB?

 

anything