"b) Szarże na pojedynczy model on foot, oddziały skirmish i załogi maszyn wojennych wykonujemy w następujący sposób – szarżuje się na najbliższy (pod względem ilości ruchu, jaką trzeba poświęcić), możliwy do zaszarżowania oraz widoczny* model.
Szarżę trzeba przeprowadzić po jak najkrótszej linii.
Dokładny kierunek szarży oraz ucieczki określa się prowadząc linię łaczącą środki oddziału szarżującego, oraz środek podstawki szarżowanego skirmishera.
* To ostatnie kryterium nie obowiązuje, jeśli żaden z widocznych modeli w oddziale skirmisherów nie jest możliwy do zaszarżowania, ale oddział szarżujący ma zasięg do któregoś ze skirmisherów, którego nie widzi"
Jak to się ma do (rulebook str 21): "Podczas szarży jednostka ma prawo do jednego obrotu w dowolnym momencie ruchu"
Zastrzeżenia, jakie pojawiają się, dotyczą tego, aby walczyła możliwie duża liczba modeli z obu stron.
W opisie harcowników zaś jest:
"... przeciwnik porusza się do kontaktu z podstawką najbliższego modelu harcownika, jak przy zwykłej szarży . . ."
Innymi słowy, uściślenie to, tak jak poprzednio, zmienia zasady z podręcznika, ponieważ uniemożliwia wykonanie weela (przy zachowaniu wszystkich wspomnianych w podręczniku zasad) w dowolnym momencie szarży.
Zmusza szarżującego do szarży po najkrótszej linii do celu, a tego nigdzie, ale to k... nigdzie nie ma w zasadach.
Ta nielegalna i bzdurna zmiana jest istotna i wpływa znacząco na grę.