trawa

Autor Wątek: Pewien system autorski  (Przeczytany 3035 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Decain

Pewien system autorski
« dnia: Maj 05, 2003, 05:30:14 pm »
Jestem zdesperowany ...

Nie znalazłem żadnego systemu z którego bym był w 100% zadowolony. Zaczęłem tworzyć swój - autorski. Na 70 str. stanęłem i nie jestem w stanie dalej sam. Jest to nieco męcząca praca, ale jak sobie pomyśle jak to będzie wyglądało finalnie to aż się chce to robić. Chciałem tym zapałem zarazić innych. Jeszcze wiele trzeba zrobić. Zwracam się więc z prośbą do was - forumowiczów. W kupie siła. Nawet jeśli możesz napisać tylko mały opisik, o jeden szczegół wzbogacisz mechanikę czy świat - to już będzie coś. Wiem, wielu pewnie powie - później. Pytanie czy z tego "później" będziesz potrafił się później poderwać do pracy. Proszę was, zróbcie cokolwiek. Jeśli chcecie wiedzieć więcej napiszcie maila.

Trzymajcie się
ttp://www.zaduchem.info/

Offline Grzech_U

Pewien system autorski
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 16, 2003, 05:50:42 pm »
Nie wiem czy masz już jakiś pomysł na mechanikę ale spróbuje coś zaproponować.  

Cechy: Ograniczć do minimum. Siła, Zręczność, Siła Woli, Inteligencja i Chryzma. Każda w skali od 1 do 3 (1-standard, 3-boskie)
 
Umiejętności: Ograniczyć do minimum. Wprowadzić umiejętnoci uniwersalne (np. Walka wręcz, walka bronią białą, łucznictwo, etykieta, kradzież kieszonkowa, otwieranie zamków, skradanie się, nekromancja, alchemia, uniki, kłamanie, wodzenie, wiedza o potworach itp). Każda umiejętnośc zwiazana jest z cehą (walka z Siłą, magia z siłą woli itp) Skala umiejętności 0-20.

System testowania umijetności:
Wartośc cechy związanej z umiejętnościa jest równa ilości k20 jaką się rzuca. Test uznaje się za udany(sukces) jeżeli na conajmniej jednej kości jest wartość równa bądź niższa od wartości testowanej umiejętności +/- modyfikatory wynikające z sytuacji. Jeżeli gracz uzyskał na więcej niż jednej kości wartość  równa bądź niższa od wartości testowanej umiejętności (bez modyfikatorów) dostaje premię doświadczenia do tej umiejetności (o tym później). W sytuacji gdy dochodzi do konfrontacji dwóch osób (np BG i BN) wykonuje się test przeciwstawny czyli każdy wykonuje swój test, a wygrywa ten kto ma więcej sukcesów.

Magia: Traktować jak zwykłą umiejętność opartą na sile woli lub inteligencji (w zależności od typu magii). Ograniczyć ilość możliwych do rzucenia dziennie czrów do iloczynu wartości umiejętności i Siły Woli podzielonego przez 10 (wartości umiejętności x Siła Woli)/10

Doświadczeni: Przyznawac jak w systemach WoD, ale gracz może podniść tylko te umiejętności do których otrzymał premię umiejętności. Jeżeli miał 2 sukcesy podnosi wartość umiejętności o 1 za 1 pd, jeżeli 3 sukcesy o 2 za 1 pd.

Stany zdrowia: Każdy ma 10 stanów zdrowia plus po 2 za każdy punkt Siły i 1 za każdy punkt Zręczności. Modyfikatory ujemne pojawiają się dopiero przy ostatnich 10 stanach zdrowia (0 -trup, 1 -20, 2 -18, 3 -16, 4 - 14, 5 -12, 6 -10, 7 - 7, 8 -5, 9 -3,10 -1), czyli postać z siłą 3 i zręcznościa 3 może otrzymać 9 obrażen bez żadnych kar.

Obrażenia: Każda broń lub czar ofensywny zadaje pewną liczbę obrażeń określaną rzutem kośćmi (k4,k6,k8,k10,k12,k20 i wszelkie ich kombinacje).

Lecznie: postać odzyskuje 1 stan zdrowia na 24 godziny lub w sposób magiczny wg. uznania MG.

Jest to jeden z najbardziej uproszczonych systemów jaki wymyśliłem...
ak tu byłem to działało.....



Helo Me met the Real Me...

Offline Hex

Pewien system autorski
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 19, 2003, 09:18:28 am »
Cechy od 1-10, dzięki temu będziesz mógł robić i zróżnomaicić swoje postacje.

Umiejętności: Powinno ich być w mniarę dużo (walka bronią, i bla bla bla) skala od 1 - 20 oparte na cechach ale na zasadzie że np. majac ceche 5 i poziom trudności 10 odejmujesz ceche od stopnia trudności i wychodzi Ci poziom trudności 5.

Mechanika: rzucamy 10. Średnia ludzka cecha wynosi 5 a umiejętności może nie posiadać. Sukcesy osiągamy jak żucimy wyżej od poziomu trudności.

Magia: czy magia musi być ???

Doświadcznie: średnio 5 na sesje... awans jak w WoD

Stan zdrowia dla każdego człowieka jest taki sam ... a czemu bo każdy CZŁOWIEK WYTRZYMUJE TYLE SAMO !!!

Obrażenia: zależnie od broni !!!

I parę bajerów można przemyśleć ... nie wiem jak tam z magią bo nie wiem jaki to system ... nie wszędzie jest magia ...
Bądź nadzwyczaj drobiazgowy, aż do sztywnej formalności. Bądź niezwykle tajemniczy, aż staniesz się niezgłębiony. W taki sposób możesz stać się panem losu swego przeciwnika."
- Sun Tzu, Sztuka Wojny
"nie ważne kim jesteś, ale kim możesz się stać"

Offline Adam Waśkiewicz

Pewien system autorski
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 20, 2003, 07:46:17 am »
Cytat: "Hex"

Stan zdrowia dla każdego człowieka jest taki sam ... a czemu bo każdy CZŁOWIEK WYTRZYMUJE TYLE SAMO !!!


 Po pierwsze - nie wrzeszcz. Krzykiem nie dodajesz swoim argumentom ani grama wagi.

 Zaś co do kwestii, że każdy człowiek wytrzymuje tyle samo - obejrzyj sobie dowolną walkę bokserów wagi ciężkiej, a potem zastanów się, ile ciosów, jakie tacy zawodnicy wymieniają między sobą, byłbyś w stanie przyjąć na szczękę. Ja prawdopodobnie po pierwszym wylądowałbym na chirurgii.

 Pozdrawiam,
 Adam

Offline Hex

Pewien system autorski
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 23, 2003, 09:59:37 am »
Chodziło mi o kule z pistoletów oczywiście ....
Bądź nadzwyczaj drobiazgowy, aż do sztywnej formalności. Bądź niezwykle tajemniczy, aż staniesz się niezgłębiony. W taki sposób możesz stać się panem losu swego przeciwnika."
- Sun Tzu, Sztuka Wojny
"nie ważne kim jesteś, ale kim możesz się stać"

Offline NemoOne

Pewien system autorski
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 23, 2003, 08:23:47 pm »
Moge ci pomoc, ale nie przez forum, ale mailowo, pisz nemoone3@poczta.onet.pl
Chciałbym spotkać interesujących i wspaniałych ludzi... i ich zabić. Byłbym pierwszym chłopakiem osiedla, który miałby potwierdzonego trupa"

Offline wste

Pewien system autorski
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 24, 2003, 08:28:32 pm »
Proponowałbym gruntowne zapoznanie się z systemami CP2020 i Shadow run. Mimo oczywiście wielu wad są to dla mnie systemu, ktore biją wszystko inne na głowe. Mechanika będąca syntezą ich dwóch byłaby prawie doskonała : )

wste
edwo słoneczko uderzy
W okno złocistym promykiem,
Budzę się hoży i świeży
Z antypaństwowym okrzykiem.
(...)
Niech się ciężarem tym ze mną
Podzieli któryś z rodaków!
Mój Boże ile tam siedzi
Głupich endeckich pismaków.

Tuwim

Offline Adam Waśkiewicz

Pewien system autorski
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 25, 2003, 11:52:02 am »
Cytat: "Hex"
Chodziło mi o kule z pistoletów oczywiście ....


 Skoro "oczywiście", to należało to zaznaczyć. Poza tym także postrzały z broni palnej nie na wszystkich oddziałują tak samo - analogiczny postrzał, nie powodujący znacznej utraty krwi czy natychcmiastowego zejścia może jedynie zmniejszyć nieco wydolność u jednej osoby, podczas gdy inną skutecznie wyeliminuje z akcji - odporność na ból i szok jest w znacznej mierze cechą osobniczą, bynajmniej nie jest tak, jak piszesz, że każdy człowiek wytrzymuje tyle samo.

 Wste:
 
 O ile świat Shadowruna jest kapitalny, o tyle pewne rozwiązania systemowe w nim zastosowane niespecjalnie mi się podobają, ale o tym pisałem już w innym wątku.
 Mechanika, jaka została zastosowana w Cyberpunku oparta jest na systemie FUZION (recenzja już wkrótce na łamach NG RPG), wykorzystana została także ona w kilu innych erpegach, m.in. Cybergenerations, Bubblegum Crisis, i piątej edycji Hero System.

 Pozdrawiam,
 Adam

 

anything