Nie wiem czy masz już jakiś pomysł na mechanikę ale spróbuje coś zaproponować.
Cechy: Ograniczć do minimum. Siła, Zręczność, Siła Woli, Inteligencja i Chryzma. Każda w skali od 1 do 3 (1-standard, 3-boskie)
Umiejętności: Ograniczyć do minimum. Wprowadzić umiejętnoci uniwersalne (np. Walka wręcz, walka bronią białą, łucznictwo, etykieta, kradzież kieszonkowa, otwieranie zamków, skradanie się, nekromancja, alchemia, uniki, kłamanie, wodzenie, wiedza o potworach itp). Każda umiejętnośc zwiazana jest z cehą (walka z Siłą, magia z siłą woli itp) Skala umiejętności 0-20.
System testowania umijetności:
Wartośc cechy związanej z umiejętnościa jest równa ilości k20 jaką się rzuca. Test uznaje się za udany(sukces) jeżeli na conajmniej jednej kości jest wartość równa bądź niższa od wartości testowanej umiejętności +/- modyfikatory wynikające z sytuacji. Jeżeli gracz uzyskał na więcej niż jednej kości wartość równa bądź niższa od wartości testowanej umiejętności (bez modyfikatorów) dostaje premię doświadczenia do tej umiejetności (o tym później). W sytuacji gdy dochodzi do konfrontacji dwóch osób (np BG i BN) wykonuje się test przeciwstawny czyli każdy wykonuje swój test, a wygrywa ten kto ma więcej sukcesów.
Magia: Traktować jak zwykłą umiejętność opartą na sile woli lub inteligencji (w zależności od typu magii). Ograniczyć ilość możliwych do rzucenia dziennie czrów do iloczynu wartości umiejętności i Siły Woli podzielonego przez 10 (wartości umiejętności x Siła Woli)/10
Doświadczeni: Przyznawac jak w systemach WoD, ale gracz może podniść tylko te umiejętności do których otrzymał premię umiejętności. Jeżeli miał 2 sukcesy podnosi wartość umiejętności o 1 za 1 pd, jeżeli 3 sukcesy o 2 za 1 pd.
Stany zdrowia: Każdy ma 10 stanów zdrowia plus po 2 za każdy punkt Siły i 1 za każdy punkt Zręczności. Modyfikatory ujemne pojawiają się dopiero przy ostatnich 10 stanach zdrowia (0 -trup, 1 -20, 2 -18, 3 -16, 4 - 14, 5 -12, 6 -10, 7 - 7, 8 -5, 9 -3,10 -1), czyli postać z siłą 3 i zręcznościa 3 może otrzymać 9 obrażen bez żadnych kar.
Obrażenia: Każda broń lub czar ofensywny zadaje pewną liczbę obrażeń określaną rzutem kośćmi (k4,k6,k8,k10,k12,k20 i wszelkie ich kombinacje).
Lecznie: postać odzyskuje 1 stan zdrowia na 24 godziny lub w sposób magiczny wg. uznania MG.
Jest to jeden z najbardziej uproszczonych systemów jaki wymyśliłem...