trawa

Autor Wątek: Black Ork BSB a zasada uzbrojony po zeby  (Przeczytany 13634 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline trojek84

Black Ork BSB a zasada uzbrojony po zeby
« dnia: Listopad 22, 2006, 11:51:43 pm »
No wlasnie, jak wynika z zasad Black Ork BSB to jedyny BSB ktory moze uzywac dwuraka... tak?
am, tak samo jak ty,
Miasto moje a w nim:
Najpiękniejszy mój świat
Najpiękniejsze dni
Zostawiłem tam, kolorowe sny
Kiedyś zatrzymam czas
I na skrzydłach jak ptak
Będę leciał co sił
Tam, gdzie moje sny,
I warszawskie kolorowe dni

Offline Bigpasiak

Black Ork BSB a zasada uzbrojony po zeby
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 22, 2006, 11:59:23 pm »
nie trojku... to bylo juz niedawno walkowane przy okazji luku dla WE BSB... BSB nie moze uzywac dwuraka w jakiejkolwiek formie... nawet magicznej, bo to nie jest jak np magiczny luk ktory moze byc magicznymi kamieniami a tylko nazywac sie lukiem...(nutka goryczy po prostu musiala sie tu wkrasc :? )

tak wiec odpowiedz brzmi: nie
o prostu musialem to miec...

Cytat: "JJ"
Cytat: "Romano"
Czy mozna grac elementalami ajesli tak to w jakich armiach??


Poddaje sie.

Co to są Elementale w WFB?

Offline QUASSIMODO

Black Ork BSB a zasada uzbrojony po zeby
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 23, 2006, 07:03:24 am »
zasade ma...
ale uzywac moze tylko choppy
za to jak straci sztandar to walczyc o odzyskanie szmatki juz moze uzyc gw albo ahw
'm Gonna stomp'em to dust,I'm gonna grind their bones.I'm gonna burn down dere towns and cities.I'm gonna bash'eads,break faces and jump up and down on da bits dat are left.An'den I'm gonna get really mean.

Offline TruePunk

Black Ork BSB a zasada uzbrojony po zeby
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 23, 2006, 07:30:35 am »
Moze choppy? Wg interpretacji ligi (istnienie slowka 'chose') nie moze wybrac ze uzywa jej tak samo jak nie moze wybrac niczego innego.
W uzycie nie idzie czasem wielka orcza lapa traktowana jak hand weapon? (wiem, absurd)

Offline Bigpasiak

Black Ork BSB a zasada uzbrojony po zeby
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 23, 2006, 08:31:31 am »
niestety wg tego co pisano to nawet po stracie szmaty nie przestaje byc BSB wiec dalej nie moze... ja wiem ze tu lekki brak logiki ale prosze, zapomnijcie o tym... ok?
o prostu musialem to miec...

Cytat: "JJ"
Cytat: "Romano"
Czy mozna grac elementalami ajesli tak to w jakich armiach??


Poddaje sie.

Co to są Elementale w WFB?

Offline trojek84

Black Ork BSB a zasada uzbrojony po zeby
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 23, 2006, 09:51:50 am »
Widzisz, ale tu chodzi o cos innego. WE maja napisane ze herosi maja luki. A Black Ork ma

"na poczatku kazdego combatu, Czarny Ork (unit) moze wybrac aby walczyc jedna choppa (jesli ma tarcze) dwoma choppami albo great weapon"

natomiast BSB (w moim AB!):
"BSB nie moze wybrac ("chose" - slowo oznaczajace wybor ekwipunku, zwrot jednoznaczny, 6 akapitow wyzej jest "chose a GW, etc.") zadnego nie-magicznego ekwipunku poza LA albo HA jezeli moze"

Z tego plyna pewne wnioski:
1. Zasady z mojego AB apropo BSB maja pierszenstwo wzgledem RB jako zasady szczegolne
2. Zasady z mojego AB zabraniaja mi "chose" tzn. wybierac nie-magicznego ekwipunku, a nie z niego kozystac, co oznacza ze moge w 100% kozystac z magicznych dwurakow, ze o choppie nie wspomne poniewaz to jest HW kazdego orka.
3. "uzbrojony po zeby" daje mi mozliwosc wybrania kazdej broni do walki, a nie wybierania kazdej broni przed bitwa, a to roznica.
4. Poparciem tego jest to ze na standardowym wyposazeniu orka jest HW (choppa u orkow, jest napisane wyraznie ze choppa to HW w kazdym aspekcie, orki nie maja HW, maja tylko choppe), a zgodnie ze slowami "zadnego nie-magicznego ekwipunku poza LA albo HA jezeli moze", nie moglby wybierac HW, ale uzywa go bo ma go na wyposazeniu! To samo tyczy sie 2x choppa i GW - moze uzywac bo ma na wyposazeniu.
5. Jest to celowe ze strony GW, bo jak przeczytacie w opisie "uzbrojonych po zeby" BO zawsze zabiera ze soba wszystko, a BSB nie moze "chose" przed bitwa (tzn. nie moze kozystac z opcji zakupu broni za odpowiednie pkt) co jest poprawne fluffowo i zgodne z zasadami)


To jest moim zdaniem jedyna dopuszczalna wykladnia literalna tych zasad, dla celow naukowych :p podam jeszcze oryginal z AB:

BSB: "The BSB cannot choose any non-magical equipment except for light or heavy armour as appropriate. They may be mounted as normal"

Armed ta da teef: "As a rule, BO tend to turn up to battle with as many weapons as they can carry. Evry BO prides himself on the breadth and depth of his arsenal, from small choppas kept handy for close encounters wuth little 'uns, to larger, two handed armaments for bludgeoning more stubborn foes. At the start of each combat, a unit of BO can CHOSE TO FIGHT either with single choppa (in the case they have shield, two choppas or with a great weapon. If a BO character choose a magic weapn, he loses the benefit of this special rule"
am, tak samo jak ty,
Miasto moje a w nim:
Najpiękniejszy mój świat
Najpiękniejsze dni
Zostawiłem tam, kolorowe sny
Kiedyś zatrzymam czas
I na skrzydłach jak ptak
Będę leciał co sił
Tam, gdzie moje sny,
I warszawskie kolorowe dni

Offline Scimitar

Black Ork BSB a zasada uzbrojony po zeby
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 23, 2006, 10:44:47 am »
To co przytaczasz, to jest jak najbardziej poprawne tłumaczenie angielskiej wersji tej zasady (bo tutaj choose wprost oznaczało wybieranie broni, jak ją kupujesz herosowi, a nie broni do walki). Ale niestety LS zdecydowało inaczej, moim zdaniem w tym wypadku błędnie - ich sprawa, nie moja.
cimi GG 4417905
Podziwiajcie mroczną gębę prawdziwego Dark Elfa ;)
http://www.kgb.draconis.prv.pl

KAZALI WYCIĄĆ CRISTIANO RONALDO - NO CO ZA KRAJ !! Jutro będzie coś lepszego :D

Offline Kołata

Black Ork BSB a zasada uzbrojony po zeby
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 23, 2006, 10:56:16 am »
Generalnie moje zdanie jest takie:

Albo BSB może używać łuku, GW, lancy (wiadomo w jakich przypadkach), albo nie. Albo wszyscy, albo nikt. Na to wskazuje logika.

Pozdr!
eźdźcy Hardkoru jadą do oporu!!

Offline trojek84

Black Ork BSB a zasada uzbrojony po zeby
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 23, 2006, 11:32:13 am »
TO jest jakas pomylka... BSB moze uzywac, ale nie moze brac tego ekwipunku (przynajmniej tak jest w moim AB, nie iwem jak jest w RB, ale mi to ze tak powiem... nie interesi) i co to za pomysl udowandiac ze jest inaczej?
am, tak samo jak ty,
Miasto moje a w nim:
Najpiękniejszy mój świat
Najpiękniejsze dni
Zostawiłem tam, kolorowe sny
Kiedyś zatrzymam czas
I na skrzydłach jak ptak
Będę leciał co sił
Tam, gdzie moje sny,
I warszawskie kolorowe dni

Offline Marys

Black Ork BSB a zasada uzbrojony po zeby
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 23, 2006, 03:29:17 pm »
Cytuj
Albo BSB może używać łuku, GW, lancy (wiadomo w jakich przypadkach), albo nie. Albo wszyscy, albo nikt. Na to wskazuje logika.

Ten argumen jest raczej nielogiczny w swietle zasady BO.
Jeśli chodzi o słowo choose to z mojej marnej wiedzy lingwistycznej wynika ze oznacza wybrac.
BO nie wybiera broni (w znaczeniu choose) przed bitwa. On ja juz ma, on ja "use" nie "choose" a to jest roznica. W zasadach nie ma mowy o use, czyli uzywaniu.

Offline Bachmat

Black Ork BSB a zasada uzbrojony po zeby
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 23, 2006, 03:50:34 pm »
Ja nie rozumiem - czy Wy naprwdę chcecie, żeby ktoś trzymający sztandar machał dwurakiem? :?
Nieporuszony niczym góra, niepowstrzymany niczym ogień, spokojny niczym las, zwinny niczym wiatr. Na niebie i na ziemi tylko mnie należy się podziw."

- Motto na sztandarze Takeda Shingen

Offline kanibal

Black Ork BSB a zasada uzbrojony po zeby
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 23, 2006, 04:00:14 pm »
Cytat: "Bachmat"
Ja nie rozumiem - czy Wy naprwdę chcecie, żeby ktoś trzymający sztandar machał dwurakiem? :?

ja tez tego nie rozumiem, ale taka abstrakcyjna dyskusja bedzie sie dotyczac poki WE bsb bedzie strzelac z luku
pozdr

Offline Marys

Black Ork BSB a zasada uzbrojony po zeby
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 23, 2006, 04:26:14 pm »
Ja naprawde nie rozumiem- czy Wy nie potraficie sobie wyobrazic ze sztandar to nie musza byc gacie na patyku a np. jakies trofeum przymocowane do plecow.

Barbarossa

  • Gość
Black Ork BSB a zasada uzbrojony po zeby
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 23, 2006, 05:34:47 pm »
My uważamy, że "choose" odnosi się zarówno do nabywania ekwipunku, jak i do wybierania, którą bronią chce się walczyć w walce wręcz.

Choppy u orków zastępują hand weapony i każdy ork walczy choppą zamiast hand weapona.

Jeśli GW nie uwzględni tych kwestii w swoim nadchodzącym FAKu, albo nie pokaże nam wcale FAKa w ciągu nadchodzących miesięcy, Lista Sędziowska może odczuć silną potrzebę sfalandyzowania zasad dotyczących broni i BSB.

Offline bless

Black Ork BSB a zasada uzbrojony po zeby
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 24, 2006, 06:58:49 am »
A jak wyglada sytuacja z BSB po stracie sztandaru? Czy wtedy moze uzywac dwuraka, albo dodatkowej choppy? Jest jakies oficjalne stanowisko w tej kwestii? Bo juz w tym temacie widze, ze zdania sa podzielone...
img]http://i12.photobucket.com/albums/a235/blessio/bykomstop.gif[/img]

"Więc gdy się zdarzy chłopcom
Rasę napotkać obcą
Armatnie mięso zmienią
w krwisty befsztyk
Tak jest !"

 

anything