Autor Wątek: Black Ork BSB a zasada uzbrojony po zeby  (Przeczytany 13574 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline TomCio

  • Zbrojmistrz bracki
  • *****
  • Wiadomości: 1 139
  • Total likes: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • Goryl we mgle
Black Ork BSB a zasada uzbrojony po zeby
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 24, 2006, 07:27:17 am »
Kuźwa, niema nigdzie napisane że niemoże używać dwuraka, jest napisane, że niemożna wykupić, LUDZIE! Gdyby niemógł machać dwurakiem, to by napisali przy nim tak samo jak przy WE BSB napisali, że traci tą zasade  :roll: .
przykucnął z twarzą o kilka cali od tropu, a potem wpatrzył się w półmrok poszycia..

Offline Bachmat

Black Ork BSB a zasada uzbrojony po zeby
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 24, 2006, 10:30:25 am »
Cytat: "bless"
A jak wyglada sytuacja z BSB po stracie sztandaru? Czy wtedy moze uzywac dwuraka, albo dodatkowej choppy? Jest jakies oficjalne stanowisko w tej kwestii? Bo juz w tym temacie widze, ze zdania sa podzielone...


Dla mnie dość oczywiste - tracąc sztandar, hero praktycznie przestaje być BSB. Czyli normalnie może machać dwurakiem, walczyć dwiemia brońmi i co tam jeszcze chce ;)
Nieporuszony niczym góra, niepowstrzymany niczym ogień, spokojny niczym las, zwinny niczym wiatr. Na niebie i na ziemi tylko mnie należy się podziw."

- Motto na sztandarze Takeda Shingen

Offline trojek84

Black Ork BSB a zasada uzbrojony po zeby
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 24, 2006, 01:18:33 pm »
Cytat: "TomCio"
Kuźwa, niema nigdzie napisane że niemoże używać dwuraka, jest napisane, że niemożna wykupić, LUDZIE! Gdyby niemógł machać dwurakiem, to by napisali przy nim tak samo jak przy WE BSB napisali, że traci tą zasade  :roll: .


W rzeczy samej o tym mowie! Klopotliwe "choose" odnosi sie wybierania poniewaz calosc opisu wyglada tak:

"<heros> may choose great axe (+6 pkt) etc."

W piec akapitow nizej jest

"The BSB cannot choose any..."

Trzeba wiec zalozyc ze skoro jest to jedna zasada to uzyty w niej wyraz CHOOSE musi w obydwu przypadkach znaczyc dokladnie to samo!

Wszelka logika nakazuje to tak traktowac, wynika z tego ze BO montuje banner na plecach, albo jego baner jest wielki ciezki i daje mu +2(+1)S tlumaczenie dowolne, ale BO BSB moze w 100% uzywac GW!

Malo tego, BO moze uzywac dwoch broni (choc sa chopami) nawet jak jezdzi na swini, choc normalnie nie mozna. To wynika z jego specjalnych zasad, nie mam pojecia po co ktokolwiek temu sie wzbrania...


Lepiej niech LS zacznie wymyslac jak teraz chce uczynic fanatykow odpornych na czary hand of gork i waaagh! bo zaczelo to dzialac na all friendly units i jest to ruch w kierunku wroga a nie szarza...
am, tak samo jak ty,
Miasto moje a w nim:
Najpiękniejszy mój świat
Najpiękniejsze dni
Zostawiłem tam, kolorowe sny
Kiedyś zatrzymam czas
I na skrzydłach jak ptak
Będę leciał co sił
Tam, gdzie moje sny,
I warszawskie kolorowe dni

Offline bless

Black Ork BSB a zasada uzbrojony po zeby
« Odpowiedź #18 dnia: Listopad 24, 2006, 01:37:30 pm »
Cytat: "trojek84"
ale BO BSB moze w 100% uzywac GW!


Trojku, nie zaperzałbym sie tak na Twoim miejscu i nie uzywal tak kategorycznych i nienegocjowalnych stwierdzen, jak"na 100%". Ja jestem za tym, by BO mogl machac dwurakiem, ale nie dziwie sie, ze wiele osob ma co do tego watpliwosci. Odrobine szacunku dla tych ludzi, dla ich inteligencji, doswiadczenia i dobrych checi. Rozmawiajmy, dyskutujmy - ustalmy kompromis.
Z calym szacunkiem, ale nie masz monopolu na prawdy objawione. Twoja postawa nie sprzyja porozumieniu.
img]http://i12.photobucket.com/albums/a235/blessio/bykomstop.gif[/img]

"Więc gdy się zdarzy chłopcom
Rasę napotkać obcą
Armatnie mięso zmienią
w krwisty befsztyk
Tak jest !"

Barbarossa

  • Gość
Black Ork BSB a zasada uzbrojony po zeby
« Odpowiedź #19 dnia: Listopad 24, 2006, 01:40:48 pm »
Cytat: "trojek84"

Lepiej niech LS zacznie wymyslac jak teraz chce uczynic fanatykow odpornych na czary hand of gork i waaagh! bo zaczelo to dzialac na all friendly units i jest to ruch w kierunku wroga a nie szarza...


Nie zamierzamy.

A co do GW - odnosimy "choose" do tego, co uważamy za stosowne, żeby zasady zachowały jaką taką spójność.

Offline TomCio

  • Zbrojmistrz bracki
  • *****
  • Wiadomości: 1 139
  • Total likes: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • Goryl we mgle
Black Ork BSB a zasada uzbrojony po zeby
« Odpowiedź #20 dnia: Listopad 24, 2006, 01:57:26 pm »
Jak narazie powinno być, że może bić z dwuraka, a jak GW wyda FAQ, albo jakąś errante, czy coś i tam będzie napisane, że nie może używać dwuraka, to wtedy będzie wszystko dobrze.
przykucnął z twarzą o kilka cali od tropu, a potem wpatrzył się w półmrok poszycia..

Barbarossa

  • Gość
Black Ork BSB a zasada uzbrojony po zeby
« Odpowiedź #21 dnia: Listopad 24, 2006, 02:01:52 pm »
Przepraszam, ale podjęliśmy już decyzję w tej kwestii. Uważamy, że do casu wydana FAQa w tej kwestii rozsądne jest odnieść "choose" zawarte w opisie zasad BSB do zasady specjalnej BO armed to da teeth -
ponieważ"armed to da teeth" zastępuje w wypadku black orka nabywanie zwykłego sprzętu do walki wręcz.

Offline TomCio

  • Zbrojmistrz bracki
  • *****
  • Wiadomości: 1 139
  • Total likes: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • Goryl we mgle
Black Ork BSB a zasada uzbrojony po zeby
« Odpowiedź #22 dnia: Listopad 24, 2006, 02:10:04 pm »
Eee tam, dyskryminacja czarnuchów i tyle  ;) .
przykucnął z twarzą o kilka cali od tropu, a potem wpatrzył się w półmrok poszycia..

Offline bless

Black Ork BSB a zasada uzbrojony po zeby
« Odpowiedź #23 dnia: Listopad 24, 2006, 02:11:07 pm »
Cytat: "Barbarossa"
Przepraszam, ale podjęliśmy już decyzję w tej kwestii. Uważamy, że do casu wydana FAQa w tej kwestii rozsądne jest odnieść "choose" zawarte w opisie zasad BSB do zasady specjalnej BO armed to da teeth -
ponieważ"armed to da teeth" zastępuje w wypadku black orka nabywanie zwykłego sprzętu do walki wręcz.


OK, moge to zrozumiec. Ale co kiedy BSB przestanie byc BSB? Moze wtedy uzywac dwuraka i dodatkowej choppy?
img]http://i12.photobucket.com/albums/a235/blessio/bykomstop.gif[/img]

"Więc gdy się zdarzy chłopcom
Rasę napotkać obcą
Armatnie mięso zmienią
w krwisty befsztyk
Tak jest !"

Offline Bachmat

Black Ork BSB a zasada uzbrojony po zeby
« Odpowiedź #24 dnia: Listopad 24, 2006, 03:19:34 pm »
Cytat: "bless"
Ale co kiedy BSB przestanie byc BSB? Moze wtedy uzywac dwuraka i dodatkowej choppy?


W pierwszym pytaniu zawarłeś odpowiedź na drugie ;)  8) Skoro przestaje być BSB, to co mu może zabronić używać?? (Chyba, że stwierdzicie, iż tracąc sztandar NIE przestaje być BSB. Ale byłbym zaskoczony taką interpretacją :) )
Nieporuszony niczym góra, niepowstrzymany niczym ogień, spokojny niczym las, zwinny niczym wiatr. Na niebie i na ziemi tylko mnie należy się podziw."

- Motto na sztandarze Takeda Shingen

Offline Remo

Black Ork BSB a zasada uzbrojony po zeby
« Odpowiedź #25 dnia: Listopad 24, 2006, 03:41:25 pm »
Cytat: "Bachmat"
Cytat: "bless"
Ale co kiedy BSB przestanie byc BSB? Moze wtedy uzywac dwuraka i dodatkowej choppy?


W pierwszym pytaniu zawarłeś odpowiedź na drugie ;)  8) Skoro przestaje być BSB, to co mu może zabronić używać?? (Chyba, że stwierdzicie, iż tracąc sztandar NIE przestaje być BSB. Ale byłbym zaskoczony taką interpretacją :) )


No niestety BSB jest BSB nawet jeśli mu ten sztandar zdepczą, podrą, spalą a popiół zrzucą z wieży. Takie zasady.
RZEKAŻ 1% PODATKU NA LEŚNE ELFY.
Program Walki z Biedą.

Offline Bachmat

Black Ork BSB a zasada uzbrojony po zeby
« Odpowiedź #26 dnia: Listopad 24, 2006, 03:52:10 pm »
Cytat: "Remo"
Cytat: "Bachmat"
Cytat: "bless"
Ale co kiedy BSB przestanie byc BSB? Moze wtedy uzywac dwuraka i dodatkowej choppy?


W pierwszym pytaniu zawarłeś odpowiedź na drugie ;)  8) Skoro przestaje być BSB, to co mu może zabronić używać?? (Chyba, że stwierdzicie, iż tracąc sztandar NIE przestaje być BSB. Ale byłbym zaskoczony taką interpretacją :) )


No niestety BSB jest BSB nawet jeśli mu ten sztandar zdepczą, podrą, spalą a popiół zrzucą z wieży. Takie zasady.


Naprawdę? Ja niczego takiego nie znalazłem. Jest nawet informacja, żeby zastąpić figurkę ze sztandarem, taką, która go nie posiada. Battle Standard Bearer - czyli heros niosący sztandar. Przestaje nieść sztandar, przestaje być BSB.
Nieporuszony niczym góra, niepowstrzymany niczym ogień, spokojny niczym las, zwinny niczym wiatr. Na niebie i na ziemi tylko mnie należy się podziw."

- Motto na sztandarze Takeda Shingen

Offline Zox

Black Ork BSB a zasada uzbrojony po zeby
« Odpowiedź #27 dnia: Listopad 24, 2006, 05:01:57 pm »
Cytat: "Bachmat"


Naprawdę? Ja niczego takiego nie znalazłem. Jest nawet informacja, żeby zastąpić figurkę ze sztandarem, taką, która go nie posiada. Battle Standard Bearer - czyli heros niosący sztandar. Przestaje nieść sztandar, przestaje być BSB.


Czyli przestaje dawać przerzuty?
quote="Bartez"]był bardzo wulgarny, pisał w podpisie moje zdanie "A ja mam na vavku Mangekyou Sharingana" który miał Itachi"; pawłow także powinien dostac choćby ostrzeżenie za tego "penisa" na avku[/quote]

Offline Bachmat

Black Ork BSB a zasada uzbrojony po zeby
« Odpowiedź #28 dnia: Listopad 24, 2006, 05:13:43 pm »
Cytat: "Zox"
Cytat: "Bachmat"


Naprawdę? Ja niczego takiego nie znalazłem. Jest nawet informacja, żeby zastąpić figurkę ze sztandarem, taką, która go nie posiada. Battle Standard Bearer - czyli heros niosący sztandar. Przestaje nieść sztandar, przestaje być BSB.


Czyli przestaje dawać przerzuty?


To jest akurat oczywiste. "All friendly units within 12" of the battle standard" (a nie battle standard bearer)

Mniej oczywisty jest zapis dotyczący +1 do CR za... no właśnie: "If he is in teh front rank... itd." zatem za herosa, a nie sztandar, będąc bardzo literalnym. Czyli gdyby Remo miał rację, to nawet jak się nie straci sztandaru, a żyje hero, mamy bonus. A to przecież zupełnie nie jest zgodne z duchem zasad.

Zatem BSB, tracąc sztandar, przestaje być BSB. Czyli Ork może wtedy normalnie używać swoich zabawek :D
Nieporuszony niczym góra, niepowstrzymany niczym ogień, spokojny niczym las, zwinny niczym wiatr. Na niebie i na ziemi tylko mnie należy się podziw."

- Motto na sztandarze Takeda Shingen

Offline trojek84

Black Ork BSB a zasada uzbrojony po zeby
« Odpowiedź #29 dnia: Listopad 25, 2006, 11:24:29 am »
Cytat: "bless"
Cytat: "trojek84"
ale BO BSB moze w 100% uzywac GW!


Trojku, nie zaperzałbym sie tak na Twoim miejscu i nie uzywal tak kategorycznych i nienegocjowalnych stwierdzen, jak"na 100%". Ja jestem za tym, by BO mogl machac dwurakiem, ale nie dziwie sie, ze wiele osob ma co do tego watpliwosci. Odrobine szacunku dla tych ludzi, dla ich inteligencji, doswiadczenia i dobrych checi. Rozmawiajmy, dyskutujmy - ustalmy kompromis.
Z calym szacunkiem, ale nie masz monopolu na prawdy objawione. Twoja postawa nie sprzyja porozumieniu.


Bless zawsze podziwiałem Twoje zamiłowanie do przypinania ludziom łatek w każdej możliwej sytuacji, choć fakt, czasem to utrudnia współżycie z Tobą, jednak bez tych drobnych wcinek chyba byś nie był sobą.

Barb, ufam że nie sam to wymyślasz, więc chce żebyś wiedział że do Ciebie nie mam co do zasad żadnych zastrzeżeń. Jednak np. szafa na priv oficjalnie sie przyznaje do polhammeroyzowania... To takie wypaczanie zasad. Moje nienegocjowalne stanowisko wynika z tego, że jak się w VI ed. pytałem "czy..." to zawsze było na minus dla goblinów. Jestem ciekaw ilu członków, poza Barbem, szanownej LS wogole zainteresowało się wspominaną stroną 50 AB O&G przed opowiedzeniem się za takim rozwiązaniem... jest wyraźnie napisane że nie może choose, jest to napisane linijke po tym jak jest napisane co może choose każdy inny heroes... choose =/= use... prosta wykładnia literalna prowadzi do takiego wniosku, skąd więc takie stanowisko LS? Nie wiem, ale już sie przyzwyczaiłem...
am, tak samo jak ty,
Miasto moje a w nim:
Najpiękniejszy mój świat
Najpiękniejsze dni
Zostawiłem tam, kolorowe sny
Kiedyś zatrzymam czas
I na skrzydłach jak ptak
Będę leciał co sił
Tam, gdzie moje sny,
I warszawskie kolorowe dni