trawa

Autor Wątek: Black Ork BSB a zasada uzbrojony po zeby  (Przeczytany 13572 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marys

Black Ork BSB a zasada uzbrojony po zeby
« Odpowiedź #30 dnia: Listopad 25, 2006, 03:12:21 pm »
Cytuj
Przepraszam, ale podjęliśmy już decyzję w tej kwestii.


O kurde... Jestem pod wrazeniem autorytetu...


Cytuj
A co do GW - odnosimy "choose" do tego, co uważamy za stosowne, żeby zasady zachowały jaką taką spójność.


To jest macenie i ZMIENIANIE zasd.

Offline b_sk

Black Ork BSB a zasada uzbrojony po zeby
« Odpowiedź #31 dnia: Listopad 25, 2006, 04:47:50 pm »
Jestem graczem O&G i prawdę mówiąc nie rozumiem powodu tej kłótni. Jeśli nawet wg zasad BO BSB mógłby wymachiwać dwurakiem to byłaby to kwestia źle napisanych zasad, a nie zamierzonego podejścia twórców armybooka. Więc po jaką cholerę spierać się o to, że LS naprawiła źle napisaną zasadę, tak, żeby była dobra i jeszcze udowodniła to w całkiem sensowny sposób, a nie tylko "tak jest, bo inaczej byłoby głupio". To jast jakaś kwestia honoru, że im bardziej nagniemy źle napisaną zasadę tym lepiej? Siada sobie kilku zapaleńców i opowiadają o tym kto używał GW na BSB, a kto spuścił 4 razy tą samą kometę z jednego RiPa?
Nażarte komunistyczną truflą dzikie świnie zdradziecko ryją zdrową tkankę polskiej racji stanu

Offline trojek84

Black Ork BSB a zasada uzbrojony po zeby
« Odpowiedź #32 dnia: Listopad 25, 2006, 05:13:49 pm »
A dlaczego kwestia zle napisanych zasad, a nie wyjatek od zasady ze BSB nie moze dwuraka uzywac? Ja bym chcial uslyszec sensowne uzasadnienie, a to z calym szacunkiem dla Barba i LS, jest kiepskie...
am, tak samo jak ty,
Miasto moje a w nim:
Najpiękniejszy mój świat
Najpiękniejsze dni
Zostawiłem tam, kolorowe sny
Kiedyś zatrzymam czas
I na skrzydłach jak ptak
Będę leciał co sił
Tam, gdzie moje sny,
I warszawskie kolorowe dni

JJ

  • Gość
Black Ork BSB a zasada uzbrojony po zeby
« Odpowiedź #33 dnia: Listopad 25, 2006, 07:00:26 pm »
Cytat: "trojek84"
A dlaczego kwestia zle napisanych zasad, a nie wyjatek od zasady ze BSB nie moze dwuraka uzywac? Ja bym chcial uslyszec sensowne uzasadnienie, a to z calym szacunkiem dla Barba i LS, jest kiepskie...


Może ja spróbuję?

1 - Chorąży nie może używać dwuraka. (Domyślenego uzasadnienia nie podaję)

2 - Chorąży utraciwszy sztandar nadal jest chorążym. (Mimo, że nikt już się go nie słucha, bo nie ma sztandaru)

3 - Nadal więc nie może używać dwuraka. (Narzucające się pytanie - czy nadal daje +1do CR za to, że jest chorążym - w innym temacie)

Offline trojek84

Black Ork BSB a zasada uzbrojony po zeby
« Odpowiedź #34 dnia: Listopad 25, 2006, 07:46:35 pm »
Cytat: "JJ"

Może ja spróbuję?

1 - Chorąży nie może używać dwuraka. (Domyślenego uzasadnienia nie podaję)

2 - Chorąży utraciwszy sztandar nadal jest chorążym. (Mimo, że nikt już się go nie słucha, bo nie ma sztandaru)

3 - Nadal więc nie może używać dwuraka. (Narzucające się pytanie - czy nadal daje +1do CR za to, że jest chorążym - w innym temacie)


Dziki! Jeszcze jakbys przeczytal pytanie i wiedzial o co mi chodzilo to byloby extra :) JJ ja pytam czemu Black Ork BSB nie moze uzywac dwuraka, zajzyj na poczatek rozwazan, tam przeczytasz moj paruakapitowy wywod na temat: Black Ork BSB nie moze "choose" GW ale moze use "GW" :)
am, tak samo jak ty,
Miasto moje a w nim:
Najpiękniejszy mój świat
Najpiękniejsze dni
Zostawiłem tam, kolorowe sny
Kiedyś zatrzymam czas
I na skrzydłach jak ptak
Będę leciał co sił
Tam, gdzie moje sny,
I warszawskie kolorowe dni

JJ

  • Gość
Black Ork BSB a zasada uzbrojony po zeby
« Odpowiedź #35 dnia: Listopad 25, 2006, 08:03:22 pm »
Cytat: "trojek84"
Cytat: "JJ"

Może ja spróbuję?

1 - Chorąży nie może używać dwuraka. (Domyślenego uzasadnienia nie podaję)

2 - Chorąży utraciwszy sztandar nadal jest chorążym. (Mimo, że nikt już się go nie słucha, bo nie ma sztandaru)

3 - Nadal więc nie może używać dwuraka. (Narzucające się pytanie - czy nadal daje +1do CR za to, że jest chorążym - w innym temacie)


Dziki! Jeszcze jakbys przeczytal pytanie i wiedzial o co mi chodzilo to byloby extra :) JJ ja pytam czemu Black Ork BSB nie moze uzywac dwuraka, zajzyj na poczatek rozwazan, tam przeczytasz moj paruakapitowy wywod na temat: Black Ork BSB nie moze "choose" GW ale moze use "GW" :)




Cytat: "trojek84"
....
"na poczatku kazdego combatu, Czarny Ork (unit) moze wybrac aby walczyc jedna choppa (jesli ma tarcze) dwoma choppami albo great weapon"

natomiast BSB (w moim AB!):
"BSB nie moze wybrac ("chose" - slowo oznaczajace wybor ekwipunku, zwrot jednoznaczny, 6 akapitow wyzej jest "chose a GW, etc.") zadnego nie-magicznego ekwipunku poza LA albo HA jezeli moze"

Z tego plyna pewne wnioski:
1. Zasady z mojego AB apropo BSB maja pierszenstwo wzgledem RB jako zasady szczegolne
2. Zasady z mojego AB zabraniaja mi "chose" tzn. wybierac nie-magicznego ekwipunku, a nie z niego kozystac, co oznacza ze moge w 100% kozystac z magicznych dwurakow, ze o choppie nie wspomne poniewaz to jest HW kazdego orka.
3. "uzbrojony po zeby" daje mi mozliwosc wybrania kazdej broni do walki, a nie wybierania kazdej broni przed bitwa, a to roznica.
4. Poparciem tego jest to ze na standardowym wyposazeniu orka jest HW (choppa u orkow, jest napisane wyraznie ze choppa to HW w kazdym aspekcie, orki nie maja HW, maja tylko choppe), a zgodnie ze slowami "zadnego nie-magicznego ekwipunku poza LA albo HA jezeli moze", nie moglby wybierac HW, ale uzywa go bo ma go na wyposazeniu! To samo tyczy sie 2x choppa i GW - moze uzywac bo ma na wyposazeniu.
5. Jest to celowe ze strony GW, bo jak przeczytacie w opisie "uzbrojonych po zeby" BO zawsze zabiera ze soba wszystko, a BSB nie moze "chose" przed bitwa (tzn. nie moze kozystac z opcji zakupu broni za odpowiednie pkt) co jest poprawne fluffowo i zgodne z zasadami)


To jest moim zdaniem jedyna dopuszczalna wykladnia literalna tych zasad, dla celow naukowych :p podam jeszcze oryginal z AB:

BSB: "The BSB cannot choose any non-magical equipment except for light or heavy armour as appropriate. They may be mounted as normal"

Armed ta da teef: "As a rule, BO tend to turn up to battle with as many weapons as they can carry. Evry BO prides himself on the breadth and depth of his arsenal, from small choppas kept handy for close encounters wuth little 'uns, to larger, two handed armaments for bludgeoning more stubborn foes. At the start of each combat, a unit of BO can CHOSE TO FIGHT either with single choppa (in the case they have shield, two choppas or with a great weapon. If a BO character choose a magic weapn, he loses the benefit of this special rule"



Trojkuniu, najsłodszy.
Ja od roku czytam takie teksty w sprawie uzbrojenia BSB

, co oznacza ze moge w 100% kozystac z magicznych dwurakow,

Czy łuków dla BSB...

Przytaczałem swego czasu tabuny uściśleń, FAQów które stopniowo wypadają z netu....

Mogę chyba już tylko napisać,

Bo kurna BSB nie może używać dwuraków.

Kroniki 2001? Na początek?

Offline TruePunk

Black Ork BSB a zasada uzbrojony po zeby
« Odpowiedź #36 dnia: Listopad 25, 2006, 08:24:24 pm »
JJ: a co ja musze napisac zebys tak ladnie sie domnie zwracaaal? :-p

JJ

  • Gość
Black Ork BSB a zasada uzbrojony po zeby
« Odpowiedź #37 dnia: Listopad 25, 2006, 08:30:51 pm »
Cytat: "TruePunk"
JJ: a co ja musze napisac zebys tak ladnie sie domnie zwracaaal? :-p


W zasadzie stwierdzenie, że BSB może używać dwuraka wystarcza.

Próbowałem cos dopisać do tamtego postu, ale forum faluje.


Kroniki 2001 na początek, przy Treasures of the old ones.
Jeśli napiszesz, że z tego wynika, że że BSB nie może brać magicznego łuku, też coś o "TruPunkuniach" zacznę bełkotać.

Ogólnie, używanie przeze mnie zdrobnień jest ostatnim stadium przed atakiem szału...

Więc na wszelki wypadek spadam...
Dlaczego kurna nie gram teraz w Poznaniu... :(

Offline QUASSIMODO

Black Ork BSB a zasada uzbrojony po zeby
« Odpowiedź #38 dnia: Listopad 25, 2006, 08:41:48 pm »
bo dzieki temu mozesz sobie kulturalnie pozdrabniac 8)
'm Gonna stomp'em to dust,I'm gonna grind their bones.I'm gonna burn down dere towns and cities.I'm gonna bash'eads,break faces and jump up and down on da bits dat are left.An'den I'm gonna get really mean.

Offline trojek84

Black Ork BSB a zasada uzbrojony po zeby
« Odpowiedź #39 dnia: Listopad 25, 2006, 09:14:35 pm »
Cytat: "Trojek"
1. BSB: "The BSB cannot choose any non-magical equipment except for light or heavy armour as appropriate. They may be mounted as normal"

2. Armed ta da teef: "As a rule, BO tend to turn up to battle with as many weapons as they can carry. Evry BO prides himself on the breadth and depth of his arsenal, from small choppas kept handy for close encounters wuth little 'uns, to larger, two handed armaments for bludgeoning more stubborn foes. At the start of each combat, a unit of BO can CHOOSE TO FIGHT either with single choppa (in the case they have shield, two choppas or with a great weapon. If a BO character choose a magic weapn, he loses the benefit of this special rule"


Sluchaj mnie uwaznie i zanim nakrzyczysz pomysl:

Zasada nr 1 jest zasada lex specialis do zasady BSB. Nie wazne co mowi RB/Kroniki, orczy BSB ma zasade ze nie moze choose nie-magicznych bronii, zwrot choose jest uzyty w kontekscie wybierania ekwipuunku dla orczych herosow. To sa fakty, poczytaj AB O&G!

Skoro nie moze choose, to nie moze isc z tym na bitwe.

ALE: zasada nr 2 mowi ze on bez choose przed bitwa broni moze wybrac okreslone bronie - choose to fight - co jest czyms zupelnie innym niz choose jako ekwipunek.

Jacek jak uwazasz ze sie myle to chociaz przeczytaj to tyle razy az zrozumiesz o co mi chodzi i wtedy odpisz.
am, tak samo jak ty,
Miasto moje a w nim:
Najpiękniejszy mój świat
Najpiękniejsze dni
Zostawiłem tam, kolorowe sny
Kiedyś zatrzymam czas
I na skrzydłach jak ptak
Będę leciał co sił
Tam, gdzie moje sny,
I warszawskie kolorowe dni

JJ

  • Gość
Black Ork BSB a zasada uzbrojony po zeby
« Odpowiedź #40 dnia: Listopad 25, 2006, 09:32:40 pm »
Cytat: "trojek84"
Cytat: "Trojek"
1. BSB: "The BSB cannot choose any non-magical equipment except for light or heavy armour as appropriate. They may be mounted as normal"

2. Armed ta da teef: "As a rule, BO tend to turn up to battle with as many weapons as they can carry. Evry BO prides himself on the breadth and depth of his arsenal, from small choppas kept handy for close encounters wuth little 'uns, to larger, two handed armaments for bludgeoning more stubborn foes. At the start of each combat, a unit of BO can CHOOSE TO FIGHT either with single choppa (in the case they have shield, two choppas or with a great weapon. If a BO character choose a magic weapn, he loses the benefit of this special rule"


Sluchaj mnie uwaznie i zanim nakrzyczysz pomysl:

Zasada nr 1 jest zasada lex specialis do zasady BSB. Nie wazne co mowi RB/Kroniki, orczy BSB ma zasade ze nie moze choose nie-magicznych bronii, zwrot choose jest uzyty w kontekscie wybierania ekwipuunku dla orczych herosow. To sa fakty, poczytaj AB O&G!

Skoro nie moze choose, to nie moze isc z tym na bitwe.

ALE: zasada nr 2 mowi ze on bez choose przed bitwa broni moze wybrac okreslone bronie - choose to fight - co jest czyms zupelnie innym niz choose jako ekwipunek.

Jacek jak uwazasz ze sie myle to chociaz przeczytaj to tyle razy az zrozumiesz o co mi chodzi i wtedy odpisz.



Zacytuję podpis Quassimodo.

I'm Gonna stomp'em to dust,I'm gonna grind their bones.I'm gonna burn down dere towns and cities.I'm gonna bash'eads,break faces and jump up and down on da bits dat are left.An'den I'm gonna get really mean.



Możesz mi wierzyć, lub nie, rozumiem wszystkie kroniki, a AB do O&G leży otwarty na półce. Czytałem i rozumiem.
Ja nawet wierzę, że ten BO BSB jest tym żelastwem obwieszony po zęby.

Nie może używać ani normalnych ani magicznych dwuraków.
Nie mam pojęcia o czym piszesz.
Musisz mi to wyjaśnić prościej, dlaczego piszesz, że nieważne jest to co piszą w kronikach. A ważne są jakieś dziwne fakty i zasady specjalne, które póki nie zacząłeś z nich wywodzić możliwości używania magicznego dwuraka całkiem dobrze rozumiałem - i nic takiego i nich nie wynikało.

Offline trojek84

Black Ork BSB a zasada uzbrojony po zeby
« Odpowiedź #41 dnia: Listopad 25, 2006, 10:05:09 pm »
Dobra, a wiec po woli.

ZASADA: BSB nie moze uzywac GW.

Jest to zasada wynikajaca z RB.  RB zawiera duzo zasad, ktore sa zmieniane w AB dla poszczegolnych armii. Np. wedlug RB ruch po trudnym terenie jest obcinany o 1/2, natomiast AB do goblinow zawiera spider ridersow, oni maja zasade ze nie traca 1/2 ruchu na trudnym terenie.

Stad plynie prosty wniosek, kazda zasada zapisana w RB, jest zasada ogolna do calego systemu i jako taka moze byc zmieniona przez zasade szczegolna, a ktoryms z AB.

Tak tez jest w tym przypadku, zasady ogolne co do uzbrojenia BSB zostaly zastapione zasadami ktore tycza sie tylko orkow:  The BSB cannot choose any non-magical equipment except for light or heavy armour as appropriate. They may be mounted as normal  - jest to cytat z AB O&G, str. 50. Jak zerkniesz tam to sie zorientujesz ze choose odnosi sie na tej stronie do wybierania uzbrojenia dla orczego herosa na bitwe.

WNIOSEK: podstawa tego ze ork nie moze byc BSB i miec GW jest str. 50 AB O&G na ktorej jest napisane ze nie moze choose jako swojego ekwipunku zadnej broni nie-magicznej. Oznacza to ze wyrusza w boj z tym co posiada - czyli z hand weapon.

Jednak jezeli mialby na wyposazeniu oprocz tego hand weapon np. luk, to by mogl miec HW i luk - poniewaz zasada jest ze nie moze choose zadnych dodatkowych broni, a nie ze nie moze ich USE.

Dlatego autor podrecznika do WE napisal wyraznie:

"The BSB lose his longbow, cannot chose any extra non-magical weapons, nor may he use a shield."

Dlaczego autor pisze ze BSB nie moze miec longbow? Poniewaz longbow jest u niego na standardowym wyposazeniu, gdyby autor tego nie dodal, to WE BSB by mogl nosic longbow, poniewaz noble nie musi choose longbow aby go miec, poniewaz posiada go na standardowym wyposazeniu (zasada specjalna armii WE).

A wiec jezeli autor AB do goblinow mialby zamysl taki sam jak autor podrecznika do WE i chcialby, aby BSB nie korzystal z jakiejs broni jaka ma na standardowym wyposazeniu to by to napisal. A poniewaz nie napisal, to nalezy rozumiec przez to ze nie przeszkadza mu to ze BO bedzie BSB wyposazonym w swoj ekwipunek.

Czy juz rozumiesz?
am, tak samo jak ty,
Miasto moje a w nim:
Najpiękniejszy mój świat
Najpiękniejsze dni
Zostawiłem tam, kolorowe sny
Kiedyś zatrzymam czas
I na skrzydłach jak ptak
Będę leciał co sił
Tam, gdzie moje sny,
I warszawskie kolorowe dni

Offline Bachmat

Black Ork BSB a zasada uzbrojony po zeby
« Odpowiedź #42 dnia: Listopad 25, 2006, 11:17:45 pm »
Ja rozumiem. Ale skoro RB mówi, że BSB nie może używać gw... Nie widzę nic w booku do O&G co by tą zasadę anulowało. Ma uzbrojenie i tyle... po prostu ma. Gdyby miały być jak piszesz, to autor Army Booka powinien napisać, że BSB MOŻE uzywać gw, bo to byłaby sytuacja szczególna.

Tylko, że ja jestem zdania iż hero po stracie Sztandaru Armijnego, przestaje być BSB. I wtedy już może użyć gw.
Nieporuszony niczym góra, niepowstrzymany niczym ogień, spokojny niczym las, zwinny niczym wiatr. Na niebie i na ziemi tylko mnie należy się podziw."

- Motto na sztandarze Takeda Shingen

Offline TomCio

  • Zbrojmistrz bracki
  • *****
  • Wiadomości: 1 139
  • Total likes: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • Goryl we mgle
Black Ork BSB a zasada uzbrojony po zeby
« Odpowiedź #43 dnia: Listopad 26, 2006, 12:18:43 am »
Cytuj
Ja rozumiem. Ale skoro RB mówi, że BSB nie może używać gw...


RB mówi że niemożna wykupić dwuraka, a nie że niemożna go używać.
przykucnął z twarzą o kilka cali od tropu, a potem wpatrzył się w półmrok poszycia..

Offline Bachmat

Black Ork BSB a zasada uzbrojony po zeby
« Odpowiedź #44 dnia: Listopad 26, 2006, 06:56:01 am »
Cytat: "TomCio"
Cytuj
Ja rozumiem. Ale skoro RB mówi, że BSB nie może używać gw...


RB mówi że niemożna wykupić dwuraka, a nie że niemożna go używać.


Tak napisał Trojek ;)

Tylko czy naprawdę musicie mieć wszystko napisane? A jeśli tylko nie jest to tworzycie jakieś dziwaczne zasady, wymagające sporej gimnastyki językowej. Ale jak tam uważacie - mnie to w sumie obojętne jak ten ork bił będzie. Swoje zdanie wyraziłem - dycyzje i tak podejmuje LS :badgrin:  ;)  8)
Nieporuszony niczym góra, niepowstrzymany niczym ogień, spokojny niczym las, zwinny niczym wiatr. Na niebie i na ziemi tylko mnie należy się podziw."

- Motto na sztandarze Takeda Shingen