trawa

Autor Wątek: Black Ork BSB a zasada uzbrojony po zeby  (Przeczytany 13613 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marcin Galoch

Black Ork BSB a zasada uzbrojony po zeby
« Odpowiedź #90 dnia: Listopad 27, 2006, 04:03:38 pm »
Cytat: "Trocki"
Czy ktoś się kiedyś podpierał FAQ do V edycji?
Nie babrajmy sie w uściśleniach do nieaktualnego rulebooka. To jest absurd taki sam, jak wykorzystywanie FAQ do O&G z VI edycji do nowych O&G.
Jak będziemy rozmawiać z kimś, kto zaczyna od VII edycji? Że w VI to się grało inaczej? A co go to obchodzi? VI edycja jest nieaktualna. Mamy nowy podręcznik i na nim się trzeba opierać.

Żeby stawiać takie tezy, trzeba przeżyć więcej niż 1 zmianę edycji.
Pomiędzy 4 a 5 przejście było płynne, podobnie jak teraz i wszelkie niejasności wyjaśnione w 4 obowiązywały w 5 (no poza magią, ta jak zwykle zmieniła się istotnie). Faktem jest, że wtedy było łatwiej, bo był jedynie WD.
Na początku 6 edycji dość długo wyjaśniano niejasne sprawy wg rozwiązań z 5-tej, przykład - tańce wardancerów z RH.
Podpieranie się więc, z braku innego rozwiązania, FAQ-ami z 6 edycji, ma sens, a sprzeciw jest niczym więcej jak okrzykiem "cała władza w ręce rad" czytaj LS, która najwyraźniej ma swoje chore, jedynie słuszne wizje i co i rusz chce uraczać nas babolami w rodzaju szarż na skirmish.
ttp://www.earthshaker.homepages.pl/download.php

Offline trojek84

Black Ork BSB a zasada uzbrojony po zeby
« Odpowiedź #91 dnia: Listopad 27, 2006, 05:34:39 pm »
Cytat: "JJ"
Shino, o czym piszesz?
Jest jak mówię.
Jest też jak pisze Trojek; w poszczególnych Army Bookach są opisywane ograniczenia BSB, w sposób dość mało konsekwentny.
Na pewno nie jest tak jak Ty piszesz.


JJ wcale nie masz racji, prosze czytaj calos pytan i calosc wlasnych odpowiedzi. To co zrobiles to odpowiedz na zasadzie: czemu nie moge A? Bo ktos mowi ze nie mozna A.

Q: Battle Standard Bearers
cannot use weapons that
require two hands or normal
shields, but they have
access to magic
items.
Can a Battle
Standard Bearer be
given a magical
shield or a magic
weapon that requires
two hands?
A: No. If they cannot
use the mundane
version of an item,
they cannot
use their
magic
equivalent. In
other words, they
have to devote
one hand to keep
the banner up
and cannot do
anything else
with it.

Dla potrzeb dydaktycznych dalem calosc tekstu. Powiedz mi JJ gdzie jest napisane ze nie mozna uzywac dwuraka? Tam jest napisane przez zadajacego pytanie ze "BSB nie moze uzywac broni wymagajacych dwoch rak w zwiazku z tym czy..."

Jak dla mnie to on twierdzi ze BSB nie moze uzywac dworecznych broni, bo AB nie pozwalaja mu ich wykupywac (tak jak czasem tarcz czy lukow) i sie pyta czy te ograniczenia tycza sie magicznych broni. Pozniej masz odpowiedz (co ciekawe polowa odpowiedzi, ta pasujaca Twoim pogladom jest w porzadku, a druga polowa jest belkotem), a druga czesc tej odpowiedzi to raczej racjonalne uzasadnienie pierwszej czesci.

Odpowiedz mi JJ na pytanie skad Dave Talley (autor pytania) wywodzi swoj wniosek ze BSB nie moze uzywac broni wymagajacej dwoch rak? Moim zdaniem jest to wniosek z AB:

ma HW + nie moze zadnej broni nie-magicznej (ani ekwipunku innego typu) = nie moze dwuraka, nie moze dwoch broni.

Chyba ze wskazesz mi inne miejsce gdzie jest napisane ze BSB nie moze dwuraka? Jak bylo w VI ed. RB? Moze ktos dac cytat?
am, tak samo jak ty,
Miasto moje a w nim:
Najpiękniejszy mój świat
Najpiękniejsze dni
Zostawiłem tam, kolorowe sny
Kiedyś zatrzymam czas
I na skrzydłach jak ptak
Będę leciał co sił
Tam, gdzie moje sny,
I warszawskie kolorowe dni

Shino

  • Gość
Black Ork BSB a zasada uzbrojony po zeby
« Odpowiedź #92 dnia: Listopad 27, 2006, 05:52:50 pm »
Cytat: "JJ"
Shino, o czym piszesz?
Jest jak mówię.
Jest też jak pisze Trojek; w poszczególnych Army Bookach są opisywane ograniczenia BSB, w sposób dość mało konsekwentny.
Na pewno nie jest tak jak Ty piszesz.


alez ja tylko zauwazylem, ze istnieje pewna niescisloc w twoim rozumoaniu. W 6 edycji nie istniala zasada zabraniajaca dac characterowi zbroi ktora to normalnie nie moglby miec. natomiast wyszedl do tego FAQ... Wiec gdyby ten faq po zmianie edycji mial byc obowiazujacy fragment blizniaczo podobny nie musial sie zawrzec w rulebooku... a jednak stalo sie inaczej... wnioskuje wiec, ze gdyby tak mialo byc z bsb podobny fragment by sie zawarl w jego zasadach w rulebooku (bo w army bookach jest tylko ogolne wykupywanie broni zwyklych i tarcz). Tak samo jak teraz jest z LOSem na poczatku bitwy.. wedlug zarowno zasad jak i (o ile sie nie myle) uscislen nie obowiazuje juz zasada z FAQa do edycji szostej... czemu wiec niektyore FAQi ogolne maja byc brane pod uwage a niektore juz nie?

(abstrahuje juz od pierwszego fragmentu, ktory to jest calkiem sensownie napisany a zabrania noszenia wczesniej wspomnianego luku na bsb gdyby wiec to uscislenie mialo obowiazywac to chyba calosciowo a nie polowicznie)...

Barbarossa

  • Gość
Black Ork BSB a zasada uzbrojony po zeby
« Odpowiedź #93 dnia: Listopad 27, 2006, 05:54:54 pm »
Cytat: "Marcin Galoch"

Podpieranie się więc, z braku innego rozwiązania, FAQ-ami z 6 edycji, ma sens, a sprzeciw jest niczym więcej jak okrzykiem "cała władza w ręce rad" czytaj LS, która najwyraźniej ma swoje chore, jedynie słuszne wizje i co i rusz chce uraczać nas babolami w rodzaju szarż na skirmish.


Czy musisz być takim niemożliwym burakiem forumowym? Wolno Ci mieć inne zdanie, ale wyrażaj je w sposób nieco mniej ad personam, bo naprawdę wiele osób ma zdanie przeciwne niż Ty (szczerze mówiąc nie zauważyłem, żeby ktoś inny lansował nieograniczone wheele w szarżach na skirmish), i wrzask o "babolach" jest nieco nie na miejscu....

Offline trojek84

Black Ork BSB a zasada uzbrojony po zeby
« Odpowiedź #94 dnia: Listopad 27, 2006, 06:07:01 pm »
Cytat: "Barbarossa"
bo naprawdę wiele osób ma zdanie przeciwne niż Ty (szczerze mówiąc nie zauważyłem, żeby ktoś inny lansował nieograniczone wheele w szarżach na skirmish)


bynajmniej, nie tylko Marcin, ja znam sporo osob, poprostu te zasady szarzowania sprawily ze WE i Lizaki nagle sa 2-3x wyzej niz normalnie...
am, tak samo jak ty,
Miasto moje a w nim:
Najpiękniejszy mój świat
Najpiękniejsze dni
Zostawiłem tam, kolorowe sny
Kiedyś zatrzymam czas
I na skrzydłach jak ptak
Będę leciał co sił
Tam, gdzie moje sny,
I warszawskie kolorowe dni

Offline Bigpasiak

Black Ork BSB a zasada uzbrojony po zeby
« Odpowiedź #95 dnia: Listopad 27, 2006, 06:16:40 pm »
mi sie tylko wydaje czy w zacytowanym fragmecie trojku nie ma slowa o konkretnych AB i zasadach tyczacych sie BSB na tym polu...? wg mnie tam sa ogolne zasady dotyczace BSB i kolo pyta sie co z magicznymi odpowiednikami wymienionych przez siebie broni... nie ma tam slowa o mozliwosci wykupywania a o mozliwosci uzywania... ja jako goracy przeciwnik lukow na BSB zdecydowanie mowie nie tym praktykom... prosze panowie dajcie spokoj bo odswieze temat o strzelaniu drzewca w cc i jego s&s... bo skoro Wy dostaniecie cos takiego to ja zaczynam od nowa walkowac ten temat ''gdyz w mysl RB nic mi nie zabrania tego...'' Panowie na wstrzymanie prosze... od zawsze bylo ze BSB jedna reke poswieca na trzymanie sztandaru to byla cena i jego ulomnosc i to odroznialo go od zwyklego herosa... a teraz to bedzie normalny hero ze wszelkimi bonusami i dodatkowo jeszcze ze szmatka... nie jest to lekka przesada? nie zamierzam bredzic o przegieciach czy cos ale zdaje sie ze chodzilo o to ze ok masz sztandar armijny ale to bedzie go kosztowalo (i nie mowie tu o dodatkowych punktach tylko...) swoja droga, czy napisane jest w RB zde moze byc tylko jeden BSB  ;)  ;)  :D
o prostu musialem to miec...

Cytat: "JJ"
Cytat: "Romano"
Czy mozna grac elementalami ajesli tak to w jakich armiach??


Poddaje sie.

Co to są Elementale w WFB?

Offline Bigpasiak

Black Ork BSB a zasada uzbrojony po zeby
« Odpowiedź #96 dnia: Listopad 27, 2006, 06:22:05 pm »
Cytat: "trojek84"
Cytat: "Barbarossa"
bo naprawdę wiele osób ma zdanie przeciwne niż Ty (szczerze mówiąc nie zauważyłem, żeby ktoś inny lansował nieograniczone wheele w szarżach na skirmish)


bynajmniej, nie tylko Marcin, ja znam sporo osob, poprostu te zasady szarzowania sprawily ze WE i Lizaki nagle sa 2-3x wyzej niz normalnie...


chyba zartujesz trojku... skirmisch powoli odchodzi... wg mnie oczywiscie bo teraz juz te moza driad czy skinkow nie do konca dzialaja jak wczesniej a wg tego co niektorzy proponuja to by mozna dzieki szarzy na skirmisch robic niestworzone rzeczy...  :roll:
o prostu musialem to miec...

Cytat: "JJ"
Cytat: "Romano"
Czy mozna grac elementalami ajesli tak to w jakich armiach??


Poddaje sie.

Co to są Elementale w WFB?

Offline nazgob

Black Ork BSB a zasada uzbrojony po zeby
« Odpowiedź #97 dnia: Listopad 27, 2006, 06:22:55 pm »
Nie będzie jak zwykly heros bo nie będziesz mu mogl dokupić innej niemagicznej broni ( w tym dwuraka). Sęk w tym że nie chodzi o wykup tylko  o możliwość uzywania jak ktoś już to ma ( patrz BOBSB )

Offline QUASSIMODO

Black Ork BSB a zasada uzbrojony po zeby
« Odpowiedź #98 dnia: Listopad 27, 2006, 06:28:04 pm »
Cytuj
swoja droga, czy napisane jest w RB zde moze byc tylko jeden BSB

RB nie...ale juz w AB jest "one orc big boss or one goblin big boss in ther army may carry a battle standard for +25pts."


Cytuj
In
other words, they
have to devote
one hand to keep
the banner up
and cannot do
anything else
with it.

ten fragment jest kluczowy
'm Gonna stomp'em to dust,I'm gonna grind their bones.I'm gonna burn down dere towns and cities.I'm gonna bash'eads,break faces and jump up and down on da bits dat are left.An'den I'm gonna get really mean.

Offline Bigpasiak

Black Ork BSB a zasada uzbrojony po zeby
« Odpowiedź #99 dnia: Listopad 27, 2006, 06:32:37 pm »
Cytat: "nazgob"
Nie będzie jak zwykly heros bo nie będziesz mu mogl dokupić innej niemagicznej broni ( w tym dwuraka). Sęk w tym że nie chodzi o wykup tylko  o możliwość uzywania jak ktoś już to ma ( patrz BOBSB )


no wlasnie o to chodzi ze ktos by chcial wykupywac magicznego dwuraka bo zwyklego nie mozna...(lub wogole uzywac...) patrz luk... zwykly nie magiczny tak... :roll:
o prostu musialem to miec...

Cytat: "JJ"
Cytat: "Romano"
Czy mozna grac elementalami ajesli tak to w jakich armiach??


Poddaje sie.

Co to są Elementale w WFB?

Offline Scimitar

Black Ork BSB a zasada uzbrojony po zeby
« Odpowiedź #100 dnia: Listopad 27, 2006, 06:51:54 pm »
A czy łuk zajmuje 2 ręce ?? Nie napisali nigdzie tego. Chodzi mi o zasady, a nie domysły - jak to jest w rzeczywistości ;) Bo swego czasu JJ pokazał filmik, z którego wynika, że można trzymać łuk i z niego strzelać nawet bez użycia rąk, tak więc nawet to przestaje być niemożliwym ;)
cimi GG 4417905
Podziwiajcie mroczną gębę prawdziwego Dark Elfa ;)
http://www.kgb.draconis.prv.pl

KAZALI WYCIĄĆ CRISTIANO RONALDO - NO CO ZA KRAJ !! Jutro będzie coś lepszego :D

Offline swieta_barbara

Black Ork BSB a zasada uzbrojony po zeby
« Odpowiedź #101 dnia: Listopad 27, 2006, 06:59:42 pm »
Cytat: "Scimitar"
A czy łuk zajmuje 2 ręce ?? Nie napisali nigdzie tego. Chodzi mi o zasady, a nie domysły - jak to jest w rzeczywistości ;) Bo swego czasu JJ pokazał filmik, z którego wynika, że można trzymać łuk i z niego strzelać nawet bez użycia rąk, tak więc nawet to przestaje być niemożliwym ;)


To nawet nie bylo w sumie specjalnie dowcipne. Nie zalezy mi na tym durnym BOBSB, ale na WEBSB i BrBSB. Nie wiem skad bierze sie taka twardoglowa postawa JJ i Barba: Trzymanie sie zasad to jedna rzecz, ale grajmy przynajmniej tak, zeby bylo mozliwie najsprawiedliwiej. I odrobina choc tego cholernego realizmu, przeciez i Ty Barb i Ty JJ przejawiacie go w innych kwestiach wystarczajaco, czemu tak strasznie uparliscie przy tych WE i Br? Ta krytyka w tym temacie nie jest wyssana z palca, ale calkiem rozsadna i liczna...
Jeźdźcy Hardkoru jada do oporu!

Offline Bigpasiak

Black Ork BSB a zasada uzbrojony po zeby
« Odpowiedź #102 dnia: Listopad 27, 2006, 07:10:28 pm »
Scimi prosze Cie... jak jeszcze raz uslysze o luku ktory udaja kamienie to... :evil:
 luk to LUK! po cos go nazwali tak nie? nie po to zeby to byly kamienie z zasadami L bowa a zeby to BYL long bow! nie ma napisane ze nie potrzebuje 2 rak? no bo do ciezkiej cholery po co ma miec? uwazasz ze wszyscy to te gimnastyczki do jasnej ciasnej? wszystko trzeba napisac bo inaczej polak sie przyczepi i juz... normalny ktos nie strzeli z luku jedna reka a tymbardziej celnie i na daleka odleglosc! po co mieli pisac oczywista rzecz? po to zeby gracz mial jasnos ze luk potrzebuje 2 rak!!! to tak powoli jak dyrektywy uni europejskiej... nawet pisza jak po drabinie schodzic... :roll:  

przepraszam ale musialem to z siebie wyrzucic...  :evil:

po prostu jak masz 1 reke zajeta to ni ch.ja nie uzyjesz niektorych broni... koniec kropka! zadnych wyjatkow!
o prostu musialem to miec...

Cytat: "JJ"
Cytat: "Romano"
Czy mozna grac elementalami ajesli tak to w jakich armiach??


Poddaje sie.

Co to są Elementale w WFB?

Offline Scimitar

Black Ork BSB a zasada uzbrojony po zeby
« Odpowiedź #103 dnia: Listopad 27, 2006, 07:13:43 pm »
Na mój gust magiczny łuk u BSB, czy lanca magiczna to wg. zasad są ok, ale nie wiem dlaczego ni z gruszki ni z pietruszki nagle BSB Czarnych Orków nie może używać dwuraka, czy tarczy, które ma w swoim ekwipunku z nadania. Po prostu ma !! I nikt mu tego nie zabrał.
Co do magicznych broni, które mają w opisie - requires two hands - zgadzam się, że BSB nie może ich używać.
cimi GG 4417905
Podziwiajcie mroczną gębę prawdziwego Dark Elfa ;)
http://www.kgb.draconis.prv.pl

KAZALI WYCIĄĆ CRISTIANO RONALDO - NO CO ZA KRAJ !! Jutro będzie coś lepszego :D

Offline Marcin Galoch

Black Ork BSB a zasada uzbrojony po zeby
« Odpowiedź #104 dnia: Listopad 27, 2006, 07:28:16 pm »
Cytat: "Barbarossa"
Cytat: "Marcin Galoch"

Podpieranie się więc, z braku innego rozwiązania, FAQ-ami z 6 edycji, ma sens, a sprzeciw jest niczym więcej jak okrzykiem "cała władza w ręce rad" czytaj LS, która najwyraźniej ma swoje chore, jedynie słuszne wizje i co i rusz chce uraczać nas babolami w rodzaju szarż na skirmish.


Czy musisz być takim niemożliwym burakiem forumowym? Wolno Ci mieć inne zdanie, ale wyrażaj je w sposób nieco mniej ad personam, bo naprawdę wiele osób ma zdanie przeciwne niż Ty (szczerze mówiąc nie zauważyłem, żeby ktoś inny lansował nieograniczone wheele w szarżach na skirmish), i wrzask o "babolach" jest nieco nie na miejscu....

Oj Zbyszku, Zbyszku. Ad personam to teraz mi pojechałeś, po ogólnej i ironicznej wypowiedzi.
Nie chcąc pozostawić tej zniewagi bez odpowiedzi, oskarżam Cię publicznie o kłamstwo pospolite i lenistwo w dodatku, ponieważ konkluzja do jakiej doszedłem w temacie o szarżach na skirmish, jest dokładnie przeciwna temu, co mi się wmawia.
Wiedział byś, gdybyś przeczytał, najlepiej ze zrozumieniem.

Po drugie, jeśli chodzi o ten temat, to wyraziłem stanowisko zaskakująco zgodne z tym, co JJ i Ty postulujesz, więc skąd ten atak ? Babole są gdzie indziej, taka sama, arogancka niestety, jest argumentacja.

Po trzecie.
Zapominasz chyba (Trocki na pewno) do czego jest powołana LS.
Ma nie tylko wypuszczać, na prośbę ogółu graczy, uściślenia, ale cierpliwie je tłumaczyć, argumentować nieprzekonanym itp.
Ponieważ z zasady na LS dostają się osoby lepiej znające zasady niż większość graczy, to może irytować, tłumaczyć kolejny raz to samo.
Niestety.
Bycie na LS to swego rodzaju służba.
Ze wszystkimi płynącymi z tego konsekwencjami.
Jak komuś nie pasuje, niech zrezygnuje.
Jak ktoś nie ma dość czasu - niech zrezygnuje.
Jak ktoś tego nie rozumie co napisałem - tym bardziej niech zrezygnuje.
ttp://www.earthshaker.homepages.pl/download.php

 

anything