trawa

Autor Wątek: Black Ork BSB a zasada uzbrojony po zeby  (Przeczytany 13612 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Esco

Black Ork BSB a zasada uzbrojony po zeby
« Odpowiedź #45 dnia: Listopad 26, 2006, 07:01:24 am »
Cała ta tyrada widzę opiera się na interpretacji słowa "CHOOSE". Skoro tak, to abstrahując od BSB, zwykły heros ma napisane że "May choose" jakąś tam broń, to znaczy że mogę mu ją wykupić, ale nie może on jej używać? Bo przecież jest jak wół "May choose" a nie "may use" :P
img]http://rpg.take.pl/images/avatars/1933803812438cc92bc833e.gif[/img]

Offline trojek84

Black Ork BSB a zasada uzbrojony po zeby
« Odpowiedź #46 dnia: Listopad 26, 2006, 10:13:30 am »
ESCO: widzisz chodzi tu o to ze nigdzie nie jest napisane ze nie mozna USE czegos jak jest sie BSB, a tylko ze nie mozesz mu tego kupic. To ze uzywasz wszystkiego co mozesz wziasc jest logiczne, chyba ze RB/AB mowi inaczej.

Prosze pomyslcie, porownujac armie WE i O&G:

Zasada:  Uzbrojony po zeby/Kazdy heros ma luk
PRZY BSB: nic nie mowi/zabrania miec luk
Wniosek: nie ma podstaw do odbierania/jest odebrane

to naprawde jest dosc logiczne, nie wiem czemu ktos uwaza inaczej. Jak sadzicie ze to nie ma sensu, to sorry ale ja uwazam ze sensu nie ma Steam Tank, ale jakos go nie chce banowac bo jak wol jest napisane ze mozna nim grac, tak jak tu.

Jeszcze jak w RB jest takze CHOOSE a nie USE (czy inna forma uzywania) to juz wogole dla mnie nie ma dyskusji... prosze, jak ktos uwaza inaczej niech poczyta moje uzasadnienie i pomysli, dopiero wtedy odpisze, bo to ma rece i nogi i jest bardziej logiczne niz "nie mozna puki GW nie powie inaczej w FAQ'u"
am, tak samo jak ty,
Miasto moje a w nim:
Najpiękniejszy mój świat
Najpiękniejsze dni
Zostawiłem tam, kolorowe sny
Kiedyś zatrzymam czas
I na skrzydłach jak ptak
Będę leciał co sił
Tam, gdzie moje sny,
I warszawskie kolorowe dni

JJ

  • Gość
Black Ork BSB a zasada uzbrojony po zeby
« Odpowiedź #47 dnia: Listopad 26, 2006, 10:35:04 am »
Cytat: "trojek84"
....
to naprawde jest dosc logiczne, nie wiem czemu ktos uwaza inaczej. Jak sadzicie ze to nie ma sensu, to sorry ale ja uwazam ze sensu nie ma Steam Tank, ale jakos go nie chce banowac bo jak wol jest napisane ze mozna nim grac, tak jak tu.

Jeszcze jak w RB jest takze CHOOSE a nie USE (czy inna forma uzywania) to juz wogole dla mnie nie ma dyskusji... prosze, jak ktos uwaza inaczej niech poczyta moje uzasadnienie i pomysli, dopiero wtedy odpisze, bo to ma rece i nogi i jest bardziej logiczne niz "nie mozna puki GW nie powie inaczej w FAQ'u"



Po pierwsze - dziękuję Bartku za cierpliwość. Teraz rozumiem Twoje poglądy.
Po drugie - nie obraź się, potraktuję Cię teraz jak Barbarossę - "Strzelasz z armaty do muchy". Barb często stosuje nadmiernie wyszukane rozumowania do dość luźno i niechlujnie sformułowanych zasad.
Po trzecie - nawet jeżeli udowodnisz, że BSB może używać dwuraka, Steam Tanki nie są 0-1, a Dziki latają - wybacz, ale nikt na to nie zwróci uwagi. I słusznie. Bo jedyne co udowodnisz, to, że GW napisało niechlujne zasady i 99% graczy na świecie gra nieprawidłowo i powinno grać inaczej.
 
Spotkawszy się z taką sytuacją, mam dwie możliwości.

Pierwsza; analizować Twoje rozumowanie, znajdować w nim błędy i dyskutować z Tobą. Nie będę tego robił - Twoje rozumowanie jest na dobrym poziomie i zapewne nie będę w stanie go obalić. Nie mam czasu ani umiejętności.
Druga; tępo powtórzyć, że nawet jeśli zgodnie z logiką powinien, to BSB nie może używać dwuraka, LS i GW się wypowiedziały, oraz zerwać dyskusję.

Wybieram tą drugą możliwość.   :)

Offline Marcin Galoch

Black Ork BSB a zasada uzbrojony po zeby
« Odpowiedź #48 dnia: Listopad 26, 2006, 10:37:33 am »
Ja tak sobie myśle, jakby Trojek miał dzięki temu wystawiać BSB zamiast 4 magów, to poważnie rozważył bym możliwość, wobec niejednoznaczności zasad ;)
ttp://www.earthshaker.homepages.pl/download.php

Offline QUASSIMODO

Black Ork BSB a zasada uzbrojony po zeby
« Odpowiedź #49 dnia: Listopad 26, 2006, 10:51:32 am »
4 magow to juz mysle ze anachronizm...przynajmniej w armii OnG
wieksze spustoszenia czyni inny zestaw bohaterow

ps.wystawiam BOBSB odkad gram ta armia...w chwili obecnej zasada ze a gw i 2x choppa i ze ja traci gdy jest bsb to mnie nie przeszkadza...
zwykle wysylam go z martogiem do walki ;)
ale to kwestia gustu

jezeli GW wyda jakis Q&A i edzie mozna uzywac gw na bsb od czarnych to super
jezeli nie-nie bede sie czul oszukany 8)
'm Gonna stomp'em to dust,I'm gonna grind their bones.I'm gonna burn down dere towns and cities.I'm gonna bash'eads,break faces and jump up and down on da bits dat are left.An'den I'm gonna get really mean.

Jankiel

  • Gość
Black Ork BSB a zasada uzbrojony po zeby
« Odpowiedź #50 dnia: Listopad 26, 2006, 08:53:54 pm »
Cóż... miałem dziś w pociągu dużo czasu na czytanie rulebooka. I nie ma tam absolutnie ani słowa o tym, że bsb nie może używać broni wymagających dwóch rąk. Ani słowa o tym, że nie może korzystać z tarczy. Kompletnie nic.
Jedyna wzmianka tyczaca wyposarzenia sztandarowych to notka na temat sztandarowych oddziału mówiąca, że mają oni "extraordinary skills" i radzą sobie spokojnie z dowolną bronią i sztandaram

Dlatego w sprawie black orka musze zmienić zdanie. Zezwolenie mu na używanie dwuraka jest jak najbardziej zgodne z zasadami. Tak samo jestem za tym, by bsb mogli używać magicznych broni wymagających dwóch rąk. Niech sobie tyczki noszą na plecach. Zakaz dwuręcznych broni dla bsb to popłuczyny po 6 edycji.

Offline QUASSIMODO

Black Ork BSB a zasada uzbrojony po zeby
« Odpowiedź #51 dnia: Listopad 26, 2006, 09:02:02 pm »
Jankol
w kazdym army book'u taka notka " BSB cannot choose any non-magical equipment except (tutaj juz dokladny cytat z AB OnG)for light armour or heavy armour as appropriate. They may be mounted as normal"

wiec zwyklej tarczy miec nie moze
ale widac taka roznica ze magiczny ekwipunek moze wybrac dowolny
'm Gonna stomp'em to dust,I'm gonna grind their bones.I'm gonna burn down dere towns and cities.I'm gonna bash'eads,break faces and jump up and down on da bits dat are left.An'den I'm gonna get really mean.

Offline Bachmat

Black Ork BSB a zasada uzbrojony po zeby
« Odpowiedź #52 dnia: Listopad 26, 2006, 09:02:32 pm »
Jeśli jednocześnie można dać tarczę - luz :D
Nieporuszony niczym góra, niepowstrzymany niczym ogień, spokojny niczym las, zwinny niczym wiatr. Na niebie i na ziemi tylko mnie należy się podziw."

- Motto na sztandarze Takeda Shingen

Offline thurion

Black Ork BSB a zasada uzbrojony po zeby
« Odpowiedź #53 dnia: Listopad 26, 2006, 09:03:59 pm »
to znaczy ze moge miec enchanted shield na bsb?

Shino

  • Gość
Black Ork BSB a zasada uzbrojony po zeby
« Odpowiedź #54 dnia: Listopad 26, 2006, 09:05:39 pm »
tak.. jesli moesz mu dac taki sam rodzaj mundane armour... inna zasada z rb...

Offline thurion

Black Ork BSB a zasada uzbrojony po zeby
« Odpowiedź #55 dnia: Listopad 26, 2006, 09:07:46 pm »
Cytat: "Shino"
tak.. jesli moesz mu dac taki sam rodzaj mundane armour... inna zasada z rb...


dobra, ktos mi napsize wprost, czy aspiring chaos champion bsb moze miec enchanted shield ?

tak zebym sie nie musial zastanaiwac :D ?

Offline Gogol

Black Ork BSB a zasada uzbrojony po zeby
« Odpowiedź #56 dnia: Listopad 26, 2006, 09:10:13 pm »
Nie ponieważ nie możesz mu dać normalnej tarczy (zasada z RB)
ttp://www.infokladki24.iq.pl/print.php?type=A&item_id=12

Moje wiersze

JJ

  • Gość
Black Ork BSB a zasada uzbrojony po zeby
« Odpowiedź #57 dnia: Listopad 26, 2006, 09:30:04 pm »
Cytat: "Trocki"
Cóż... miałem dziś w pociągu dużo czasu na czytanie rulebooka. I nie ma tam absolutnie ani słowa o tym, że bsb nie może używać broni wymagających dwóch rąk. Ani słowa o tym, że nie może korzystać z tarczy. Kompletnie nic.
Jedyna wzmianka tyczaca wyposarzenia sztandarowych to notka na temat sztandarowych oddziału mówiąca, że mają oni "extraordinary skills" i radzą sobie spokojnie z dowolną bronią i sztandaram

Dlatego w sprawie black orka musze zmienić zdanie. Zezwolenie mu na używanie dwuraka jest jak najbardziej zgodne z zasadami. Tak samo jestem za tym, by bsb mogli używać magicznych broni wymagających dwóch rąk. Niech sobie tyczki noszą na plecach. Zakaz dwuręcznych broni dla bsb to popłuczyny po 6 edycji.


Kubo, w RB 6 edycji też nic nie znajdziesz o zakazie tarczy czy 2raka dla BSB.
Wyrzucenie hurtem wszystkich FAQów z 6 edycji jest oczywiście bardzo rewolucyjne, ale bez sensu, jeśli ma prowadzić do BSB z hand weapon and  shield, lub dwurakami.
Poza rewolucyjną satysfakcją z wyrzucenia rupieci, doprowadzi tylko do anarchii.
A przy graniu a grę - anarchia co do zasad nie ma sensu.

Offline trojek84

Black Ork BSB a zasada uzbrojony po zeby
« Odpowiedź #58 dnia: Listopad 26, 2006, 09:31:58 pm »
Cytat: "Trocki"
Dlatego w sprawie black orka musze zmienić zdanie. Zezwolenie mu na używanie dwuraka jest jak najbardziej zgodne z zasadami. Tak samo jestem za tym, by bsb mogli używać magicznych broni wymagających dwóch rąk. Niech sobie tyczki noszą na plecach. Zakaz dwuręcznych broni dla bsb to popłuczyny po 6 edycji.


A ja zmienilem zdanie w Twojej sprawie, przynajmniej czesciowo i to na plus :) bynajmniej nie chodzi o to ze mi przyznales racje, a o to ze najprawdopodobniej jako jedyna z osob zabierajacych glos w dyskusji przeczytales co pisalem (i zrozumiales) a do tego zajzales do RB zamiast drzec sie razem z tlumem...

Nawet jak Barb czy JJ, najwieksze dla mnie autorytety j.ang. (no moze poza nauczycielka z LO :p) beda mi wmawialy ze choose to czasowni oznaczajacy wymachiwanie i atakowanie czyms, to nie uwierze... Co do poszczegolnych BSB trzeba czytac ich zasady, ja penetrujac zasady zauwazylem ze czasami jest specjalny dopisek np. Lizaki: "BSB cannot choose any extra non-magical weapons, nor may he use a shield" z czego wynika ze nie moze kozystac ze zbioru rzeczy niemagicznych i ze zbiru rzeczy bedacych tarczami (te dwa zbiory sie czesciowo krzyzuja).

Tak samo jest napisane przy Aspiring Chaos Championie, ze BSB Chaosu nie moze uzywac nie magicznych rzeczy ani tarcz...

Jak widac te zasady tworza dosc sensowna calosc... nie jest dla mnie mozliwe zeby GW czasem pisalo o tarczy a czasem nie, czasem pisalo o longbow a czasem nie, tak od przypadku do przypadku, bo akurat dwie krople atramentu zostaly w drukarni... To ma sens i chcac niechcac tak powinno sie to interpretowac...
am, tak samo jak ty,
Miasto moje a w nim:
Najpiękniejszy mój świat
Najpiękniejsze dni
Zostawiłem tam, kolorowe sny
Kiedyś zatrzymam czas
I na skrzydłach jak ptak
Będę leciał co sił
Tam, gdzie moje sny,
I warszawskie kolorowe dni

Offline thurion

Black Ork BSB a zasada uzbrojony po zeby
« Odpowiedź #59 dnia: Listopad 26, 2006, 09:39:38 pm »
Cytat: "Gogol"
Nie ponieważ nie możesz mu dać normalnej tarczy (zasada z RB)


to ja jakis niedorozniniety jestem bo nie kumam :P

nie moge dac mundane shielda, to nie daje enchanted

we nei moga dac (zabierany jest) longbow, to czemu moga miec magiczny?

bret nie moze miec lancy (zabierana jest) to czemu moze miec wyrmlance?


tego uscislenia nigdy nie zrozumiem  8)