Autor Wątek: Ogrzy Charakterzy  (Przeczytany 10408 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marcin Galoch

Ogrzy Charakterzy
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 04, 2006, 12:14:37 pm »
Dodał bym, że ruszają się i szarżują jak potwory.
Jeśli chodzi o dołączanie się do oddziałów, to tak, ale problemem zdaje się byli ci, co latają, tu trzeba się zastanowić, sprawa jest do przeanalizowania i uściślenia :)
Cała reszta OK, tak wg mnie.
ttp://www.earthshaker.homepages.pl/download.php

szafa@poznań

  • Gość
Ogrzy Charakterzy
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 04, 2006, 12:16:37 pm »
no, wlasnie, i znowu chcecie ciac biednego i plewnego demon princa... :/

skoro on jako latajacy heros nie moze dołączać sie do oddziałów, to dlaczego latajacy strigoj, rowniez bedacy latajacym herosem, może to robić?

szafa@poznań

  • Gość
Ogrzy Charakterzy
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 04, 2006, 12:20:17 pm »
a w ogole to jakim prawem dajemy im pewne zasady herosow, zabierajac inner Albo sa herosami, albo nie.

Na potrzeby gry stwierdzenie "follow the rules for monsters" oznacza ni mniej ni wiecej, że dostaja zasady monsterów. ZASADY, a nie NIEKTORE ZASADY...albo albo, nie ma ze bierzemy sobie niektore, a odrzucamy te niekorzystne.

JJ

  • Gość
Ogrzy Charakterzy
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 04, 2006, 12:25:18 pm »
Cytat: "szafa@poznań"
a w ogole to jakim prawem dajemy im pewne zasady herosow, zabierajac inner Albo sa herosami, albo nie.

Na potrzeby gry stwierdzenie "follow the rules for monsters" oznacza ni mniej ni wiecej, że dostaja zasady monsterów. ZASADY, a nie NIEKTORE ZASADY...albo albo, nie ma ze bierzemy sobie niektore, a odrzucamy te niekorzystne.


A jakim prawem TWORZYCIE definicje potworów, które nijak mają się do tego co jest w RB?

szafa@poznań

  • Gość
Ogrzy Charakterzy
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 04, 2006, 12:38:01 pm »
jacku, mamy w booku przyklad potwora.

przykladem jest demon prince.

ma us=3, oraz 40 milimetrowa podstawke.

analogicznie, kazdy heros majacy taka podstawke jest dla mnie herosem-potworem.

Offline QUASSIMODO

Ogrzy Charakterzy
« Odpowiedź #20 dnia: Grudzień 04, 2006, 01:00:10 pm »
ooo skarsnik to potwor
i giganty ze zdjec majace 50x75mm podstawki moga byc zdziwieni dlaczego taki skarsnik na tej samej fotce jest w oddziale  :badgrin:

BTW ten podzial ktory obecnie widzialem w uscisleniach jest calkiem ok
'm Gonna stomp'em to dust,I'm gonna grind their bones.I'm gonna burn down dere towns and cities.I'm gonna bash'eads,break faces and jump up and down on da bits dat are left.An'den I'm gonna get really mean.

Offline Marcin Galoch

Ogrzy Charakterzy
« Odpowiedź #21 dnia: Grudzień 04, 2006, 01:04:34 pm »
Bardzo proszę, bez dużych liter i tłustego druku :)
Argumenty nie zyskuja w ten sposob na znaczeniu :D:D:D
1) Zasady monsterów są jakie są, nikt ich nie zmienia.
2) Zasady do bohaterów na podstawkach 40^2 albo więcej i US2 lub więcej są określone na stronie 72 i dalej, oni są wciąż postaciami, z tym że na tej stronie jest akapit ruch, gdzie jest wyjaśnione, iż "podlegają zasadom ruchu dla potworów, podanym na stronie 59"
W analogiczny sposób wyjaśniono, że piesze modele o US=1 podlegają zasadom ruchu harcowników, a postacie na rydwanie podlegają zasadom ruchu rydwanów.
3) Zerkamy na stronę 59 i wszystko jasne, jak poruszają się potwory oraz bohaterowie zbliżonej im postury.
4) Problemem są bohaterowie posiadający cechę lot. Nie znalazłem nigdzie wprost zakazu ich przyłączania się do zwykłych regimentów, nie znalazłem też przyzwolenia. Jedyny ciekawy zapis to (str 72) "Postacie dosiadające stworzeń latających nie mogą przyłączać się do jednostek" i zakaz ten dotyczył by nawet stworzenia na podstawce 20x20 i US=1, więc z byciem potworem nie ma nic wspólnego.
W opisie lotu mamy zdanie (str 68):
"Model latający ma prawo wybrać między ruchem po ziemi a lotem, ale nie może wykonywać obu rodzajów ruchu w tym samym ruchu"
A także str 73: "Postać nie ma prawa przyłączyć się do jednostki i opuścić ją w tej samej turze"
Nie ma wątpliwości, że "zwykła" jednostka porusza się po ziemi.
Czytając uważnie zasady lotu uważam, że bohater latający może się przyłączyć do takiej jednostki, ale musiał by się poruszać na piechotę.
ttp://www.earthshaker.homepages.pl/download.php

Offline b_sk

Ogrzy Charakterzy
« Odpowiedź #22 dnia: Grudzień 04, 2006, 01:11:40 pm »
Szafa kombinujesz straszliwie. Jest napisane na stronie siódmej, że ogry są piechotą, więc dlaczego Tyrant ma nie być piechotą skoro jest Ogrem? Jest on większy i potężniejszy od Ogra mimo tego, że jest Ogrem?
Nażarte komunistyczną truflą dzikie świnie zdradziecko ryją zdrową tkankę polskiej racji stanu

Shino

  • Gość
Ogrzy Charakterzy
« Odpowiedź #23 dnia: Grudzień 04, 2006, 02:09:47 pm »
Cytat: "JJ"
Co to za "fluffowe pierdoły"?
Proszę o podanie strony z "Mighty Demon Prince"
Przypominam, że w rozdziale o potworach, żednych takich fluffowych definicji nie ma.
Jest jasno napisane, że rodział dotyczy potworów większyxh od Orków, Trolli i Minotaurów - takich jak Gryfy, Smoki czy Hydry.

Przynajmniej kwestię Tyrantów i Doom Bulli mamy załatwioną.
 :evil:



idac w twoja strone mighty demon prince of chaos... tyrant to nie jest ogre.. (znaczy nie jest jesli odrzucimy fluffowe pi****ly) a to, ze jest w armii OK gdzie wiekszosc to ogry to zwykly przypadek :x  to bo takie czepianie sie tego mighty ktore jest po prostu fluffowe jest bez sensu...

JJ

  • Gość
Ogrzy Charakterzy
« Odpowiedź #24 dnia: Grudzień 04, 2006, 02:19:41 pm »
Cytat: "Shino"
Cytat: "JJ"
Co to za "fluffowe pierdoły"?
Proszę o podanie strony z "Mighty Demon Prince"
Przypominam, że w rozdziale o potworach, żednych takich fluffowych definicji nie ma.
Jest jasno napisane, że rodział dotyczy potworów większyxh od Orków, Trolli i Minotaurów - takich jak Gryfy, Smoki czy Hydry.

Przynajmniej kwestię Tyrantów i Doom Bulli mamy załatwioną.
 :evil:



idac w twoja strone mighty demon prince of chaos... tyrant to nie jest ogre.. (znaczy nie jest jesli odrzucimy fluffowe pi****ly) a to, ze jest w armii OK gdzie wiekszosc to ogry to zwykly przypadek :x  to bo takie czepianie sie tego mighty ktore jest po prostu fluffowe jest bez sensu...


Wszystko jest bez sensu.

Ja się nie czepiam słowa Mighty.
Ja się czepiam, że na podstawie luźno rzuconej uwagi we wstępie, tworzy się definicję pojęcia potwór.
DP follows the rules for monsters
DP=monster
DP ma US3, podstawkę 40x40
Monster= US3, 40x40.

A to gówno prawda.



Ponadto, założę się o flaszkę, że Panom chodziło o Greater Demon a nie Mighty  Demon Prince. Wtedy to ma sens. Ale czyja będzie flaszka - okaże się później.

Barbarossa

  • Gość
Ogrzy Charakterzy
« Odpowiedź #25 dnia: Grudzień 04, 2006, 04:47:35 pm »
Cytat: "Marcin Galoch"

W opisie lotu mamy zdanie (str 68):
"Model latający ma prawo wybrać między ruchem po ziemi a lotem, ale nie może wykonywać obu rodzajów ruchu w tym samym ruchu"
A także str 73: "Postać nie ma prawa przyłączyć się do jednostki i opuścić ją w tej samej turze"
Nie ma wątpliwości, że "zwykła" jednostka porusza się po ziemi.
Czytając uważnie zasady lotu uważam, że bohater latający może się przyłączyć do takiej jednostki, ale musiał by się poruszać na piechotę.


To jeszcze mi powiedz, dlaczego niby bohater w oddziale nie może poruszać się inaczej, niż oddział - tzn. gdzie masz napisane, że będąc w regimencie, model nie może sobie wybrać, czy leci, czy się rusza po ziemi.  Nie ma takiej zasady. Równie dobrze możesz twierdzić, że bohater na koniu dołączając do regimentu nie może z korzystać z M wierzchowca albo, że biegacz w skinkach nie może korzystać ze swojego dodatkowego M. Niby na jakiej podstawie?

A co do interpretacji zasad, to niestety rulebook stwierdza (s 7): Some characters, like the mighty daemon princes of chaos, are so large and powerful that they follow the rules for monsters!

I, dokładnie poniżej znajdujemy owe "rules for monsters": ....are called monsters. These normally move and fight individually and can never join units.

Ja naprawdę rozumiem, że ta zasada jest, ch... fujarowa. Że ktoś ją chlapnął nie myśląc. Że może miał na myśli greater daemona. Ale bardziej expressis verbis nie może być?

Dla potrzeb życia założyliśmy, że monster musi być duży (przynajmniej na 40mm) i latać, albo być bardzo duży (50mm). Do tego zasady specjalne Slanna pozwalają mu dołączać do regimentów. Dlatego m.in. nieszczęsne tyranty trafiły do uściślenia.... Natomiast w sprawie DP nie mamy niestety wielkiego pola do manewru. Chyba, że zaproponujecie jakąś furtkę, żeby było rozsądnie. Ja takiej nie znalazłem.

Możemy po prostu uznać błąd w druku i będzie łatwo:

20, 25, 40mm - infantry
25x50 mm - cavalry
50x50 mm i większe - monsters

Bardzo bym chciał, ale czy nikt nie będzie protestował że "poprawiamy" GW? Marcinie?

Offline Kensiorek

Ogrzy Charakterzy
« Odpowiedź #26 dnia: Grudzień 04, 2006, 05:13:42 pm »
Cytat: "LS"
Dla potrzeb życia założyliśmy, że monster musi być duży (przynajmniej na 40mm) i latać, albo być bardzo duży (50mm).
i dla potrzeb zycia zalozylisci ze gifty ktore dzialaly na demona i oddzial dzialaja tylko na demona no i dla potrzeb zycia wmawiacie ze to wina edycji i dla potrzeb zycia sa rowni bohaterowie i rowniejsi Slaan moze olac zasade ale inni bohaterowie juz nie ? A i barb super argument w jednej wypowiedzi domagasz sie zeby bylo jasno napisane ze nie moze latac w oddziale  a sami przyjmujecie oczywiscie na potrzeby zycia ze latajacy bohater na 40/40 jest monsterem natomiast na piechote juz nie  :roll:
a sprawą powina zajać sie LS ;)

Barbarossa

  • Gość
Ogrzy Charakterzy
« Odpowiedź #27 dnia: Grudzień 04, 2006, 05:18:25 pm »
Kensior, przeczytaj przytoczone zasady. No co ja ci jestem winien, że Daemon Prince ma mieć zasady monsterów? A to, że ma gifty, które działają na oddział, jest tak samo materialne jak to, że Bretońska magiczka ma sacrament of the lady dający kostki powera, których ta nie może ani wykorzystać, ani przekazać dalej.

Offline Kensiorek

Ogrzy Charakterzy
« Odpowiedź #28 dnia: Grudzień 04, 2006, 05:24:05 pm »
Cytat: "Barbarossa"
Kensior, przeczytaj przytoczone zasady. No co ja ci jestem winien, że Daemon Prince ma mieć zasady monsterów? A to, że ma gifty, które działają na oddział, jest tak samo materialne jak to, że Bretońska magiczka ma sacrament of the lady dający kostki powera, których ta nie może ani wykorzystać, ani przekazać dalej.
Wez RB Barb i pokaz mi gdzie masz napisane ze Slaan moze wchodzic do oddzialu . To ze w AB do Lizich napisali ze ma jakis wplyw na TG jest tak samo materialne jak Bretońska magiczka ma sacrament of the lady dający kostki powera, których ta nie może ani wykorzystać
a sprawą powina zajać sie LS ;)

Offline Marcin Galoch

Ogrzy Charakterzy
« Odpowiedź #29 dnia: Grudzień 04, 2006, 05:30:31 pm »
Do Zbyszka.
Są 2 osobne sprawy, co jest monster, a druga to latający bohaterowie.
Zacznę od drugiej, bo prościej.
Rulebook str 72: "(postać) po przyłączeniu staje się częścią jednostki, aż do momentu jej opuszczenia "
Jak dla mnie - jeśli jednostka porusza się po ziemi, to nie lata.
Jak postać jest częścią jednostki która porusza się bo ziemi, to nie lata.
Wspomniałem wcześniej że nie ma jednoznacznego zapisu wte albo wewte w tej sprawie, ale uważam to za tak oczywiste, że nie ma co tego drążyć, tylko rozstrzygnąć głosowaniem na LS, bo nowe argumenty się nie pojawią.
Jakkolwiek wyjdzie, do czasu jakiegoś FAQ-a będzie to uściślenie nie budzące wątpliwości, bo nie zmieniające zasad (tych brak w tym przypadku)

Teraz o monsterach, zaproponowałem sensowne rozwiązanie, a to co napisałeś, takie już mi się nie wydaje.
Nie odpowiedziałeś na żaden z argumentów, tylko przytaczasz to co jest na 7 stronie.
Zauważ, że jedno zdanie więcej i ten tekst by im się tam nie zmieścił, ja stronę 7 traktuję jako zapowiedź szczegółowych zasad w dalszej części podręcznika. A te są jasne i nie wymagają uściślenia.
Demon Prince itp jest bohaterem, który porusza się wg zasad potworów.
Nic więcej i nic mniej.
Tak samo Zbyszku, zauważ, nie ma osobnych tabelek na ranienie i save dla strzelania, walki wręcz i magii, tak i w tym przypadku, jeśli zasady ruchu są identyczne, to darowali sobie w dziale postacie ich przepisywanie.
ttp://www.earthshaker.homepages.pl/download.php