Jeśli chodzi o nr4, to pojawiły się poważniejsze zastrzeżenia, niż redakcyjne.
Przykładowo:
CCCCC
.....................xx
..............xx
...........................xx
FFFFF
Po lewej stronie masz najbliższą krawędź stołu.
teoretycznie, uciekający oddział (xx) może zablokować furiatów (FFFF) aby nie dojechali do celu (CCC), ale sprawa w chwili ich deklaracji jest czysta i jasna. Jakby musieć uwzględniać wszystko, co może się zdarzyć pomiędzy momentem mierzenia, a ruchem szarżowym, to robi się kipisz.
Dlatego opcja zaproponowana przez b_sk, że sprawdzamy "na ten moment" wydaje mi się lepsza, niż ta z uwzględnianiem . . .
Już to widzę na stole jak gram z jakimś goblinem: - nie, nie będę w ogóle mierzył czy moje savage mają zasięg szarży, bo przecież jak rzucę 3x6 hoppersami, to mogą wskoczyć przed nich i zablokować im szarże.
A że w końcu ruszy się gdzie indziej - sorry, uwzględniając teoretyczny ruch hopperów szarża była niemożliwa, a teraz to już po deklaracjach i nie ma znaczenia że ruszyłem się gdzie indziej.
Natomiast robienie ruchów wymuszonych przed deklaracjami szarż to była by zbyt duża ingerencja w zasady.
Jeśli chodzi o nr2, to jest ten dopisek w nawiasie, że sprawdzając szarże furiatów uwzględniamy już podane odpowiedzi na wcześniejsze szarże.
Wynika z tego, że w zasadzie możliwa jest tylko zmiana hold na flee, i chyba tak powinno brzmieć uściślenie, bo tak jak jest teraz, to ktoś pomyśli że może zmienić flee na hold, a wg mnie nie może.