Autor Wątek: Biocosmosis/Emnisi  (Przeczytany 25599 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Raf Fariszta

Biocosmosis/Emnisi
« Odpowiedź #30 dnia: Styczeń 18, 2007, 09:45:45 am »
Cytat: "Azirafal"
Cytat: "Raf Fariszta"
Tak - sam tekst zgrabnie napisany. Co do oceny oceny powstrzymam sie, bom komiksu nie czytał.


Bo ja wiem? Jakoś nawet niespecjalnie kojarzę Żulczyka. Ale jeśli on taki wielki recenzent, a przy nim ja jestem jedynie amatorem-hobbystą spoglądającym w głębię jego tekstów niczym w niezrozumiałą otchłań, to:

"Rozumiesz konflikt - chodzi o tytułową Diunę, planetę, na której znajdują się niewyczerpane źródła najcenniejszego surowca we wszechświecie książki Herberta, pozwalający na w/w zaginanie narkotyk."

Czy w tym zdaniu nie powinno być "pozwalającego na w/w zaginanie narkotyku"? :P (i wogóle to zdanie jakieś nieskładne trochę jest, imho)

P.S. Tak, lubię się czepiać. Nie, nie proszę się o krucjatę wykrywania błędów u mnie :oops:  Tak tylko dywaguję sobie...


Oczywiście masz rację, zdanie jest skopane stylistycznie. Brakuje nadto przecinka, pomiędzy "zaginanie", "narkotyk." Bo chodzi oczywiście o to, że zażywanie przez tzw. nawigatorów, melanżu (rzeczony narkotyk),  pozwalało na zaginanie przestrzeni (i przebywanie w ten sposób kosmosu).  I własnie to słowo: "przestrzeń" winno w recenzji zastąpić użyte słowo "wszechświat". Red. Żulczyk używając go, chciał jednak sprytnie odnieść się zarówno do wszechświata w znaczeniu przedmiotowym (przestrzeń) jak i w znaczeniu "uniwersum" jaki tworzy Frank Herbert w swej powieści. Tak bym to widzial.
PS. Również nie uważam, ażeby red. Żulczyk był wielkim recenzentem. Wprost przeciwnie. Ciąg dalszy mojego poprzedniego posta tego właśnie dotyczył.
Nocy Matko Dnia

Offline empro

Biocosmosis/Emnisi
« Odpowiedź #31 dnia: Styczeń 18, 2007, 09:58:33 am »
Cytat: "Azirafal"