Autor Wątek: charioty a ich move  (Przeczytany 11031 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline grzech76

charioty a ich move
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 14, 2006, 07:08:04 am »
ale ja nie rozumiem pytania...

turn, to obrót modelu / wszystkich modeli w oddziale o 90 stopni.
pivot, to obrót modelu rydwanu/ monstera o dowolną ilość stopni, w tym o 90 stopni.

więc w czym problem????

Offline Tomash

charioty a ich move
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 14, 2006, 08:02:59 am »
To jest właśnie ta subtelna pułapka w pytaniu ;)

Turn to "obrót bez obracania", tzn. możliwość zrobienia rydwanem 180 stopni będąc przytulonym do regimentu czy impassable terrain. Pivot na taką sztuczkę nie pozwoli.
http://bitspudlo.com/ - pierwszy i jedyny polski sklep z bitsami plastikowymi (i nie tylko)

JJ

  • Gość
charioty a ich move
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 14, 2006, 08:13:15 am »
Cytat: "Tomash"
To jest właśnie ta subtelna pułapka w pytaniu ;)

Turn to obrót bez obraczania, tzn. możliwość zrobienia rydwanem 180 stopni będąc przytulonym do regimentu czy impassable terrain. Pivot na taką sztuczkę nie pozwoli.


No to sorry Winnetou - ale "rules are rules". W takim razie - no ducking way.

Już słyszę tupot małych stópek szkieletów, obracających podłużny rydwan w miejscu. Bardzo klimatyczne.

Offline Tomash

charioty a ich move
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 14, 2006, 08:24:58 am »
Khem khem, to nie ja zadałem pytanie. Ja tylko wiem co ono znaczy ;)

I myślę że wciąż jest to bardziej klimatyczne / mniej kretyńskie niż sztandarowy strzelający z łuku - oczywiście tylko magicznego.
(nie, nie chcę wracać do dyskusji, ale siedzisz w battlu o wiele dłużej niż ja, Jacku, więc powinieneś wiedzieć, że uzasadnianie zasad "klimatem" to bardzo grząski grunt ;) )
http://bitspudlo.com/ - pierwszy i jedyny polski sklep z bitsami plastikowymi (i nie tylko)

JJ

  • Gość
charioty a ich move
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 14, 2006, 08:40:55 am »
Cytat: "Tomash"
Khem khem, to nie ja zadałem pytanie. Ja tylko wiem co ono znaczy ;)

I myślę że wciąż jest to bardziej klimatyczne / mniej kretyńskie niż sztandarowy strzelający z łuku - oczywiście tylko magicznego.


1- Pytanie było zadane w formie niezrozumiałego bełkotu.
2 - Sprytnie zamaskowana, ukryta myśl za pytaniem. Zadajemy pytanie ogólne, tak naprawdę chodzi nam o jakąś konkretną sytuację, której nie zdradzamy.

Aż się chce zamykać temat i wlepiać ostrzeżenia, ze marnowanie czasu ludzi którzy chcą pomóc rozwiązać czyjś problem.

Dla Shino mam radę - niech sprawdza swoje posty w spell-checkerze, na TWF mogą nie być tak wyrozumiali dla zlepków liter.

3 - Wzmianka o łuku na BSB, to już "icing on the cake". :evil:  ;)  ;)



Edit; Nie Tomaszu, nie uzasadniałem swoich poglądów "klimatem". W ostatniej chwili zamieniłem przymiotnik, na bardziej neutralny.

Chodzi o to, że regiment może zrobić "Tup, tup, tup" i obrócić się w miejscu. Rydwan nie. A próba zrobienia tego będąc ściśniętym z obu stron, jest próbą nagięcia zasad.

Offline grzech76

charioty a ich move
« Odpowiedź #20 dnia: Grudzień 14, 2006, 08:48:52 am »
Cytat: "Tomash"
To jest właśnie ta subtelna pułapka w pytaniu ;)

Turn to "obrót bez obracania", tzn. możliwość zrobienia rydwanem 180 stopni będąc przytulonym do regimentu czy impassable terrain. Pivot na taką sztuczkę nie pozwoli.


pulapka?????

gdzie????

to, że rydwan ma niekwadratową podstawkę, nie zmienia zasady obrotu.

piechota jest na podstawkach kwadratowych i obrót o 90 stopni wyglada jak wygląda - nie zmienia niczego w ksztalcie jednostki. Obrot rydwanu zmienia jego ksztalt i tego zmienic sie nie da....

alez wy ludzie macie problemy...


a uproszczenie tego "bez obracania" to chyba jakas pomylka????

Offline QUASSIMODO

charioty a ich move
« Odpowiedź #21 dnia: Grudzień 14, 2006, 09:17:37 am »
Szyszka,zmienia zasadniczo
zeby rydwan zrobil pivota o 180* potrzebuje miec 2"wolnego w kazda strone
turn tego by nie zmienil

jak dla mnie-oddzial rydwanow zachowuje sie na zasadzie oddzialu-turn sa...heros samotny na rydwanie juz nie-on nie ma wpisanej zasady fast cav.
'm Gonna stomp'em to dust,I'm gonna grind their bones.I'm gonna burn down dere towns and cities.I'm gonna bash'eads,break faces and jump up and down on da bits dat are left.An'den I'm gonna get really mean.

Offline grzech76

charioty a ich move
« Odpowiedź #22 dnia: Grudzień 14, 2006, 11:28:23 am »
Cytat: "QUASSIMODO"
Szyszka,zmienia zasadniczo
zeby rydwan zrobil pivota o 180* potrzebuje miec 2"wolnego w kazda strone
turn tego by nie zmienil

jak dla mnie-oddzial rydwanow zachowuje sie na zasadzie oddzialu-turn sa...heros samotny na rydwanie juz nie-on nie ma wpisanej zasady fast cav.


turn by tego nie zmienil, bo to obrót modelu o 180*. kwadratowa podstawka jest obracana o 180* wedle swojego środka. Rydwanu także.

Offline QUASSIMODO

charioty a ich move
« Odpowiedź #23 dnia: Grudzień 14, 2006, 12:29:28 pm »
turn to obrot w miejscu-kawaleria tez sie nie rozpycha na boki przy zwrocie o 180*
'm Gonna stomp'em to dust,I'm gonna grind their bones.I'm gonna burn down dere towns and cities.I'm gonna bash'eads,break faces and jump up and down on da bits dat are left.An'den I'm gonna get really mean.

Offline grzech76

charioty a ich move
« Odpowiedź #24 dnia: Grudzień 14, 2006, 01:31:39 pm »
Cytat: "QUASSIMODO"
turn to obrot w miejscu-kawaleria tez sie nie rozpycha na boki przy zwrocie o 180*


a gdzie masz to napisane, że się nie rozpycha?

jest napisane, że nalezy obrócic modele. chcesz powiedzieć, że w przypadku obrotu o 90* też się nie "rozpycha"? bo o 90* to też turn. a turn o 180 to tylko kolejne 90

Shino

  • Gość
charioty a ich move
« Odpowiedź #25 dnia: Grudzień 14, 2006, 05:47:03 pm »
Cytat: "JJ"

1- Pytanie było zadane w formie niezrozumiałego bełkotu.
2 - Sprytnie zamaskowana, ukryta myśl za pytaniem. Zadajemy pytanie ogólne, tak naprawdę chodzi nam o jakąś konkretną sytuację, której nie zdradzamy.
mimo wszystko zadalem pytanie dosc proste o mozliwosc robienia nie tylko pivotow przez rydwany... juz bylo pytanie podobne w wypadku ratlingow i mozna sie blyo domylic, ze chodzi o cos w zasadzie takiego samego...

niestety szybkie pisanie wyrobilo u mnie ceste bledy a walczyc z tym trudno...
(teraz czekam na merytoryczna odpowiedz juz bo poprawilem posta na pierwszej stronie)...

JJ

  • Gość
charioty a ich move
« Odpowiedź #26 dnia: Grudzień 14, 2006, 08:07:18 pm »
Cytat: "Shino"

niestety szybkie pisanie wyrobilo u mnie ceste bledy a walczyc z tym trudno...
(teraz czekam na merytoryczna odpowiedz juz bo poprawilem posta na pierwszej stronie)...


Rozumiem.

Dopwoiedc to na putttanie jst prost;

Odddział rydwanów Khemrijskich, jak i oddział Ogrów robi turny.
Pojedyńczy rydwam Khemri jaki pojedyńczy Ogr robi pivoty.

Offline QUASSIMODO

charioty a ich move
« Odpowiedź #27 dnia: Grudzień 14, 2006, 10:14:48 pm »
Cytat: "grzech76"
Cytat: "QUASSIMODO"
turn to obrot w miejscu-kawaleria tez sie nie rozpycha na boki przy zwrocie o 180*


a gdzie masz to napisane, że się nie rozpycha?

jest napisane, że nalezy obrócic modele. chcesz powiedzieć, że w przypadku obrotu o 90* też się nie "rozpycha"? bo o 90* to też turn. a turn o 180 to tylko kolejne 90


wychodzi debilizm
wg tego co napisales zeby kawaleria(5 modeli) mogla sie obrocic o 180* to musi miec ponad 10" wolnego (5+5")
to fajnie by fasty dzialaly ;)
'm Gonna stomp'em to dust,I'm gonna grind their bones.I'm gonna burn down dere towns and cities.I'm gonna bash'eads,break faces and jump up and down on da bits dat are left.An'den I'm gonna get really mean.

Offline grzech76

charioty a ich move
« Odpowiedź #28 dnia: Grudzień 15, 2006, 07:08:00 am »
Cytat: "QUASSIMODO"
Cytat: "grzech76"
Cytat: "QUASSIMODO"
turn to obrot w miejscu-kawaleria tez sie nie rozpycha na boki przy zwrocie o 180*


a gdzie masz to napisane, że się nie rozpycha?

jest napisane, że nalezy obrócic modele. chcesz powiedzieć, że w przypadku obrotu o 90* też się nie "rozpycha"? bo o 90* to też turn. a turn o 180 to tylko kolejne 90


wychodzi debilizm
wg tego co napisales zeby kawaleria(5 modeli) mogla sie obrocic o 180* to musi miec ponad 10" wolnego (5+5")
to fajnie by fasty dzialaly ;)


fasty mają "free reform" - czyli dowolne przemieszczenie modelu, tak by środek oddzialu byl w tym samym miejscu caly czas.

a co do kawalerii - kto powiedzial, że wszystkie modele obraca się równoczesnie????? obracasz po jednym modelu chyba, ale musi on miec miejsce na wykonanie tego obrotu.

a co do debilizmu, to tak samo mozesz reagowac na obrót 90*, gdzie z 5 cali masz nagle 10, gdy 5 kawalerzystów postanowi sie obrócic.

Offline b_sk

charioty a ich move
« Odpowiedź #29 dnia: Grudzień 15, 2006, 08:28:11 am »
Grzech, kombinujesz niemiłosiernie. Kawa się po prostu obraca i tyle.
Nażarte komunistyczną truflą dzikie świnie zdradziecko ryją zdrową tkankę polskiej racji stanu

 

anything