Autor Wątek: Szarże na maszyny  (Przeczytany 18149 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline trojek84

Szarże na maszyny
« Odpowiedź #60 dnia: Grudzień 21, 2006, 10:54:51 am »
Coz, widze ze wszystko co powinno zostac powiedziane zostalo. Jestesmy na takim etapie ze nikt nikomu nie powie ze jest inaczej, proponuje wiec aby LS zajela sie kwestia maszyn i optymalnie to doprecyowala...
am, tak samo jak ty,
Miasto moje a w nim:
Najpiękniejszy mój świat
Najpiękniejsze dni
Zostawiłem tam, kolorowe sny
Kiedyś zatrzymam czas
I na skrzydłach jak ptak
Będę leciał co sił
Tam, gdzie moje sny,
I warszawskie kolorowe dni

Offline Marcin Galoch

Szarże na maszyny
« Odpowiedź #61 dnia: Grudzień 21, 2006, 11:02:16 am »
Cytat: "trojek84"
Coz, widze ze wszystko co powinno zostac powiedziane zostalo. Jestesmy na takim etapie ze nikt nikomu nie powie ze jest inaczej, proponuje wiec aby LS zajela sie kwestia maszyn i optymalnie to doprecyowala...
Nie tylko maszyn, spalić można każdą szarże taktyczną . . .
ttp://www.earthshaker.homepages.pl/download.php

Jankiel

  • Gość
Szarże na maszyny
« Odpowiedź #62 dnia: Grudzień 21, 2006, 11:46:20 am »
Cytuj
Ostatnia podpowiedź...

Strona 68.
Flying charges.

Dyskusyjne. FAQ, który wyszedł jasno daje do zrozumienia, że każda jednostka ma prawo do jednego zwrotu. A teksty o szarżowaniu (straight way etc.) pojawiają się też przy innych typach oddziałów.

JJ

  • Gość
Szarże na maszyny
« Odpowiedź #63 dnia: Grudzień 21, 2006, 11:58:06 am »
Bezdyskusyjne.

Takie są zasady szczegółowe szarż lataczy.

Offline Scimitar

Szarże na maszyny
« Odpowiedź #64 dnia: Grudzień 21, 2006, 12:00:51 pm »
A może ktoś mi powie jak mają się zmienione kierunki szarży w wyniku szarż taktycznych, do deklaracji flee, którą opisuje szczegółowo RB ?? Szarżujemy w inną stronę w którą robimy flee ?? Dla mnie to totalna bzdura  :evil:
cimi GG 4417905
Podziwiajcie mroczną gębę prawdziwego Dark Elfa ;)
http://www.kgb.draconis.prv.pl

KAZALI WYCIĄĆ CRISTIANO RONALDO - NO CO ZA KRAJ !! Jutro będzie coś lepszego :D

Offline Marcin Galoch

Szarże na maszyny
« Odpowiedź #65 dnia: Grudzień 21, 2006, 12:11:44 pm »
Cytat: "Scimitar"
A może ktoś mi powie jak mają się zmienione kierunki szarży w wyniku szarż taktycznych, do deklaracji flee, którą opisuje szczegółowo RB ?? Szarżujemy w inną stronę w którą robimy flee ?? Dla mnie to totalna bzdura  :evil:

Scimitar, i tak, do tej pory, jak uważnie poczytasz, szarżowało się w inną stronę niż robiło flee.
Nie zmienia to faktu, że flee dalej robi się wg podręcznika, szarża taktyczna przejdzie tylko w przypadku reakcji hold.
ttp://www.earthshaker.homepages.pl/download.php

Offline Bigpasiak

Szarże na maszyny
« Odpowiedź #66 dnia: Grudzień 21, 2006, 09:13:37 pm »
Cytat: "JJ"
Bezdyskusyjne.

Takie są zasady szczegółowe szarż lataczy.


no JJ tu chyba mozesz sie mylic... jest tam napisane '' exactly like any other charging unit'' jak to rozumiec?
o prostu musialem to miec...

Cytat: "JJ"
Cytat: "Romano"
Czy mozna grac elementalami ajesli tak to w jakich armiach??


Poddaje sie.

Co to są Elementale w WFB?

Offline GoluS

Szarże na maszyny
« Odpowiedź #67 dnia: Grudzień 21, 2006, 10:58:55 pm »
JJ moze miec racje :). "exactly like any other charging unit moze" moze sie odnosic do drugiej czesci zdania (dostawianie sie z flanki boku lub z tylu zaleznie od poczatkowej pozycji).

Wtedy (jak rozumiem) szarza taktyczna flyerem bylaby mozliwa (w przypadku 'unit of flyers'), ale tylko po prostej, wiec szarze taktyczne by byly, ale nie byloby tych najbardziej chamskich (na pojedyncze modele z pivotem 180).

Ocziwiscie moznaby dojechac do skirmishera z takim pivotem, jesli inaczej szarza nie bylaby mozliwa.

IMHO brzymi to nawet sensownie. :)
alo

Barbarossa

  • Gość
Szarże na maszyny
« Odpowiedź #68 dnia: Grudzień 21, 2006, 11:28:02 pm »
Ależ FAQ dotyczy wszystkich szarż:

ALL CHARGING UNITS (including chariots, monsters, etc.) ...
...can wheel or pivot only once during the charge move itd, itp. As long as they fulfill these criteria, they are free to wheel as much as they want....

Dla mnie oznacza to, że latacze też. Akapit dotyczący szarż lataczy jest na tyle niejasny (nie wiadomo, do czego konkretnie odnosi się "exactly like any other charging unit"; dosłowne szarżowanie "prosto" oznaczałoby wiele dziwnych sytuacji z impassablami i przeszkadzającymi oddziałami), że wyciąganie z niego wniosków prowadzi tylko do kłopotów. Jest FAQ, są szarże taktyczne, są one opisane expressis verbis, wyraźnie dotyczą wszystkich jednostek i dla mnie cała ta kwestia to GW locuta, causa finita.

Moim zdaniem FAQ jest w tej kwestii niezwykle precyzyjny i nie widzę podstaw, żeby nie dotyczył lataczy.

Shino

  • Gość
Szarże na maszyny
« Odpowiedź #69 dnia: Grudzień 21, 2006, 11:30:39 pm »
ALL CHARGING UNITS (including chariots, monsters, etc.) ...
...can wheel or pivot only once during the charge move itd, itp. As long as they fulfill these criteria, they are free to wheel as much as they want....

czyli brakuje ci: flayers also.. but only when charging using ground
movement

 ;) ?

Offline GoluS

Szarże na maszyny
« Odpowiedź #70 dnia: Grudzień 21, 2006, 11:40:19 pm »
Po dokladnym przeczytaniu faqa stwierdzam, ze JJ nie ma racji :).

Marcin, wydaje mi sie, ze przesadzasz z ta szczegolowoscia. Uscislenie jakie proponujesz nie ma zadnego oparcia w rulebooku (poza luznym, ze 'trzeba dobrze szacowac').

Nie tworzmy nowych zasad, gdy nie sa one za bardzo potrzebne i tylko komplikuja.

Ponadto Twoje uscislenie kloci sie z zasada spalonej szarzy. Dajmy na to, ze mam pegazy oddalone o 19,9 cala od samotnego maga. Poniewaz nie mam doswiadczenia w szacowaniu dystansow deklaruje szarze "przelatujaca nad nim" i wpadajaca mu od tylca. Oczywiscie nie dolatuje (nie starcza mi ruchu). Zasada spalonej szarzy mowi mi, ze mam sie ruszyc pelny dystans 20" w strone maga. Jednak nie moge tego zrobic, bo jak sie tak rusze to wpadne w... maga.

Nie widze przeciwskazan w zasadach, by najpierw sprawdzic 'czy szarza w ogole doszla' i 'czy jest mozliwosc dojechania do maksymalnej liczby modeli jezeli ma sie jeszcze ruch', a dopiero potem ruchu taktycznego z wheelem na jaki pozwala zasieg szarzy.

Zarowna Twoje uscislenie jak i to co ja pisze opiera sie dosyc luzno na rulebooku, wiec prawidlowa wersja powinna byc ta najmniej problematyczna. Ja sobie tego nie wyobrazam: jest widok, jest zasieg, jest odpowiednia strefa, ale spalilem szarze gdzies na regimencie przeciwnika, bo tak. :)
alo

Offline Marcin Galoch

Szarże na maszyny
« Odpowiedź #71 dnia: Grudzień 22, 2006, 05:03:26 am »
Cytat: "GoluS"

Ponadto Twoje uscislenie kloci sie z zasada spalonej szarzy. Dajmy na to, ze mam pegazy oddalone o 19,9 cala od samotnego maga. Poniewaz nie mam doswiadczenia w szacowaniu dystansow deklaruje szarze "przelatujaca nad nim" i wpadajaca mu od tylca. Oczywiscie nie dolatuje (nie starcza mi ruchu). Zasada spalonej szarzy mowi mi, ze mam sie ruszyc pelny dystans 20" w strone maga. Jednak nie moge tego zrobic, bo jak sie tak rusze to wpadne w... maga.

Niczym hoppersy wracające ze stołu, staniesz cal przed ;)
Marku, podałem przykład z kilkoma szarżami na raz, gdzie widać, że błąd w ocenie gracza ma większe znaczenie niż to, czy szarża dojdzie.
Podobnie uważam że powinno być z szarżami taktycznymi, tym bardziej że zasady szarżowania na maszyny narzucają wprost takie rozwiązanie.
Zamiast przykładu z magiem zrób przykład z maszyną, identyczny.
Co zrobisz, dostawisz się do maszyny mimo że została wystawiona załoga aby jej bronić ?
Cytat: "GoluS"

 Ja sobie tego nie wyobrazam: jest widok, jest zasieg, jest odpowiednia strefa, ale spalilem szarze gdzies na regimencie przeciwnika, bo tak. :)
Zamiast tego proponujesz: deklaruje szarże, w fazie ruchów szarżowych sprawdzam, że nie dochodzi, to zmieniam deklaracje tak, aby doszła ?!?
Jak spaliłeś szarże, to spaliłeś, miejsce zawsze się na stole znajdzie dla takiego regimentu ;)
ttp://www.earthshaker.homepages.pl/download.php

JJ

  • Gość
Szarże na maszyny
« Odpowiedź #72 dnia: Grudzień 22, 2006, 08:09:19 am »
Cytat: "Barbarossa"
Ależ FAQ dotyczy wszystkich szarż:

ALL CHARGING UNITS (including chariots, monsters, etc.) ...
...can wheel or pivot only once during the charge move itd, itp. As long as they fulfill these criteria, they are free to wheel as much as they want....

Dla mnie oznacza to, że latacze też. Akapit dotyczący szarż lataczy jest na tyle niejasny (nie wiadomo, do czego konkretnie odnosi się "exactly like any other charging unit"; dosłowne szarżowanie "prosto" oznaczałoby wiele dziwnych sytuacji z impassablami i przeszkadzającymi oddziałami), że wyciąganie z niego wniosków prowadzi tylko do kłopotów. Jest FAQ, są szarże taktyczne, są one opisane expressis verbis, wyraźnie dotyczą wszystkich jednostek i dla mnie cała ta kwestia to GW locuta, causa finita.

Moim zdaniem FAQ jest w tej kwestii niezwykle precyzyjny i nie widzę podstaw, żeby nie dotyczył lataczy.


1  - Nie jesteś w formie. Wiadomo czego dotyczy exactly.
2 - Wiadomo co robi z przeszkodami - przelatuje nad nimi, tak jak jest to opisane.
3- Zadnych kłopotów - podaj jakiekolwiek.
4 - GW locuta, causa finita - the charging flyer moves straight towards the target
Zważ, że to DOPISALI w 7 mej. Tego nie było w 6 tej.

Po piąte i ostatnie;
Nawet gdybym się mylił, powinno być tak, że mam rację.
Z powodu prostoty zasady, łatwości gry.

Jankiel

  • Gość
Szarże na maszyny
« Odpowiedź #73 dnia: Grudzień 22, 2006, 09:08:09 am »
Cytuj
1 - Nie jesteś w formie. Wiadomo czego dotyczy exactly.

Mogę to samo powiedzieć o Tobie.
Uważam dokładnie tak samo jak Barb, ale nie chciało mi się tego wszystkiego pisać (bo sobie zainstalowałem medievala). Najpierw muszę sobie trochę na ten FAQ pograć i zobaczyć, jak to w praktyce wychodzi.

Btw. Czy to magia forum ogólnodostępnego sprawia, że kwestie niejasne i nieuregulowane stają się "oczywiste i bezdyskusyjne"?

JJ

  • Gość
Szarże na maszyny
« Odpowiedź #74 dnia: Grudzień 22, 2006, 09:40:10 am »
Cytat: "Jankiel"

Btw. Czy to magia forum ogólnodostępnego sprawia, że kwestie niejasne i nieuregulowane stają się "oczywiste i bezdyskusyjne"?


Nie. To magia forum zamkniętego sprawia, że nikt na nim nie pisze.

 

anything