trawa

Autor Wątek: sypanie czarami w walce  (Przeczytany 1376 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Teli

sypanie czarami w walce
« dnia: Grudzień 29, 2006, 12:04:50 pm »
mam pytanie o sytuację gdy mag znajduje sie w walce/jednostce która walczy i rzuca czary.

- czy można rzucać walczącym magiem czary ? - inne niz magic missisle ( tylko to jest jasno napisane ) - oczywiście przestrzegając zasad widoczności

np. mag dostawiony do klocka walczy w pierwszej lini i niestyka się z żadnym wrogiem

- są przednmioty, które wspomagają taką akcję - "WAAAGH! PAINT"
- a więc można to robić i taki przedmiot tylko to wspomaga - czy wogóle niemożna czarować w walce a taki przedmiot tylko to umożliwia ?


"WAAAGH! PAINT"
If the shaman is in combatat the start of the orcs & goblins magic phase, he recives +2 to any casting attempts
hodź tu chlebie to zjem ciebie

Offline TomCio

  • Zbrojmistrz bracki
  • *****
  • Wiadomości: 1 139
  • Total likes: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • Goryl we mgle
sypanie czarami w walce
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 29, 2006, 12:27:42 pm »
Oczywiście, że można czarować w hth, jakby niemożna było to po co byłby ten przedmiot ? :roll:
przykucnął z twarzą o kilka cali od tropu, a potem wpatrzył się w półmrok poszycia..

Offline Kacper Kacper

sypanie czarami w walce
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 29, 2006, 04:07:28 pm »
No właśnie... jest sobie mag w tancerzach, wbija do walki. Zostaje ustawiony na krawędzi - jak wygląda jego los? Tym kawałkiem co wystaje patrzy do przodu?

Offline TomCio

  • Zbrojmistrz bracki
  • *****
  • Wiadomości: 1 139
  • Total likes: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • Goryl we mgle
sypanie czarami w walce
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 29, 2006, 06:29:52 pm »
Przecież jesteś w hth.
przykucnął z twarzą o kilka cali od tropu, a potem wpatrzył się w półmrok poszycia..

szafa@poznań

  • Gość
sypanie czarami w walce
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 29, 2006, 07:48:39 pm »
Cytat: "Kacper Kacper"
No właśnie... jest sobie mag w tancerzach, wbija do walki. Zostaje ustawiony na krawędzi - jak wygląda jego los? Tym kawałkiem co wystaje patrzy do przodu?


nie ma losa, nie moze czarowac.

tak bylo w 6 edycji ;)

czy tak samo jest w siodmej? chyba tak ;)

Offline dydu

sypanie czarami w walce
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 02, 2007, 10:30:39 pm »
Moze rzucac wszystkie czary ktore nie wymagaja los
rawdziwy Legionista wstaje je śniadanie, pije i ogląda telexpres !!!

Shino

  • Gość
sypanie czarami w walce
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 02, 2007, 11:20:41 pm »
Q. If a Wizard or his unit is engaged in close combat with enemy models
is the Wizard allowed to cast spells?

A. There is no general rule preventing a Wizard from casting spells while
he or his unit is in close combat, but specific spells may not be castable
in this situation.  Spells specifically defined as "Magic Missiles",
for instance, cannot be cast while the Wizard or his unit is engaged in
close combat, and some other spells explicitly cover this situation in
their description.  Further, a spell cannot be cast at a unit in close
combat unless its description explicitly allows it to do so and many spells
require line of sight. These factors, taken together, generally restrict
the available targets for the Wizard's spells.  

Note however, that nowhere in the rules does it state that the act of being
engaged in close combat blocks line of sight.....only models and terrain
block line of sight.  This means that in instances where a Wizard's line
of sight is not entirely blocked by other models, the Wizard may still be
able to draw line of sight to potential targets. This also means that
Wizards who are riding on Large Targets or whom are Large Targets by nature
may still be able to draw line of sight to potential targets, even if
their frontage is fully occupied by enemy models (who are not also Large
Targets).

 

anything