Autor Wątek: Włócznia plus tarcza, czy daje +1 AS  (Przeczytany 900 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Góbal

Włócznia plus tarcza, czy daje +1 AS
« dnia: Styczeń 03, 2007, 10:30:08 am »
W RB przy opisie broni, jest napisane, że broń ręczna z tarczą daje +1 save.
Włócznia (spear) NIE ma przy opisie, że jest bronią dwuręczną (two handed). I teraz pojawia się pytanie, czy daje dodatkowy "save" ?

I tu zdania są podzielone. Jedni mówią tak, drudzy że nie!  :?

Offline Marcin Galoch

Włócznia plus tarcza, czy daje +1 AS
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 03, 2007, 10:36:35 am »
Gdzie masz opisane, że dostajesz dodatkowo +1 AS ?
Stosowanie zasad wyrwanych z kontekstu staje się niebezpieczną plagą . . .
ttp://www.earthshaker.homepages.pl/download.php

JJ

  • Gość
Włócznia plus tarcza, czy daje +1 AS
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 03, 2007, 10:46:04 am »
Cytat: "Marcin Galoch"
Gdzie masz opisane, że dostajesz dodatkowo +1 AS ?
Stosowanie zasad wyrwanych z kontekstu staje się niebezpieczną plagą . . .


Natomiast Ty Marcinie jak już masz jakąś koncepcję, to ją stosujesz do wszystkiego.

Tu sprawa jest prosta - bonus dodatkowy +1 AS za "hand weapon and shield" stosuje sie tylko do hand weapon* and shield.

Włócznia nie wymaga obu rąk, ale nie jest "hand weapon". Polecam czytanie RB po angielsku - tam jest wszystko jaśniejsze.

Case closed.


*patrz definicja "hand weapon".

 

anything