Autor Wątek: Turniej 17.02.07 Olsztyn  (Przeczytany 2391 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Doom

Turniej 17.02.07 Olsztyn
« dnia: Luty 12, 2007, 02:41:09 pm »
Dnia 17.02.2007 odbędzie się turniej gry bitewnej LoTR o nazwie "Mrok Północy" na który zapraszają KGB Miscast i Planeta 11
Lokalizacja: Olsztyn; Planeta 11 (ul. Piłsudskiego 38)
Limit Punktowy Armii: 500
Zgłoszenia (w tytule maila "zgłoszenie do turnieju" w mailu: Imię, nazwisko, miasto, ewentualnie nazwa klubu, rozpiska w pliku tekstowym, html, worda, lub exela) można przesyłać na adres doomczart@wp.pl. Pytania na priv lub również na ten adres (w takim wypadku proszę o umieszczenie w tyule wiadomości słowo 'pytanie')

Zaczynamy o 10.00
Wpisowe: 5 złotych
Sędziowie: Piotr Chodkowski (sędzia główny), Grzegorz Kartaszewicz(pomocniczy), Andrzej Jasiewicz (sędzia części hobbystycznej)

Gracze poza armiami (żadnych proxów) maja mieś ze sobą, czytelne rozpiski, kostki, miarki (system metryczny gracze mogą ustalić między sobą przed grą), kartki i coś do pisania. W przypadku w którym brak któregoś z wyżej wymienionych doprowadzi do interwencji sędziego winny otrzyma punkty karne

Obowiązują zasady aktualnego Rulebook'a (2 edycja), suplementy: A Shadow in the East, Fall of the Necromancer, The Two Towers, a także oficjalne faq'i i erraty GW

Kompozycja Armii:
-Limit 500 punktów
-Zbanowane są następujące modele: Gollum, Goldberry, Bombadil, niezakazane modele z pierścieniem nie moga go używać.
-Minimalna liczebność armii 10 modeli (w tym dowódca), maksymalna 80
-Limit łuków: 33% (nie wlicza się w ten limit wyposażenia bohaterów)
-Limit jednostek z WD: 33%
-Limit na broń miotaną: brak
-Bohaterowie 1 bohater na każde pełne 150 punktów w całości wydane na wojsko (czyli np jeżeli chce się mieć 2 bohaterów należy najpierw wykupić wojaków za 300 punktów)
-Przez bohatera rozumiemy każdy model który ma w statystykach punkty z którejś z tych kategori: Woli, Potegi lub Przeznaczenia
-Figuraka bohatera imiennego może zostać użyta, jako kapitan, ale nie na odwrót. Jeżeli bohater imienny ma kilka wersji statystyk i odpowiednich wzorów figurek do nich, ma być reprezentowany przez figórke której statystyki znajdują się w rozpisce
-Na turnieju gra się armią złożona na podstawie któregoś z podanych niżej Army Listów:
Cytuj
Angmar:
Bohaterowie:
Witch-King
Golfimbul
Warg Chieftain
Upiór Kurhanu
Wódz Carn Dum
Przywrócony (Revenant)
Duskwraith

Jednostki:
Warg
Widmo
Widmowy Warg
Wojownik Carn Dum
Orkowie

Army of Dead
Bohaterowie:
King of the Dead

Jednostki:
Warrior Army of Dead

Arnor:
Bohaterowie:
Arador
Aragorn
Arathorn
Halbarad
Rangers of the North

Jednostki:

Dunedains

Gondor :
Bohaterowie
Angbor
Aragorn
Boromir
Cirion
Corionir
Denethor
Eanur
Beregond
Imrahil
Gandalf Biały
Madril
Damrod
MT Captain
Dol Amroth Captain

Jednostki:
Axeman of Lossarnach
Guard of the Fountain Court
Guard of the Citadel
Ranger of Gondor
MT Warrior
Knight of MT
Knight of Dol Amroth (foot & mtd)
Bowmen of Morthond
Bowmen of Anfalas
Clansmen of Lamedon
Warden of Pelragir
Warrior of Ringolo Vale
Warrior of Pinnath Gaelin
Man at arms od DA
Avanger Bolt Thrower
Battlecry Trebuchet
Osgiliath Veterans

Shire Dobro:
Bohaterowie
Frodo of the Nine Fingers
Gandalf the Gray
Sam Gamgee
Pipin Took- Guard of the Citadel
Merry Brandybuck -knight of the Mark
Paladin Took
Farmer Maggot
Lobelia Sackville-Baggins
Fredegar Bolger
Brandobras Took
Bilbo Baggins

Jednostki:
Hobbit Militia
Hobbit Archers
Shirriffs

Shire Zło:
Bohaterowie:
Sharkey & Worm

Jednostki:
Ruffians

Dwarf Holds:
Bohaterowie:
Dain
Balin
Gimli
Murin & Drar
Dwarf King
Dwarf captain

Jednostki:
Dwarf Warrior (Bowmen)
Khazad Guard

Elven Havens:
Bohaterowie:
Elrond
Arwen
Glorfindel
Gildor
Cirdan
Erestor
Gil-Galad
Elladan & Elrohir
High Elf Captain

Jednostki:
High Elf Warrior
Elnaith

Isengard:
Bohaterowie:
Saruman
Grima
Sharku
Lurtz
Ugluk
Vrasku
Uruh-Hai Captain
Uruk-Hai Shaman
Wildman Chieftain
Dunlending Cheftain

Jednostki:
Trol z Isengardu
Wildmen
Uruk-Hai Warrior
Uruk-Hai Scout
Warg rider
Feral Uruk-Hai
Dunlending Warriors
Orc Warrior
Berserker
Balista +engineer team
Uruk-Hai Demolition team


Harad:
Bohaterowie:
Madrat
Sulladan
Mumakil
Haradrim Chieftain
Captain of Umbar
Numenorean Lord
Hasharin

Jednostki:
Haradrim Warrior
Hatadrim Rider
Serpent Rider
Watcher of Karna
Corsair of Umbar
Warden of Umbar
Marchant Guard

Men of Numenor (Faithful):
Bohaterowie:
Elendil
Isildur
Anarion
Numenoran Captain

Jednostki;
Men of Numenor

Mordor:

Bohaterowie
Gorbag
Gothmog
Grishnakh
Khamul
Nazgul
Sauron
Sheloba
Shargat
Mouth of Sauron
Witch-King
Drughaz-Nar
Troll Chieftain
Ork Shaman
Mordor UH Captain
Ork Captain

Jednostki:
Mogul Guard
Warg Rider
Orc Tracker
Orc Warrior
Orc of Gorgoroth
Morannon Orc
MOrdor Siege Bow
Mordor Catapult
Mordor Troll
MOrdor UH
Dead Marsh Spectres
Morgul Stalkers

Moria:
Bohaterowie:
Balrog
Drubuz
Goblin Shaman
Goblin Captain
Goblin Scavenger King

Jednostki:
Moria Goblin Warrior
Moria Drum
Cave Troll
Goblin Ravager
Goblin Scavenger
Mountain Troll

Rohan:
Bohaterowie:
Theoden
Eomer
Gamling
Eorl
Eowina
Rohan Captain
Outriders of Rohan
Erkenbrand
Theodred

Jednostki:
Rohan Warrior
Rider of Rohan
Rohan Royal Guard

Shadow in the East:
Bohaterowie:
Khamul
Khandish Chieftain
Khandish King
Khandish Merencary Captain
Easterling Captain

Jednostki:
Kataphrakt
Khandish Rider
Khandish Merencary Rider
Khandish Merencary
Khandish Chariot
Khandish Warrior
Easterling Warrior

Woodland Realms:
Bohaterowie:
Celeborn
Galadriela
Haldir
Legolas
Gwaihir
Drzewiec
Radagast
Wood Elf Captain

Jednostki:
Wood Elf Warrior
Ent (+20p)
Great Eagle


Sojusze:



a) The Last Alliance:
Bohaterowie:
- Elendil
- Isildur (bez Pierścienia)
- King of Men (Anarion)
- Gil-Galad
- Elrond
- Glorfindel
- Elf captain
- Captain of Men
- Erestor

Jednostki:
- Warriors of Gondor
- High Elf Warriors
- Elnaith (WD)


b) Pellenor Fields-Good

Uwaga: Riders of Rohan, którzy nie mają na wyposażeniu łuków kosztują punkt mniej:)

Bohaterowie:
- Gandalf Biały
- Merry
- Pippin
- Legolas
- Gimli
- Aragorn
- Imrahil
- Beregond
- Kapitanowie ludzi
- Halbarad
- Rangers of The North
- King of the Dead
- Elladan+Elrohir
- Theoden
- Gamling
- Eowina
- Eomer

Jednostki:
- Gondor (wszystko)
- Riders of Rohan
- Rohan Royal Guard (konno)
- Army of the Dead

c) Morannon-Good
Bohaterowie:
- Gandalf Biały
- Pippin
- Legolas
- Gimli
- Aragorn
- Imrahil
- Beregond
- Kapitanowie ludzi
- Rangers of The North
- Elladan+Elrohir
- Gamling

-Gwaihir
- Eomer

Jednostki:
- Gondor (wszystko)
- Riders of Rohan
- Rohan Royal Guard

-Warriors of Rohan

-Great Eagles



d) Pellenor Fields-Evil

bohaterowie:
Mordor i Harad bez Mouth of Sauron, Shagrat, Grishnak, Gorbag, Szeloba.

Jednostki:
Mordor i Harad. Jednostki z WD niedostępne!!!

e) Defenders of the North
Bohaterowie
Frodo of the Nine Fingers
Gandalf the Gray
Sam Gamgee
Pipin Took- Guard of the Citadel
Merry Brandybuck -knight of the Mark
Paladin Took
Farmer Maggot
Lobelia Sackville-Baggins
Fredegar Bolger
Brandobras Took
Bilbo Baggins

Arador
Aragorn
Arathorn
Halbarad
Rangers of the North

Arwena

Glorfindel

Elladan& Elrohir

Jednostki:
Hobbit Militia
Hobbit Archers
Shirriffs

Dunedains

f) Helm's Deep

Rohan, Elfy Haldira + Haldir, Legolas, Arczi, Gandzio, Gimli

Elfy Haldira możemy wystawić tylko jeśli wysatwiamy Haldira, mogą one stanowić max 50% armii, nie mogą mieć włóczni


Gramy 3 bitwy każda trwa 1h i 45 min. :
10.15 - 12.00 I Bitwa
12.10 - 13.55 II Bitwa
14.05 - 15.50 III Bitwa

Strefy rozstawienia we wszystkich 3 bitwach: 12'' od krawedzi.
Przed bitwą następuje jeden rzut k6, jego zwycięzca decyduje czy wybiera strefę rozstawienia, czy ma inicjatywę w pierwszej turze. Gracz który wybierał strefę rozstawienia wystawia pierwszy swoją armię.

Scenariusze:
I Bitwa - Eskorta:
W twojej armii masz wojownika którego traktujesz jak syna którego nigdy nie miałeś. Dałeś mu najlepsze wyposażenie, szkolisz i usiłujesz pilnować jego kariery. Jak do teraz najlepszy rezultat tych starań to rozkaz przyprowadzenia go do stolicy gdzie w celu swojej dalszej nauki ma pełnić funkcję adiutanta jednego z głównych wodzów
Na tą bitwę jeden z twoich modeli piechoty staje się Wybrańcem (wskazane żebyś go podmienił na taki model który się jakoś różni od twojej standardowej piechoty) Statystyki wybrńca to: F5, S4, D6, A2, W1, C4, M1/W0/F1. Posiada ciężki panceż i tarczę (premie obronne już w profilu) i jakąś broń ręczną. Ma dowodzenie w 3'' od siebie. Dodatkowo jeżeli wybraniec należy do którejś z czystych armii która posiada jakieś zasady rasowe (gobosy z mori, elfy) wybraniec również ma tą zasadę specjalną.
Cele misji:
-Wprowadzić swojego wybrańca przez krawędź przeciwnika - 150 punktów
-Skasować wrogiego Wybrańca - 150 punktów
Gra się do momentu usunięcia obu wybrańców ze stołu. Jeżeli wybraniec uciekł z pola bitwy (traktowany jest jakby przeżył, ale nie wyszedł przez krawędź przeciwnika - czyli żaden z graczy nie dostaje za niego punktów). Jeżeli przeciwnik został już wybity / uciekł a własny wybraniec wciąż jest na mapie jest automatycznie traktowany jakby wyszedł przez wroga krawędź

II Bitwa - Polowanie na Trole
Zwiadowcy donoszą ci że niedaleko grupuje się przeciwnik, ale pomiędzy twoim i jego zgrupowaniem widzieli rodzinę jakiegoś nowego gatunku troli, są podobno mocno agresywne i jeszcze głupsze niż agresywne. Ponieważ nigdy nie słyszałeś o gatunku troli pasującym do opisu zwiadowców uważasz że łeb jednego takiego będzie świetnym trofeum (pozostałe można wykozystać jako prezenty dla przełożonych)
Po rozstawieniu obu armi trole wyłażą ze swojej nory (geometryczny środek planszy), każdy z graczy na zmianę wykonuje rzut (dwa rzuty na gracza) kością scater* i dwoma zwykłymi a następnie we wskazanym miejscu (od środka stołu) ustawia znacznik (40mm podstawka, najlepiej z jakąś trolopodobną maszkarą).
Zasady ruchu: W każdej turze przed ruchem gracza który aktualnie ma inicjatywę, ruszają się trole. Gracz który ma inicjatywę rzuca K6+Scater*,  na kierunek i zasięg ruchu pierwszego trola, następnie drugi graczrzuca za drugiego i tak do momentu w którym skońcża się trole. Trol idzie zawsze pełen dystans, cyba że a) opusciłby stół, wtedy zatrzymuje się na krawędzi, b) na jego drodze jest model któregoś z graczy, wtedy zatrzymóje się w BtB z takim modelem.
Statystyki Trola: F6,S6,D6,A3,W3,C4(używany tylko w ewentualnej walce przeciw duchom, te bydlaki są tak głupie że nie działają na nie żadne zasady psychologi itp). Ten gatunek troli jest również wyjątkowo odporny na broń strzelecką: przeciwko strzelaniu ma D7 i traktowany jest jak cel za zasłoną.
Walka z trolem: Podczas walki z trolem za trola rzuca, ten gracz którego modele nie walczą z trolem, jeżeli zajdzie sytuacja w której obaj gracze bedą bić jednego trola, sytuacja traktowana jest jak dwie osobne walki. Trol zawsze walczył będzie w pierwszej kolejności przeciwko temu graczowi, którego modele jako pierwsze znalazły się z nim w BtB. Po rozegraniu tej walki (jeśli przeżył), rozstrzygnie się walka trol kontra modele drugiego gracza.
Cele Misji:
-Ubić wszystkie trole, każdy wart 75 punktów - punkty dostaje gracz który zada ostatnią ranę.
Walka trwa do momentu zgonu ostatniego trola. Jezeli jeden z graczy został "usunięty" z pola bitwy przed wybiciem troli, przejmuje dowodzenie trolami, a dugi gracz ma K6 tur na ich ubicie, po upływie tego czasu gra się kończy
* w przypadku hit kierunek wyznacza ta mała strzałeczka
III Bitwa - Potyczka
Będąc na patrolu natknąłes się na wrogie siły, wiedząc że masz mało czasu szybko wydajesz rozkazy, a chwilę póxniej wysyłasz posłańca do obzu z prośbą o posiłki. Dopuki nie dotra musisz radzić sobie sam
Cel misji
Zmusić siły przeciwnika do ucieczki*  - 300 punktów
*pierwszy niezdany Courage test generała (jeżeli jest więcej niż jeden bohater w armii generała wybiera się przed bitwą), jeżeli nie ma już generała (zabity) liczy się test innego bohatera, jeżeli nie ma już bohaterów wtedy liczy się pierwszy niezdany test.
Gra trwa do momentu w którym któraś ze stron jako pierwsza nie zda testu rozbicia i zacznie uciekać (posiłki przybyły i druga strona uznała że lepiej już skończyć walkę)

Rzeźnia: We wszystkich misjach można uzyskać dodatkowo 100 punktów za zabicie 50 % wrogich modeli lub 200 jeśli ta sztuka uda się z 90%

Punkty za bitwy:
Wynik w dużych punktach określa się przy uzyciu następującego równania: (Punkty za ubite modele wroga+połowa za te które zwiały+punkty za misje+ewentualne punkty za Rzeźnie) - to co uzyskał przeciwnik. Otrzymany wynik porównujemy z tabelką:

0 - 100 MP = 10 - 10 VP
101 - 350 MP = 13 - 7 VP
351 - 600 MP = 15 - 5 VP
601 - 850 MP = 17 - 3 VP
>851 MP = 20 VP

Dodatkowe punkty (podane wartości maksymalne):
-Wczesniejsze zgłoszenie (do 15.02.07) 1 punkt
-Fajnie wykonana rozpiska+historia armii do 2 punktów (max po jednym za jedno i drugie)
-Pełen WYSIWYG - czyli dostosowanie modeli do tego co jest w rozpisce (broń, tarcze itd) - 2 punkty
-10 punktów za test wiedzy z flufu (Trylogia Tolkiena) po 1punkcie za pytanie
- 12 za sekcję hobbystyczna:
+5 punktów za malowanie
+4 za konwersje (które nie podpadają pod wymogi WYSIWYG)
+3 za podstawki
- 4 punkty za najładniejsza armię na turnieju - po tajnym głosowaniu (głosować mogą wszyscy gracze i sędziowie na turnieju)
- od 0-3 punktów za Fair Play podczas poszczególnych bitew przyznawane każdorazowo przez przeciwnika po skończonej bitwie - maksymalnie 9 minimalne 0. Jeśli ktoś dostanie 3 zera automatycznie kończy turniej na ostatnim miejscu

Razem maksymalnie do zdobycia jest 100 punktów turniejowych.

Poza zasadmi gry na turnieju obowiązują jeszcze dwie:
-Główny sędzi ma ZAWSZE rację, jeśli uważasz że właśnie się pomylił przeczytaj jeszcze raz pierwszą część zdania.
-Zgłoszenie do turnieju jest równoznaczne z akceptacja regulaminu. Za pytania, o jego treść będą punkty karne (no chyba że pytanie jest o wyjaśnienie czegoś niezrozumiałego dla gracza)
Osiem głosów na Tak, jeden głos na Nie. Jednogłośnie wygrywa Nie

Offline Neo

Turniej 17.02.07 Olsztyn
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 12, 2007, 05:48:45 pm »
Wrzućcie to też na www.srodziemie.sfan.pl :)
img][/img]

Offline Ugluk

Turniej 17.02.07 Olsztyn
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 12, 2007, 06:11:09 pm »
i na twierdzę. im więcej for tym więcej ludzi się dowie.

Offline Doom

Turniej 17.02.07 Olsztyn
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 13, 2007, 09:30:44 am »
Na śródziemi regulamin powinien już wrzucić, albo wrzuci tam dzisiaj człowiek odpowiedzialny za kontakty z tym serwisem (ja tam nie mam konta).
A Twierdza... chodzi wam o klub z wrocławia albo okolic? szczerze mówiąc nie mierzyłem aż tak daleko (jakie są realne szanse że ktoś stamtąd zechc się wybrać na normalny turniej natakie zadupie jak nasza okolica? ;) )
Osiem głosów na Tak, jeden głos na Nie. Jednogłośnie wygrywa Nie

Offline Neo

Turniej 17.02.07 Olsztyn
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 13, 2007, 10:45:59 am »
Nie :) O strone www.sbarciu.webd.pl :) Czyli Tweirdzę LotR
img][/img]

Offline zarzol

Turniej 17.02.07 Olsztyn
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 13, 2007, 12:03:02 pm »
Cytat: "Neo"
Nie :) O strone www.sbarciu.webd.pl :) Czyli Tweirdzę LotR


dokładniej link teraz jest taki
www.twierdzalotr.pl

pozdrawiam
lub Rozarius przy GameLordzie
Rozarius
Twierdza LOTR - Twierdza Lotr

Offline Doom

Turniej 17.02.07 Olsztyn
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 13, 2007, 01:44:19 pm »
Cytat: "Neo"
Nie :) O strone www.sbarciu.webd.pl :) Czyli Tweirdzę LotR

Założyć informację to bym założył tylko na tamtym forum nie mam wystarczającej ilości postów...
Osiem głosów na Tak, jeden głos na Nie. Jednogłośnie wygrywa Nie

Offline Blood Elf

Turniej 17.02.07 Olsztyn
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 16, 2007, 03:33:19 pm »
Cytat: "Doom"
Sędziowie: Piotr Chodkowski (sędzia główny), Grzegorz Kartaszewicz(pomocniczy), Andrzej Jasiewicz (sędzia części hobbystycznej)

Zapomniałeś dopisać w sędziach jako pomocniczego Aleksander Szydłowski. -.-
hen the angels falling, the devils rising up. Come on brothers :D