trawa

Autor Wątek: Porady dla twórców, czyli jak robić komiksy.  (Przeczytany 284990 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline turucorp

Porady dla twórców, czyli jak robić komiksy.
« Odpowiedź #135 dnia: Czerwiec 19, 2007, 08:05:32 pm »
Cytat: "Maciej"

a po co?


a chociazby po to zeby rastry w kompie wygladaly jak "analogowe" :roll:
Dla przypomnienia, "dawno, dawno temu, za siedmioma gorami, za siedmioma lasami, byly sobie folie z czarnymi naklejkami", nazywaly sie rastry, a metoda, ktora opisalem jest przeniesieniem tej zabawki do ps'a.
Metoda dobra jak wiele innych.
Juz wiesz po co?

Offline Maciej

Porady dla twórców, czyli jak robić komiksy.
« Odpowiedź #136 dnia: Czerwiec 19, 2007, 08:14:35 pm »
Cytat: "turucorp"

Juz wiesz po co?


Nie. Nadal nie wiem po co ma zmieniać ze skali szarości na bitmapę wte i nazad.


EDIT => TUTAJ jest fajny tutorial do robienia rastrów w rysunku czarno białym. Wszystko krok po kroczku wyłuszczone.
url=http://www.forum.gildia.pl/login.php?logout=true&sid=d50706ce8e8e80cb43136eb5a41e6082]super strona z gołymi babami!!![/url]

Offline Ziemniakento

Porady dla twórców, czyli jak robić komiksy.
« Odpowiedź #137 dnia: Czerwiec 19, 2007, 08:36:01 pm »
Cytat: "Maciej"

EDIT => TUTAJ jest fajny tutorial do robienia rastrów w rysunku czarno białym. Wszystko krok po kroczku wyłuszczone.


Serdeczne dzięki! Rewelacyny tutek!

Offline turucorp

Porady dla twórców, czyli jak robić komiksy.
« Odpowiedź #138 dnia: Czerwiec 19, 2007, 08:57:16 pm »
Cytat: "Maciej"
Cytat: "turucorp"

Juz wiesz po co?

Nie. Nadal nie wiem po co ma zmieniać ze skali szarości na bitmapę wte i nazad.


Z tego co pamietam (siedzac teraz w robocie niestety nie mam jak sprawdzic), "filtr rastrowy" daje jedynie mozliwosc zrobienia kropek, przepisanie na bitmape pozwala na uzyskanie innych rastrow (np. linii), ponadto stosujac filtr musisz pamietac parametry rastra jesli chcesz go powtorzyc, robiac raster w oddzielnym dokumencie zapisuje go sobie zamiast sie potem zastanawiac jaka srednice kropki dalem kilka stron wczesniej.
Mozliwe, ze jestem tepy, ale taka metoda bardziej mi odpowiada do pracy w cz-b (nie twierdze, ze jest najlepsza, ale tez nie widze wiekszej roznicy jesli chodzi o czas i wygode pracy taka metoda).
Jesli sie myle poprosze o korekte.

Offline Maciej

Porady dla twórców, czyli jak robić komiksy.
« Odpowiedź #139 dnia: Czerwiec 19, 2007, 09:52:22 pm »
A w jaki sposób uzyskujesz linie zamiast kropek?
url=http://www.forum.gildia.pl/login.php?logout=true&sid=d50706ce8e8e80cb43136eb5a41e6082]super strona z gołymi babami!!![/url]

Offline turucorp

Porady dla twórców, czyli jak robić komiksy.
« Odpowiedź #140 dnia: Czerwiec 19, 2007, 10:12:38 pm »
jest w opcjach, jutro sprawdze dokladnie, ale chyba tak:
bitmap->halftone->i tutaj do wyboru round albo lines albo cos tam jeszcze.
jesli szarosci sa wylane tonalnie (od bieli) to linie beda sie zwezac jak speedlines, moga byc w pionie, w poziomie, pod dowolnym katem albo rozchodzic sie jak promienie sloneczne.

Offline Gawron

Porady dla twórców, czyli jak robić komiksy.
« Odpowiedź #141 dnia: Czerwiec 21, 2007, 10:30:27 pm »
Jeśli chodzi o PS to jestem zielony nie umiem tam robić praktycznie nic i np ostanio robiłem sobie jakiś pasek i wrzuciłem w PS i poprsotu to co był narysowane( wszystko B&W) obrysowałem pędzlem. Moje pytanie jest takie co wy robicie czy robicie to bardzo zawansowane czy wasze prace( bo niektórych tu widziałem) wyglądają lepiej bo macie wprawe??  :roll: a wiem że możliwości tego programu są ogromne np kiedyś próbowałem wstawiać dymki ale w PS byly tylko w jedą strone i zrezygnowałem ale tu ktoś pisze że robi ci to kompletnie inaczej ...

Offline Ziemniakento

Porady dla twórców, czyli jak robić komiksy.
« Odpowiedź #142 dnia: Czerwiec 27, 2007, 05:21:26 pm »
Cytat: "Gawron"
Moje pytanie jest takie co wy robicie czy robicie to bardzo zawansowane czy wasze prace( bo niektórych tu widziałem) wyglądają lepiej bo macie wprawe??  :roll: a wiem że możliwości tego programu są ogromne np kiedyś próbowałem wstawiać dymki ale w PS byly tylko w jedą strone i zrezygnowałem ale tu ktoś pisze że robi ci to kompletnie inaczej ...


Szczerze mówiąc nic z tych 5 linijek nie zrozumiałem...

A takie pytanko: w jakim formacie najlepiej drukować komiksy i jakie "kosmetyczne" zabiegi wykonać przed tym procesem

Offline figuRe fouR

Porady dla twórców, czyli jak robić komiksy.
« Odpowiedź #143 dnia: Czerwiec 30, 2007, 01:23:35 pm »
trochę z innej beczki...
nie jest mi to co prawda potrzebne do komiksu, ale czy wie ktoś może jak uzyskać ze zwykłego zdjęcia np:

gramofonu

taki

efekt

w PhotoShopie. Widziałem gdzieś taki tut dotyczący właśnie PS, niestety nie mogę go namierzyć ponownie.
<--- www

N.N.

  • Gość
Porady dla twórców, czyli jak robić komiksy.
« Odpowiedź #144 dnia: Czerwiec 30, 2007, 02:39:50 pm »
Cytat: "figuRe fouR"

taki

efekt



Taki efekt możesz uzyskać nawet bez PhotoShopa - po prostu pobaw się kontrastem (na maksa, a potem jeszcze raz) i zapisz wszystko w sepii.

Offline Ziemniakento

Porady dla twórców, czyli jak robić komiksy.
« Odpowiedź #145 dnia: Czerwiec 30, 2007, 03:03:34 pm »
http://img412.imageshack.us/img412/9293/9db61bcf86a6b5cd8f85e32nj2.jpg

Mi na ten przykład taki właśnie efekt wyszedł.
Stosowałem receptę N.N

Offline figuRe fouR

Porady dla twórców, czyli jak robić komiksy.
« Odpowiedź #146 dnia: Lipiec 01, 2007, 11:41:21 pm »
nie wiem czy kogokolwiek to w ogóle interesuje, ale ktoś podrzucił mi taki pomysł:
Ja bym zastosował bichromię a następnie nałożył kolorową warstwę z trybem mieszania typu rozjaśnianie liniowe, albo mnożenie odwrotności. Potem tylko dodać szum/plamy ręcznie, albo korzystając z jakiegoś innego zdjęcia.
by Nowy


wyszło cacy:

GRAMOFON
<--- www

Offline JAPONfan

Porady dla twórców, czyli jak robić komiksy.
« Odpowiedź #147 dnia: Lipiec 04, 2007, 12:43:17 pm »
Cytat: "Maciej"
Cytat: "turucorp"
Musisz zmienic format z "greyscale" na "bitmap", czyli przekonwertowac ze skali szarosci na czern-biel.

a po co?

Spokojnie możesz zrobić rastry zarówno w obrazku kolorowym jak i w skali szarości.

Przy obrazku w skali szarości robię sobie na rastry nowe warstwy. Wypełniam je szarością, daję na mnożenie i używam filtra rastrującego. Następnie tworzę maskę warstwy i "wydrapuję" białym pędzlem rastry tam gdzie mają się pojawić.

przy konwercie na bitmape masz wieksza kontrole nad
a)ksztaltem rastra (w filtrze okrag, kropka i linia w bmp przy uzyciu rastra poltonowego mamy 6 wariantow)
b) kontrole nad liniatura rastra
c) mozliwosc wyboru katu rastra
d) przy uzywaniu filtru czasami zdaza sie mora w druku


@ Ziemniakento
Cytuj
A takie pytanko: w jakim formacie najlepiej drukować komiksy i jakie "kosmetyczne" zabiegi wykonać przed tym procesem

A4+? sprawdzic rozdzielczosc pracy, wlaczyc dobry tryb wygladzanie tekstu w dymkach (antyaliasing), sprawdzic tryb, wyrzucic profile kolorystyczne, zapisac do dobrego formatu.

Offline Ziemniakento

Porady dla twórców, czyli jak robić komiksy.
« Odpowiedź #148 dnia: Lipiec 04, 2007, 03:53:22 pm »
Cytat: "JAPONfan"

Cytuj
A takie pytanko: w jakim formacie


Nie chodziło mi o format A3, A4 tylko jpeg, tiff itp ;]

Offline turucorp

Porady dla twórców, czyli jak robić komiksy.
« Odpowiedź #149 dnia: Lipiec 04, 2007, 04:09:43 pm »
Cytat: "Ziemniakento"

Nie chodziło mi o format A3, A4 tylko jpeg, tiff itp ;]


tiff, bo jest bezstratny i pozwala na zachowanie wielu warstw
jpeg tylko w sytuacjach ekstremalnych i mozliwie bez kompresji (ale to raczej do przesylania mailem a nie do zachowywania orginalnych plikow na dysku), np. jesli musisz przeslac plansze do druku to z mojej praktyki wynika, ze daje sie cos jeszcze wydrukowac z jpeg z kompresja 9 (oczywiscie zachowujac docelowy rozmiar planszy i rozdzielczosc conajmniej 300 dpi)