trawa

Autor Wątek: Porady dla twórców, czyli jak robić komiksy.  (Przeczytany 278122 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Koalar

Odp: Porady dla twórców, czyli jak robić komiksy.
« Odpowiedź #420 dnia: Listopad 06, 2013, 11:34:15 pm »
Skanuję plik w czerni i bieli. Przez to nie mogę potem używać kolorów w programach graficznych - działa tylko czerń i biel. Radzę sobie z tym tak, że kopiuję obraz z tego pliku "czarno-białego" do pliku "kolorowego" (takiego, gdzie normalnie można używać kolorów). Czy jest prostszy sposób na to, żeby można było taki plik zeskanowany w czerni i bieli przerobić na "kolorowy"? Z góry dzięki.
http://pehowo.blogspot.com/ - moje komiksy (Buzz, PEH, Horror)

Weak Inker

  • Gość
Odp: Porady dla twórców, czyli jak robić komiksy.
« Odpowiedź #421 dnia: Listopad 07, 2013, 02:08:43 am »
Skanuję plik w czerni i bieli. Przez to nie mogę potem używać kolorów w programach graficznych - działa tylko czerń i biel. Radzę sobie z tym tak, że kopiuję obraz z tego pliku "czarno-białego" do pliku "kolorowego" (takiego, gdzie normalnie można używać kolorów). Czy jest prostszy sposób na to, żeby można było taki plik zeskanowany w czerni i bieli przerobić na "kolorowy"? Z góry dzięki.
Plik zeskanowany w b & w jest zapisany jako mapa bitowa, wystarczy w Gimpie lub PS przepisać go na szarości a później na RGB. W gimpie wybierasz obraz->tryb->odcienie szarości, dopiero po przepisaniu na szarości możesz zamienić na RGB, w PS Image->Mode->Grayscale później zmieniasz na RGB lub CMYK.
« Ostatnia zmiana: Listopad 07, 2013, 02:13:37 am wysłana przez Weak Inker »

Offline turucorp

Odp: Porady dla twórców, czyli jak robić komiksy.
« Odpowiedź #422 dnia: Listopad 07, 2013, 07:25:38 am »
Plik zeskanowany w b & w jest zapisany jako mapa bitowa, wystarczy w Gimpie lub PS przepisać go na szarości a później na RGB.

taka drobna sugestia od czepialskiego choleryka, po przepisaniu na szarosci warto zapisac czern/lineart na oddzielnej warstwie, unikamy wtedy wielu przykrych niespodzianek.

Offline Kokosz

Odp: Porady dla twórców, czyli jak robić komiksy.
« Odpowiedź #423 dnia: Listopad 07, 2013, 07:37:55 am »
Skanuję plik w czerni i bieli. Przez to nie mogę potem używać kolorów w programach graficznych - działa tylko czerń i biel.

Ja nie skanuję w trybie bitmapy, bo mądry skaner próbuje "wiernie oddać" wszelkie brudy i szarości papieru, tworzac wzorek z czarnych kropek, a kreskę, która czasami jest nieco blada, "dziurkuje" żeby tą bladość oddać. Można to oczywiście potem filtrować, ale po co?

Znacznie lepszy efekt uzyskuję skanując w skali szarości, a następnie robiąc duży kontrast funkcją "poziomy". Suwaki zsunięte do siebie powinny dac ten sam efekt, co skanowanie w bitmapie, a na obrazie jest znacznie mniej brudów. W dodatku ustawiając suwaki bardziej po prawej lub bardziej po lewej mogę decydować o tym, czy linie mają być nieco cieńsze, czy nieco grubsze. Przy skanowaniu w bitmapie skaner decyduje sam.

Offline turucorp

Odp: Porady dla twórców, czyli jak robić komiksy.
« Odpowiedź #424 dnia: Listopad 07, 2013, 07:55:41 am »
Ja nie skanuję w trybie bitmapy, bo mądry skaner próbuje "wiernie oddać" wszelkie brudy i szarości papieru, tworzac wzorek z czarnych kropek, a kreskę, która czasami jest nieco blada, "dziurkuje" żeby tą bladość oddać. Można to oczywiście potem filtrować, ale po co?

eee... no bez przesady, jak rysujesz na bialym, niefakturowanym papierze i gumujesz olowek to nie ma prawie zadnych brudow i "szarosci" przy skanowaniu w bitmapie.
ja nie potrafie sie przekonac do skanowania w szarosciach, bo nie daje mi to pelnego odwzorowania cz-b rysunku, tylko dodatkowy "efekt"/upgreat.



Offline Anionorodnik

  • Stolnik bracki
  • *****
  • Wiadomości: 1 255
  • Total likes: 1
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sebastian Smolarek
Odp: Porady dla twórców, czyli jak robić komiksy.
« Odpowiedź #425 dnia: Listopad 21, 2013, 09:06:52 pm »
Trochę nie zupełnie na temat, ale mam pytanie natury techniczno-lingwistycznej. Chodzi mi o specjalny rodzaj papieru. Przy malowaniu na takim papierze specjalnym odczynnikiem, w miejscu pociągnięcia pędzelkiem ujawniają się wzory, dając efekt podobny do naklejania rastra. Na zachodzie papier znany jest jako DuoShade lub Craftint od nazwy producenta. Czy tego rodzaju papier był kiedykolwiek dostępny w Polsce i jeśli tak to jak się na to mówiło? Piszę tekst na podstawie anglojęzycznego materiału i mam właśnie problem z różnicami w nomenklaturze poligraficznej między dwoma językami.

Offline turucorp

Odp: Porady dla twórców, czyli jak robić komiksy.
« Odpowiedź #426 dnia: Listopad 21, 2013, 09:28:42 pm »
Czy tego rodzaju papier był kiedykolwiek dostępny w Polsce i jeśli tak to jak się na to mówiło?

jesli nawet byl, to tylko dlatego, ze ktos sobie prywatnie przywiozl (w sumie to ciezko bylo nawet o rastry na folii, szczegolnie po spaleniu sie jedynej fabryki w kraju), taki papier daje ciekawy efekt "wygaszenia" intensywnosci rastra, a nie przypominam sobie, zebym u kogos z naszych widzial taki efekt. Obstawiam, ze jesli juz ktos mial, to bylo to tak unikatowe, ze nie doczekalo sie polskiej nazwy.

Offline dominator1

Odp: Porady dla twórców, czyli jak robić komiksy.
« Odpowiedź #427 dnia: Styczeń 05, 2014, 09:39:05 pm »
Witam. Właśnie próbuje coś stworzyć, Mój pierwszy jakiś w miare konkretny obrazek Czy coś w tym stylu może być. Jak Wam się to widzi?

Weak Inker

  • Gość
Odp: Porady dla twórców, czyli jak robić komiksy.
« Odpowiedź #428 dnia: Styczeń 05, 2014, 10:53:42 pm »
Witam. Właśnie próbuje coś stworzyć, Mój pierwszy jakiś w miare konkretny obrazek Czy coś w tym stylu może być. Jak Wam się to widzi?
Nijak się nie widzi, bo ten wątek nie służy zamieszczaniu prac, tylko porad w zakresie spraw czysto technicznych - dtp, doboru czcionki i tego czym, jak i na czym rysować. Nijak mi się to widzi także z tego względu, że na pierwszy rzut oka jest to niczym nie wyróżniający się rysunek Legolasa przerysowany ze zdjęcia z częściowo nałożonymi płaskimi kolorami, zero wkładu własnego. Może poszukaj bardziej odpowiedniego wątku, o ile taki istnieje.

Offline dominator1

Odp: Porady dla twórców, czyli jak robić komiksy.
« Odpowiedź #429 dnia: Styczeń 06, 2014, 08:51:29 am »
Kolory wszystkie są nałożone prze zemnie, no i to wcale nie jest taka szybka robota... Bo to cos robiłem ponad godzinę. Przepraszam, że nie w temacie, no innego tutaj nie znalazłem  :(
Chce stworzyć komiks hobbita, na podstawie filmu. Tzn obrazki robić taką techniką jak wyżej, czyli przerysowywać z oryginalnych klatek filmu. Fabuła też filmowa, jednak o wiele bardziej skrócona i rzeczowa. Dialogi podobne lub te same.  Mimo, że wkładu własnego może nie będzie tu za wiele, będzie to czasochłonne. Co myślicie o tym pomyśle ? Czy ktos ewentualnie, jest chętny do współpracy ?

Offline turucorp

Odp: Porady dla twórców, czyli jak robić komiksy.
« Odpowiedź #430 dnia: Styczeń 06, 2014, 09:11:04 am »
nabyles prawa do zrealizowania Hobbita?  :shock:

 

N.N.

  • Gość
Odp: Porady dla twórców, czyli jak robić komiksy.
« Odpowiedź #431 dnia: Styczeń 06, 2014, 09:11:15 am »

Chce stworzyć komiks hobbita, na podstawie filmu. Tzn obrazki robić taką techniką jak wyżej, czyli przerysowywać z oryginalnych klatek filmu. Fabuła też filmowa, jednak o wiele bardziej skrócona i rzeczowa. Dialogi podobne lub te same.  Mimo, że wkładu własnego może nie będzie tu za wiele, będzie to czasochłonne. Co myślicie o tym pomyśle ? Czy ktos ewentualnie, jest chętny do współpracy ?

Robiąc taki komiks, w taki sposób, naruszysz prawa autorskie zarówno autora powieści, jak i twórców filmu.

Offline dominator1

Odp: Porady dla twórców, czyli jak robić komiksy.
« Odpowiedź #432 dnia: Styczeń 06, 2014, 09:23:25 am »
Tak ale ja to robie dla siebie i nie bede tego sprzedawać. Ewentualnie pochwalę się tym Wam. Nie popadajmy w paranoję. Gitarzyści robią covery znanych piosenek i wstawiają to na youtube. Inni rysują lub malują postacie z bajek i filmów. Raczej nie widze w tym nic złego :smile: Więc poza aspektem prawnym jak ten pomysł się Wam podoba ? Powiedzmy, że będzie to nie komercyjna fanowska produkcja ...

Offline turucorp

Odp: Porady dla twórców, czyli jak robić komiksy.
« Odpowiedź #433 dnia: Styczeń 06, 2014, 09:30:39 am »
Tak ale ja to robie dla siebie i nie bede tego sprzedawać. Ewentualnie pochwalę się tym Wam. Nie popadajmy w paranoję. Gitarzyści robią covery znanych piosenek i wstawiają to na youtube. Inni rysują lub malują postacie z bajek i filmów. Raczej nie widze w tym nic złego :smile: Więc poza aspektem prawnym jak ten pomysł się Wam podoba ?

kazdy kawalek glowy/reki/nogi masz zamiar tutaj wrzucac?
mam wrazenie, ze kompletnie pomylily ci sie fora i tematy, tutaj rozmawiamy o konkretnych sprawach zwiazanych z tzw. "technikaliami" przy robieniu komiksow, a nie o przerysowywaniu kadrow z filmu.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 06, 2014, 09:44:22 am wysłana przez turucorp »

Offline peta18

Odp: Porady dla twórców, czyli jak robić komiksy.
« Odpowiedź #434 dnia: Styczeń 06, 2014, 10:26:27 am »
Tak ale ja to robie dla siebie i nie bede tego sprzedawać. Ewentualnie pochwalę się tym Wam. Nie popadajmy w paranoję. Gitarzyści robią covery znanych piosenek i wstawiają to na youtube. Inni rysują lub malują postacie z bajek i filmów. Raczej nie widze w tym nic złego :smile: Więc poza aspektem prawnym jak ten pomysł się Wam podoba ? Powiedzmy, że będzie to nie komercyjna fanowska produkcja ...
Zeby uniknac offtopu i uszczypliwych komentarzy, narysuj wiecej, zaloz nowy watek lub poszukaj bardziej odpowiedniego i pokaz co zrobiles i albo sie ktos wypowie albo nie.
Buk, Hodor i Dziczyzna