Autor Wątek: First Blood, Chellenger, Zielona Góra, 20-21.10  (Przeczytany 4376 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline jacul

First Blood, Chellenger, Zielona Góra, 20-21.10
« dnia: Wrzesień 22, 2012, 08:30:47 pm »






Zielonogórski klub fantastyki ZKF "Ad Astra" zaprasza na turniej Warhammera 40 000 klasy chellenger, który odbędzie się w dniach 20-21 października w Zielonej Górze.




Wstęp: 30 zł, płacimy na miejscu.
Limit uczestników: 40
Miejscówka: siedziba klubu "Ad Astra" przy ul. Fabrycznej (mapka: http://g.co/maps/5j5wd), która znajduje w samym środku miasta, 200 metrów od Biedronki i naprzeciwko rynku i pubu "Cicha Kobieta"
Nocleg: śpimy tam gdzie gramy, czyli na wielkiej sali. To nie wszystko! Nocleg jest darmowy! Wszyscy się zmieścimy, bo miejsca jest ...
Wyżywienie: między bitwami będzie możliwość przegryzienia czegoś i wypicia herbaty/kawy, że rozdamy również ulotki propozycjami na obiad.
Nagrody: Będą fajne nagrody;)


Sędzia główny:
Sędziowie poboczni/techniczni:


1. Armie:


Format: chellenger, gramy na 6ed, armie zbudowane na maksymalnie 1850 punktów, force organisation: 1-2 HQ, 2-6 Troops, 0-3 Elites 0-3, Fast Attack 0-3, Heavy Support 0-3.




Dodatkowo gracz może zastosować jedną z poniższych opcji:
1) Użycie fortyfikacji (niebędącej Fortess of Redemption). Fortyfikację wystawiamy po wyborze       strony, we wasnej strefie rozstawienia.
2) Wystawienie sojusznika składającego się z: 1 HQ, 1-2 Troops, 0-1 Elites/FA/HS allies liczą się do bazowego FoC.
3) Wystawienie dowolnej ilości bohaterów specjalnych.


-dopuszczone wszystkie oficjalne armi oraz LatD by Sztab
-Imperial Armour niedopuszczony.


Gramy na stołach 72x48"


2. Rozpiski:


Rozpiski należy przysłać na adres firstblood2k12@gmail.com  do dnia 14.10 do godziny 23.59. Rozpiski zostaną opublikowane dzień później. Za wysłanie poprawnej rozpiski gracz otrzymuje 5DP do klasyfikacji ogólnej. Plik powinien być w formacie .txt. Poprawna rozpiska powinna być zbudowana wg schematu:
Cytuj
Gracz: Jan Nowak
Armia: Imperial Guard


HQ1: Nazwa oddziału (ilość modeli, dokupione wyposażenie, odnośnik do transportu dedykowanego) [koszt punktowy]
HQ2: -II-


Elite1: -II-
Elite2: -II-
Elite3: -II-


Troop1: -II-
Troop2: -II-
Troop3: -II-
Troop4: -II-
Troop5: -II-
Troop6: -II-


FA1: -II-
FA2: -II-
FA3: -II-


HS1: -II-
HS2: -II-
HS3: -II-


Transport1:
Transport2:


Total: suma punktów, liczba modeli


Wysłanie rozpiski jest jednoznaczne ze zgłoszeniem się na turniej. Osoby które nie wysłały rozpiski nie mają zagwarantowanego miejsca na turnieju.


3. Przygotowanie do turnieju:
Gracz ma obowiązek posiadać czytelną rozpiskę, kodeks, miarkę, kostki i wzorniki (jeśli ich używa)


4. Harmonogram:


Dzień pierwszy:
9.00-10.00 - zapisy
10.00-12.30- pierwsza bitwa
12.45-15.15- druga bitwa
15.15-16.00- przerwa "obiadowa"
16.00-do końca- trzecia bitwa
???- Players Party


Dzień drugi:
10.00-12.30- czwarta bitwa
12.45-15.15- piąta bitwa
do 16.00 ogłoszenie wyników


5. Tereny:


-w scenariuszach 2 i 4 wszystkie area terrain są traktowane jako mysterious forrest.
-W ruinach na potrzeby poruszania się ściany traktujemy jako teren dostępny, bez potrzeby wychodzenia przez drzwi, okna – oczywiście LOS sprawdzamy tak jak widać
-W ruinach levele od 2 w gore traktujemy jako impassable. Level 1 na potrzeby ruchu traktujemy jak poziom 0.
-Pierwszy poziom górek traktujemy jak zwykły teren a drugi poziom >4" jako teren impassable
Zachęcamy do omówienia z przeciwnikami wszystkich terenów przed bitwą




6. Ocena WYSWiG i malowania:
Turniej ma klasę chellenger, a więc obowiązuje całkowity zakaz proxów i dopuszczone są maksymalnie trzy drobne odstępstwa od WYSIWIG'u.
Dla przypomnienia:
Cytuj
O byciu lub nie byciu proxem decyduje odpowiedni model/oddział. Natomiast o wysywigu ekwipunek. Czyli np ork boy z shootą zamiast pistola jest brakiem wysywigu a nie proxem, ale np. ten sam ork zamiast lootasa jest proxem bo to totalnie inny oddział.


Ocena malowania:
1 pkt za 50% modeli pomalowanych w co najmniej trzech kolorach
2 pkt za 100% modeli pomalowanych w co najmniej trzech kolorach
1 pkt - wszystkie modele są wycieniowane
1 pkt za pomalowaną armię z dbałością o detale i cieniowaniem na wszystkich modelach


1 pkt za wszystkie podstawki posypane piaskiem
1 pkt za starannie wymodelowane podstawki, coś więcej niż zwykła trawka i piasek


0-2 pkt - efekt WOW! (subiektywna opinia oceniającego)


1 pkt - spójność armii - wyraźnie widać spójny charakter wszystkich modeli, można zauważyć, że wyszły spod ręki jednego malarza.


0-3 pkt - za pełen WYSIWIG 3pkt, za każde odstępstwo -1 pkt, jeśli więcej niż 3 modele nie będą miały WYSIWIGu, będą one usuwane z turnieju, jeżeli po takim usunięciu rozpiska ulegnie zmianie (a ulegnie  :evil: ) gracz nie otrzymuje +5 pkt za rozpiskę


7. Zasady zachowania
Jeżeli jakaś para przedłuża grę, ich przeciwnyicy mają prawo poprosić sędziego o zwrócenie na to uwagi. W takich sytuacjach sędzia ma prawo zmienić wynik na niekorzyść przedłużających.
Za nie sportowe zachowanie, czyli oszukiwanie, specjalne przedłużanie, picie alkoholu, głośne przeklinanie, kłócenie się z sędzią lub innymi graczami i w innych przypadkach, o których zadecydują sędziowie (punkty karne lub dyskfalifikacja).




8. Misje:
W każdej misji gracz otrzymuje punkty za:


a) Cel Główny (8 pkt.)
Gracz który wypełnił cel główny otrzymuje 8 pkt., w przypadku remisu każdy gracz otrzymuje 4pkt.


b) Cel Poboczny (4pkt.)
Gracz który wypełnił cel poboczny otrzymuje 4 pkt., w wypadku remisu oboje gracy otrzymuje 2pkt. W niektórych misjach wyniki za cel poboczny mogą być inne, ale ich suma zawsze wyniesie 4pkt.


c) Cel Dodatkowy
Slay the Warlord – za zabicie wrogiego warlorda gracz dodaje sobie jeden punkt, a przeciwnik odejmuje 1 punkt.
Linebreaker – gracz, który ma więcej scoringów w strefie rozstawienia przeciwnika dodaje sobie jeden punkt, a przeciwnik odejmuje 1 pkt.
First Blood - za pierwszy zabity oddział w grze gracz dodaje sobie jeden punkt, a przeciwnik odejmuje 1 pkt.


d)Wynik w małych punktach (8pkt.)
Porównanie różnicy wyników w małych punktach wg tabeli:
0-300 4:4
301-600 5:3
601-900 6:2
901-1200 7:1
1200+ 8:0


Scenariusze:


Scenariusz 1:
Rozstawienie: Dawn of War (12” od dłuższej krawędzi)
Cel Główny: D3+2 znaczniki wystawiane przez graczy, za przewagę jednego znacznika wynik 6:2, za przewagę dwóch znaczników wynik 8:0
Cel Poboczny: Anihilacja: za zabicie dwóch oddziałów więcej niż przeciwnik wynik 3:1, za zabicie czterech i więcej oddziałów niż przeciwnik wynik 4:0


Scenariusz 2:
Rozstawienie: Hammer and Anvil (24” od krótszej krawędzi)
Cel główny: 3 znaczniki (ustawione na lini dzielącej stół na pół od krótkiej krawędzi) każdy 18" od siebie i krawędzi. Za przewagę jednego znacznika wynik 8:0
Cel Poboczny: Za sprowadzenie armii przeciwnika poniżej stanu liczebności 25% wynik 4:0.


Scenariusz 3:
Rozstawienie: Vanguard Strike (12” od przekątnej)
Cel główny:  Anihilacja:
2 KP przewagi 5:3
4 KP przewagi 6:2
5 KP przewagi 7:1
7 i więcej KP przewagi 8:0
Cel Poboczny: Zajmowanie ćwiartek stołu. Scoring unit zajmuje tę ćwiartkę w której znajduje się największa liczba jego modeli. Aby zająć ćwiartkę należy mieć w nim więcej scoringów niż przeciwnik. Za kontrolowanie więcej ćwiartek niż przeciwnik 4:0.


Scenariusz 4:
Rozstawienie: Ćwiartki stołu (12" od środka, 24" od przeciwnika)
Cel Główny: Dzielimy stół na 6 równych części (24"x24") jeden scoring zajmuje tylko jeden kwadrat. Aby zająć kwadrat należy mieć w nim więcej scoringów niż przeciwnik. Za przewagę jednego kwadratu 6:2, za przewagę dwóch lub więcej zajmowanych kwadratów wynik 8:0.
Cel dodatkowy: Znacznik na środku stołu, gracz który go kontroluje otrzymuje 4DP


Scenariusz 5:
Rozstawienie: Vanguard Strike (12” od przekątnej)
Cel Główny: Znacznik w swojej strefie rozstawienia, 9" od krawędzi. Za kontrolowanie znacznika przeciwnika wynik 8:0.
Cel Poboczny: Anihilacja: za zabicie dwóch oddziałów więcej niż przeciwnik wynik 3:1, za zabicie czterech i więcej oddziałów niż przeciwnik wynik 4:0


W każdej misji obowiązuje night fight w pierwszej turze na 5+.


9. Dodatkowe punkty:
Spóźnienia: za każde 3 minuty spóźnienia w oddawaniu wyników obaj gracze otrzymują -1DP do wyniku końcowego. Po 15 minutach spóźnienia bitwa jest unieważniana.


10. Lista zgłoszeń:


1. Irek "Irkuck" Siek
2 Bogusław "Bogins" Gordzielewski
3. Filip Serba
4. Amadeusz "Osaw" Janiak
5. Michał "OWMorde" Zając
6. Capek
7. ElChe
8. el_piszczu
9. Typhus
10. Karkówa
11. Przemysław "Przemosan" Czyrwik
12. Adam "Maximus" Pacuła
13. Marcin"Guardian" Opałka
14. Paweł "Grom" Poloczek
15. Adrian "SZWAGIER" Gaweł
16. eM


Proszę o zgłaszanie swojej obecności na nasz adres mailowy (firstblood2k12@gmail.com).


pozdrawiam
Jacul
« Ostatnia zmiana: Październik 04, 2012, 06:09:26 pm wysłana przez jacul »

Offline przemosan

  • Nosiciel Wody
  • *
  • Wiadomości: 54
  • Total likes: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • =][= For The Emperor, For The Caliban =][=
    • moje wypociny
Odp: First Blood, Chellenger, Zielona Góra, 20-21.10
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 23, 2012, 01:23:14 pm »
Cytuj
First Blood - za pierwszy zabity oddział w grze gracz dodaje sobie jeden punkt, a przeciwnik odejmuje 1 pkt.
czyli jak pierwszy rozwalę pojazd to się niby nie liczy??? czy jak

Offline jacul

Odp: First Blood, Chellenger, Zielona Góra, 20-21.10
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 23, 2012, 03:51:55 pm »
Pojazd też się liczy. Powinno być za pierwszą zabitą jednostkę w grze.


pzdr