trawa

Autor Wątek: Nowości Games Workshop  (Przeczytany 830958 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Eman

Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #4785 dnia: Marzec 13, 2011, 07:19:50 am »
Wszystkie te zmiany, w porownaniu z rewolucja jaka zdarzyla sie pomiedzy 2ed a 3ed to maly pikus, jedynie drobna kosmetyka tak po prawdzie. Swiadczy o tym chocby to, ze kodeksy z poprzednich edycji (znaczy sie 3 - 4) nadal jako-tako nadawaly sie do grania w 5ED. Zaden book z 2giej nie nadawal sie w najmniejszym stopniu do 3ciej.
A tak BTW, to zmiany pomiedzy 3ED a 4ED tez powiedzmy, ze byly zauwazalne, ze sie tak wyraze - brak mozliwosci szarzowania z nie-open-topped pojazdow i generalnie zamienienie transporterow w jezdzace pulapki, mial spory wplyw na sposob grania :wink:   Tak na moje oko, to ilosc zmian 3->4 i 4->5 byla porownywalna.
Takze IMHO jezeli unikniemy rewolucji (a z tego co rozumiem, to w Batlu taka rewolucja miala wlasnie miejsce przy zmianie obecnej edycji), to IMHO wszystko bedzie tip-top.
Szczegolnie, ze patrzac z perspektywy czasu, zmiany w zasadach 40k szly w dobrym kierunku. Jasne, ze zdarzylo im sie pare wpadek - chocby ta nieszczesna zasada allokacji woundow, ale patrzac chocby na obecnie wydawane FAQ, jestem dobrej mysli  :biggrin:
Cze !!!
« Ostatnia zmiana: Marzec 13, 2011, 07:31:45 am wysłana przez Eman »
Strzelanie jest dla ciot. Psychotroke granaty są dla zboków. Liczba Fistów musi być wielokrotnością liczby Rhinosów, tako rzecze święta księga.

Offline miraj

Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #4786 dnia: Marzec 13, 2011, 08:14:47 am »
8ed. Battla jest 1000x lepsza od poprzedniej. Po prostu lepiej się gra. Umiejętność szacowania jaką masz szansę na doszarżowanie i podejmowanie odpowiadniego ryzyka też jest skillem, a gra jest o wiele szybsza, 5-tka kawki z bsb'kiem już nie zabija całego świata w turę, na stole liczy się to co naprawde w bitwach, gigantyczne kloce piechoty.

Gdyby tylko mierzenie wprowadzili, albo tylko losową szarżę, albo tylko coś innego, byłoby bardzo słabo. Ale wszystko na raz robi z Battla coś w co wreszcie można grać. Najlepszym dowodem jest to, że sporo "spinaczy" z WFB przestało grać jak weszła 8'ma, albo cały czas grają na 7ed.

Ciekawy jestem co by wymyślili dla 40k jako taką rewolucję.

Offline Breaker

Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #4787 dnia: Marzec 13, 2011, 10:24:24 am »
tjaa, akurat mierzenie nie jest zla rzecza, przynajmniej nie bedzie numerow w stylu ze ktos nagle niespodziewanie doszedl szarza bo zwalowal lekko na pol cala i juz dal rade. kazda zasada ktora obniza ilosc wałkow jest dobra. w 4ed dalo sie snajpowac modele, potem 5ed wprowadzila strzelanie do oddzialow- niby mozna miec pretensje bo kiedys jeden koles wystawal lekko zza sciany to najwyzej ten jeden zdychal, a teraz czesto pol oddzialu schodzi na raz. ale z drugiej strony wałkow mniej... zatem mozna poswiecic odrobine realizmu na rzecz przyjemnosci z gry.


a co do losowych szarzy... thurion zagraj kiedys armia z fleetem- uda sie ta szarza na 16" tymi herlakami czy nie? rzuce te 4rke czy strace oddzial za 250? to juz jest w 40k, wiec nowoscią nie bedzie
his place is ready to recieve the gift of the eldar

Offline trej

Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #4788 dnia: Marzec 13, 2011, 11:58:01 am »
Mój GUO regularnie mi przypomina o pokorze wobec kostek przy okazji właśnie szarży, więc nawet fleeta nie trzeba wystarczy cover :)

Offline Mistrz wałków :)

Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #4789 dnia: Marzec 13, 2011, 12:24:01 pm »
Jestem starym batlowcem (choć większość zna mnie jako okrąglaka) i powiem Ci Miraj w dużym skrócie, przesiąkasz marketingiem.
8 ed battla jest o kant dupy rozbić. GW poszło w stronę dzieciaków i uprościło system do granic dobrego smaku.
I nie obronią tego żadne piękne słówka..
Jak widzę bitwę w której armia przegrywa bo przeszła przez magiczny las, to pozostaje mi się tylko śmiać :D

Co do 40k. Mam nadzieję że bardzo przewrotnych zmian nie będzie. Obecnie już została garstka podręczników do przerobienia (Tau,necroni,WH) i będziemy bardzo blisko utopi :D Wystarczy dać nieco skrzydeł armiom opartym na zaciskaniu kciuka i będzie naprawdę super.
Marzy mi się taka zmiana, która da naprawdę nowe możliwości, a zarazem nie wywróci wszystkiego do góry nogami.
PS. marzy mi się też nowy dex do WH (bo jak tak dalej pójdzie to ich sprzedam)
Kamil. (miszczu)

Offline thurion

Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #4790 dnia: Marzec 13, 2011, 12:31:16 pm »
Gdyby tylko mierzenie wprowadzili, albo tylko losową szarżę, albo tylko coś innego, byłoby bardzo słabo. Ale wszystko na raz robi z Battla coś w co wreszcie można grać. Najlepszym dowodem jest to, że sporo "spinaczy" z WFB przestało grać jak weszła 8'ma, albo cały czas grają na 7ed.
pewnie w domu gra sie przyjemniej
ale jesli chodzi o gre turniejowa to malo znam osob ktore w tymze aspekcie bardziej doceniaja czystą 8 ed od edycji poprzednich (6 i 7)
zreszta to nie jest forum WFB

@Breaker, dlatego napisalem ze losowe szarze w 40k sie juz tak mocno nie odbija, i tak jest cover i tak jak napisales fleet, ale z mierzeniem sie zgodzic nie moge, a przypadek przez ciebie opisany ja rozwiazuje po prostu tak ze ew. szarze newralgiczne mierze przy okazji ruchu, przed runem i szarzami, cala reszta jak np zasiegi broni strzeleckich to nic wiecej jak skill, mam 12 cali z melty czy nie mam? nie mam to wtopie... mam to jestem gosc, ustawic sie tak zeby samemu miec a przeciwnik nie... przy mierzeniu zasiegow sprowadza sie to do wymierzenia 12 cali i ruszenia dokladnie tyle ile trzeba, IMO niefajne

Offline Kelvan

  • Terminator
  • **
  • Wiadomości: 163
  • Total likes: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • I'm not a nerd. I'm just smarter than you.
Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #4791 dnia: Marzec 13, 2011, 08:14:24 pm »
Odnośnie nowego dexu GK. Jeśli ktoś miał bete to na 1 rzut oka są następujące zmiany.

Ghostknight - z 32 pts do 40 pts ale są nowe opcje broni
Dreadknight - z S7 T7 do S6 T6
Techmarine - z 80 pts do 90 pts
Assasins - zmienili nazwe z uncanny reflexes na lighting reflexes - działa tak samo.
Necrons, Catachans, Eldars, Dark Eldars, SM Raptors

Offline Lesio

Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #4792 dnia: Marzec 13, 2011, 08:43:16 pm »
Zmian jest rzeczywiście niewiele, głównie kosmetyczne.


Imo nowi GK pod względem zasad wyglądają naprawdę ciekawie. Tak jak w BA nie ma tu jednostek wybitnie słabych i niesamowicie przegiętych. Wiadomo, że są wybory lepsze i gorsze do tego trzeba to ograć na stole, ale na pewno nie mamy do czynienia z czymś takim jak tyrki czy gwardia, gdzie od razu rzucały się w oczy no-brainery pokroju hive guardów czy vendetty.
It's all fun and games until someone loses an eye...
Then it's fun and games without depth perception^^

Offline Inkq

  • Moderatorzy
  • Stolnik bracki
  • *
  • Wiadomości: 1 420
  • Total likes: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • Matematyk
Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #4793 dnia: Marzec 13, 2011, 08:49:57 pm »
Cytuj
Zmian jest rzeczywiście niewiele, głównie kosmetyczne.

No nie wiem. Zmiana na psycannonie do kosmetycznych nie należy.

Offline Lesio

Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #4794 dnia: Marzec 13, 2011, 09:38:27 pm »
Chodziło mi o zmiany w stosunku do "bety", w której nie ma sekcji wargear, a staty psikawki jak i innego sprzętu były plotkami.
Zmian między starymi DH a nowymi GK nie ma co komentować, bo to zupełnie nowa armia, w porównaniu z tym nawet DE przeszły tylko lekki lifting.
It's all fun and games until someone loses an eye...
Then it's fun and games without depth perception^^

Offline Wosho

Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #4795 dnia: Marzec 13, 2011, 11:11:09 pm »
Jest juz gdzies kompletny dex?

Offline Lesio

Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #4796 dnia: Marzec 13, 2011, 11:27:31 pm »
Szukajcie, a znajdziecie  :wink:
It's all fun and games until someone loses an eye...
Then it's fun and games without depth perception^^

Offline Wosho

Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #4797 dnia: Marzec 14, 2011, 07:10:12 am »
Psycannon 24 cale zasięgu, ech... :sad:
Dobrze rozumiem że oddział z FA jest traktowany jakby miał jumpacki plus raz w grze może zrobić ten skok na 30 cali?

Offline Nathaniel

Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #4798 dnia: Marzec 14, 2011, 07:25:56 am »
ale na pewno nie mamy do czynienia z czymś takim jak tyrki czy gwardia, gdzie od razu rzucały się w oczy no-brainery pokroju hive guardów czy vendetty.

mwahahahahah... wait?
ty tak na powaznie? :D
Nathaniel

In dedicato imperatum ultra articulo mortis
- For the Emperor Beyond the Point of Death

As defenders we stand
... as brothers we fall

Offline Wosho

Odp: Nowości Games Workshop
« Odpowiedź #4799 dnia: Marzec 14, 2011, 08:40:40 am »
A co może nie ma racji?  :razz:

 

anything