Autor Wątek: Turniej Ligi Mazowieckiej - 10 Marca  (Przeczytany 13904 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Great_Evil

Turniej Ligi Mazowieckiej - 10 Marca
« dnia: Marzec 02, 2007, 02:37:38 pm »
Stowarzyszenie Miłośników Gier Bitewnych „Bazyliszek”
zaprasza na kolejny turniej Mazowieckiej Ligi Lord of the Rings

Gdzie: Warszawa, Gimnazjum nr 2 ul. Narbutta 65/71
Kiedy: prawdopodobnie sobota 10 Marca
Zapisy: 9:00 – 9.45
Start pierwszej bitwy: 10:00
Wpisowe: 10 zł

Zgłoszenia zawierające imienia, nazwiska i rozpiski obu graczy z pary należy wysyłać na adres michal.lolo@interia.pl do 09.03 do godziny 16.00. Zgłoszenie w późniejszym terminie nie gwarantuje miejsca na turnieju.

Wszyscy nadsyłający zgłoszenie otrzymają potwierdzenie w przeciągu trzech dni. Brak potwierdzenia jest równoznaczny z tym, że zgłoszenie nie dotarło i należy je wysłać jeszcze raz.

REGULAMIN

I Przepisy ogólne

1. Po każdej bitwie sędziowie kontrolują stan stołu, na którym grały pary. Jakiekolwiek uchybienia w porządku na stole, bądź pod nim, będą skutkowały punktami karnymi (0-5) dla obu par.
2. Czas liczymy według zegara sędziowskiego.
3. Czas przeznaczony na fazę ruchu to 4 minuty. Trzykrotne przedłużenie tego czasu skutkuje (na żądanie przeciwnika) przyznaniem punktów karnych.

II Kompozycja armii

1. Para wystawia dwie armie na 400p, z czego minimum 150 punktów MUSI zostać wydane na: bohaterów, kawalerię, maszyny wojenne oraz modele o koszcie powyżej 20p.
a) Nie ma ograniczenia ilości wystawianych modeli;
b) W armii musi się znaleźć minimum jeden bohater;
c) Maksymalnie 33% modeli może posiadać broń strzelecką;
2. Modele zakazane to: Tom Bombadil, Złota Jagoda, Gollum, Sauron i Balrog.
3. Postaci z Pierścieniem tracą możliwość jego używania, można je normalnie wystawiać, ale zasada "The Ring" nie działa.
4.Nie stosujemy zasad do podnoszenia broni i pasażerów.
5. Obowiązują zasady i statystyki z Lord of the Rings Strategy Battle Game ed. 2. oraz dodatków „A shadow in the East”, „Fall of the Necromancer” oraz "The Two Towers"
6.Obowiązują listy armii klimatycznych Ligi Ogólnopolskiej LOTR.

III Zasady kooperacji graczy w parze

1. Para gra oczywiście razem na jednym stole.
2. Obaj gracze z pary wykonują swój ruch jednocześnie.
3. Wszystkie limity, wymagania i ograniczenia z „Kompozycja armii” dotyczą pojedynczej armii.
4. Obie rozpiski liczą się jako jedna duża armia przy obliczaniu Break Point’a.
5. Stand Fast! oraz heroiczne akcje działają na obie armie.

IV Rozgrywka:

1. Gramy 3 bitwy po 2h.
2. Stronę stołu losujemy rzutem k6. Para, która wyrzuci więcej wybiera stronę, na której się wystawia. Druga para decyduje, czy chce mieć inicjatywę w pierwszej turze walki czy też woli, aby to przeciwnicy ruszyli się jako pierwsi.
3. Każdy z Uczestników ma obowiązek zapoznania się z Uściśleniami Sędziowskimi Ligi Ogólnopolskiej - są one wiążącą interpretacją zasad.
4. Odległości mierzymy w calach, aczkolwiek - jeżeli wszyscy gracze się zgodzą - można używać centymetrów.

V DODATKOWO każda para może wybrać sobie jednego z wymienionych poniżej legend Śródziemia:

1. Pan Andrzej
W   S   O   A   R   M   Wyposażenie
2    3    4   2   2   4    Nieuzbrojony, zbroja
„Człowiek słońce” – pan Andrzej spędza tak dużo czasu na słońcu, że jego skóra zaczęła absorbować jego promienie i sama zaczęła świecić. Pan Andrzej przez całą grę jest po wpływem zaklęcie „Światełko” z tymi różnicami, że ma zasięg 3” i znika po pierwszej ranie.

2. Pani Zyta
W   S   O   A   R   M   Wyposażenie
3    3    5   2   2   6    Miecz, tarcza, zbroja
„Wrrrrrrrróć!” – pani Zyta posiada niesamowitą charyzmę i jest w stanie wpływać na zachowanie innych. Raz w turze może rzucić zakręcie „Rozkaz” z tymi różnicami, że czar wchodzi na 3+, zasięg wynosi 12”, można się ruszyć modelem na 2/3 jego normalnego ruchu. W dodatku jest unieruchomiony z tą różnicą, że walka spada o połowę (zaokrąglaną w dół)

3. Pan Kazimierz
  W       S   O   A   R   M   Wyposażenie
3/3+    3    3   1   2    6    Łuk długi, nieuzbrojony
„Yes, yes, yes!” – pan Kazimierz jest niezwykle młodym i energicznym człowiekiem. Jest w stanie pociągać za sobą całe tłumy. Posiada on Stand Fast, lecz niestety pomniejszony do 4”
„Bystre oko” – pan Kazimierz ma bardzo bystre oko, dzięki czemu jest w stanie strzelić 2 razy w turze, lecz oba strzały muszą być oddane w ten sam cel.

4. Pan Jarosław i pan Lech
W   S   O   A   R   M   Wyposażenie
4    4    5   3   2   4    Miecz, ciężka zbroja
„Jesteśmy bliźniacy” – na stole może przebywać jeden z braci jednocześnie. Wyglądają identycznie, więc mogą się spokojnie podmieniać się w czasie bitwy. Mogą to zrobić tylko wtedy, gdy żaden z nich nie ruszał się ani nie walczy.
„Dwie ludzkie kaczki” – bracia są bardzo ze sobą zżyci, nie potrafią wyobrazić sobie życia bez drugiego. Jeżeli któryś z nich zginie, drugi natychmiast pojawia się na polu bitwy w strefie rozstawienia. Musi zemścić się gołymi rękami na zabójcy brata. Porusza się z szybkością 9” i szarżuje na gościa, co ubił jego brata, atakując wszystkich po drodze (nawet sojuszników!). Jest nieuzbrojony, jego siła rośnie do 5, ale obrona spada do 3. Zdaje automatycznie wszystkie testy męstwa.

5. Pani Renata
W   S   O   A   R   M   Wyposażenie
5    4    6   2   3   5    Miecz Renaty, tarcza, ciężka zbroja
Miecz Renaty – jest to niesamowita broń, dająca walczącemu nim wiele korzyści.
Gdy pani Renata szarżuje, dostaje premię +1A i +1S. Gdy ktoś na nią szarżuje otrzymuje premię +1O i +1W. Miecz może zostać użyty jak broń dwuręczna (lecz wtedy obrona spada o 1).
„Złoty Warkocz” – pani Renata nawet włosy wyhodowała sobie waleczne. Traktowane są jak broń rzucana z zasięgiem 9”, siłą 3 i trudnością trafienia 4+.

6. Pan Roman
W   S   O   A   R   M   Wyposażenie
3    2    4   2   2   4    Włócznia, zbroja
„Wysoki” – pan Roman jest najwyższym człowiekiem świata. Jego kategoria rozmiarowa to kawaleria, ale sam widzi 1 rząd dalej niż reszta (czyli 3 rzędy :P ). W dodatku w każdym wrogu, który go widzi, wzbudza niepokój, a nawet strach. Przeciwne modele, które go widzą, otrzymują -1M. To nie wszystko, jeżeli pan Roman styka się z nieprzerwanym łańcuchem łuczników, oni też widzą 1 rząd dalej.
„Zero Tolerancji” – pan Roman nie toleruje żadnych wyskoków innych mieszkańców Śródziemna. Za każdym razem, gdy otrzyma ranę (w walce lub z łuku, nieważne…) otrzymuje 1 jeden punkt przeznaczenia, który może od razu wykorzystać.



VI. Punktacja:

1.Małe punkty:

-liczymy punkty za modele zabite, jak i te które uciekły z pola bitwy;
-za zredukowanie liczebności przeciwnika do 75% +150p;
-za zredukowanie liczebności przeciwnika do 50% +150p;
-za zredukowanie liczebności przeciwnika do 25% +150p;
-za zredukowanie liczebności przeciwnika do 0% +150p;
W/w premie są kumulatywne.

2.Punkty zwycięstwa (VP):
O miejscu w tabeli decyduje liczba punktów zwycięstwa (VP).Otrzymujemy je za bitwy w następujących ilościach:

Różnica do 120 małych punktów: obie pary otrzymują po 10 VP
121-240 zwycięzcy otrzymują 11 VP przegrani 9 VP
241-360 zwycięzcy otrzymują 12 VP przegrani 8 VP
361-480 zwycięzcy otrzymują 13 VP przegrani 7 VP
481-600 zwycięzcy otrzymują 14 VP przegrani 6 VP
601-720 zwycięzcy otrzymują 15 VP przegrani 5 VP
721-840 zwycięzcy otrzymują 16 VP przegrani 4 VP
841-960 zwycięzcy otrzymują 17 VP przegrani 3 VP
961-1080 zwycięzcy otrzymują 18 VP przegrani 2 VP
1081-1200 zwycięzcy otrzymują 19 VP przegrani 1 VP
ponad 1200 zwycięzcy otrzymują 20 VP przegrani 0 VP

3. Hobby (ocena hobbistyczna pary jest średnią uzyskaną przez obie armie):

a) Klimat armii
-armia ,,czysta"+10 VP
-sojusz +5 VP

b) Czytelną i bezbłędną rozpiskę przysłaną na adres michal.lolo@interia.pl w formacie: txt, xls, doc, rtf (należy ją posiadać również na turnieju!!!) +2 VP


c) WYSIWIG (tzn. pełna zgodność zapisów w rozpisce z wyglądem figurek - jeśli Wasz kapitan ma tarczę w rozpisce to musi ją mieć również figurka, która go przedstawia itp.+2VP
Proxowanie (zastępowanie figurek jednego rodzaju innymi) jest zakazane!

d) Konwersje do +2 VP ( w zależności od ilości i stopnia złożoności konwersji)
Za konwersje nie są uznawane „przeróbki” służące do spełnienia wymogu WYSIWYG (dorobione włócznie, tarcze itp.)

e) Pomalowanie armii

+4 VP armia pomalowana w 50%
+8 VP za pomalowanie 100% modeli (nie kumuluje się z w/w)

Przez armie pomalowaną rozumiemy również pomalowane podstawki!!!

f) Ogólny wygląd armii:

0 - armia pomalowana słabo
2 –armia pomalowana przeciętnie
4 –armia pomalowana ładnie
6 - armia pomalowana bardzo ładnie
Jakość wykonania podstawek nie jest punktowana osobno, wlicza się natomiast w ogólny wygląd armii.

g) Test wiedzy ze znajomości zasad gry oraz prozy Tolkien’owskiej +10VP


V. Przepisy porządkowe.

1. Punkty karne:
Sędziowie mają prawo ukarać obie pary jednym punktem karnym za każdą minutę opóźnienia w oddaniu wyników bitwy. Punkt karny jest równoznaczny z odjęciem 1 VP z klasyfikacji końcowej.
Punkty karne mogą zostać również przyznane za brak rozpiski, kostek, miarek, elementów koniecznych do rozegrania scenariuszy, korzystanie z niedozwolonych pomocy na teście wiedzy, niesportowe zachowanie itp.
2. W skrajnych przypadkach (oszustwo, przekleństwa, nagminne utrudnianie gry przeciwnikom, itp.) gracze mogą zostać zdyskwalifikowani i usunięci z turnieju.
3. Decyzje sędziów są nieodwołalne. Nie przysługuje na nie zażalenie
size=17]"Nie wystawiajcię się na 100% bohah, nigdy!
To NAPRAWDĘ jest kiepski pomysł"
[/size]

Offline Great_Evil

Turniej Ligi Mazowieckiej - 10 Marca
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 03, 2007, 12:56:05 pm »
o mało bym zapomniał, czy ktos moglby
wrzucic na cytadele, twierdze i srodziemie?
size=17]"Nie wystawiajcię się na 100% bohah, nigdy!
To NAPRAWDĘ jest kiepski pomysł"
[/size]

Offline Ezekiel-san

Turniej Ligi Mazowieckiej - 10 Marca
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 03, 2007, 01:11:53 pm »
Na Cytadeli i Śródziemiu już wrzucone.

Offline potworek

Turniej Ligi Mazowieckiej - 10 Marca
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 03, 2007, 04:58:56 pm »
Myślę że temat zasługuje na przyklejenie  8)
o Ty wiesz o Mitrilu?

Offline Herudaio

Turniej Ligi Mazowieckiej - 10 Marca
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 03, 2007, 06:08:44 pm »
As you wish my masta...
czasem zapominam, przypominać ;)
I ask only for an enemy worth fighting and a cause worth fighting for". - Spartan Prayer
Liczy się gracz, rozpiska to rzecz wtórna.

Offline Maximus from Rome

Turniej Ligi Mazowieckiej - 10 Marca
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 03, 2007, 06:22:13 pm »
fajne te scenariusze :D
arrior I sniper set  L96A1 zestaw wzmocnionego tłoka, cylindra i prowadnicy oraz sprężyna własnej produkcji, przedłużane lufy, lufa precyzyjna długości 58cm średnicy 6.03 prędkość początkowa pocisku około 750-800 fps.

Offline BalinwladcaMorii

Turniej Ligi Mazowieckiej - 10 Marca
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 03, 2007, 06:53:50 pm »
Na Twierdzy jest.

A już chciałem wziąć masówkę Kraśkowa, a tu trza mieć 150 w bohaterach...

Offline khazad

Turniej Ligi Mazowieckiej - 10 Marca
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 03, 2007, 08:36:02 pm »
Szukam gracza do pary, mogę wystawić Rohan lub Isengard. Jestem w stanie wystawić dwie armie na 400pkt, więc wystarczy sam gracz ;) .

pozdrawiam
b]Mitril - that's all I have to say about that.[/b]
Mitril

Offline plateau

Turniej Ligi Mazowieckiej - 10 Marca
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 03, 2007, 08:57:16 pm »
zapowiada sie fajnie :idea:

Offline BalinwladcaMorii

Turniej Ligi Mazowieckiej - 10 Marca
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 03, 2007, 09:21:37 pm »
Bym zapomniał!

Ja też szukam pary!

Najlepiej armia dobra, dużo wspierania bądź konnica. Sam gram Krasnoludami.

Offline plateau

Turniej Ligi Mazowieckiej - 10 Marca
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 03, 2007, 09:33:56 pm »
te 150pkt. na bohaterów to na obu graczy czy na każdego odzielnie :?:

Offline plateau

Turniej Ligi Mazowieckiej - 10 Marca
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 03, 2007, 09:38:07 pm »
dobra Marcin ale tak dokładniej może sie dogadamy pojutrze w szkole 8)

Offline ULRYK

Turniej Ligi Mazowieckiej - 10 Marca
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 03, 2007, 09:40:11 pm »
Witam , ja tez szukam kogoś kto by zagrał zemną na turnieju mogę spokojnie wystawić Rohan lub Isengard

Offline Ezekiel-san

Turniej Ligi Mazowieckiej - 10 Marca
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 03, 2007, 09:41:49 pm »
Sędzią nie jestem, ale prawie na 100% 150 punktów na jedną armię. Taki jest kontekst zdania, a poza tym inna opcja byłaby bez sensu ;)

Offline potworek

Turniej Ligi Mazowieckiej - 10 Marca
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 03, 2007, 09:45:12 pm »
Cytat: "plateau"
te 150pkt. na bohaterów to na obu graczy czy na każdego odzielnie :?:

Na każdego odzielnie... Czytanie ze zrozumieniem się kłania
o Ty wiesz o Mitrilu?