Mam zaszczyt zaprosić wszystkich LotRowców Polski i nie tylko na pierwszy prawdziwy turniej klasy MasteR okręgu PomoRza, który odbędzie się 31go marca – 1go kwietnia tegoż roku.
Turniej solowy
NoRthCon – Mistrzostwa Północy.
Lokalizacja – I LO Rumia, ul..Starowiejska 4. Blisko z peronu pociągów i kolejek, osoby dojeżdżające z dalszych części kraju mogą liczyć na tropicieli i skautów, którzy będą na nich czekać
Sędziowie – Bartosz BaRtolomeus Hojnacki i Łukasz KędzioR_vo Wojtal. Plus dotychczas nieokreślony sędzia techniczny.
I.
Informacje ogólne:
1.Turniej jest (oby był
) turniejem klasy Master Ligi Ogólnopolskiej LotR SBG
2.Wejściówka na turniej wynosi 20zł dla grających. Osoby towarzyszące oczywiście darmowo.
3.Nocleg będzie na sali, prosimy o wzięcie karimat, śpiworów itp.
4.Pary pierwszej tury zostaną rozlosowane, następnie przeciwnicy będą dobierani systemem szwajacarskim.
5.Zgłoszenia zawierające rozpiskę (format txt, html, doc) oraz dane gracza należy przesyłać na adres Northcon@wp.pl w terminie od 10.03 do 24.03.07.
Potwierdzenie zgłoszenia powinno nastąpić w ciągu maksymalnie 3 dni. Brak potwierdzenia jest równoznaczny z tym, że zgłoszenie nie dotarło. Będziemy starali się z BaRtem wypisywać w tym temacie osoby, których zgłoszenia zostaną zatwierdzone.
6.Gracze muszą posiadać przy sobie czytelną rozpiskę, kartki, coś do pisania, miarkę i kostki. Zależnie od używanych jednostek, również ksera/wydruki WD lub suplementów, które ukazały się po Podręczniku Głównym nowej edycji (np.: Ruin of Arnor, jeśli ktoś będzie grał wojskami Arnoru).
7.W regulaminie mogą wystąpić nieznaczne zmiany, które będą niezwłocznie ogłaszane.
8.Planujemy atrakcyjne nagrody...
II.
Kompozycja armii:
1.Każdy gracz wystawia jedną armię na maksimum 400pkt
2.Cała armia musi być pomalowana (pomalowana, a nie upaćkana na 3 kolory, jak to się zdarza na turniejach WFB). Wymagane jest również wykończenie podstawek.
3.W armii może się znaleźć maksymalnie 70 jednostek. Wyjątek to armia Shire - 85 niziołków.
4.Musi być w niej minimum jeden bohater.
5.Maksymalnie 33% modeli może mieć broń strzelecką (poza Szarą Drużyną – RotN, Dunedainowie, Halbarad, Aragorn, Arathorn i Bliźniaki – 100% łuków).
6.Maksymalnie 33% jednostek może pochodzić z White Dwarfa (jeśli takowe będą, należy mieć ksero//wydruk strony z WD ze statystykami danych jednostek).
7.Modele zbanowane to Gollum, Goldberry, Tom Bombadil, Balrog, Sauron.
8.Nie można używać pierścienia – postacie z pierścieniem mogą być wystawiane, ale tracą wszelkie bonusy z nim związane.
9.Nie stosuje się zasad związanych z podnoszeniem broni oraz pasażerami.
10.Obowiązują zasady i jednostki z najnowszej edycji LotRa, z suplementami do Ruin Arnoru włącznie.
11.Listy armii klimatycznych zgodne z Regulaminem Ligi Ogólnopolskiej LotR SBG.
12.Oczywiście nie można proxować żadnych figurek, a bohaterowie mający 2 profile (np.. Borormir FotR i CoWT) muszą być przedstawieni odpowiednimi figurkami.
III.
Rozgrywka:
1.Rozegranych zostanie 7 bitew, każda po 80 minut.
2.Obowiązują uściślenia sędziowskie. Decyzje sędziów są nieodwołalne.
3.Wybicie wszystkich modeli wroga równa się zrealizowaniu celu scenariusza.
4.Odległości można mierzyć zarówno w centymetrach, jak i calach, jest to zależne od wyboru graczy.
5.Strefa rozstawienia 12”/28cm.
IV.
Harmonogram turnieju:
Dzień pierwszy:
Zapisy – 31 marca od godziny 9:00 do 9:40.
1.bitwa 10:00 – 11:20.
2.bitwa 11:40 – 13:00
3.bitwa 13:20 – 14:40
4.bitwa 15:00 – 16:20
Około 17:30 test wiedzy (pytania z zakresu zasad gry LotR SBG, bez głupot w stylu pradziadka Bandobrasa Tooka itp.
).
Dzień drugi:
5.bitwa 10:00 – 11:20
6.bitwa 11:40 – 13:00
7.bitwa 13:20 – 14:40
Około godziny 16:00 planowane ogłoszenie ostatecznych wyników, rozdanie nagród, kilka głębszych na koniec i pożegnanie w glorii i chwale
V.
Scenariusze:
1.
Opanować ćwiartki – Twoje wojska przybyły na teren mroźnej i groźnej Północy. Ich głównym zadaniem na pierwszą bitwę jest opanowanie terenu, który napotkały. Za ćwiartkę zdobytą uważa się taką, na której dana strona posiada więcej punktów, niż przeciwnik. Za każdą ćwiartkę po 75pkt, maks 300.
2.
Zdobyć skarb – Podczas przeszukiwania nowego terenu Twoi zwiadowcy odkryli, że na środku pola walki znajduje się skarb. Celem gry jest zdobycie go i przeniesienie do własnej strefy rozstawienia. Aby podnieść skarb, jednostka traci połowę ruchu. Dwie jednostki niosą go z pełną prędkością, jedna z połową. Jednostki z S6 liczą się za dwie. Niosący skarb walczą normalnie, ale nie mogą zadawać ran. Za samo posiadanie skarbu 150pkt, za ustawienie go w swej strefie (nie trzeba stykać się z nim żadną jednostką) kolejne 150pkt.
3.
Przebić się – Twoja horda musi przebić się przez siły wroga i opanować jego teren. Celem scenariusza jest posiadanie w strefie rozstawienia wroga więcej pkt, niż posiada on sam.
4.
Posłaniec – Z Twego królestwa przybył posłaniec z bardzo istotnymi rozkazami. Musisz go bezpiecznie przetransportować przez pole bitwy do strefy rozstawienia wroga. Podczas gry posłaniec może zdawać męstwo za innych wojów i korzystać ze swego Stand Fast, ale nie musi. Za przetrasportowanie własnego posłańca na teren wroga 200pkt, za zabicie wrogiego wysłannika 100pkt.
Statystyki posłańca (człowiek): F3 S3 D5 A1 W2 C4 M/W/F 1/1/2, broń ręczna,
5.
Opanować środek – Z tajnych rozkazów posłańca wynika, że w środku pola bitwy znajdują się istotne złoża drogocennego kruszcu Północy - bursztynu. Musisz opanować ten teren, nim zrobi to Twój przeciwnik. Za środek uznajemy okręg o promieniu 8cm, liczy się to, która ze stron będzie miała tam więcej punktów.
6.
Zabić bohatera – Celem gry jest zabicie najdroższego bohatera w wojskach wroga.
7.
Walka o tron Pomorza – Na środku pola bitwy znajduje się podstawka 40mm, symbolizująca tron Pomeranii. Aby zwycięzyć, należy swojego Generała ustawić na Tronie i mieć go tam pod koniec bitwy.
VI.
Punktacja:
Liczy się punkty za modele zabite oraz te, które uciekły z pola bitwy (maks 400pkt).
Do tego punkty za scenariusz (maks 300pkt).
Łącznie z jednej bitwy można uzyskać maksymalnie 700MP.
Progi VP:
Różnica 0-40 MP 10-10 VP
41-100MP 11-9VP
101-160MP 12-8VP
161-220MP 13-7VP
221-280MP 14-6VP
281-340MP 15-5VP
341-400MP 16-4VP
401-460MP 17-3VP
461-520MP 18-2VP
521-580MP 19-1VP
>581MP 20-0VP
Dodatkowe punkty przyznane zostaną za:
1.Klimat armii (zgodnie z Regulaminem Ligi LotR):
Armia czysta + 5VP
Sojusz 0VP
Armia mieszana -5VP
2.Część hobbystyczna (oceniana przez Sędziów
):
malowanie – 0-6VP
konwersje – 0-5VP
podstawki – 0-3VP
WYSIWYG – 0/4VP
klimatycznie stworzona, czytelna rozpiska 0-2VP.
3.Test wiedzy, z którego można zdobyć 0-5VP.
Łącznie z bitew można zgromadzić 140VP, z dodatków 30VP. Razem maks 170VP.
VII.
Przepisy porządkowe.
Punkty karne:
Sędziowie będą karać graczy jednym punktem karnym za każdą minutę opóźnienia w oddaniu wyników bitwy. Punkt karny oznacza odjęcie 1 VP z klasyfikacji końcowej. Pod koniec każdej bitwy sędziowie będą ogłaszali, ile czasu zostało do końca bądź nakazywali rozegranie ostatniej tury.
Punkty karne mogą zostać również przyznane za nieetyczne zachowanie, chamstwo, kłótnie itp.
W razie jakichkolwiek problemów, prosimy zawsze wołać sędziów – na przykład, gdy jedna ze stron wyraźnie przedłuża grę.
W skrajnych przypadkach (oszustwo, przekleństwa, nagminne utrudnianie gry przeciwnikom, itp.) gracze mogą zostać zdyskwalifikowani i usunięci z turnieju.
Decyzje sędziów są nieodwołalne.
PozdRawiam i liczę na szeroki odzew