trawa

Autor Wątek: Nieudana szarża? - pytanko  (Przeczytany 1180 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Yoshi_ZKF

Nieudana szarża? - pytanko
« dnia: Kwiecień 13, 2007, 01:45:23 pm »
Witam,

ostatnio mieliśmy troszkę niejasną sytuację. Podczas bitwy Orcs&Goblins z Lizardmenami doszło do szarży Black Orków na oddział Skinków w lesie. Skinki postanowiły wycofać się na z góry upatrzone pozycje i zrobiły to dość daleko. Problem w tym, że Black Orki używały sztandaru (Gogk's Waaagh! Banner) dzięki czemu nawet przez las (choć prawie na styk - miały może zapas niespełna cala) doszłyby na flankę oddziału kawalerii Saurusów. I tutaj jest pytanie:

Czy jest to nadal liczone jako jedna szarża? Sztandar nie działa w przypadku spalonej szarży, a zasady niejasno precyzują co zrobić w podobnej sytuacji. Wg. podręcznika (7 ed.) Zasada "Enemy in the way" (str. 23) twierdzi że możemy zadeklarować nową szarżę we wroga, który znalazł się na drodze w linii prostej, jeśli nasz pierwotny cel uciekł. Czyli jest to już nowa szarża, a zarazem można się uprzeć, że i nadal ta sama.

Prosiłbym o pomoc w rozwianiu wątpliwości - uznaliśmy to za 2 szarże i sztandar już nie zadziałał - Black Orki spaliły szarżę głęboko w lesie.
Non shall defy us"

Offline Podyahoo

Nieudana szarża? - pytanko
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 13, 2007, 01:59:25 pm »
Nie jestem pewien, czy dobrze zrozumiałem zaistniałą sytuację. Chodzi Ci generalnie o to, że orki nie widziały saurusów przy deklarowaniu szarży (zasłaniał ich las)? Jeśli tak, to wydaje mi się, że stosujesz zasadę Redirect Charge. Jest to nadal jedna szarża, tyle że się cel zmienił. Nie mam w tej chwili pod ręką RB więc nie poprę tego cytatami. Z resztą, nie da się dwa razy szarżować w ciągu jednej tury ;)

Offline Yoshi_ZKF

Nieudana szarża? - pytanko
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 13, 2007, 02:19:04 pm »
Drugi cel był widoczny z początku tury.

Re-direct został cofnięty i jest teraz "Enemies in the way" - czyli tylko po linii prostej, ale czy jest to ta sama szarżą?

Zonk :)
Non shall defy us"

Offline Góbal

Nieudana szarża? - pytanko
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 13, 2007, 02:21:33 pm »
W tym przypadku oddział BO wpada w Saurusów, nawet jesli ich nie widział przy deklarowaniu szarży.
Jest to wyjaśnione w erracie do RB.

Shino

  • Gość
Nieudana szarża? - pytanko
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 13, 2007, 02:37:40 pm »
tak sztandar dziala jesli  o to chodzi.... (choc idea, ze przy o ile dobrze pamietam banner of murder za kazdym razem rzucamy kostka tez jest ciekawa :D )