Stowarzyszenie Miłośników Gier Bitewnych „Bazyliszek”
zaprasza na kolejny turniej (pierwszy w tym sezonie) Mazowieckiej Ligi Lord of the Rings
Gdzie: Warszawa, Gimnazjum nr 2 ul. Narbutta 65/71
Kiedy: sobota 12 Maja
Zapisy: 9:00 – 9.45
Start pierwszej bitwy: 10:00
Wpisowe: 20 zł od pary
Sędziowie: Mistrz Potworek i Mistrz Głowa
Zgłoszenia zawierające imiona oraz nazwiska graczy z pary należy wysyłać na adres pika12@op.pl do 10.05 do godziny 16.00. Zgłoszenie w późniejszym terminie nie gwarantuje miejsca na turnieju.
Wszyscy nadsyłający zgłoszenie otrzymają potwierdzenie w przeciągu trzech dni. Brak potwierdzenia jest równoznaczny z tym, że zgłoszenie nie dotarło i należy je wysłać jeszcze raz.
REGULAMIN
I Przepisy ogólne
1. Po każdej bitwie sędziowie kontrolują stan stołu, na którym grały pary. Jakiekolwiek uchybienia w porządku na stole, bądź pod nim, będą skutkowały punktami karnymi (0-5) dla obu graczy.
2. Czas liczymy według zegara sędziowskiego.
3. Czas przeznaczony na fazę ruchu to 3 minuty. Trzykrotne przedłużenie tego czasu skutkuje (na żądanie przeciwnika) przyznaniem punktów karnych.
4. Każda para przekazuje 1 egzemplarz każdej rozpiski sędziom, w celu weryfikacji.
II Kompozycja armii
1. Każda para wystawia w sumie dwie armie (dobrą i złą) na 500p
2. Nie stosujemy zasad do podnoszenia broni i pasażerów.
3. Obowiązują zasady i statystyki z Lord of the Rings Strategy Battle Game ed. 2. oraz dodatków „A shadow in the East”, „Fall of the Necromancer”, "The Two Towers", „Ruins of Arnor” oraz „Khazad-Dum”
4.Obowiązują listy armii z podręcznika Legions of Middle-earth
III Rozgrywka:
1. Gramy 4 bitwy po 1,5h.
2. Gracze z pary ustalają między sobą, który z nich będzie grał którą armią.
3. Para ma do dyspozycji 2 stoły. Ta, która wygra rzut k6, wybiera na którym stole gra jej armia zła, a na którym dobra.
4. Poszczególni gracze z pary wykonują rzut k6, aby ustalić, kto wybiera stronę stołu. Zwycięzca tego rzutu wystawia się również jako pierwszy.
5. Każdy z uczestników ma obowiązek zapoznania się z Uściśleniami Sędziowskimi Ligi Ogólnopolskiej - są one wiążącą interpretacją zasad.
6. Odległości mierzymy w calach, aczkolwiek - jeżeli wszyscy gracze się zgodzą - można używać centymetrów.
7. Rozegrane dwa scenariusze będą pochodziły z podręcznika Legions of Middle-earth. A jakie... to zostanie podane w najbliższych dniach.
IV. Hobby (każda armia oddzielnie, wyniki się sumują):
a) Czytelną i bezbłędną rozpiskę posiadaną na turnieju w minimum dwóch egzemplarzach (w przypadku niezgodności armii z podręcznikiem Legions of Middle-earth modele nielegalne będą usuwane ze stołu) +2 VP
b) WYSIWIG („WhatYouSeeIsWhatYouGet” tzn. pełna zgodność zapisów w rozpisce z wyglądem figurek - jeśli Wasz kapitan ma tarczę w rozpisce to musi ją mieć również figurka, która go przedstawia) itp.+2VP
Proxowanie (zastępowanie figurek jednego rodzaju innymi) jest zakazane!
c) Konwersje do +3 VP ( w zależności od ilości i stopnia złożoności konwersji)
Za konwersje nie są uznawane „przeróbki” służące do spełnienia wymogu WYSIWYG (dorobione włócznie, tarcze itp.)
d) Pomalowanie armii
+4 VP armia pomalowana w 50%
+8 VP za pomalowanie 100% modeli (nie kumuluje się z w/w)
Przez armie pomalowaną rozumiemy również zrobione podstawki!!!
e) Ogólny wygląd armii:
Sędziowie mogą w ocenie armii przyznać od 0 do 8 VP
f) Test wiedzy ze znajomości zasad gry oraz prozy Tolkien’owskiej +10VP
V. Przepisy porządkowe.
1. Punkty karne:
Sędziowie mają prawo ukarać gracza jednym punktem karnym za każdą minutę opóźnienia w oddaniu wyników bitwy. Punkt karny jest równoznaczny z odjęciem 1 VP z klasyfikacji końcowej.
Punkty karne mogą zostać również przyznane za brak rozpiski, kostek, miarek, elementów koniecznych do rozegrania scenariuszy, korzystanie z niedozwolonych pomocy na teście wiedzy, niesportowe zachowanie itp.
2. W skrajnych przypadkach (oszustwo, przekleństwa, nagminne utrudnianie gry przeciwnikom, itp.) gracze mogą zostać zdyskwalifikowani i usunięci z turnieju.
3. Decyzje sędziów są nieodwołalne. Nie przysługuje na nie zażalenie.