Autor Wątek: Ogre Kingdoms  (Przeczytany 22602 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Dylo

Ogre Kingdoms
« dnia: Maj 07, 2007, 08:49:23 pm »
Witam!
W WFB gram już od 5 lat i na swoim koncie mam kilka armii. Ostatnio zainteresowałem się Ogrami, ponieważ mają niezwykle unikalny klimat ( może jedynie dla mnie ;)  a pozatym nie są masówą tak jak moi Skaveni.
Więc, bardzo bym prosił aby ktoś znający się na tej jakże niezwykłej armii dał mi kilka porad, co kupić i czy wogóle  opłaca się grać tą rasą.
Narazie postanowiłem kupić zwyczajnych Bullsów oraz Butchera (są to jedynie luźne przymiarki, nie wiem czy zacznę nimi grać ) Zastanawiem się również czy kupić podręcznik po polsku czy po angielsku.

Ten temat również można uznać za temat ogólnie do rozmów o OK, gdyż takiego od dawna nie było (są chyba jacyś gracze OK, nie ? ).

Pozdrawiam i życzę miłej gry w WFB,
 :Dylo
Sprzedam Armie TAU. Info gg: 9339843 , kraków

Offline logan347

Ogre Kingdoms
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 08, 2007, 10:42:39 am »
Jest temat o ograch, z ktorego mozna dowiedziec sie sporo ciekawych informacji
Vamoss Valencia !!!!!

Offline Rakso_The_Slayer

Ogre Kingdoms
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 08, 2007, 05:10:04 pm »
W każdym bądź razie nie jesteś jedyny, który uwaza, że ogry mają fajny klimat... mi ta armia naprawdę się podoba... jednak chyba nie porzuce swoich krasnoludów.. myśle natomiast o oddziale ogrów jako DoW, którym mógłbym zawyżyć średnią wzrostu w mojej armii ;)
hat's the way I like it babe... I don't want to live forever.

http://www.coolminiornot.com/artist/Rakso

www.zankaraz.republika.pl

Offline Dylo

Ogre Kingdoms
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 08, 2007, 07:09:30 pm »
o! Ja również nie porzucę krasi, ale sprzedaję jedną armię do WH 40k , więc zastanawiam się czy nie zbierać nowej ;)  Ogry są fajne i mają magię w przeciwieństwie do krasi.
Sprzedam Armie TAU. Info gg: 9339843 , kraków

Offline Ziooiz

Ogre Kingdoms
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 18, 2007, 06:04:05 pm »
Dla mnie to są takie świniowate te figsy.............

Ale słyszałem że sa fajne...............
ierżant Gracia zaraz da ci w ryja.....

Offline Bojo

Ogre Kingdoms
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 18, 2007, 06:44:42 pm »
Ogry... duzi panowie z małymi śmieciami pod nogami :D  ;)  ogółem dobre w walce niezła magia le jeden minus a jest nim liczebność i to że raczej nic nie ma SV większego niż 5+ fakt że ma niby te T4 ale jak ktoś sie uprze to ustrzeli nawet elf nie mówiąc o krasnalach czy skavenach no ale pan Gorgert dla tych drugich to masakra :)
ATURALNIE przede wszystkim

Offline Shakin' Dudi

Ogre Kingdoms
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 18, 2007, 09:39:21 pm »
klimat z dupy
historia z dupy
figsy duuze syyyfiaste  :D

ale to kwestia gustów ;)
)

Offline Borysss

Ogre Kingdoms
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 19, 2007, 02:04:51 am »
Cytat: "Ziooiz"

Ale słyszałem że sa fajne...............
:lol:  :lol:  :lol:  :lol:
url=http://forum.zadtrolla.glt.pl]WSTĄP DO KARCZMY 'POD ZADEM TROLLA'[/url]



Offline Grodzio

Ogre Kingdoms
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 19, 2007, 05:37:06 am »
Cytat: "Bojo"
ogółem dobre w walce niezła magia le jeden minus a jest nim liczebność i to że raczej nic nie ma SV większego niż 5+ fakt że ma niby te T4 ale jak ktoś sie uprze to ustrzeli nawet elf nie mówiąc o krasnalach czy skavenach no ale pan Gorgert dla tych drugich to masakra :)
Bojo jesli chcesz mozemy sie zmierzyc moj heros ma zazwyczaj 6T  :D  :D  wiec z lukow i kusz raczej nic mu elfy nie zrobia  :D  :D  a poza tym nie zapominaj ze ogry moga miec 5T jesli rzuci sie na nich odpowiedni czar  :D  :D a co do Sv to w walce wrecz bullsi moga miec go na 4+..

A co do ogrow.. to gram nimi juz jakies 2 lata i sa baaardzo klimatyczna armia  :D  :D  :D tylko trzeba myslec i kombinowac jak tu nie dostac z dzial, muszkietow itp. chociaz niektorym tak jak mojemu herosowi z 6t albo nawet z 7T(jesli bedzie mial rzucony czar na siebie) to to mu nieprzeszkadza..

jakie sa plusy ogrow:(w opisie pomijam gnoblary)
- duzo Mv bo az 6 Yeti albo katapa maja 7
-duzo T przecietne jednostkimaja po 4, herosi i niektore bestie maja po 5
- duzo atakow, minimalnie 3
-duzo sily, niezle modyfikuja pancerz kawalerii, jesli bullsi maja ogre club to o -2, no a irongutsi o -3(St6)
-maja 'fear'
-3  Wo, a herosi maja po 4Wo, Lord 5 Wo

minusy ogrow:
-jednostki drogie punktow
-malo WS
-malo Ld, bo jak an takiego wielkiego spaślaka, ktory tylko marzy o tym zeby sie najeść kosztem innych to Ld 7 stanowczo boli.. no fakt niektorzy maja 8, a tylko tyrant-lord- daje jej 9
- maly Sv, powinni miec, moim skromnym zdaniem, conajmniej an 4+ jakis scaly skin albo cos, no ale maja po 3 Wo wiec to w sumie mozna wykreslic  :D  :D
 

co najlepiej kupowac?
ja doradzam ci kupowac bullso, ironsow na poczatek no i moze gnoblary bo sa niezbedne i przydatne :), a reszte pozostawiam tobie, bo ot zalezy czy chcesz grac na leadblecherach, yeti albo na wyrzutni zlomu (ostatnio sie na niej zawiodlem, ale ogolnie jest wporzadku ), a na rare polecami uwazam ze ta jednostka jest wyrabista a mowie tu o gorgerze nigdy nie gralem na czym innym, zwsze na nim sprawdza sie i co najwazniejsze splaca, jak wpada to oddzial kawalerii 5-7 scina bez problemu, i jest dosc tani 75ptk. a na wiecej niz 2000 gram na 2 takich, bo jego plus to to ze dziala podobnie jak minerzy  :D  :D
othing else matters by Metallica

Offline Górken

Ogre Kingdoms
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 19, 2007, 07:12:19 am »
Oj Grodziu, Grodziu jaka propaganda ogrowa:P Ogry może są fajne ale napewno nie są szybkie:P i są na tyle wolne że kazdym fastem można wpaśc ci od boku i co powiedzą ironsi?? papa;pp jeszcze mają brzydkie mordy:PP ale to zależy od gustu... a co do gorgera wybacz... wpada klocek realmsow grali lub chosenów no nawet errantów lub kawalerii imperialnej i nie ma go:P przy dobrych rzutach to i zwykla elficka go rozwali:P Więc nie mów że mocny jest, ale jest uciązliwy zwłaszcza dla krasnaludów;p wychodzi taki pan i co? była organka nie ma organki :badgrin: gnoblary z opcją skaut też są fajne a nawet bez niej moj genek sie pare razy rozbił o nie:PP
W każdym razie życzę powodzenia w zbeiraniu armii ogrów:P

a i zcary można łatwo zdispellować bo ogry mają fajne msitcasty i rzucają 1 kostką:D

Offline X.Maciek

Ogre Kingdoms
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 19, 2007, 07:47:04 am »
Cytat: "Górken"
Oj Grodziu, Grodziu jaka propaganda ogrowa:P Ogry może są fajne ale napewno nie są szybkie:P i są na tyle wolne że kazdym fastem można wpaśc ci od boku i co powiedzą ironsi?? papa;pp jeszcze mają brzydkie mordy:PP ale to zależy od gustu... a co do gorgera wybacz... wpada klocek realmsow grali lub chosenów no nawet errantów lub kawalerii imperialnej i nie ma go:P przy dobrych rzutach to i zwykla elficka go rozwali:P Więc nie mów że mocny jest, ale jest uciązliwy zwłaszcza dla krasnaludów;p wychodzi taki pan i co? była organka nie ma organki :badgrin: gnoblary z opcją skaut też są fajne a nawet bez niej moj genek sie pare razy rozbił o nie:PP
W każdym razie życzę powodzenia w zbeiraniu armii ogrów:P

a i zcary można łatwo zdispellować bo ogry mają fajne msitcasty i rzucają 1 kostką:D


Ad.1
Jak sie wjebiesz szybką kawalerią od boku w ironsów to możesz się zesrać chyba że to jakieś demonetki...

Ad.2
Jeżeli Gorger wychodzi od dupy to nie bardzo Ty się wjebiesz ale on... a nawet jeżeli wpadną w niego elfy albo ludzie to się raczej zatrzymają tam na długo...

Ad.3
Skoro czary rzucają jedną kostką to chyba trudniej zdispellować bo jest ich więcej :lol:  Jak ktoś rzuci Stubborn w kluczowym momencie i wypadnie nawet 4 to raczej będziesz musiał odpierać 2 kostkami :badgrin:

Ogry to ogólnie przyjemna rasa, w której ilość modeli nie dąży do nieskończoności, poza tym jest typowym offensem więc miło się nimi gra :)
"Nie samym Warhammerem żyje człowiek"

Offline Grodzio

Ogre Kingdoms
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 19, 2007, 08:24:16 am »
Cytat: "Górken"
Oj Grodziu, Grodziu jaka propaganda ogrowa:P Ogry może są fajne ale napewno nie są szybkie:P i są na tyle wolne że kazdym fastem można wpaśc ci od boku i co powiedzą ironsi?? papa;pp jeszcze mają brzydkie mordy:PP ale to zależy od gustu... a co do gorgera wybacz... wpada klocek realmsow grali lub chosenów no nawet errantów lub kawalerii imperialnej i nie ma go:P przy dobrych rzutach to i zwykla elficka go rozwali:P Więc nie mów że mocny jest, ale jest uciązliwy zwłaszcza dla krasnaludów;p wychodzi taki pan i co? była organka nie ma organki :badgrin: gnoblary z opcją skaut też są fajne a nawet bez niej moj genek sie pare razy rozbił o nie:PP
W każdym razie życzę powodzenia w zbeiraniu armii ogrów:P

a i zcary można łatwo zdispellować bo ogry mają fajne msitcasty i rzucają 1 kostką:D

maciek juz ci dobrze napisal.. ale ja jeszcze poprawie  :p

ty chcesz mi wpadac fastem w bok ogrow.. jakim fastem? demonetki no moga wyciac troche.. ale zaden inny fast nie ma szans.. przepraszam kim ty chcesz w ten bok wpadac? jakimis psami? lucznikami konnymi? dark ridersami z DE? przeciez to wszytstko sie odbije :p  

a co do gorgera.. co za palant bedzie podstawial go pod szarze kawalerii?! on ma wpadac od boku od tylu i scinac ich..

a co do szbykosci.. nie mow ze sa wolne bo 6Mv to duzo jak na piechote, a nie zapominaj ze jest tez kawaleria ogrowa, yeti i wyrzutnia zlomu co maja 7Mv   :p

a czary ogrow sa bardzo przyjemne bo wychodza na 3+ wiec moge ich rzucac tyle ile mam costek do castinag a jak wypadnie mi np. 5-6 i uzyje
2x tooth of gnoblar na taki czar i bedzie to missile 2d6 st 2 no armour saves.. to bedziesz musial odpierac conajmniej 2 kostkami... a ja bede mial jeszcze 3, majac jednego butchera.. wiec magia ogorw jest zawalista  :D  :D

a co do miscasta.. malo kto rzuca czary ogrow na 2 kostkach.. a miscac i tak maja na dulecie jedynek.. wiec miscasta nie rzuce jedna kostka  :p

wiec tak na podsumowanie krytki twojej wypowiedzi.. NIE KRYTYKUJ OGROW bo nie raz od nich dostales  :p  :D  :D  :D  :D  8)

jeszcze jedno gorger wpadajacy od boku w twoich chosenow khorna to nei jest mile
bo statystycznie schodzi 1 co ture i nikt nie oddaje :p  i jeszcze przytrzyma na szarze ogrow..

bylbym zapomnial.. kolejny plus armii ogrow to impacty :D  :D  jesli jest ich conajmniej 3 to kazdy daje autotrafienie z bazowa sila.. to tez moze zabolec jakas piechote, albo slabsza kawalerie :D  :D
othing else matters by Metallica

Offline Rakso_The_Slayer

Ogre Kingdoms
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 19, 2007, 12:17:07 pm »
hey... takie pytanko... może głupie... nie grałem nigdy z ogrami i nie wiem... jak u nich jest z CR i bonusem za ranki... mają cos takiego czy nie... jesli nie to można ich na CR rozwalić bez problemu jeżeli nie zjedza Ci w pierwszej turze zbyt wielu kolesi...
hat's the way I like it babe... I don't want to live forever.

http://www.coolminiornot.com/artist/Rakso

www.zankaraz.republika.pl

Offline Grodzio

Ogre Kingdoms
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 19, 2007, 12:25:46 pm »
Ogry maja bonus za szyk jesli jest ich minimum 10.. ustawionych w 2 szykach po 5..niestety zwalona zasada.. ale mam nadzieje ze ja zmiania.. ale i tak mimo tego moge wpassc i nabis sobie spora ilosc woundow.. ja np. grajac z wampirami wpadlem 2 oddzialami po 4 ogrow z great weapon i gorgerem ktory trzymal klocek 20 kawalerzystow od boku.. z szarzy ogrow zdjalem 9 black knightow + 2 zabil gorger.. mialem 11 ran, sztandar, warbanner.. black knight'ci mieli 3 szyki, przewage liczebna, sztandar, warbanner, i Bsb no i niestety posypalo ich sie troche, wiec szyki dla ogorw to zaden problem.. zeby zdejmowac takie kloce jak skaveny czy kraski wystarczy miec bullsow z second weapon, taki pan ma wtedy 4 o St4, i dajemy ich 3-4 i otrzymujemy minimalnie 12 atakow.. :D  :D  :D
othing else matters by Metallica

Offline Rakso_The_Slayer

Ogre Kingdoms
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 19, 2007, 12:34:36 pm »
no tak ale 12 atakami z S4 możesz niewiele zrobić krasiom... Takim ironbreakerom np praktycznie nic.... a wtedy zjadają Cię w CR...

I rzeczywiście zasada z normalnym 5 modeli w szerego aby dostać bonus za ranki u ogrów jest troszke przegięta... no ale w sumie jak napisałeś to sobie chłopaki sami nabijaja....

No ale ogry i tak mi się podobają i uwazam je za bardzo fajną armię :)
hat's the way I like it babe... I don't want to live forever.

http://www.coolminiornot.com/artist/Rakso

www.zankaraz.republika.pl