trawa

Autor Wątek: FAQ 2.2  (Przeczytany 140132 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Adamg

Odp: FAQ 2.2
« Odpowiedź #1425 dnia: Czerwiec 17, 2008, 10:51:18 am »
Witam,

W kodeksie Tau stoi:
System inteligentnych pocisków:
"...najpierw odnajdują cel, a następnie ruszają w jego kierunku, omijając przeszkody. System inteligentnych pocisków może razić wszystkie cele, które ma w zasięgu, nawet, jeśli ich nie widzi... Modele używające systemu inteligentnych pocisków nie muszą wykonywać podczas strzelania  testu na najbliższy cel. Dodatkowo nie dotyczą ich zasady walki w nocy."

Cytuję polski kodex TAU gdyż tylko takim dysponuję.

W kodeksie Eldarów stoi:
Veil of Tears:
"...The shadowseer uses her powers to confuse and terrify her foe. Any enemy unit wishing to target the Shadowseer or the unit she is with must roll 2D6x2. This is their spotting distance in inches..."

Jak widać z powyższych cytatów wynika że smsy muszą określić cel do którego chcą strzelić, a żeby określić Shadowseer lub odział do którego należy muszą sprawdzić czy takowy znajdzie się w spotting distance. Jak dla mnie jest to jasne i nie potrzeba żadnej erraty. Jednak znalazło się kilka osób, które uważały inaczej, więc musiała powstać errata, co by takim wyjaśniła, że białe jest białe, a czarne jest czarne...

Eldar Errata 2008 :
" Q: Do barrage weapons have to roll to spot a unit of Harlequins with Veil of Tears ?
A:Yes, barrage weapons must still roll to spot them..."

Co nam wyjaśnia ta errata?? Mianowicie to samo, co napisałem w pierwszej części swojej wypowiedzi: Sprawdzenie Spotting distance obowiązuje każdą jednostkę która musi określić cel do którego strzela. Barrage weapons jest tu tylko przykładem jednostki posługującej się taką bronią.

Ale niektórym nawet i to nie wystarcza, więc oto kolejny cytat:

"Q:Does VoT works against weapons that do not pic a specific target. For example, if a vibro cannon is fired so that its line goes through a unit of Harlequins, do  you hit them even if they are out of your spotting distance?
A: Yes, the harlequins are not targeted specifically, so the VoT has no effect."

Wynika z tego punktu, że bronie, które nie muszą wybrać celu, do którego strzelają nie muszą określać spotting distance do Harlequinów. Lecz takie bronie mają w swoim opisie wyraźnie opisane, że nie muszą wybrać celu, do którego chcą prowadzić ogień jak Vibrosy czy Fota...

Przy opisie SMS nie jest napisane, że nie muszą określać celu, w który strzelają. Za to jest napisane "najpierw odnajdują cel”, co oznacza, że muszą wskazać jeden konkretny oddział/jednostkę/pojazd, do którego strzelą, a więc zgodnie ze wszystkimi zasadami muszą określić Spotting distance do harlequinów.

Takie jest moje zdanie.
Mam nadzieje, że sędziowie rozpatrzą to jeszcze przed Heresy... Było by smutnym gdyby po turnieju okazało się, że wszyscy gracze eldarscy używający harlequinów, którzy mieli przyjemność zagrania z Tau zostali zwałowani przez złą interpretacje zasady przez sędziego...

A tu dodam jeszcze, że przez takie właśnie złe interpretacje sędziów eldarscy gracze już się nacierpieli... vide Skyleap, star engines...

Tyle z mojej strony, pozdrawiam
Adamg.


« Ostatnia zmiana: Czerwiec 17, 2008, 10:53:53 am wysłana przez Adamg »

Offline Isengrim

Odp: FAQ 2.2
« Odpowiedź #1426 dnia: Czerwiec 17, 2008, 10:54:38 am »
Biedni, pokrzywdzeni eldarscy gracze... Nie dosc, ze maja plewna armie to jeszcze sedziowie ich waluja. :lol: ;)

Ale poza tym to sie zgadzam z przytoczona argumentacja.
Klerykał i filosemita
Młotek 2010 :-)

Eman

  • Gość
Odp: FAQ 2.2
« Odpowiedź #1427 dnia: Czerwiec 17, 2008, 11:06:02 am »
Heyka !!!
A tu dodam jeszcze, że przez takie właśnie złe interpretacje sędziów eldarscy gracze już się nacierpieli... vide Skyleap, star engines...
OzesTywmorde normalnie juz praktycznie obozy koncentracyjne dla graczy eldarskich sedziowie szykowali  :lol: :lol: :lol: Ale wielomiesieczne cierpienia biednych graczy eldarskich sie skonczyly, bo wyszedl wszechinteligentny i turbozgodny z zasadami z roolbooka FAQ i ich wyzwolil. Koniec przesladowania. Chwała Genialnemu Wydawcy, ktory skopiowal go od jakis ziomkow z USA i nie zadal sobie nawet trudu, aby sprawdzic, czy pasuje do zasad i do wczesniej wydanych FAQ ...
Cze !!!

Offline Isengrim

Odp: FAQ 2.2
« Odpowiedź #1428 dnia: Czerwiec 17, 2008, 11:11:20 am »
Ciii Eman, akurat kwestia Ordnance Barrage, a co za tym idzie SMSow, bijacych do Herlakow JEST dobrze rozwiazana w tym FAQ'u. W sensie - zgodnie z Kodeksem. Co innego taki Autarcha DS'ujacy razem z chlopakami czy odskok Warp Spiderow po DS.

Ale ten FAQ i tak jest plewny, bo nie daje przerzutu na tym rzucie na 2+ co wiesz... ;) Przesladowania Eldarow trwaja wiec nadal. :D
Klerykał i filosemita
Młotek 2010 :-)

Eman

  • Gość
Odp: FAQ 2.2
« Odpowiedź #1429 dnia: Czerwiec 17, 2008, 11:16:42 am »
Heyka !!!
Ciii Eman, akurat kwestia Ordnance Barrage, a co za tym idzie SMSow, bijacych do Herlakow JEST dobrze rozwiazana w tym FAQ'u. W sensie - zgodnie z Kodeksem. Co innego taki Autarcha DS'ujacy razem z chlopakami czy odskok Warp Spiderow po DS.

Ale ten FAQ i tak jest plewny, bo nie daje przerzutu na tym rzucie na 2+ co wiesz... ;) Przesladowania Eldarow trwaja wiec nadal. :D
Cush ... ja to generalnie wszystko wiem, tylko rozbawilo mnie to stwierdzenie o przesladowaniu graczy przez sedziow ;) ;) ;)
FAQ jaki jest kazdy widzi - tak slaby jakosciowo, ze glowa mala - ilosc niezgodnosci z zasadami i kompletnych bezsensow po prostu poraza. Ale jest to FAQ i obowiazuje, wiec trzeba tak grac.

Of course to:
Cytat: FAQ do Eldarow
" Q: Do barrage weapons have to roll to spot a unit of Harlequins with Veil of Tears ?
A:Yes, barrage weapons must still roll to spot them..."
Rozwala mnie na drobne - czy bronie, ktore nie musza widziec, musza "zobaczyc" Herlawych?
Tak, musza.
 :lol: :lol: :lol:
To zakrawa praktycznie o logike rozmyta, bo normalna to nazwac jej nie mozna  :lol: :lol: :lol:
Cze !!!

Offline Wołek

Odp: FAQ 2.2
« Odpowiedź #1430 dnia: Czerwiec 17, 2008, 11:21:05 am »
Adam jesteś genialny  :lol: Sędziowie prześladują eldarów  :eek: Fakt są słabi. Ale wyszedł faq jesteście wolni  :lol:
Nie chodzi o siłę twoich ciosów.Chodzi o siłę przyjętego ciosu i zdolność do brnięcia dalej.
Ile możesz przyjąć na siebie i wciąż iść przed siebie.Tak zostaje się Zwycięzcą.-Rocky Balboa


Liczy się tylko sfora.

Offline Adamg

Odp: FAQ 2.2
« Odpowiedź #1431 dnia: Czerwiec 17, 2008, 11:29:35 am »

Of course to:
Cytat: FAQ do Eldarow
" Q: Do barrage weapons have to roll to spot a unit of Harlequins with Veil of Tears ?
A:Yes, barrage weapons must still roll to spot them..."
Rozwala mnie na drobne - czy bronie, ktore nie musza widziec, musza "zobaczyc" Herlawych?
Tak, musza.
 :lol: :lol: :lol:
To zakrawa praktycznie o logike rozmyta, bo normalna to nazwac jej nie mozna  :lol: :lol: :lol:
Cze !!!

A gdzie jest napisane, że VoT jest testem na dostrzeżenie harlequinów?? Jest to test na określenie spotting distance do nich. Bardziej tu chodzi o wykrycie ich obecności na polu bitwy a nie dostrzeżenie wzrokiem. Ale próżnym jest dochodzenie jak Harlequini to robią i jak działa VoT w "rzeczywistych" realiach 40-stki.

Ps.
Pisząc pierwszego, posta miałem nadzieję, że rozmowa odbędzie się na poziomie bez zbędnego spamowania typu czy jestem genialny czy nie i czy sędziowie prześladują eldarów czy też nie vide post Wołka. Stwierdziłem fakt, że sędziowie się mylili i nikt temu nie zaprzeczy.

Pozdrawiam,
Adamg
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 17, 2008, 11:36:07 am wysłana przez Adamg »

Offline MarcinB

Odp: FAQ 2.2
« Odpowiedź #1432 dnia: Czerwiec 17, 2008, 11:38:41 am »
Eman :
FAQ do Eldarów wyraźnie jest robiony pod nową edycję.
Po deep striku można się ruszać to i oni mogą się ruszać. Co w tym dziwnego?  :)

A to, że herlawych trzeba namierzyć smsami? Nie dość, że oczywiste i zgodne z zasadami to w dodatku totalnie zbalansowane. Z konsolidacji nie można wejść w kombat z następnym oddziałem, więc herlawi jest oddziałem zbalansowanym. :)

Offline Yedli

Odp: FAQ 2.2
« Odpowiedź #1433 dnia: Czerwiec 17, 2008, 11:44:13 am »
Stwierdziłem fakt, że sędziowie się mylili i nikt temu nie zaprzeczy.

Ja zaprzeczę. Sędziowie mieli rację, jako że wtedy tego FAQa (nędznego zresztą) nie było, zatem nie obowiązywał.

Zresztą w pierwotnym opisie Remory wskazywano że na spotting distance rzuca się używając zasad night fightu. Innych wyczerpujących opisów spotting distance nie było. Znaczy był w podstawce, ale odnośnie zasad wartowników, które do normalnej bitwy mają się jak pięść do nosa.

Więc skończmy może z tym smęceniem jacy to uszaci byli pokrzywdzeni - GW zresztą zdarzało się już zmieniać FAQi, więc i tutaj może się zdarzyć niespodzianka (szczególnie po publikacji V).

Eman :
FAQ do Eldarów wyraźnie jest robiony pod nową edycję.
Po deep striku można się ruszać to i oni mogą się ruszać. Co w tym dziwnego?  :)

Po DS nie można się ruszać. Są tylko dwa wyjątki - wysiadka z transportu i bieganie. Szarżować nie wolno, nawet jeżeli ma się fleeta. A przy FAQ mówimy o ruchu wykonywanym w fazie assaultu. Jaka jest jakość tego FAQ, to widać.

Y.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 17, 2008, 11:46:50 am wysłana przez Yedli »
Teatrzyk Różowy Juggernaut
I could hear nothing unusual, although that brought little comfort. In my experience, it's what you don't notice that kills you. ‐ Ciaphas Cain

Offline MarcinB

Odp: FAQ 2.2
« Odpowiedź #1434 dnia: Czerwiec 17, 2008, 11:55:25 am »
Yedli :
2 wyjatki? To chyba żart. :)
Znasz przecież o wiele więcej wyjatków od tej zasady. Boss Zagstruk czy Lictor to kolejne przykłady, w których ruch po deepie jest możliwy, czyż nie? :)
Kolejnym są warp spiderzy. :)

Offline Yedli

Odp: FAQ 2.2
« Odpowiedź #1435 dnia: Czerwiec 17, 2008, 12:00:57 pm »
Mówimy o zasadach ogólnych z podstawki, a nie o szczególnych gostkach typu lictor czy daemonhost.
Poza tym, żeby spiderzy mogli szarżować po deep strike'u, powinni mieć odpowiednią zasadę specjalną w kodeksie. A nie mają. Oczywiście, GW jeśli zechce, może w FAQ napisać cały kodeks od nowa, ale nie mówmy że jest to normalne czy prawidłowe.

Y.
Teatrzyk Różowy Juggernaut
I could hear nothing unusual, although that brought little comfort. In my experience, it's what you don't notice that kills you. ‐ Ciaphas Cain

Offline MarcinB

Odp: FAQ 2.2
« Odpowiedź #1436 dnia: Czerwiec 17, 2008, 12:10:10 pm »
Drobna Errata nie jest problem chyba? Każda gra bitewna robi Erraty i FAQ'i. Tak to jest normalne.  :)

Offline Isengrim

Odp: FAQ 2.2
« Odpowiedź #1437 dnia: Czerwiec 17, 2008, 12:11:43 pm »
Drobna Errata nie jest problem chyba? Każda gra bitewna robi Erraty i FAQ'i. Tak to jest normalne.  :)

Marcinie, pod warunkiem ze Erraty nie zmieniaja o 180 stopni zasad ogolnych. ;) Ale Ty w Erracie dostales lepsza synapse, wiec jestes nieobiektywny. :p ;)
Klerykał i filosemita
Młotek 2010 :-)

Offline karlvant

Odp: FAQ 2.2
« Odpowiedź #1438 dnia: Czerwiec 17, 2008, 12:15:00 pm »
A gdzie jest napisane, że VoT jest testem na dostrzeżenie harlequinów?? Jest to test na określenie spotting distance do nich.

Bez urazy, kolego, ale setnie się tym ubawiłem.
SPOT zauważać, dostrzegać, spostrzegać (Słownik Exeter)

Offline MarcinB

Odp: FAQ 2.2
« Odpowiedź #1439 dnia: Czerwiec 17, 2008, 12:16:55 pm »
W Erracie o nazwie 5 edcyja praktycznie straciłem armię. :D

ps nie znam zasady ogólnej warp jump generators. :)
ps2 Errata ta nie powinna być zaliczona do zmiany o 180 stopni zasad ogólnych. No chyba, że LS ustali, że w takim razie każdy może szarżować w deepie, ale na to się nie zapowiada. :)